MikeOne Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Dobra, Panowie i Panie.. Jutro kolejne podejście. Bogatszy o kolejne strony materiałów (między innymi z tego forum) i godziny filmików na yt dostrzegam kilka błędów, które popełniam. Postaram się robić fotki. Jeżeli nadal nie będę zadowolony z efektów, spróbuję się z którymś z Was ustawić i zobaczyć "na żywo".
matherr Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Julian, co do czyszczenia gąbki po każdym przejeździe w moim wypadku przy białej flexi czyszczenie na sucho nie spisało się i nie moglem się pozbyć nadmiaru pasty z gąbki przy okazji w padzie na środku zrobiła się dziura , dopiero płukanie dawało efekt w postaci dobrej pracy przy następnym nałożeniu pasty i przejeździe. Co ciekawe z małą gąbką 80mm nie miałem problemu z zatykaniem się gąbki, nawet po kilku przejazdach i aplikacjach pasty nadal pracowało się dobrze, w większej gabka zapycha się po 1-2 nałożeniach niewielkiej ilości pasty i praca praktycznie staje się niemożliwa. Na gąbce dokładnie widać krople pasty wepchnięte w gąbkę. Na własnym (niestety) przykładzie nauczyłem się żeby na krawędzie gąbki uważać, reling odarłem z lakieru i kawałek zderzaka na połączeniu z klapą gdyż poziomy były tutaj inne
rickson Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Dlatego ja profilaktycznie oklejam ranty sąsiednich elementów
julian Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 26 Kwietnia 2012 rickson, słuszny wybór, polecam
Bisu Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Dzisiaj leciałem 3M zielonym + zielony pad po przejściach, ale czysty... Wyzwaniem był biały autokar;P Małe ilości pasty (2 krople na padzie) powodowały jego zapychanie. Natomiast roztarcie najpierw pasty na elemencie ręcznie a dopiero przyłożenie polerki ponowne lekkie równomierniejsze rozprowadzenie na min obr i dalej normalna polerka. Efekt - pad zawsze czysty, nawet jak ręcznie rozprowadziłem trochę więcej pasty na kawałek elementu
MikeOne Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2012 Pierwsze koty za płoty. Dwa dni siedziałem i wysiedziałem. Poniżej krótki film po pierwszym 'kroku' polerki - niestety, nie pomyślałem, aby po drugim kroku kręcić film. Mam trochę fotek - później coś wybiorę i wrzucę. Sugeruję nie oglądać tego na fullscreen'ie - kręcone telefonem, więc jakość średnia. W małym okienku lepiej widać różnicę. Wiem, że nie ma co porównywać do Waszych prac i pewnie większość z Was stwierdzi, że spartaczyłem, ale jak na swoją pierwszą polerkę w życiu uważam, że wyszło super. Wielkie DZIĘKI koledze rickson'owi, który telefonicznie udzielał mi ostatnich porad.
sinner Opublikowano 10 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2012 Różnica widoczna, nie ma o czym mówić, jednak ewidentnie zabrakło kilku przejazdów FG500, może troche za nisko kręciłeś. Głębsze ryski spłyć papierem na początek. Po kilku km na polerce nie bedziesz odstawał od kolegów z PSB
Bieniek Opublikowano 23 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2012 Dzisiaj zaczalem cwiczyc na starej masce z audi a4.Maszyna lare epl 11 i pasty manzerna 500 i 4000.Efekty mocno srednie,ale nei spodziewalem sie tego po pierwszym razie. FG 500 nie usunela mi glebszych rys.Nie sa to rysy do podkladu. A po 4000 zostaly mi hologramy. Moglby ktos podpowiedziec jak poprawnie i krok po kroku powinienem to robic na czarnym lakierze.Pzdr
cptolgierd Opublikowano 23 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2012 Futro + FG 500 jak głębsze rysy bo lakier Audi jest twardy. Wydaje mi się że pomiędzy 500, a 4000 powinna iść 2500, albo zamiast 4000 wskoczyć 3000 jako finishowa. Jak wypracowywujesz pastę? PS. Pozdrawiam A4Klubowicza
Bieniek Opublikowano 23 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2012 Mam takie futro: http://www.all4auto.pl/flexipads-futro- ... p153.html# Nalozylem kilka kropel na bialy pad flexi. Na pierwszym biegu rozprowadzilem paste na elemencie i po 2 przejazdach zwiekszalem obroty i tak do 5 biegu.Czyli cos ponad 2tys obrotow. Zrobilem tak z 5 razy i daleko mi do efektow uzyskiwanych na forum...
paluch Opublikowano 23 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2012 Ciężko Ci będzie usunąć ślady po FG500 pastą 4000 tym bardziej na twardym lakierze. Jeśli już chcesz 2 etapowo to FG500 + FF3000. Spróbuj SF4000 na średnim padzie a później na finishu.
Bieniek Opublikowano 23 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2012 Moze jutro znajde czas to przejade jeszcze 2500 na pomaranczowym.
