Jump to content

Citroen Xsara Picasso 2002r.


uri90

Recommended Posts

Przyszedł czas na pochwalenie się moją ostatnią walką z autobusem ;) Auto moich rodziców rok prod. 2002, lakier oryginalny, na pierwszy rzut oka zadbany (halogen odkrył jednak całą prawdę :evil: )

Rodzice dbają o auto- jednak nie z detailerską precyzją ;) więc na bieżąco jest przeze mnie pielęgnowane (tyle na ile pozwoli czas), kąpane na dwa wiadra, woskowane, niedawno myte i glinkowane więc przed robotą nie było za duzo roboty :mrgreen:

 

Po kolei :kox:

 

Mycie na dwa wiadra:

Szampon Nigrin

Rękawica z mikrofibry

Detale APC Nielsen Cyclone

Koła i kołpaki były myte niedawno Blue Gelem więc wystarczyło poprawić Nielsen’em Cyclone

Szczotka do felg SHOWCARSHINE SOFT WHEEL BRUSH, pędzelki

 

Glinkowanie:

Bilt Hamber Auto Clay Soft + woda z odrobiną szamponu

 

Korekta:

Pasty Poorboy’s SSR 3; 2,5; 1

Pady ABW widoczne na zdjęciu

Najwięcej posługiwałem się białym padem z SSR 3

Wykończenie pomarańczowym padem i SSR 1

Na koniec maszynowo Autoglym SRP (jako cleaner)

Zabezpieczenie:

Wosk FK 1000P

 

Plastiki zewnętrzne:

AutoGlym Bumper Care

Opony :

AutoGlym Instant Tyre Dressing

 

Szyby:

AutoGlym Fast Glass

 

 

Nie miałem czasu na zdjęcia typu “pędzelek w akcji” czy „aplikator w ruchu” jednak chciałem uchwycić to co najistotniejsze :mrgreen:

 

Przed myciem (tak jak wspominałem niedawno było dokładnie myte wraz z usuwaniem smoły i glinkowaniem)

img0174df.jpg

 

 

img0176cf.jpg

 

img0177jwv.jpg

 

img0178nv.jpg

 

img0186il.jpg

 

Mycie

img0193ia.jpg

 

img0194am.jpg

 

Po myciu (na tym etapie ktoś normalny zakończyłby swoje działania bo auto wygląda nieźle 8-) )

img0195hm.jpg

 

img0198bn.jpg

 

img0199an.jpg

 

Teraz zdjęcia z „inspekcji”. pod halogenem wszystko okazało się jasne- prawie 9 lat eksploatacji odbiło się na lakierze

img0205p.jpg

 

img0205p.jpg

 

img0211sso.jpg

 

img0275nm.jpg

 

Halogen nie kłamie J sięgnąłem po oręż do walki ze świrlami

img0214gs.jpg

 

Pierwsze ruchy były obiecujące :ad:

img0226zh.jpg

 

img0225ek.jpg

 

po różnych kombinacjach okazało się, że bez SSR3 się nie obejdzie

wszystkie następne zdjęcia są wykonane po przejazdach SSR3 na białym padzie ABW

img0228sc.jpg

 

img0229fk.jpg

 

img0230mry.jpg

 

img0265bm.jpg

 

img0269an.jpg

 

img0276na.jpg

 

img0277ox.jpg

 

img0278ys.jpg

 

img0280rb.jpg

 

korekta tylnych lamp, korzystałęm z małych padów: SSR 2,5 na pomarańczowym, następnie SSR 1 na czarnym. zdjęcia mówią wszystko:

prawa przed:

img0203nr.jpg

 

img0256eh.jpg

 

prawa po korekcie:

img0258uid.jpg

 

lewa przed:

img0261os.jpg

 

img0204wi.jpg

 

lewa po korekcie:

img0262m.jpg

 

Efekt po korekcie:

img0281lb.jpg

 

img0282wb.jpg

 

img0291ft.jpg

 

Wnętrze było dawno nie sprzątane- z braku czasu zostało tylko odkurzone i przetarte AG Interrior Shampoo

img0180ptw.jpg

 

img0182c.jpg

 

img0329eo.jpg

 

img0331fm.jpg

 

Efekt po wyjeździe z garażu (niestety nie zostałem obdarowany talentem do robienia zdjęć przez co nie oddają one efektu :o )

nadkola bez dressingu- bo jechałem wymienić opony na zimowe więc nie wypominać ;P, na ostatnim zdjęciu auto na zimówkach i nadkola z dressingiem

img0292fz.jpg

 

img0293k.jpg

 

img0294no.jpg

 

img0295h.jpg

 

img0296xs.jpg

 

img0299sl.jpg

 

img0301kb.jpg

 

img0302yj.jpg

 

img0303ta.jpg

 

img0313k.jpg

 

img0317r.jpg

 

img0325z.jpg

 

To byłoby wszystko.

Wiem, że korekta nie została zrobiona na 100% bo trochę jeszcze zostało to co głębsze- ale taki był zamiar, ponieważ w zimie i tak lakier przejdzie swoje więc na wiosnę prawdopodobnie będzie delikatna poprawka.

