Skocz do zawartości

Paliwa zimowe


SZyBA

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mój Focus zapala przy -28 8-) co prawda benzyna, ale niektóre benzyny też nawalają. Jestem za to pozytywnie zaskoczony paliwem Lotos Dynamic. Rzadko mam okazję tankować lepsze paliwa bo dużo jeżdżę, ale odżałowałem na cały bak. Przez pierwsze 150km nie czuć żadnej różnicy, później widocznie przepaliło trochę układ paliwowy bo samochód chodzi znacznie lepiej :good: a jestem bardzo na to wyczulony. Samochód pracuje ciszej, równo wchodzi na obroty, jest odrobinę elastyczniejszy, nie mylić tego oczywiście ze wzrostem osiągów, po prostu silnik lepiej pracuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EXCEDE, w końcu coś sensownego :good: Wszyscy leją STP czy inne tego typu deprasatory, które wysuszają już i tak suchego diesla (dziękujemy ci Unio za bio dodatki :)) i jeszcze się cieszą :shock:

 

P.S. Na zagramanicznych forach coraz popularniejsze jest dolewanie oleju 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor

Jakby ktoś był zainteresowany - http://www.amsoil.com/storefront/dfc.aspx

 

P.S. Na zagramanicznych forach coraz popularniejsze jest dolewanie oleju 2T
Stosowałeś ten dodatek?

 

[ Dodano: 4 Luty 2012, 22:14 ]

EXCEDE, gdzie zaopatrujesz się w ten środek?
Na Corolla Club jest osoba, która sprowadza AMSOIL - Croom. ;) Jego strona to zmienolej.pl ale lepiej pisać przed zakupem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Corolla Club jest osoba, która sprowadza AMSOIL - Croom. ;) Jego strona to zmienolej.pl ale lepiej pisać przed zakupem.

 

forma jest chyba z Wieliczki, więc "południowcy" mają niedaleko ...

 

trzeba będzie przetestować przy okazji :good:

 

przy okazji, nie napawa optymizmem:

 

Paliwa pod względem jakości dzielą się w Europie na 3 główne frakcje.

 

Pierwsza – najlepsza - oferowana jest w Niemczech.

 

Druga – w pozostałej części Europy Zachodniej.

 

Paliwo w Polsce należy do trzeciej frakcji. Oznacza to, że pod względem jakości, czyli kaloryczności przekształcanej w energię, jest to najgorsze paliwo. Spełnia oczywiście wszystkie przyjęte normy, ale w porównaniu z frakcją I i II otrzymamy z niego najmniej energii. Oznacza, to, że paliwo pochodzące z tej samej sieci stacji w Niemczech i w Polsce będzie się różnić na korzyść tego pierwszego.

 

Swoją drogą ciekawe z której "frakcji" nasz orlen sprzedaje paliwo na swoich stacjach w Niemczech :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Na zagramanicznych forach coraz popularniejsze jest dolewanie oleju 2T
Stosowałeś ten dodatek?

Jeszcze nie - na razie testuję jak pisałem wcześniej w dwóch autach Kleen Flo Diesel Lubricant (kultura pracy silnika ogromnie się poprawia), a o 2T jest można np. poczytać tutaj: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?to ... #msg352442

Cała dyskusja i pomysł wzięła się właśnie z podobnego wątku jak tu.

 

Ten AMSOIL wygląda ciekawie i zapisuję sobie na liście produktów do przetestowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wcześniej. ja wlewam 2T do Avensisa z DPF i same superlatywy. Nawet mechanik się ostatnio dziwił jak robiliśmy diagnostykę, że 200 tys na blacie a wtryski eleganckie :good:

Zapraszam na http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Na zagramanicznych forach coraz popularniejsze jest dolewanie oleju 2T
Stosowałeś ten dodatek?

Jeszcze nie - na razie testuję jak pisałem wcześniej w dwóch autach Kleen Flo Diesel Lubricant (kultura pracy silnika ogromnie się poprawia), a o 2T jest można np. poczytać tutaj: http://www.peugeot-klub.pl/index.php?to ... #msg352442

Cała dyskusja i pomysł wzięła się właśnie z podobnego wątku jak tu.

 

Ten AMSOIL wygląda ciekawie i zapisuję sobie na liście produktów do przetestowania :)

 

 

Pisałem wcześniej. ja wlewam 2T do Avensisa z DPF i same superlatywy.

 

a jak to leci z proporcjami? :o

 

 

jeśli chodzi o olej do dwusuwów to jak najbardziej ale nawet stary poczciwy mixol idealnie się do tego sprawdza. Na cały bak butelka mixolu. Sprawdzone, silnik wycisza się miękko pracuje. Nawet "pompiarz" polecał ta metodę bo jak wiadomo diesel lubi tłuste :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o olej do dwusuwów to jak najbardziej ale nawet stary poczciwy mixol idealnie się do tego sprawdza. Na cały bak butelka mixolu. Sprawdzone, silnik wycisza się miękko pracuje. Nawet "pompiarz" polecał ta metodę bo jak wiadomo diesel lubi tłuste

 

No ja z racji DPF nie mogę lać czegoś tam tylko leję Liqui Moly z racji niskiej zawartości popiołów

liquimoly2tolejnr1052in.jpg

 

Pisałem wcześniej. ja wlewam 2T do Avensisa z DPF i same superlatywy.

