Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra, Panowie i Panie..

Jutro kolejne podejście. Bogatszy o kolejne strony materiałów (między innymi z tego forum) i godziny filmików na yt dostrzegam kilka błędów, które popełniam.

 

Postaram się robić fotki. :)

Jeżeli nadal nie będę zadowolony z efektów, spróbuję się z którymś z Was ustawić i zobaczyć "na żywo".

:ad:

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Julian, co do czyszczenia gąbki po każdym przejeździe w moim wypadku przy białej flexi czyszczenie na sucho nie spisało się i nie moglem się pozbyć nadmiaru pasty z gąbki przy okazji w padzie na środku zrobiła się dziura :/ , dopiero płukanie dawało efekt w postaci dobrej pracy przy następnym nałożeniu pasty i przejeździe. Co ciekawe z małą gąbką 80mm nie miałem problemu z zatykaniem się gąbki, nawet po kilku przejazdach i aplikacjach pasty nadal pracowało się dobrze, w większej gabka zapycha się po 1-2 nałożeniach niewielkiej ilości pasty i praca praktycznie staje się niemożliwa. Na gąbce dokładnie widać krople pasty wepchnięte w gąbkę.

 

Na własnym (niestety) przykładzie nauczyłem się żeby na krawędzie gąbki uważać, reling odarłem z lakieru i kawałek zderzaka na połączeniu z klapą gdyż poziomy były tutaj inne :wallbash:

Opublikowano

Dzisiaj leciałem 3M zielonym + zielony pad po przejściach, ale czysty... Wyzwaniem był biały autokar;P Małe ilości pasty (2 krople na padzie) powodowały jego zapychanie. Natomiast roztarcie najpierw pasty na elemencie ręcznie a dopiero przyłożenie polerki ponowne lekkie równomierniejsze rozprowadzenie na min obr i dalej normalna polerka. Efekt - pad zawsze czysty, nawet jak ręcznie rozprowadziłem trochę więcej pasty na kawałek elementu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pierwsze koty za płoty. :)

Dwa dni siedziałem i wysiedziałem.

 

Poniżej krótki film po pierwszym 'kroku' polerki - niestety, nie pomyślałem, aby po drugim kroku kręcić film. Mam trochę fotek - później coś wybiorę i wrzucę.

 

Sugeruję nie oglądać tego na fullscreen'ie - kręcone telefonem, więc jakość średnia. W małym okienku lepiej widać różnicę.

 

Wiem, że nie ma co porównywać do Waszych prac i pewnie większość z Was stwierdzi, że spartaczyłem, ale jak na swoją pierwszą polerkę w życiu uważam, że wyszło super. :):ad:

 

Wielkie DZIĘKI koledze rickson'owi, który telefonicznie udzielał mi ostatnich porad. :)

Opublikowano

Różnica widoczna, nie ma o czym mówić, jednak ewidentnie zabrakło kilku przejazdów FG500, może troche za nisko kręciłeś. Głębsze ryski spłyć papierem na początek. Po kilku km na polerce nie bedziesz odstawał od kolegów z PSB ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dzisiaj zaczalem cwiczyc na starej masce z audi a4.Maszyna lare epl 11 i pasty manzerna 500 i 4000.Efekty mocno srednie,ale nei spodziewalem sie tego po pierwszym razie.

FG 500 nie usunela mi glebszych rys.Nie sa to rysy do podkladu.

A po 4000 zostaly mi hologramy.

Moglby ktos podpowiedziec jak poprawnie i krok po kroku powinienem to robic na czarnym lakierze.Pzdr

Opublikowano

Futro + FG 500 jak głębsze rysy bo lakier Audi jest twardy. Wydaje mi się że pomiędzy 500, a 4000 powinna iść 2500, albo zamiast 4000 wskoczyć 3000 jako finishowa. Jak wypracowywujesz pastę?

 

 

PS. Pozdrawiam A4Klubowicza :)

Opublikowano

Ciężko Ci będzie usunąć ślady po FG500 pastą 4000 tym bardziej na twardym lakierze. Jeśli już chcesz 2 etapowo to FG500 + FF3000. Spróbuj SF4000 na średnim padzie a później na finishu.

Opublikowano

Bieniek, Skoro ,,ktoś`` stworzył do korekty pasty i pady cuting, polish i finish to chyba nie bez powodu. Nie da się osiągnąć zadowalającej korekty lakieru idąc na skróty.

FG 500 nie usunela mi glebszych rys.Nie sa to rysy do podkladu.