Jakie wnioski?? Na pewno mam nauczkę, żeby robić zdjęcia mniej chaotycznie- czyli skorzystać ze statywu i cyknąć zdjęcie elementu przed korektą a później podobne po korekcie. każdy się uczy na błędach a podczas pracy nie myśli się o takich szczegółach :kox:

Czas pracy 2 dni

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Liam, ramki drzwi robiłem ręcznie, dolne partie drzwi oczywiście były polerowane dokładnie tak samo jak górne- wiem powinienem okleić listwy od spodu- jednak listwy są tak grube, że nie widziałem takiej potrzeby, nie najechałem padem na nie ani raz.

zderzaki dach jak i maska również przeszły korektę takim samym systemem jak reszta auta :)

Link to comment
Share on other sites

Auto prezentuje się swieżo i "zdrowo", ale sama relacja musi mieć trochę "show" - dla mnie to ciut za mało w tym przypadku - nie odbierz tego za bardzo do siebie, bo absolutnie nie kwestionuję jakości Twojej pracy - ale temat "przescrollowałem" chyba w 30 sek :(

Spoko :) , na wiosne pewnie będą pędzle z kilku kątów, aplikatory w ruchu i lanca myjki w wiaderku :-]:)

 

Żeby nie bylo tylko czepialstwa: jak pracujesz na twardych padach, to ośmielę się zaproponować oklejanie rantów paneli sąsiadujących z tym, na którym aktaulanie działasz ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Bardzo ladny kolor, jakis czas temu mialem okazje pracowac na podobnym i mimo tylko recznej korekty wiernie oddawal czas przy nim spedzony. Swietnie wygladaja czarne plastiki w kontrascie.

 

Za nastepne pare relacji bedzie juz dobrze na 101% :)

Niestety nie kazdy od razu wszystko wie i umie ;)

Link to comment
Share on other sites

patrizio1985, kolor osobiści mi nie pasuje do takiego dużego samochodu ale rodzice jeżdżą nim już od prawie 5 lat więc zdążyłem sie przyzwyczaić :-] ale po korekcie pod halogenem ziarno prezentuje się rzeczywiście bardzo fajnie :)

 

gruby_RS, właśnie gdybyś poczytał relację to byś wyczytał że nie było czasu na fotografowanie pędzelka, czy masowania lakieru podczas mycia rękawicą- wspominałem o tym :lol: przy takim autobusie roboty jest ogrom, gdy będę robił swoje auto mam zamiar zrobić relację dorównującą twoim z RS;em w roli głównej :mrgreen:

uwagi zostaną na pewno wcielone w życie w przyszłości :good:

 

krd, nie jestem firmą detailingową tylko człowiekiem, którego rajcuje temat detailingu :D więc zanim mi sie uzbiera "kilka relacji" to sie zastarzeję haha robię tylko sobie, rodzicom i znajomym- wiem i umiem dużo, jednak auto nie było robione pod kątem relacji ;) chciałem tylko pokazać co najistotniejsze. skupiłem się na tym by jak najlepiej wykonać swoją robotę - czasu było mało więc ucierpiała na tym forma relacji (uważam, że to lepsze niż skupianie się na robieniu zdjęć pomijając jakiś ważny etap pracy, przez co miałbym w pamięci że jednak nie zrobiłem wszystkiego co mogłem :D ) :) Auto jeździ u mnie w rodzinie więc na bierząco o niego dbałem i będę robiłto nadal ;)

 

rychu, całe wnętrze domaga się gruntownego detailingu, ale to temat na osobną, obszerną relację :D

 

to tyle :D

wszyskim dziekuje za uwagi :good:

Link to comment
Share on other sites

Takie kołpaki ma też mój kolega w 407 i mój sąsiad w Focusie II :)

Co do sedna to bardzo fajny efekt po korekcie i kolor również, choć nie wiem czy chciałbym taki u siebie :o Ładnie za to na pewno prezentuje się w słońcu.

Link to comment
Share on other sites

ale po korekcie pod halogenem ziarno prezentuje się rzeczywiście bardzo fajnie

 

Mam Lagunę I w podobnym kolorze i powiem to samo, aż się zdziwiłem jak to ładnie się świeciło.

 

Inny plus, nie widać brudu na takim kolorze, naprawdę, nieraz nie mam czasu i miesiąc umyć auta, a pod blokiem i tak wygląda nie raz lepiej od tych mytych co tydzień na szczotkach :kox: Także ciemny lakier jest piękny, taki błękit jest i piękny i wygodny, moim osobistym zdaniem

Link to comment
Share on other sites

Swoop, kołpaki są chyba z reala- strasznie marnej jakości (łuszczy sie na nich bezbarwny)

Shaddy, kolor jest mega, ale wg mnie bardziej pasuje np. do C3 (z reklamy ubezpieczalni, co jedzie w nim św. krzysztof :mrgreen: ) niż do takiego "busa" :)

 

Inny plus, nie widać brudu na takim kolorze, naprawdę, nieraz nie mam czasu i miesiąc umyć auta

to kolor ktory idealnie pasuje do do samochodu, którym jeżdżą moi rodzice :) jest z nim dokładnie tak samo jak u Ciebie :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.