Skocz do zawartości

Polerka felg aluminiowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Kupiłem auto i ktoś chyba czyszcząc felgi, znaczy myjąc je używał do tego gąbki kuchennej i w paru miejscach widać takie tarcie (ryski) tą szorstką stroną. Można jakoś łatwo się tego pozbyć ?

  • Odpowiedzi 956
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cos takiego jak na foto ponizej. Myslalem jeszcze nad nakretkami kolpakowymi, ale jednak zostane przy takich zwyklych srubkach, glownie ze wzgledu na cene. Zdjecie ponizej zapozyczylem z netu, model felg i srubek ten sam, mysle, ze zle nie wyglada. U mnie jeszcze dorzuce dopasowane podkladki pod kazda ze srubek, ktore beda robily za maly kolnierz, bedzie to wygladalo moim zdaniem troche lepiej. Srubki sa cynkowane, zostana w kolorze srebrnym, chyba ze jednak zawioze je do cynkowania na zolto, zobaczymy. W kazdym badz razie jesli chodzi o cene, to ona byla glownym pomocnikiem przy wyborze :kox: Chodzi o to, ze za same felgi zaplacilem niewiele wiecej (nie przesadzam ;) ), niz mialbym zaplacic za srubki, chocby po 1,50zl/szt, wiec stwierdzilem, ze podjade do sklepu 'ze srubkami' i popytam. Padlo na zwykle sruby imbusowe m6, ktore razem z podkladkami kosztowaly 5,20zl na 1 felge, czyli nieco ponad 20zl na 4 felgi. Rant jeszcze pojedzie do polerki i moim zdaniem bedzie to wszystko ladnie wspolgralo ;)

 

 

 

30175647692.jpg

 

3017564769.jpg

 

 

 

 

 

 

Edit: Czym wklejacie takie srubki, jesli felgi nie sa skrecane?

Opublikowano
...zalezy od stopu Aluminium-jedni powiedza,ze metal Oka,a inni Aluminium.

Musisz sam sprawdzic i sie przekonac.

 

 

Aluminium jest bardzo delikatna, trzeba ją traktować raczej jako wykończeniową.

Opublikowano

czyli najlepiej kupić obydwie pasty z tej firmy i najpierw metal polish a pózniej aluminum? Tomson-8p stop aluminium jak w bbs :D

Opublikowano

A może w tym temacie ktoś mi doradzi, czym najlepiej zabezpieczyć polerowane felgi aluminiowe, żeby można było z nich normalnie korzystać, nawet w zimę? Jakieś kwarce czy coś takiego ktoś praktykował?

Opublikowano
A może w tym temacie ktoś mi doradzi, czym najlepiej zabezpieczyć polerowane felgi aluminiowe, żeby można było z nich normalnie korzystać, nawet w zimę? Jakieś kwarce czy coś takiego ktoś praktykował?

 

 

Niczym nie zabezpieczysz gołego aluminium aż do tego stopnia, chyba że lakierem bezbarwnym (warto tylko pamiętać że aby lakier się trzymał trzeba alu nieco zmatowić :D )

 

Testowane przeze mnie preparaty które działały na gołym alu (tzn trochę się trzymały i nie wpływały źle na połysk) to:

 

- Swissvax Autobahn

- 4Nano Rim Protect

- CQuartz DLUX

 

 

Ustawiłem je pod kątem trwałości. W kolejce czeka Sonus Aluminium Sealant.

Opublikowano

fernando

 

i wiadomo że polerowanie wibracyjne daje lepszy i dłuższy efekt

Jeśli chodzi o preparaty to ja nigdy niczego nie testowałem ani używałem, co jakiś czas przecierałem pastą do alu i tyle

Opublikowano

vw_golf3, DS_Tomek, dzięki za odpowiedzi, Pany! Chociaż trochę mnie to martwi, ale jakoś nie widzę siebie przecierającego felgi pastą co tydzień, a wiem, że po zapuszczeniu jest ciężej doprowadzić takie gołe "alu" do ludzi :idea: A zwłaszcza jeszcze w ciężkich warunkach, czy w szczególności zimą :/

Opublikowano

Panowie, sezon co raz bliżej, a mi od przemyśleń głowa puchnie ale do rzeczy:

Pacjentem są te felgi:

fela%2520asa.jpg

 

I chce je spolerować w ten sposób:

 

dsc2242p.jpg

dsc2240q.jpg

dsc2244v.jpg

 

Teraz od czego zacząć?

Ranty były kiedyś coś polerowane, ale to nie wiem czy można nazwać polerowaniem, takie kupiłem.

1. Z ramion ściągać lakier? Środkiem czy trzeć?

2. Jak trzeć to papierami jechać wodnymi? 400/600/800/1000/1500/2000 ?

3. Następnie wiertareczka i filc?

4. Jakie pasty? Mam troszeczkę jeszcze autosola. Myślę, by dokupić autosola i mothersa

5. Ranty takimi samymi papierami trzeć jak wyżej wymieniłem?

 

Nigdy nie polerowałem felg, ale czuje że da mi to wiele frajdy bo uwielbiam dłubanie i pucowanie tyle, że nie wiem czy prawidłowo chce się za to zabrać i odpowiednimi środkami? Pomoże ktoś wiedzą?

Opublikowano

Musisz trzeć papierem. Jak będziesz ściągał lakier jakimś środkiem to najprawdopodobniej uszkodzisz lakier na wewnętrznej stronie ramion.

Opublikowano

Wlasnie o tym myslalem, ze jak dam srodek na lakier to pozachdzi mi na wewnetrzna strone ramion... Czyli papiery w ruch:)

Podpowie ktos od jakich zaczac? Suche? Czy od razu same na mokro? Od jakiej wielkosci zaczac?

Opublikowano

Miked

 

ja to jak ściągam z takich frontów lakier to zaczynam 80-120 żeby się nie męczyć

papier na okrągłej tarczy i na wiertarkę , później 240-400 też na wiertarce i później szlifowanie wodnym papierem 800-1000-1200-1500-2000-2500 i jak masz autosol na filc albo bawełna

Opublikowano
Miked

 

ja to jak ściągam z takich frontów lakier to zaczynam 80-120 żeby się nie męczyć

papier na okrągłej tarczy i na wiertarkę , później 240-400 też na wiertarce i później szlifowanie wodnym papierem 800-1000-1200-1500-2000-2500 i jak masz autosol na filc albo bawełna

 

 

Dzięki Michał, za konkretną odpowiedź. Powiedz mi czy dobrze rozumiem, pierwsze papiery 80-120 i później 240-400 na wiertarce papiery na sucho? Wodne już jedziesz ręcznie?

A co powiesz o rantach? Zacząć je od 800 wodnym? Chyba zejdę niżej od 400/600 wodne.

Opublikowano

Miked

 

dokładnie ja używam 80-120-240-400 na sucho, czasami 400 już na mokro

ranty możesz zacząć od 800 wodne jak są w dobrym stanie i bez lakieru

 

Chudy56

 

spróbuj przejść później na papier 180-240 i zobacz czy będzie tak samo

Opublikowano

Czy sa na rynku jakies maszyny do polerowania felg(np. wkladamy felge do urzadzenia a jakies granulki,kamyki itp. pod wplywem drgan poleruja powierzchnie)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.