fixerq Opublikowano 5 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2012 Witajcie Jak w temacie. Byłem u specjalisty wyciągnąć denerwującą mnie wgniotkę. Niestety, uszkodzony był lakier bezbarwny. Wgniecenie zostało usunięte, jednak odpadł mały kawałeczek bezbarwnego. Dodam, że trzyma się dobrze i dalej nie odchodzi. Baza w porządku. I teraz pytanie - jak to najlepiej zrobić, aby było najmniej widoczne? Oczywiście lakierowanie całej klapy odpada. Parę osób mi mówiło, aby powierzchnię po prostu odtłuścić i nałożyć parę warstw bezbarwnego. Tak też zrobiłem. Następnie chciałem wziąć p2000 na jakimś klocku i spolerować tak, żeby powierzchnia była równa. Boję się jednak, że uszkodzę przy okazji oryginalny lakier i nie dam rady spolerować rys pozostałych po papierze wodnym... Dodam, że chodzi o BMW. Oczywiście sprzęt do polerowania posiadam (polerka sparky, talerze 3m, pasty poorboys) Dzięki za wskazówki.
Gość Opublikowano 5 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2012 Uzupełnić klar i wypolerować górkę. Ciężko przez internet to wyjaśnić. To nie jest aż tak trudne jak Ci się wydaje
maestro00 Opublikowano 5 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2012 Bułka z maslem. Było na forum , naklejasz tasme samoprzylepną, papierkujesz na gładko, polerujesz. Śladu nie będzie. EDIT: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=6215
ariello01 Opublikowano 5 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2012 Po papierze 2000 użyj 2500 i bez problemu wyprowadzisz to pasta ( tylko nie przesadź z tarciem). Jednak zagłebienie i tak będziesz miał po tym zabiegu. Teoretycznie powinieneś to raczej rozszlifować przed maloawaniem, później baza i klar. ( jednak wiem jak to jest i kazdy się boi malowania)
fixerq Opublikowano 5 Marca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2012 Super, dziękuję za cenne rady!
fixerq Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 A, jeszcze jedno pytanie - gdzie mogę dostać miękki klocek do polerowania? W lakierniczym są takie rzeczy?
siwy49 Opublikowano 7 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 A, jeszcze jedno pytanie - gdzie mogę dostać miękki klocek do polerowania? W lakierniczym są takie rzeczy? Tu: http://www.pielegnowacauto.pl/kovax-podkladka-tolecut-66x110mm.html
fixerq Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 nie mam czasu na zakupy internetowe tym razem (jutro planuję się za to zabrać).
napalmm Opublikowano 7 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 w każdym lakierniczym powinienes to kupic
senz Opublikowano 7 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 7 Marca 2012 A, jeszcze jedno pytanie - gdzie mogę dostać miękki klocek do polerowania? W lakierniczym są takie rzeczy? Przemek, PW
fixerq Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2012 Prace zakończone! Dzięki świetnemu poradnikowi użytkownika Arekkaz. Sam zrobiłem fotorelację, jedna więcej nie zaszkodzi. Mam nadzieję, że się nie obrazi... Tak wyglądał odprysk po nałożeniu kilku warstw klaru: Zaklejamy nasz odprysk wraz z odpowiednią częścią lakieru szarą taśmą. Zapobiegnie to rysowaniu lakieru oryginalnego i pozwoli skupić się tylko i wyłącznie na wzgórku klaru. Następnie papierkiem wodnym nawiniętym na korkowy klocek lakierniczy (np. 1500), szlifujemy aż do momentu, kiedy nasz niechciany "bąbel" ujrzy światło dzienne: Kolejno bierzemy papier 2000 i szlifujemy do momentu wyrównania wzgórka z lakierem: Zrywamy taśmę i widzimy efekt swojej pracy Jeśli stwierdzimy, że powierzchnia nie jest równa, powtarzamy proces. Teraz na klocek nakładamy papier 2500 i delikatnie szlifujemy do dokładnego wyrównania powierzchni (wiem, wygląda drastycznie. Jeśli jednak zrobimy to delikatnie, nic się nie stanie): Ostatnim etapem jest wyprowadzenie lakieru na połysk. Ja użyłem do tego polerki. Najpierw zielony pad 3m + pasta poorboy's SSR2,5, później żółty z tym samym środkiem. Ręcznie myślę, że też da spokojnie radę, jednak okupione to będzie dłuższą pracą. Poniżej efekty. Wiadomo, że nie będzie tak jak fabryka dała. Mnie jednak w 100% satysfakcjonuje, lakier jest gładziutki i nie widać żadnych szpecących dziur. Dodatkowo pomiar grubości powłoki lakierniczej. Część "nieruszana": Obszar "naprawiany": Całe 3 mikrony. Podałem tutaj skrajne wartości. W niektórych częściach porównując obie strony klapy nie było w ogóle różnicy
BartekB Opublikowano 8 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2012 Świetna praca. Wklejam do ulubionych
kiaad Opublikowano 8 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2012 Super robota:-) da rade wypolerować potem ręcznie ? bo przydało by mi się taki zabieg ;-) na masce też.... pozdrawiam marek
Administrator AreK Opublikowano 8 Marca 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2012 fixerq, ciesze się,że pomogła metoda tak bardzo krytykowana przez niektórych forumowiczów. Bardziej się przyłożyłeś niż ja dawno temu gdy tworzyłem ten "poradnik". Właśnie dla takich relacji czasami warto podzielić się pewnymi sztuczkami.
fixerq Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2012 Dzięki, miło Co do polerki ręcznej, nie mam pewności...Ja obstawiam, że się da. Może bardziej doświadczeni koledzy się wypowiedzą
Administrator AreK Opublikowano 8 Marca 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 8 Marca 2012 Oczywiście,że się da ale trzeba mieć niezłą krzepę i anielską cierpliwość.
senz Opublikowano 9 Marca 2012 Zgłoś Opublikowano 9 Marca 2012 No i dałeś radę Co prawda klapa do lekkiej poprawy ale to później
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się