Skocz do zawartości

Mercedes A-klasa - czarny ?


kaczornysa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moim pacjentem był dość styrany Mercedes klasy A, co zresztą zobaczycie na zdj. Samochód był myty przeważnie brudną gąbką za pomocą mocnej mieszanki dimera.

Plan był prosty i tylko jeden doprowadzić go do stanu używalności - w środku jak i na zewnątrz. Niestety mieliśmy ( kolega chciał "ujrzeć świat detalingu" ;) ) tylko na Mercedes jeden dzień roboty, całość zajęła nam 10h, i nie mogliśmy użyć glinki i innych 'tejli', ponieważ paczka nie doszła na czas....

 

Ale myślę że daliśmy radę. Środek został porządnie odkurzony, a co z lakierem - zobaczcie sami.

 

:ad: :ad: :ad:

 

1.Mycie:

- piana "no name"

- APC

- szampon CarValet + gąbka z mikrofibry ( mycie na 2 wiadra)

 

2.Przygotowanie lakieru:

- usuwanie smoły, asfaltu,

- tar remover

 

3.Mycie

- szampon CarValet + gąbka z mikrofibry ( mycie na 2 wiadra)

 

4.Korekta:

- IPA

- papier wodny 2500

- Zielony i Niebieski korek 3M

- pady niebieski, biały, czarny, pomarańczowy - CarValet

 

5.Woskowanie:

- Fast Wax od Presta

 

6.Plastiki i opony:

- dressing na opony CarValet

- plastiki zew. coś Austriackiego - nawet dobre :D

 

7.Wnętrze:

-APC

-plastiki zabezpieczone chemią od CarValet

 

8.Szyby:

-Clean ;)

 

9.Inne:

-mikrofibry różnego pochodzenia

-pędzelki od małych do dużych

-lipny halogen który powiedział "papa" po korekcie

-szczotki do felg

-aplikatory

-polerka

-wiadra

-kompresor

-1 paczka Marlboro Light i 1 paczka L&M Link mentolowych

 

No to zaczynamy, Mercedes przyjechał do nas w takim oto stanie:

 

 

sa700156.jpg

 

sa700158.jpg

 

sa700160.jpg

 

sa700162.jpg

 

sa700164.jpg

 

sa700168.jpg

 

sa700172.jpg

 

sa700180.jpg

 

sa700183x.jpg

 

sa700188.jpg

 

sa700165.jpg

 

sa700177.jpg

 

Czas na płukanko i mycie.

 

sa700208.jpgsa700212.jpgsa700211.jpg

 

Super pianownica z butelki po Tenzi Truck:

 

sa700217.jpg

 

sa700216.jpg

 

sa700219.jpg

 

sa700220.jpg

 

sa700227.jpg

 

Piana postała sobie tak na samochodzie przez jakąś chwilkę, a dokładnie przez 1 papierosa :D

 

I jedziemy dalej, znów bardzo dokładne płukanko.

sa700239.jpg

 

sa700238.jpg

 

I czas na to co lubią wszyscy, czyli pędzelkowanie.

sa700231.jpg

 

sa700233.jpg

 

sa700234.jpg

 

I płukanie...

sa700237.jpg

 

I mycie właściwe na 2 wiadra, szampon od CarValet

 

sa700253.jpg

 

sa700254p.jpg

 

Samochód wjechał na halę i następnie został spłukany i osuszony za pomocą Janka i sprężonego powietrza:

 

sa700255.jpg

 

No dobra, ciśniemy dalej z tematem. Z cyklu halogen prawdę Ci powie. Odpalamy halogen a tutaj co? Masa swirli. Oczywiście w między czasie A klasa została obklejona.

 

sa700256.jpg

 

sa700257.jpg

 

sa700260.jpg

 

W między czasie w polerce postanowił złamać się kabel, co zatrzymało nas na jakąś chwilkę w korekcie.

 

sa700276iy.jpg

 

Lecimy dalej. W posiadaniu mam tylko jedno 50/50 ponieważ padła bateria w samochodzie, jak pojechał po baterie to....

 

Po pierwszym przejeździe FC na niebieskiej gąbce.

 

sa700278.jpg

 

Maska, ta biała kropeczka praktycznie na środku maski jest to odprysk lakieru.

 

sa700273.jpg

 

Ciekawe co widnieje na tej fotce co kusi strasznie :lol:

 

sa700271.jpg

 

sa700268.jpg

 

sa700266.jpg

 

sa700279.jpg

 

sa700282.jpg

 

sa700272.jpg

 

Jak już wcześniej wspomniałem bateria padła, więc fotorelacja z przebiegu korekty jest jaka jest, ale obiecuję że następnym razem się postaram o zapas baterii, statyw, i lepszy aparat ;)

 

Myjemy, płuczemy, suszymy? " Tak młody suszymy, dziś twój pierwszy raz"

 

2 wiadra + CarValet + gąbka z MF

 

sa700291.jpg

 

sa700299.jpg

 

sa700294.jpg

 

sa700295.jpg

 

sa700301.jpg

 

sa700311.jpg

 

Pora na wosk:

 

sa700314.jpg

 

I już wosk nałożony, 'wypolerowany'. A oto efekt:

 

sa700331.jpg

 

sa700336.jpg

 

sa700340.jpg

 

sa700341.jpg

 

Na plastiki zostało nałożone to coś w niebieskiej beczce (Austriacki 'shit'):

 

sa700317.jpg

 

sa700338.jpg

 

Oczywiście koła i nadkola też miały swoje 5 minut, ale zdj. posiadam tylko z mycia felg.

