Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

Zauważyłem ostatnio wżery na plastikowych reflektorach w Lagunie II. Szpecą one trochę wygląd samochodu. Próbowałem zmiękczyć i wyczyścić, ale nic. Czy da się to wyczyścić bez naruszania pozostałej powierzchni reflektora?

Bo z tego co mi wiadomo reflektory są pokryte warstwą ochronną UV i jakimś utwardzaczem, a przy szlifowaniu i polerowaniu pozbyłbym się tej warstwy.

Dziękuję

Pozdrawiam

Zdjęcia:

1

2

3

Posted

W sumie nie mam nic do stracenia. I tak zaczynał się już robić jakiś żółtawy nalot. Przy okazji wyczyszczę go. Planuję:

1. Szlifować papierem wodnym 1500/2000/2500/3000.

2. Polerować pastą Farcela 3G.

3. Polerka końcowa pastą tempo K2.

Posted

Coś nie tak? Bo jestem jeszcze zielony w polerowaniu. A gdzieś w jakimś manualu do reflektorów plastikowych znalazłem taki opis.

Posted

Zacznij od ostrzejszych papierów - oszczędzisz sobie pracy. Min to 1000. Wszystko szlifuj na wodę, w dużych ilościach.

Przy polerowaniu możesz od biedy użyć Farecli (nielubianej na tym forum), ale Tempo sobie odpuść.

Bardzo fajna jest pasta Kovax do pleksiglasu - ładnie się nią poleruje reflektory, próbowałem.

Pasty 3m też bardzo dobrze się spisują.

Nie wiem jak Meguiars PlastX, ale bardzo mocno go producent promuje do tego zastosowania - może coś w tym jest ?

Tutaj masz fajny poradnik:

http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/reg ... w-audi-a3/

Posted

A gdzie najszybciej powinienem dostać tą pastę Kovax?

Jakich narzędzi najlepiej użyć, bo jestem w posiadaniu: okrągły mały filc do polerowania na wkrętarkę, gąbka z rzepem, futerko do polerowania na rzep. Czy czegoś brakuje?

Posted

Ja zawsze polerkę reflektorów robię w ten sposób

- papier 400 na szlifierce

- 800, 1500, 2000 papier na mokro

- trizact 3000

- zielony korek 3M 2 przejazdy

- żółty 1-2

- niebieski

Wychodzą jak nowe :)

Kovaxa nie używałem i nie wiem gdzie go można dostać natomiast z tego co wymieniłeś to jak dla mnie brakuje wszystkiego xd

Posted