sinner Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Witam wszystkich. Zainteresowałem sie detalingiem od niedawna i szczerze powiedziawszy nie wiedziałem że to aż tak bardzo mnie wciągnie. Juz od dłuższego czasu planowałem zakup arsenału do samochodu ale wyskoczył niestety problem przęgła w samochodzie i wszystkie oszczędności trafił SZLAG Budżet mam okrojony do minimum i chciałbym chociaż coś zrobić mojemu Pudziowi żeby mu zima miłą i lekką (lżejszą) była. Pieniedzy nie starczy mi na maszynę polerską a miałem zamiar ją w tym tyg zamówić Jedynie czym dysponował będe to: - Myjnią ręczną - Szamponem - Glinką - Swirlx'em - IPA - Zestawem mikrofibr - Coli 476 Mam parę pytan odnośnie tego: 1. Czy do glinkowania twardszą glinką nadaje się sama woda do poślizgu? 2. Czy po glinkowaniu mogę przetrzec samochód IPA bo myjni nie mam pod domem 3. Czy mogę zrobić korektę ręczną Swirlx'em żeby chociaż troche ten lakier podciągnąć, jeżeli tak to jakiej mikrofibry użyc i jaką warstwę tego preparatu nałożyć? Czy trzeba dużą siłą pracować? 4. Czy po IPA śmiało mogę nakladać Coli 476 czy może jest coś lepszego (czarny lakier) 5. Jaką mikrofibrą wypolerować wosk? (grubość gęstość) 6. Czy samochód będzie mi wdzięczny? Dzięki z góry i pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Nie zapomnij o uszczelkach, filtrach kabinowych, przesmarowaniu zamków jeśli posiadasz. [ Dodano: 23 Październik 2011, 17:02 ] 1. Czy do glinkowania twardszą glinką nadaje się sama woda do poślizgu? Zależy od glinki. Przed korektą... tak, ale nie polecam. 2. Czy po glinkowaniu mogę przetrzec samochód IPA bo myjni nie mam pod domem Po glinkowaniu myjemy samochód. IPA służy do odtłuszaczania powierzchni, ani do mycia 3. Czy mogę zrobić korektę ręczną Swirlx'em żeby chociaż troche ten lakier podciągnąć, jeżeli tak to jakiej mikrofibry użyc i jaką warstwę tego preparatu nałożyć? Czy trzeba dużą siłą pracować? Możesz, zależnie od lakieru, założeń itp 4. Czy po IPA śmiało mogę nakladać Coli 476 czy może jest coś lepszego (czarny lakier) Możesz. 5. Jaką mikrofibrą wypolerować wosk? (grubość gęstość) Miękką bez ostrych krawędzi. 6. Czy samochód będzie mi wdzięczny? Nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miedzikos Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 A co polecacie do uszczelek ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DawPi Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 A co polecacie do uszczelek ? Ja dziś będę nakładać SV Seal Feed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Coś tłustego np. Plak Link to comment Share on other sites More sharing options...
quadrifoglio Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 1. Czy do glinkowania twardszą glinką nadaje się sama woda do poślizgu? A co Ci szkodzi dodać kilka kropel szamponu do tej wody?? Na pewno to ułatwi poślizg:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted October 23, 2011 Author Report Share Posted October 23, 2011 Właśnie o to mi chodziło, czy coś własnej roboty np. woda, lub woda + szampon, czy może kupić glinke w zestawie z "poślizgiwaczem". Zamki mam juz zabezpieczone a uszczelki psiknięte siliconem w sprayu specjalnym do gumowych uszczelek. Jeszcze mam jedno pytanie, posiadam szampon od razu z woskiem jakimś, czy mogę go użyc do mycia czy ma to być tylko szampon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzybero Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 ........pewnie będę powielał wiadome rzeczy...ale: -wymień pł.chłodniczy.(jeżeli nie wiesz co masz-wodę ?) -wymień pł d. spryskiwaczy -przygotuj odmrażacz d.szyb i szczotkę do odśnieżania(ewentualnie odmrażacz do zamków) -podładuj akumulator i sprawdź stan klem na akumulatorze. -co do kosmetyki,tak jak piszą koledzy...przesmaruj zamki pamiętaj o wlewie paliwa (broń borze WD40) natłuść uszczelki ... i tyle ... resztę Ci przypomni życie ps:Nie było by poprawne na Tym forum nie wspomnieć. Nawoskuj auto. [shadow=orange][/shadow] Link to comment Share on other sites More sharing options...
