ded Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 Na zime zmiana obuwia, ale jak zadbac o zdjete alumy z letnimi oponkami? Felge zamierzam wyczyscic dimmerem, wyglinkowac, i nalozyc wosk. Zastanawiam sie czy wosk nakladac tez od wewnetrznej strony. Obawiam sie ze ciezarki od wywazania nie beda sie trzymac. A moze wyczyscic i przed woskiem zawiezc na wywazenie? Woskowac teraz czy przed zalozeniem? Jaki preparat do konserwacji opon? Co do przechowywania to wiem ze ma byc zacienione miejsce i jako ze opony na felgach maja lezec jedna na drugiej. Czy zredukowac cisnienie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SZyBA Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 To myślałem że ja zadaje dużo pytań a tu proszę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
delphin Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 Letnie koła na zimę: - dokładne mycie i suszenie - felgi aluminiowe zabezpieczam woskiem - opony smaruję (wpędzelkowuje) dokładnie gliceryną (1litr kosztuje 4,5zł) - układam na stojaku Link to comment Share on other sites More sharing options...
patol Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 Generalnie felgi traktuję tak samo jak lakier z tą różnicą, że nie używam naturalnych wosków Link to comment Share on other sites More sharing options...
cz@rek Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 Ja do wypowiedzi kolegów dodam że raczej opony powinno się do pompować i oczywiście jeśli nie masz stojaka przekładać miejscami ja to robię przynajmniej raz na 3 tyg Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 - opony smaruję (wpędzelkowuje) dokładnie gliceryną (1litr kosztuje 4,5zł) popieram, najlepszy siuwaks do gumy - ja ostatnio uzywam zamiast dresingu na opony i swietnie sie sprawdza. Swoja droga czemu w lublinie gliceryna jest 3x drozsza ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
delphin Posted October 27, 2011 Report Share Posted October 27, 2011 Swoja droga czemu w lublinie gliceryna jest 3x drozsza ? Ja kupowałem w sklepie z ... paszami dla krów (banka 5l cos ok30zł) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dystrybutor EXCEDE Posted October 28, 2011 Dystrybutor Report Share Posted October 28, 2011 Polecam ValetPRO Talos Protectant lub 303 Protectant, środki które naprawdę chronią oponę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffel123 Posted October 28, 2011 Report Share Posted October 28, 2011 Panowie mógłbym poprosić o zdjęcia opon zabezpieczonych gliceryną bo pierwszy raz o czymś takim słyszę i jestem bardzo ciekawy. A odemnie to tylko tyle, że ja uzywam megsa endurance i jak dla mnie jest the Link to comment Share on other sites More sharing options...
delphin Posted October 28, 2011 Report Share Posted October 28, 2011 gliceryną bo pierwszy raz o czymś takim słyszę i jestem bardzo ciekawy Opony na początku się błyszczą, a kiedy gliceryna "weschnie" w opone stają sie matowe. Zabezpieczenie polega na wchłonięciu gliceryny w gumę przez co guma nie traci swoich właściwości. Środki zabezpieczajace typu megs endurance tworzą na oponie "film" chroniąc ją od warunków zewnętrznych, promieni UV oraz zmniejszają przyczepność brudu i kurzu - takie srodki również stosuję na codzień a gliceryna służy u mnie tylko do opon w stanie lezakowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wodnik_9 Posted October 28, 2011 Report Share Posted October 28, 2011 Ja do wypowiedzi kolegów dodam że raczej opony powinno się do pompować i oczywiście jeśli nie masz stojaka przekładać miejscami ja to robię przynajmniej raz na 3 tyg O kurcze, zazdroszczę wolnego czasu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DawPi Posted October 28, 2011 Report Share Posted October 28, 2011 O kurcze, zazdroszczę wolnego czasu... Fucktycznie - aż 10 min wyjęte z życiorysu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
patol Posted October 29, 2011 Report Share Posted October 29, 2011 O kurcze, zazdroszczę wolnego czasu... Fucktycznie - aż 10 min wyjęte z życiorysu! Chyba z dwoma przerwami na papierosa lub przerwą na piwo Link to comment Share on other sites More sharing options...
DawPi Posted October 29, 2011 Report Share Posted October 29, 2011 Policzyłem jeszcze dojście do garażu i jakieś tam pomachanie łopatą ze śniegiem. No chyba, że ktoś ma opony w domu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian_SO Posted October 29, 2011 Report Share Posted October 29, 2011 Ta glicerynę nakładać tylko na profil opony tak jak dressing ? bieżnika nie ruszać? jak posmaruje to na lato bedę miał lodowisko na drodze;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted October 29, 2011 Report Share Posted October 29, 2011 jak przejedziesz mare metrow to i tak juz jej nie bedzie na na bieżniku. Swoja droga jak wjedziesz w olej na drodze to przeciez poznije tez caly rok sie nie slizgasz... a gliceryna i tak wejdzie w gume wiec do lata nie bedzie jaj ani sladu na samym bieżniku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian_SO Posted October 29, 2011 Report Share Posted October 29, 2011 okey dzięki, zatem przejadę całe oponki:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ded Posted October 30, 2011 Author Report Share Posted October 30, 2011 co do stawiania opon to z tego co wiem powinno sie to robic ze zdjetymi oponami. Opony na felgach sie kladzie poziomo, poprawcie mnie jesli sie myle- mile widziane zrodlo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1985 Posted October 30, 2011 Report Share Posted October 30, 2011 W zależności czy opony są na felgach czy bez, inaczej się je układa. Opony z felgami: Ciśnienie w oponach powinno być normalne – takie jak do jazdy. Można zawieszać, ale do tego musisz mieć haki podwieszone do sufitu. Można układać poziomo w stos. Opony bez felg: Układać pionowo i obracać raz na miesiąc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quest84 Posted October 30, 2011 Report Share Posted October 30, 2011 Z wszystkim się zgadzam, ale ostatnio wyczytałem, że powinno się lekko upuszczać powietrza z oponek na okres ich nieużywania - opona nie jest naprężona, co potwierdził mój wulkanizator. Nie wiem czy to mit.. słyszeliście? Co do glicerynki - zgadzam się w 100% śmiało można przesmarować całość razem z bieżnikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek1985 Posted October 30, 2011 Report Share Posted October 30, 2011 A ta gliceryna to jak ma być ? (roslinna , techniczna ?) i gdzie ją nabyć ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MM.MM Posted October 30, 2011 Report Share Posted October 30, 2011 Quest84, ja tak słyszałem, i tak też robię Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted October 30, 2011 Report Share Posted October 30, 2011 A ta gliceryna to jak ma być ? (roslinna , techniczna ?) i gdzie ją nabyć ? Ja uzywam takiej do analiz - zreszta jak polowy takowych specyfikow (mam bilsko do pochu). W sumie nie zastanawialem sie czy ona jest roslinna czy jaka ale zakladam ze jezeli to jest cz.d.a. to pewnie techniczna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuchar Posted October 30, 2011 Report Share Posted October 30, 2011 Ja przechowuję kładąc w "stos" jak na obrazku. Dokladne mycie i woskowanie a opony wysmaruje Megsem Endu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ded Posted November 4, 2011 Author Report Share Posted November 4, 2011 Można zawieszać, ale do tego musisz mieć haki podwieszone do sufitu. A metalowe prety wbite w sciane moga byc, czy z jakiegos powodu nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now