 

a jak to leci z proporcjami? :o

 

Ja leję 200ml na pełen bak. Zalewam oczywiście przed tankowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o olej do dwusuwów to jak najbardziej ale nawet stary poczciwy mixol idealnie się do tego sprawdza. Na cały bak butelka mixolu. Sprawdzone, silnik wycisza się miękko pracuje. Nawet "pompiarz" polecał ta metodę bo jak wiadomo diesel lubi tłuste

 

No ja z racji DPF nie mogę lać czegoś tam tylko leję Liqui Moly z racji niskiej zawartości popiołów

Obrazek

 

 

Oczywiście zgodzę się, do depeefa bym miksolu już nie nalał :_)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, ja napisałem - ale to był taki mój skrót myślowy - jak widać zbyt duży :) Chodzi o to, że w latach 2005/2006 zaczęto znacznie obniżać zawartość siarki w dieslach, przez co znacząco spadła tzw. smarność tego paliwa. A jednocześnie wtedy zaczęto wprowadzać dodatki bio do każdego diesla.

 

A to, że bio np. znacznie gorzej wpływa na elementy gumowe, to już nikt się nie przyzna (http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BPS2-0020-0008).

 

Tutaj też sporo ciekawostek o biodieslu:

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 98970.html (choć tutaj już twierdzą, że dodanie bioestrów obniża smarność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś wcześniej pisał że bio jest suche, i tutaj się myli, bio lepiej smaruje od zwykłego on

 

Można go nawet zastosować zamiast miksolu lub oleju do 2T

nie do końca, dłuższe stosowanie czystego bio zakleja wtryski, źle się przechowuje, i zjada uszczelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś wcześniej pisał że bio jest suche, i tutaj się myli, bio lepiej smaruje od zwykłego on

 

Można go nawet zastosować zamiast miksolu lub oleju do 2T

nie do końca, dłuższe stosowanie czystego bio zakleja wtryski, źle się przechowuje, i zjada uszczelki

1

 

spotkałem się z przypadkiem że po wlaniu bio zatarło 3 pompy wtryskowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto Świat i spółka mimo że często pierdziela kocopoły to nikogo nie traktując z góry równiez i ich warto niekiedy poczytać. Dlatego tez wyciągnąłem swój spis magazynów i czasopism i odszukałem kilka pozycji na temat paliw. Zeskanowałem to nad czym chyba obecnie rozmowa ubolewa.

Spkrzepiete Paliwo scan1

Sprzepnięte Paliwo scan2

 

 

Jak ktos chciałby skorzystać z zasobów to zamieszczam tez skan jak mam skatalogowane wszystkie artykuły, cały dokument w Excel'u mogę wysłac na pocztę, może sie komuś coś przyda to będę mógł przeskanować wtedy indywidualnie. Na Screenie widać tylko 4 kategorie ale mam ich około 13, a artykułów opisanych, skatalogowanych i zaznaczonych w konkretnej gazecie, około 200. Tym czasem wspomniany skan:

 

bez%25C2%25A0tytu%25C5%2582u.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak praktycznie nigdy nic nie dolewalem do paliwa to po tym temacie cos pogooglalem i kupilem Kleen-flo 953 i 993 :) w sumie cena dosc dobra jak za ilosc i koncentracje specyfikow - zobaczymy czy bedzie jakokolwiek odczuwalna roznica :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując MSDS-y dodatków można przekonać się, że np. w przypadku Castrola TDA, Liqui Moly, Elf-a, Wurtha i innych- powiedzmy markowych, za teoretycznie "lepszą" pracę silnika, odpowiada azotan 2-etyloheksylu. Jestem amatorem z tego zakresu, ale ten związek chemiczny wg ogólnie dostępnych źródeł odpowiada za podwyższenie liczby cetanowej... czyli właściwie można przyjąć, że te dodatki do ON-u robią ze zwykłego paliwa paliwo typu premium sprzedawane na stacjach (wraz z jakimiś depresatorami, dodatkami czyszczącymi itp.). :dontknow:

 

Czy takie paliwa coś dają w przypadku ON-u? Sam lałem do baku praktycznie wszystko (vervy, ultimaty, zwykłe na stacjach Orlenu, BP, Lotosu, PKS-u, Leclerca, zwykłe z dodatkami) i nigdy nie byłem pewien czy za "lepszą" pracę silnika, mniejsze spalanie itd. odpowiada paliwo premium, dodatki itp. Zawsze pojawiało się za dużo zmiennych (temperatura, gęstość powietrza, konkretny silnik, stan filtrów, konkretne paliwo, wysokość n.p.m., błąd pomiarów itd. itd.)....

 

Podsumowując uważam, że jak ktoś chce to może różne rzeczy próbować... 8-). Nie namawiam. Ciekaw jestem co o tym wszystkim sądzą profesjonalni chemicy projektujący te wszystkie dodatki :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Może Dolnyśląsk nie jest jest numerem jeden w ujemnych temp. ale .....

 

 

Bez najmniejszych problemów.

 

Ale, że odpalił czy że pracuje bez najmniejszych problemów? Początkowy dźwięk jak w C360 i widoczne zdławienie. No chyba, że to już cecha VAG po odpaleniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.