enjoy1516 Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 czym najlepiej przesmarować zamki ? i w jaki sposób to robić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjano82 Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Są specjalne preparaty do konserwacji (nie odmrażacze) zamków, natłuszczają, oczyszczają i przeciwdziałają zamarzaniu zamków. Ja w swoim Stilo nauczony ubiegłorocznymi doświadczeniami z zamarzaniem mechanizmu zamykania drzwi rozebrałem je i wyjąłem zamki oraz wspomniane elementy zamykania drzwi. Po oczyszczeniu mechanizmu WD40 został nasmarowany olejem maszynowym. Linki od klamek zabezpieczone zostały poprzez wpuszczenie do pancerzy płynu hamulcowego i zasmarowanie ich końców towotem odpornym na niskie temperatury. Taka sama procedura została przewidziana i wykonana dla tylnej klapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lech55 Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 Płyn do hamulców jako ochrona przed zamarzaniem to zły pomysł, bo jest agresywny dla lakierów "Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu." Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted October 23, 2011 Report Share Posted October 23, 2011 A co polecacie do uszczelek ? 1Z Gummi Pflege Stift lub inne tłuścidełko z gliceryną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjano82 Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 Płyn do hamulców jako ochrona przed zamarzaniem to zły pomysł, bo jest agresywny dla lakierów "Wszystkie płyny hamulcowe z wyjątkiem DOT5, którego głównym składnikiem są silikony, działają agresywnie na skórę i powłokę lakierową samochodu." A kto powiedział że ów płyn miał jakikolwiek kontakt z lakierem???? . Rozebrałem zamki, wyjąłem cały mechanizm zamykania łącznie z klamką zewnętrzną i strzykawką zakończoną cienką igłą płyn hamulcowy wstrzyknąłem w pancerze linek, nie posmarowałem nim karoserii jako zabezpieczenie przed osiadaniem lodu:P Płyn hamulcowy jako zabezpieczenie linek przed zamarzaniem jest dobrym pomysłem, bo jest tłustawy, nie zamarza i nie powoduje dużych tarć wewnątrz pancerza, nie zbiera tez brudu tak jak smar. Nie wlewałbym go zamków2, do tego są specjalne preparaty do ich konserwacji i zabezpieczania, o których pisałem w poprzednim poście. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
neostar Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 -przygotuj odmrażacz d.szyb i szczotkę do odśnieżania(ewentualnie odmrażacz do zamków) Jeszcze jeden drobny szczegół, odmrażacza do zamków nie trzymamy w samochodzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcingg Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 A co polecacie do uszczelek ? ja kiedyś kupowałem wazelinę w aptece (można kupić też waz. techniczną w chemicznym choć to to samo) Jakiś czas temu dorwałem gdzieś "Silikon w sprayu" z Wurth-a - bardzo dobrze się sprawuje ale najlepiej jest go nanosić z 2-3 razy w odstępach czasu by sie wchłonął w gumę - daje to najlepszy efekt ( z twardej staraje gumy potrafi zrobić mięciuśką ) Uwaga: Nie wolno silikonem smarować połączeń metal-metal - podobno ładnie się zakleja Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 Nie polecam używania odmrażaczy bo bardzo odtłuszczają powierchnię więc ko0lejnym razem moze być gorzej Do zamków normalny smar w sprayu a jak ktoś moze sobie pozwolić na zdjęcie boczków to smarowanie smarem "zielonym" smarem załtwia sprawę na zawsze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wielebny Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 Ja do zamków używam oliwki maszynowej dostępnej w każdym sklepie technicznym czy hipermarkecie. Ważne jest abyś o zamki dbał regularnie, np przy ostrych mrozach raz w tygodniu czy 2 razy napuścić aby wypchnęła wilgoć. A wydasz na to z 5 zł jak nic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
red Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 Raz w tygodniu smarować zamki? To chyba trzeba nieźle się nudzić. Nie wiem, mam wrażenie, że z zamkami problemy mają ludzie, którzy właśnie coś ciągle do nich "wpychają" (szczególnie WD-40 ) i kombinują. Miałem już kilka aut, od bardzo starych do w miarę świeżych i przez całą zimę, a nawet w najgorsze mrozy zamki działały bez zarzutu. Jedno co na pewno warto sprawdzić uszczelki przy wkładkach, czy aby na pewno dobrze przylegają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wielebny Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 Red raz w tygodniu przy mrozach -20 poza tym napuszczenie oliwki do zamków trwa całe 4.541 sekundy wiec nie poświęcasz na to całej niedzieli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
red Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 Po prostu nie widzę sensu - dobrze nasmarowany zamek (fabrycznie) i szczelna wkładka nie potrzebuje pyprania oliwkami. A te problemy biorą się ze stałego kombinowania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wielebny Posted October 31, 2011 Report Share Posted October 31, 2011 Ja miałem problemy z zamkami we fiacie w którym ochronna blaszka w zamku wyparowała przez co się wilgoć i brud dostawał .Zaś w aucie mojego ojca przy centralnym zamku ,zameczek mechaniczny od nie używania też powiedział NIEEEE jak zabrakło aku. Od tego momentu raz na jakiś czas oliwka idzie w zamki, na 100000% nie zaszkodzi to bo nie jest ona toksyczna i nie zawiera rozpuszczalników jak WD40 czy soli jak rozmrażacze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Okti Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 A może ktoś się wypowiedzieć jak dbać o auto, które stoi w zimę w garażu? Tzn. przepalać, cz nie.. Ale bez postów "Ja przepalam, wg. mnie, a po co, a na co, jak stoi to sie psuje, ble ble". Tylko coś bardziej konkretnego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
k24 Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Okti, duzo lepsze od przepalania jest wykorzystanie słońca i suchego asfaltu na przejażdżkę, bo samo odpalanie na niewiele sie zda. Gdy moje auto miało stać zimą w garażu odłączałem aku i czekałem do wiosny, przed odpaleniem sprawdzenie płynów i jazda Link to comment Share on other sites More sharing options...
npiotr Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 a ten smar w sprayu od 1Z będzie dobry do smarowania zamków w samochodzie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sinner Posted November 2, 2011 Author Report Share Posted November 2, 2011 Najlepiej jaby garaż był wentylowany i samochód w garażu także. W innym przypadku może powstac efekt "mokrej skarpetki w bucie". A jeżeli pryskacie zamki to pamiętajcie że wystarczy tylko troszkę tego psiknąć bo bedzie sbierało to duzo brudu, piasku, kurzu itp i zamiast pomagac, to bedzie zgrzytac wszystko w zamku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now