Jump to content

Zderzak nowy = malowanie?


toka
 Share

Recommended Posts

Hej, czy to normalne że przy zamawianiu nowej części do auta w formie zderzaka, nie jest on odrazu pomalowany w fabryce na kolor pod auto tylko dopiero malowany na miejscu w seacie? :x

Czy jest możliwość sprawdzenia grubości lakieru na zderzaku który jest, jak to zazwyczaj bywa z plastiku?

Generalnie jestem mega wku...ony że zderzak pomimo tego że jest nowy będzie malowany przez naszych kochanych profesjonalistów lakierników :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nie zwasze, w seacie trzeba dopytac ale gro producentow oferuje elementy takie jak zderzaki w kolorze. Nie polecam takiej opcji gdyz prawie zawsze lakier rozni sie odcieniem od pozostalych elementow, wiec tak naprawde mija sie to z celem. Co z tego ze masz fabryczne malowanie jak trzeba i tak drugi raz lakierowac.

Co do pomiaru grubosci na plastiku to jest to teoretycznie wykonalne, sa ultradziwkowe miernik grubosci powlok. Takim urzadzeniem mozna sobie zmierzyc nawet grubosc poszeczegolnych warstw. Niestety sa mega drogie i tak naprawde firmy/zaklady ktore posiadaja takowe na wyposazeniu nie uzywaja ich do pomiaru grubosci powlok lakierowych na samochodach.

Link to comment
Share on other sites

Nie zawsze,w BMW możesz zamowić sobie elementy karoserii albo w kolorze nadwozia po Vinie albo do lakierowania. Która opcja jest lepsza, zależy od wielu czynników, temat na rozprawę akademicką :)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w seacie ale w renault to normalna praktyka. Widziałem na własne oczy jak szpachlowali NOWE drzwi bo in się uszkodziły na warsztacie :wallbash:

Co do mierzenia grubości powłoki na elemencie z tworzywa to wszystkie mierniki jakie miałem w ręku mierzyły tylko na podłożach magnetycznych więc na plastiku raczej nie pokażą co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Nie polecam takiej opcji gdyz prawie zawsze lakier rozni sie odcieniem od pozostalych elementow, wiec tak naprawde mija sie to z celem.

Ale nie polecasz opcji zakupu zderzaka już pomalowanego w fabryce czy nie pomalowanego? :o

Link to comment
Share on other sites

czyli generalnie nie powinno być tak źle, jak pomalują mi go w Seacie..? Jakieś rady, na co zwrócić uwagę, ewentualnie jak sprawdzić na szybkiego przy odbiorze czy jest różnica w kolorze?

Link to comment
Share on other sites

Zderzak malowany w fabryce zazwyczaj ma podstawowy odcień lakieru, a że niektóre lakiery odcieni mają z 10 to często wychodzi inny kolor tego zderzaka ;p

W ASO powinni dobrać kolor pod auto i powinno być ok.

 

A tak swoją drogą po co chcesz mierzyć grubość lakieru ?

Link to comment
Share on other sites

Jak będzie duża różnica to pewnie polakierują jeszcze raz, jak mała będą Ci wmawiać że nie ma różnicy/wyrówna się/inne światło/lakier się ułoży/zmieni albo zacznie tańczyć i śpiewać :)

Link to comment
Share on other sites

A jeśli będzie różnica?

To niech poprawiają ale z lakierowaniem zderzaków jest trochę problem bo w zależności od koloru karoserii odcina się bardziej lub mniej. W Twoim przypadku (z tego co pamiętam masz czarne auto) chyba ślepy by schrzanił tą robotę, więc będzie w porządku :good:

Link to comment
Share on other sites

Nie dać sobie wcisnąć kitu że na plastiku wychodzi inny odcień niż na metalu ;p

Obejrzyj w słońcu, cieniu i najlepiej w środku. O ile odcień wiadomo im jaśniej tym łatwiej zauważyć to ew. zacieki, śmierci, skórę najłatwiej chyba zobaczyc patrząc na odbicie jarzeniówek w pomieszczeniu :)

 

EDIT jak masz czarną furę to na odcień nie patrz po i tak nie zobaczysz różnicy ;p no chyba że użyją innego lakieru ;p

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie części karoseryjne są w serwisie w stanie surowym.

Zdajesz sobie sprawę ile musieliby trzymać zderzaków i innych elementów w każdym kolorze ?

