Skocz do zawartości

Przygotowanie samochodu na zime


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pryskanie zamków - najlepiej spryskać klucz i przekręcić 2-3 razy, powtórzyć z 3 razy w ciągu dnia.

Zapalenie silnika i praca na biegu jałowym nic nie daje wręcz szkodzi silnikowi. Silnik się rozgrzewa jak pracuje pod obciążeniem. Także przejażdżka jest konieczna i to w tzw. stylu sportowym - przeciągając na każdym biegu.

Najgorszym możliwym posunięciem jest trzymanie auta przy dużych mrozach w ogrzewanym garażu - wówczas np. proces korozji zachodzi wielokrotnie szybciej.

Uszczelki wystarczy, że są dobrze na oliwione - ja stosuję regularnie PB TR i jest ok.

Opublikowano

Ja używam silikon K2 SIL na uszczelki i do zamków i żadnych problemów. Tani i skuteczny, ale niestety trzeba min.co 2 miechy powtarzać dozowanie.

Opublikowano
Ja używam silikon K2 SIL na uszczelki i do zamków i żadnych problemów. Tani i skuteczny, ale niestety trzeba min.co 2 miechy powtarzać dozowanie.

 

Mówisz o silikonie do uszczelek ? i ty nim psikasz zamki ?

Opublikowano
Pryskanie zamków - najlepiej spryskać klucz i przekręcić 2-3 razy, powtórzyć z 3 razy w ciągu dnia.

Zapalenie silnika i praca na biegu jałowym nic nie daje wręcz szkodzi silnikowi. Silnik się rozgrzewa jak pracuje pod obciążeniem. Także przejażdżka jest konieczna i to w tzw. stylu sportowym - przeciągając na każdym biegu.

Najgorszym możliwym posunięciem jest trzymanie auta przy dużych mrozach w ogrzewanym garażu - wówczas np. proces korozji zachodzi wielokrotnie szybciej.

Uszczelki wystarczy, że są dobrze na oliwione - ja stosuję regularnie PB TR i jest ok.

 

Ciekawe jak się ma do tego turbina przy pałowaniu na zimnym ;)?? ;)

Opublikowano
Najgorszym możliwym posunięciem jest trzymanie auta przy dużych mrozach w ogrzewanym garażu

 

Prosze Cię o rozwinięcie tezy - oczywiscie nie chodzi mi o fakt przyjechania z trasy oblepionym solą autem i sru do cieplego garażu, tylko o "zimujące" cały czas autko ;)

Opublikowano
Najgorszym możliwym posunięciem jest trzymanie auta przy dużych mrozach w ogrzewanym garażu

 

Prosze Cię o rozwinięcie tezy - oczywiscie nie chodzi mi o fakt przyjechania z trasy oblepionym solą autem i sru do cieplego garażu, tylko o "zimujące" cały czas autko ;)

 

Też tego nie rozumiem :o. Jeżeli auto używane jest codziennie i pokryte solą, a potem do ciepłego to OK. Korozja może się rozwijać w najlepsze. Ale jeżeli czyste auto zimuje w ciepłym garażu... to co to ma wspólnego z tym, że na zewnątrz jest mróz?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Co zastoswac do przesmarowania zamkow?? Smar miedziowy, wazeline technicza czy moze jeszcze cos innego??

 

Do zamków-olej lub smar do mechanizmów precyzyjnych - silikonowy. Miedź przyspiesza korozję zamka. Smar miedziowy do prowadnic klocków i hamulców i do styku felgi z piastą, żeby się nie zapiekło. W Toyocie zauważyłem, że smarują tym też klemy na akumulatorach ale w tym przypadku nie wiem czy to dobry pomysł :dontknow:

Opublikowano

Smaru miedziowanego nie powinno się używać do styku felgi aluminiowej z piastą, w tym przypadku powinno używać się smaru aluminiowego :) Podobno miedź wchodzi w reakcje z aluminiową felgą i różne jaja się potem robią...

Opublikowano

Wcześniej smarowałem piasty najzwyklejszym smarem ŁT, teraz psikam smarem w sprayu ze względy na wygode i nigdy nie miałem problemu z felgami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.