Trzeba cierpliwości, dużo przejazdów albo wyposażyć się w FC+ ;)

Opublikowano
Szukalem krok po kroku instrukcji z obrotami jak postepowac z manzerna.

Moze ktos strescic?

 

Nie wiem jak szukales i nie znalazles, ale gratuluje odwagi ze zabrales sie za korekte majac tak elementarne braki w teorii. Na samej gorze masz zawieszony poradnik-na poczatek zacznij moze od niego.

Opublikowano

dlatego mam przygotowane kilka masek zezlomowanych do cwiczen.A do wyzej wymienionego poradnika staralem sie stosowac.

Jedna osoba zwiazana z detalingiem poradzila mi,zeby przy pastach manzerna nie stosowac sie do pkt zenitu.

Dlatego pytam Was,bo po tych wszystkich radach i poradach nie uzyskalem oczekiwanego efektu na probnych elementach.

Opublikowano

Z pastami Menzerny nie stosujemy się dokładnie do zasady "zenit". Ja rozprowadzam na 900 potem wjeżdżam od razu na 1500- a dalej walka miedzy 1500-2000 i kończenia n 1200 wszystko zależy od twardości stanu lakieru :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ogólnie można męczy papierem ,ale wstępnie sprawdź najpierw grubośc lakieru bo jak jest cienko a pojeździsz papirusem potem nawet lekką pastą to moze się okazac że zaczniesz polerowac podkład/baze :ad:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeżę temat :)

 

Dziś zacząłem robić korektę lakieru w audi a3. Prosiłbym o opinię fachowców, których na forum nie brakuje :).

 

 

p1020762t.jpg

 

p1020760k.jpg

 

p1020761yl.jpg

 

Korektę maszynową robię pierwszy raz. Używam past:

 

Menzerna FG500 --- 2 przejazdy

Meguiars Scratch-X --- 2 przejazdy

Menzerna FG3000 --- 1 przejazd

 

Czy coś jeszcze mogę wyciągnąć z tego lakieru?

 

Futro do polerki dostałem i zastanawiam się czy użyć. Stan lakieru widać na zdjęciach. Efekty które uzyskałem są i tak o niebo lepsze niż to jak ten lakier wyglądał dotychczas.

 

P.S.1 Nie wiem z jakiego ujęcia zrobić zdjęcie żeby było wszystko lepiej widoczne :/

 

P.S.2 Trochę banalne pytanie... Jak usunąć ślady po taśmie? :D

Opublikowano

Z fotki nr.2 widać że sporo zostało, ale moze mi sie źel widzieć bo zdjecia bardzo kiepskie. Nie widać też jakiego "rodzaju" są to rysy, więc ciężko coś doradzić w zw. z pracą. Oceń sam. Futra się nie bój, jest bezpieczniejsze niz pad i fajniej sie pracuje.

Slady po taśmie (rozumiem ze na fotkach 50/50) poprstu spoleruj przy robieniu nastepnego kawałka, na upartego IPA albo tar/glue removerem.

Zdjęcie 2 w sumie okej, ale złap lepszą ostrość.

 

Fajnie ze sam coś knujesz i pytasz na forum kontkretnie :good:

Opublikowano

wojteoCK, co masz za taśmę skoro takie ślady po kleju zostawia ?

z tego lakieru wyciągniesz więcej bo widać,że korekta jeszcze w lesie jest :) czyli troszkę więcej pracy potrzeba nad lakierem jeszcze :)

Opublikowano

escimo, Pady ABW. FG 500 pad pomarańczowy, Scratch-X pad pomarańczowy

FF 3000 pad czarny.

 

Pady z dolnej półki cenowej bo nie chciałem wydawać kroci mając skromne pojęcie o korekcie( kiedyś auta polerowałem pastą G3 :D )

 

lakikwap, Rysy są od mycia szczotką/gąbką. Nie są strasznie głębokie bo sporo z nich zeszło.

 

Futro jakie posiadam to podejrzewam że jakiś badziew bo i polerka nie jest mistrzostwem świata :) Tar/glue remover nie posiadam :( Czy może być np. środek do usuwania smoły firmy MOTIP? Taki w sprayu?

 

Thomas, Korekta w wersji budżetowej to i taśma jest taka :o Ślady się robią bo taśma prawdopodobnie się trochę odkleja i podchodzi pył z FG 500.

 

W takim razie co polecacie? Może najpierw futrem przejadę i później ilość przejazdów tak jak dotychczas? Czy może nie próbować futra i dodać jeszcze jeden przejazd?

 

P.S. Czy Menzerna 250 ml wystarczy mi na ten samochód?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.