 

Dokładne mycie felg za pomocą piany i lekkiej dolewki dimera...

 

sa700241.jpg

 

sa700243.jpg

 

Felgi po umyciu, tak wyglądały wszystkie 4. Jedyny problem był taki że po umyciu było widać rudą ....

 

sa700244.jpg

 

sa700247.jpg

 

Śrubom też coś się należy od życie, czyli małe spa:

sa700249.jpg

 

Silnik po:

 

sa700288.jpg

 

sa700289fw.jpg

 

I Mercedes po zabiegu dopięty na 'ostatni' guzik ;)

 

sa700351.jpg

 

sa700352.jpg

 

sa700353.jpg

 

sa700344.jpg

 

 

Dodatkowo wrzucę zdj. ze stuffem (+ fibry) z jakim pracowałem tego oto dnia.

 

sa700315.jpg

 

sa700316.jpg

 

sa700317.jpg

 

sa700318.jpg

 

sa700319.jpg

 

 

Dziękuje za wytrwanie, i oglądniecie relacji. Korektę oceniam na jakieś 84% ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, trudno powiedzieć czy korekta byla na 84 czy 48 punktów, bo zdjecia tego nie pokazują. Wiem, ze czasu bylo mało, ale IMO lepiej zrobic mniej zdjec, ale dobrych. Krotko mowiac w dziale "PSBlask" ma być ten blask widać i tu go zabrakło.

 

Natomiast co do samego obiektu prac, to fakt swirli miał b. dużo. Całe szczescie, ze nie robiły wielkich problemow - co widac na nielicznych 50/50.

 

ps. wosk jest firmy Presta a nie Prestone :acute:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
W takim razie na ile mogę ocenić korektę lakieru ? 60%?

Mateusz jest to pojęcie względne i tak naprawdę nie ma to przynajmniej dla mnie najmniejszego znaczenia. Zdjęcia lakieru "przed" wyszły Ci wyśmienicie!

Zastanawiający fakt ale to przypadłość większości "detailerów" tego forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co napisać mam mega mieszane odczucia:

 

Zaczęło się nawet ładnie ale po tej kombinacji zacząłem się zastanawiać :o:-]

- Zielony i Niebieski korek 3M

 

Chciałbym zobaczyć tą furkę w świetle słonecznym lub pod sungan-em :?

 

Następnie zdjęcia pierwsze ładne pokazujące "co mu dolega" ale w trakcie pracy to jak przez mgłe :/

 

Procentowe "strzelanie" wykonanej korekty nie możliwe z powodu w/w

 

Najbardziej co mi w tym wszystkim nie pasuje to ogólny MEGA bałagan i syf miejsca pracy :thumbdown::thumbdown:

 

Może z powodu "pedantyzmu" nie mogę tego znieść i nie mogę na zdjęcia patrzeć, po prostu nie pasuje mi to do wizerunku detailera :dontknow::dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odżyło :good: , ale mam pytanie... zdjęcia przed korektą są robione pod halogenem a dlaczego po korekcie już tylko pod świetlówką ?

Hmm mi się wydaję że jak już pracować z dwiema pastami to lepiej zielonym korkiem i żółtym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wosk jest firmy Presta a nie Prestone

 

O dzięki wielkie za poprawę ;)

 

Całe szczescie, ze nie robiły wielkich problemow

 

Fakt nie robiły dużo problemów, ale na masce trzeba było użyć papieru w kilku miejscach.

 

Zaczęło się nawet ładnie ale po tej kombinacji zacząłem się zastanawiać

 

Powodem tego było brak zóltego. Ale możesz mi uwierzyć że hologramów niema :mrgreen: Kombinowałem z gąbkami i zacząłem mieszać pasty i nawet wyszło. W najbliższym czasie zamówiona zostanie manzerna i zółty korek. :)

 

Najbardziej co mi w tym wszystkim nie pasuje to ogólny MEGA bałagan i syf miejsca pracy

 

Też mi to nie pasowało, ale cóż czasu zbytnio nie było a samochód czekał. Ponoć teraz hala jest posprzątana na zicher :D

 

A ten "Austriacki 'shit'" to Stockmeier. Bardzo dobry i trwały produkt.

 

To dobrze wiedzieć, bo na weekend przyjadą jakieś nowe produkty z Austri, między innymi ten cały Stockmeier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

laczego po korekcie już tylko pod świetlówką

 

Żarnik za 10zł powiedział dobranoc po 50/50 kiedy to został na chwilę odłączony. Drut został o powłoka szklana się wytopiła. Ale spokojnie są już nówki halogeny z casto. Była promocja dwa halogeny na stojaku za 35zł :-]

 

z butelki o Tenzi.

 

Porobię zdj. i napiszę w odpowiednim dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.