SzaKal Opublikowano 23 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2012 Bieniek, Skoro ,,ktoś`` stworzył do korekty pasty i pady cuting, polish i finish to chyba nie bez powodu. Nie da się osiągnąć zadowalającej korekty lakieru idąc na skróty. FG 500 nie usunela mi glebszych rys.Nie sa to rysy do podkladu. Trzeba cierpliwości, dużo przejazdów albo wyposażyć się w FC+
Bieniek Opublikowano 23 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2012 Szukalem krok po kroku instrukcji z obrotami jak postepowac z manzerna. Moze ktos strescic?
Rosemeyer Opublikowano 24 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2012 Szukalem krok po kroku instrukcji z obrotami jak postepowac z manzerna.Moze ktos strescic? Nie wiem jak szukales i nie znalazles, ale gratuluje odwagi ze zabrales sie za korekte majac tak elementarne braki w teorii. Na samej gorze masz zawieszony poradnik-na poczatek zacznij moze od niego.
Bieniek Opublikowano 24 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2012 dlatego mam przygotowane kilka masek zezlomowanych do cwiczen.A do wyzej wymienionego poradnika staralem sie stosowac. Jedna osoba zwiazana z detalingiem poradzila mi,zeby przy pastach manzerna nie stosowac sie do pkt zenitu. Dlatego pytam Was,bo po tych wszystkich radach i poradach nie uzyskalem oczekiwanego efektu na probnych elementach.
ANB Karol Opublikowano 24 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2012 Z pastami Menzerny nie stosujemy się dokładnie do zasady "zenit". Ja rozprowadzam na 900 potem wjeżdżam od razu na 1500- a dalej walka miedzy 1500-2000 i kończenia n 1200 wszystko zależy od twardości stanu lakieru
Bieniek Opublikowano 24 Czerwca 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2012 Panowie jak usunac te mikrowlebienia na lakierze?
bono-e30 Opublikowano 6 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2012 Ogólnie można męczy papierem ,ale wstępnie sprawdź najpierw grubośc lakieru bo jak jest cienko a pojeździsz papirusem potem nawet lekką pastą to moze się okazac że zaczniesz polerowac podkład/baze
wojteoCK Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2012 Odświeżę temat Dziś zacząłem robić korektę lakieru w audi a3. Prosiłbym o opinię fachowców, których na forum nie brakuje . Korektę maszynową robię pierwszy raz. Używam past: Menzerna FG500 --- 2 przejazdy Meguiars Scratch-X --- 2 przejazdy Menzerna FG3000 --- 1 przejazd Czy coś jeszcze mogę wyciągnąć z tego lakieru? Futro do polerki dostałem i zastanawiam się czy użyć. Stan lakieru widać na zdjęciach. Efekty które uzyskałem są i tak o niebo lepsze niż to jak ten lakier wyglądał dotychczas. P.S.1 Nie wiem z jakiego ujęcia zrobić zdjęcie żeby było wszystko lepiej widoczne P.S.2 Trochę banalne pytanie... Jak usunąć ślady po taśmie?
escimo Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2012 wojteoCK, a jakich padów używałeś? Taśmę usuniesz Tar&Glue removerem.
lakikwap Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2012 Z fotki nr.2 widać że sporo zostało, ale moze mi sie źel widzieć bo zdjecia bardzo kiepskie. Nie widać też jakiego "rodzaju" są to rysy, więc ciężko coś doradzić w zw. z pracą. Oceń sam. Futra się nie bój, jest bezpieczniejsze niz pad i fajniej sie pracuje. Slady po taśmie (rozumiem ze na fotkach 50/50) poprstu spoleruj przy robieniu nastepnego kawałka, na upartego IPA albo tar/glue removerem. Zdjęcie 2 w sumie okej, ale złap lepszą ostrość. Fajnie ze sam coś knujesz i pytasz na forum kontkretnie
Thomas Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2012 wojteoCK, co masz za taśmę skoro takie ślady po kleju zostawia ? z tego lakieru wyciągniesz więcej bo widać,że korekta jeszcze w lesie jest czyli troszkę więcej pracy potrzeba nad lakierem jeszcze
Fr0styyy. Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2012 Na moje jeszcze przejedź ten kawałek 1-2 razy FG500
wojteoCK Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Września 2012 escimo, Pady ABW. FG 500 pad pomarańczowy, Scratch-X pad pomarańczowy FF 3000 pad czarny. Pady z dolnej półki cenowej bo nie chciałem wydawać kroci mając skromne pojęcie o korekcie( kiedyś auta polerowałem pastą G3 ) lakikwap, Rysy są od mycia szczotką/gąbką. Nie są strasznie głębokie bo sporo z nich zeszło. Futro jakie posiadam to podejrzewam że jakiś badziew bo i polerka nie jest mistrzostwem świata Tar/glue remover nie posiadam Czy może być np. środek do usuwania smoły firmy MOTIP? Taki w sprayu? Thomas, Korekta w wersji budżetowej to i taśma jest taka Ślady się robią bo taśma prawdopodobnie się trochę odkleja i podchodzi pył z FG 500. W takim razie co polecacie? Może najpierw futrem przejadę i później ilość przejazdów tak jak dotychczas? Czy może nie próbować futra i dodać jeszcze jeden przejazd? P.S. Czy Menzerna 250 ml wystarczy mi na ten samochód?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się