Nawet jeśli istnieje możliwość zamówienia w kolorze po VIN to niestety w praktyce każdy serwis lakieruje na miejscu, głupotą by było zamawianie lakierowanego bo zanim dotrze już będzie porysowany i do lakieru, no i cena.

Jak trafisz na dobrego lakiernika do będzie naprawde nie do odróżnienia.

Jak na gorszego - będzie malował do skutku aż się nauczy i odbierzesz naprawę.

Tak wiec polecam najpierw poczytać fora o danym serwisie a dopiero potem wybrać w ktorym warto lakierować.

 

Widzę ze dziewicza wizyta w ASO :D

 

Lakieru na zderzaku się nie mierzy i nie ma to większego sensu bo po co.

Na karoserii nie jest problemem grubość lakieru tylko ilość szpachli bo po to się mierzy - w przypadku nowego zderzaka nie ma ryzyka szpachlowania.

Link to comment
Share on other sites

Nie polecam takiej opcji gdyz prawie zawsze lakier rozni sie odcieniem od pozostalych elementow

Nieprawda. Jeśli pozostałe elementy nie były już malowane, to lakier będzie pasować.

 

W Seacie nie, ale np. do Hondy zderzaki przychodzą fabrycznie w kolorze.

U pozostałych producentów zazwyczj tylko nakładki lusterek, poszerzenia błotników i drzwi, nakładki dyszy spryskiwacza reflektorów i inne takie pierdoły.

Link to comment
Share on other sites

Jak element przysyłany z serwisu po jakimś czasie od wyprodukowania samochodu może mieć identyczny lakier jak takie same samochody wyprodukowane w rożnych fabrykach mogą się różnić. Na czarnym taka różnica nie będzie zauważalna więc w tym przypadku by przeszło ale w innych już niekoniecznie.

Link to comment
Share on other sites

Jak element przysyłany z serwisu po jakimś czasie od wyprodukowania samochodu może mieć identyczny lakier jak takie same samochody wyprodukowane w rożnych fabrykach mogą się różnić

A jednak. Nie spotkałem się jeszcze aby były takie problemy nawet w przypadku kilkuletniej róznicy.

Link to comment
Share on other sites

występują różnice w odcieniach, kolega kupił w zeszłym roku suzuki w którym widać ewidentnie różnice w odcieniach miedzy karoseria a zderzakiem.

Zgadza się, jest to tzw. ''polaryzacja'' :D lakieru na plastikach i występuje wszędzie w różnym nasileniu w zależności od marki i lakieru.

Mi chodzi o to, że w przypadku fabrycznie pomalowanych części zamiennych to zjawisko jest bardzo zminimalizowane.

Fabryki niestety się nie poprawi :D

Link to comment
Share on other sites

Uwielbiam takie tematy gdzie nagle znajduje sie milion "zanawcow" tematu.

Przy odbiorze samochodu zwracaj uwage na "czystosc" powloki lakierowej. Nie moze bys wtracen, zapylen, zbytniej skorki itp. Co do odcienia to na czarnym faktycznie jest to trudne do zauwazenia.

 

Kolegow ktorzy maja jakies teorie na temat przychodzacych porysowanych zderzakow itp odsylam do aso celem sprawdzenia jak zapakowane przychodza czesci z magazynow centralnych ;)

 

Nieprawda. Jeśli pozostałe elementy nie były już malowane, to lakier będzie pasować.

 

Takich uwielbiam najbarbadziej. Zainteresuja sie prosze jak trzymane sa normy w fabrykach, normy odnosnie lakierowania i kolorow. Nie ma takiej mozliwosci zeby wszystkie samochody byly w 100% w identycznym odcieniu. Jaja zaczynaja sie jak sa dwie fabryki skladajace/malujace te same modele samochodow.

Nie wspominam juz ile razy widzialem na wlasne oczy elemeny typu drzwi przelozone z innego samochodu a niby tym samamy lakierze. Na 10 przypadkow moze 2 byly do przyjecia, reszta do malowania.

Link to comment
Share on other sites

takich uwielbiam najbarbadziej
milion "zanawcow" tematu

Ja też takich nieomylnych uwielbiam :lol:

Nie mówimy tutaj o drzwiach - bo tutaj masz rację, tylko o zderzaku, który jeśli występuje fabrycznie w kolorze to moim zdaniem jest najbardziej podobny do ori lakieru.

A w kwestii znawców tematu :D , różnica jest taka, że Ty pewnie tylko widziałeś albo czytałeś, natomiast ja setki razy taki zderzak zakładałem, i jakoś różnicy nie widziałem.

:lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.