and6412 Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 Witajcie Jak już pisałem w wątku powitalnym bawię się w renowację MGB z 1965r .LINK Ideą oczywiście jest uratowanie jak największej ilości oryginalnych części (ze względów ambicjonalnych ale także oczywiście ekonomicznych). Już pomijam że karoserię trzeba w znacznym stopniu "zbudowac" od zera. Większość części niestety musi zostać potraktowana technikami inwazyjnymi takimi jak: lakierowanie, oksydacja, cynkowanie, lub po prostu wymiana na nowe. Niektóre z nich (zdecydowana mniejszość) jednak może jednak uda się wyprowadzić technikami używanymi w autodetailingu o którym mam mgliste pojęcie. Poniżej lista tematów które na razie przyszły mi do głowy i prośba o porade co, jak i czym z tym zrobic. Jedna uwaga: Celem jest uzyskanie jakości nowego elementu, więc jeżeli wynikiem ma być osiągnięcie tylko poprawy to raczej szkoda zachodu i trzeba kupić nowe. Ale Wam perfekcjonistom nie trzeba o tym mówić ;-) 1) Zbiorniczek spryskiwaczy. Nie posiada fizycznych uszkodzeń, tylko prawie 50 letni brud, wartwy lakierów i pożółkły plastik. 2) Przełączniki z wnętrza. 3) Elementy skayowe. Część jest nie uszkodzona tylko utleniona i pełna brudu w "porach" 4) Tylne lampy (plastik) + ramki chromowane 5) Mosiężne elementy 6) Izolacja gaźników z tworzywa sztucznego 7) Aluminiowy kolektor dolotowy. Zostanie wyszkiełkowany, jednak nie wiem czym go zabezpieczyć później. 8) Wiązka elektryczna. Będę robił i tak nową na wzór. Problemem jest jak zrobić (ew. gdzie zlecić) wykonanie oplotu. 9) El. ebonitowe (?) pod maską, jak przywrócić im nowy wygląd. 10) Klaksony. Podstawą jest jak usunąć lakier natryśnięty tam przez niedbalstwo. To jest tworzywo sztuczne, tak aby wyglądało jak nowe. Reszta jest ocynkowana więc pójdxie do ponownego ocynku jeżeli uda się to rozebrać. Wiem że to tematy nietypowe, ale i tak z góry dziękuję za dobre chęci i porady. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piciosz Posted November 21, 2011 Report Share Posted November 21, 2011 Zbiorniczek płynu możesz wrzucić do zmywarki. B.dobrze domywa, jednak zżółkniętego plastiku nie ruszysz. Tylne lampy normalnie polerujesz, pasta + gąbki. Ebonit też tak możesz spróbować. Chromy i mosiądz polerujesz ręcznie, np. SURF CITY GARAGE ABSOLUTELY ALUMINUM PERFECT POLISH lub AUTOSOLEM. Potem możesz je zabezpieczyć dressingiem, tj. SURF CITY GARAGE Diamond Edge Metal Dressing Hi-Def, na dolot także. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojciechch Posted November 22, 2011 Report Share Posted November 22, 2011 Heh, super auto. Miałem okazję swego czasu w jukeju przejechać się czymś takim EOT Pomocne mogą przydać się projekty opisywane na DW http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=182810 http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=126926 Sporo można podpatrzec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Royal Szczecin Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 mogę dać namiar na czlowieka który robi wiązki elektryczne od podstaw do klasycznych samochodów - specjalizacja RR, Bentley... Link to comment Share on other sites More sharing options...
and6412 Posted June 10, 2012 Author Report Share Posted June 10, 2012 Dziękuję Wam za porady. Wcześniej się nie odzywałem bo nie dostałem powiadomienia o nowych postach. Na pewno wypróbuję te rady. Co do namiaru na faceta od wiązek to chętnie. Na przyszłość się przyda (nie skończę pewnie na tym aucie). W tym jednak wypadku na pewno taniej będzie kupić nową wiązkę, myślałem że sam jestem w stanie ją zrobić, ale widze że to nie ma sensu. Zapraszam do śledzenia bloga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now