Skocz do zawartości

Szampon ValetPRO Wash and Protect


Xeper

Rekomendowane odpowiedzi

ValetPRO Wash and Protect

Szampon otrzymany do testu od sklepu EXCEDE za co uprzejmie dziękuję.

 

Pomimo stosunkowo dużej popularności produktów firmy ValetPRO tak się złożyło, że nie miałem jeszcze okazji żeby się z nimi spotkać. Także pierwsze koty za płoty i zobaczmy co ma do zaoferowania ValetPRO Wash and Protect. Moimi dotychczasowym szamponami był Meguiars NXT Gen Carwash oraz StjarnaGloss Tangerine. Obydwa te szampony (choć tak bardzo różniące się od siebie) bardzo lubię, także otrzymany tester ValetPro nie będzie miał łatwo!

 

Opis szamponu od dystrybutora:

Wash and Protect to wysokiej jakości szampon samochodowy opracowany do ekonomicznego utrzymania samochodów w sieciach dilerskich. Wystarczy 10-30 ml szamponu na 5L wody dla wysokiej skuteczności mycia oraz nadania lakierowi głębokiego połysku. Zawiera inhibitory korozji. Wash and Protect szybko myje i przyśpiesza osuszania auta. Świetnie sprawuje się również w pianownicy, zapewniając bardzo dobrą siłę mycia.

images?q=tbn:ANd9GcQ8FA78TqsrV0afMloD5E8HSx3gSik0V833YXE5UTp_QyZJFno8VDcFKU-5

 

Wrażenia przed myciem:

Szampon jest przejrzysty, klarowny i mocno wiśniowy. Zapach jest bardzo intensywny i słodki. Jak migdałowe landrynki. Po rozcieńczeniu, z wiadra cały czas wydziela się słodka i obfita woń. Ale to nie wszystko - zapach pozostaje na dłoniach jeszcze przez jakiś czas po zakończeniu mycia. Mi się to podoba, choć to kwestia gustu.

0001ap.jpg

 

Konsystencja: coś co mnie bardzo zdziwiło - szampon jest bardzo rzadki i przelewający się niczym woda.

 

Dozowanie: proporcje określone przez producenta są bardzo szerokie i jako prawidłowe jest rozcieńczenie od 1:170 do 1:500.

Do testu z 20 ml szamponu zrobiłem 7 litrów ciepłego, ok. 45 st. C roztworu. Co daje rozcieńczenie 1:350 - czyli zgodnie z zaleceniami, jednak bliżej słabszej niż mocniejszej opcji. W podobnym rozcieńczeniu stosuję szampon Megsa i StjarnaGloss, także ułatwi to porównanie.

 

Piana w wiadrze jest dość duża, gęsta i miękka. I trwała - bez wyraźnego pogorszenia właściwości towarzyszy do końca mycia samochodu. Moim zdaniem mocniej ciut bardziej intensywna niż w NXT a mniej niż w Tangerine.

 

Teraz najważniejsze, czyli co w trakcie i po myciu auta:

Szampon z pomocą gąbki Chemical Guys Big Chubby Microfiber Wash Sponge radził sobie ze srebrnym (Moondust Silver) Fordem Focusem 2004. Focus zabezpieczony około 4 tygodni temu sealantem Turtle Wax Gloss Guard. Niezbyt dużo jeżdzony, ale stoi pod chmurką 24/7.

 

 

W czasie mycia prawie same pozytywne wrażenia.

Poślizg świetny, wyraźnie wyczuwalny między palcami i widoczny w pracy mikrofibry na lakierze. Zapach landrynek dookoła. Na elementach niezabezpieczonych LSP (np. szyby) widoczne było szybsze odprowadzanie wody, ale generalnie nie była to różnica porażająca. Niestety, moim zdaniem ValetPRO Wash and Protect jest słabszy w radzeniu sobie z przyschniętymi owadami w porównaniu do NXT i Tangerine. Natomiast spłukiwanie jest łatwe i chyba potrzebuje mniej wody niż Tangerine. Po wytarciu nie zostawia żadnych śladów, o co zresztą nietrudno na srebrnym lakierze.

Co może być dla niektórych ważne, podobnie jak w Meguiars NXT po szamponie ValetPRO nie zauważyłem wysuszenia skóry rąk co niestety zdarza się w przypadku Tangerine.

 

Zdjęcia auta po myciu (robione następnego dnia):

Niestety, szybko się robi ciemno i po wytarciu Focusa nie było już możliwości zrobić przyzwoite fotki. A następnego dnia trochę padało, trochę było słońca także zdjęcia są z kropelkami :)

Auto wygląda tak samo dobrze (lub niedobrze) jak po umyciu innym szamponem. Niestety, należę do grona (nie)szczęśliwców, którzy nie dostrzegają „tych 2% różnicy.

 

0003ju.jpg

 

0004uvc.jpg

 

0005awv.jpg

 

0006lt.jpg

 

0007ck.jpg

 

0008oo.jpg

 

0009ll.jpg

 

0010y.jpg

 

0011fv.jpg

 

0012lq.jpg

 

Podsumowanie:

Testowany szampon ValetPRO Wash and Protect ma praktycznie same zalety. Ładnie pachnie, ma dobry poślizg i jest stosunkowo niedrogi. Dodatkowe możliwości potraktowałbym jako drugorzędne, choćby dlatego, że niemożliwe do zweryfikowania w przypadku inhibitorów korozji.

Jedynie stosunkowo słaba siła mycia jest cechą, którą warto by nieco ulepszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W takim razie i jak dorzucę sobie test który wykonałem:

 

Próbka otrzymana przy zakupach u logo.jpg

 

IMG_0379.JPG

 

Kolega wcześniej bardzo ładnie ubrał zdania w słowa, i praktycznie wszystko dokładnie opisał, dodam tylko, że szampon rozcieńczyłem, w minimalnym stopniu czyli około 50 ml szamponu na około 8 litrów wody, co daje stosunek 1:170 tak jak zaleca producent.

 

Auto jakoś nie było zalepione brudem, parę ptasich kup, zacieków i ogólnie kurzy po tygodniowej jeździe do pracy.

IMG_0380.JPG

 

IMG_0381.JPG

 

IMG_0382.JPG

 

IMG_0383.JPG

 

IMG_0384.JPG

 

IMG_0385.JPG

 

IMG_0386.JPG

 

IMG_0387.JPG

 

Rozcieńczanie i piana :

 

IMG_0388.JPG

 

IMG_0392.JPG

 

IMG_0393.JPG

 

I czas na mycie:

 

IMG_0395.JPG

 

IMG_0396.JPG

 

IMG_0397.JPG

 

Zaraz po osuszeniu:

 

IMG_0398.JPG

 

IMG_0399.JPG

 

IMG_0401.JPG

 

IMG_0402.JPG

 

IMG_0403.JPG

 

Ogólne wrażenie po używaniu tego szamponu jest bardzo pozytywne, zapach, piana, śliskość jak i domywanie przy minimalnym stosunku preparatu / woda, bardzo ładnie podkręcił ŁAŁ Natty’s Red, który leży na aucie i jest zupełnie nie szkodliwy dla wosku. Stosunek cena do jakości :good: a jego zapach chyba najprzyjemniejszy z poznanych dotąd przeze mnie szamponów. Dziękuje za dorzucenie próbki i możliwości przetestowanie kolejnego dobrego produktu marki ValetPRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Dystrybutor

Tworek, Dzięki za przetestowanie i obszerną fotorelację :) W tym testerze było 30 ml ;) Ale to i tak wyszła Ci średnia zalecana koncentracja - producent zaleca od 10 do 30 ml szamponu na 5L wody, czyli do 1:500.

 

Ja głównie lubię ten szampon za zapach i wyjątkowy sheeting, który nadaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EXCEDE, byłem święcie przekonany, że to 50 ml :D ale to nic, w takim razie stężenie wszyło około 1:270.

BartekB, takie naklejki są dostępne w SCS i ALL4AUTO przy okazji zakupów.

 

al4auto mowisz, no dobrze wiedzieć, bede musiał sie do nich uśmiechnąć przy okazji kolejnych zakupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.