Jump to content

Audi A4 B5 FL 1.9 TDI


Bio
 Share

Recommended Posts

Auto, które już dawno miało być "lizane" czyli A4ka znajomego ;)

Samochód wyglądał w miarę, główny problemem było to że auto wydawało się niedomyte cały czas, niezależnie od mycia duraglossem, carplanem, denaturatem czy cocacolą ;)

 

Masa smoły, przyspojonych soków, pyłu hamulcowego etc. Krótko mówiąc auto przed sprzedażą nie przygotowane a wcześniej to wg. mnie myte na bezdotyku ( przez co właśnie nie domyte ).

 

Swirli troszkę było, lakier srebrny więc na pierwszy rzut oka pochowane ;)

 

Robota wykonywana wraz z właścicielem, czyli użytkownikiem Kociek

http://forum.kosmetykaaut.pl/profile.ph ... file&u=248

 

Przy aucie spędziliśmy łącznie około 12 godzin ( niestety rozłożonych na dwa dni z powodu pracy ).

 

 

Użyte środki:

 

Mycie:

 

Sieciowa ciśnieniówka

Szampon Nigrina

Rękawica Chemical Guys'a4

APC Meguiarsa 1:4

IronX ( brak na zdjęciach, felgi robione nim wcześniej )

APC Carplana do mniej wymagającego pędzelkowania.

 

Polerowanie:

 

Meguiar's Ultimate Compound

Tricolor'y

 

Maskowanie rys i odżywienie:

 

AutoGlym SRP

 

Zabezpieczenie:

 

Collinite 476s

 

Listwy plastikowe, dokładki i uszczelki :

 

Poorboys Trim Restorer

 

Szyby:

 

Meguiar's Glass Cleaner

 

Opony :

 

ValetPRO Taditional Tire Dressing

 

Detailer :

 

Stjarnagloss

 

Aplikatory Megsa, pędzelki od SCS, fibry.

 

Trochę zdjęć przed :

 

dsc1041h.jpg

dsc1042l.jpg

dsc1043w.jpg

dsc1044r.jpg

dsc1045o.jpg

dsc1047t.jpg

dsc1048h.jpg

dsc1049g.jpg

dsc1050zg.jpg

dsc1051n.jpg

dsc1052z.jpg

dsc1053h.jpg

dsc1054u.jpg

dsc1055q.jpg

dsc1056v.jpg

dsc1057w.jpg

dsc1058aq.jpg

dsc1059xt.jpg

dsc1060y.jpg

dsc1062a.jpg

dsc1064k.jpg

dsc1065vq.jpg

dsc1066w.jpg

dsc1067k.jpg

dsc1071b.jpg

dsc1072ip.jpg

dsc1089c.jpg

 

No i zaczynamy.

 

Opłukanie :

 

dsc1073d.jpg

dsc1076f.jpg

dsc1078m.jpg

 

 

Szampon Nigrina :

 

dsc1068z.jpg

dsc1069e.jpg

dsc1070.jpg

dsc1080y.jpg

 

I znów płukanie.

 

APC Megsa, Carplana i pędzelkowanie :

 

dsc1083i.jpg

dsc1082j.jpg

dsc1085p.jpg

dsc1086i.jpg

dsc1088a.jpg

dsc1091s.jpg

dsc1094j.jpg

dsc1096k.jpg

dsc1098h.jpg

dsc1101p.jpg

dsc1107y.jpg

 

Oberwało się też oponom i tyle na ile się dało nadkolom.

 

dsc1106k.jpg

dsc1103g.jpg

dsc1092j.jpg

dsc1105b.jpg

 

Glinkowanie ( BiltHamber po samym dachu, było chłodno i ciężkawo się nim pracowało ) :

 

 

dsc1109d.jpg

 

I znów płuczemy :

 

dsc1110h.jpg

dsc1111o.jpg

dsc1112q.jpg

dsc1113d.jpg

dsc1114p.jpg

dsc1115k.jpg

dsc1116p.jpg

dsc1117s.jpg

dsc1118g.jpg

 

Suszenie ( niezawodne Janki w akcji ) :

 

dsc1121n.jpg

dsc1122fq.jpg

 

Na koniec detailer Stjarny, i auto wędruje do garażu.

 

dsc1124pm.jpg

dsc1125w.jpg

 

Jednak po samym glinkowaniu i detailerze wyglądało tak że zasłużyło na kilka zdjęć ;)

 

dsc1126x.jpg

dsc1131u.jpg

dsc1132ty.jpg

dsc1141r.jpg

dsc1144.jpg

dsc1154s.jpg

 

 

 

dsc1181k.jpg

dsc1214f.jpg

dsc1237jy.jpg

 

Dzień drugi, auto po drodze spotkał irytujący deszcz. Więc jeszcze raz płukanie i tym razem zdjęte tablice do wyczyszczenia ( wcześniej śrubokręt się "zapomniał" ;) )

 

dsc1267d.jpg

dsc1268r.jpg

 

No to zaczynamy polerowanie, UC najpierw na słupki w piano black i lampy oraz pod klamki.

 

dsc1272c.jpg

dsc1269l.jpg

dsc1270.jpg

dsc1271x.jpg

 

Pół na pół.

 

dsc1275y.jpg

dsc1273q.jpg

dsc1280x.jpg

dsc1286a.jpg

 

 

Lakier też dostał, zdjęć brak ;(

 

Później SRP ( Dwie warstwy, najpierw na mikrofibrowym aplikatorze, później na gąbce Megsa )

 

dsc1290m.jpg

 

Coś się ciemno zrobiło więc halogen w ruch :

 

dsc1292im.jpg

 

SRP sobie schnie a w między czasie na opony poszedł Traditional ( niestety opony brudnawe, ale już nie było siły na szczotkowanie ) a na listwy i dokładki Poorboys Trim Restorer.

 

 

dsc1294t.jpg

dsc1297h.jpg

dsc1316i.jpg

dsc1324o.jpg

 

No i na koniec "zwykłe" Colli 476. Oberwało się też tablicom, felgom i wnęce paliwa.

 

dsc1307l.jpg

dsc1332n.jpg

dsc1326e.jpg

dsc1328q.jpg

 

Ooo, jakie hologramy :mrgreen:

 

dsc1309n.jpg

dsc1315kf.jpg

 

No i przy okazji pod halogenem kilka zdjęć :evil:

 

dsc1298tj.jpg

dsc1302n.jpg

dsc1339u.jpg

 

 

Polerujemy wosk ( coraz bliżej finiszu ) :

 

dsc1330o.jpg

dsc1331t.jpg

 

No i kończymy.

 

Niedziela, ostatnie poprawki. Detailer na wnęki. Ramki tablic wywalone, tablice przyklejone. Auto niestety lekko mokry asfalt zahaczyło i nadkola już nie są takie czyste.

 

dsc1360j.jpg

 

Trochę zdjęć po :

 

 

dsc1364cz.jpg

dsc1365o.jpg

dsc1366l.jpg

dsc1367k.jpg

dsc1370y.jpg

dsc1371x.jpg

dsc1372.jpg

dsc1373b.jpg

dsc1375e.jpg

dsc1394d.jpg

dsc1376.jpg

dsc1378t.jpg

dsc1380u.jpg

dsc1381r.jpg

dsc1382x.jpg

dsc1384b.jpg

dsc1385.jpg

dsc1388z.jpg

dsc1389x.jpg

dsc1390w.jpg

dsc1393u.jpg

dsc1395t.jpg

dsc1397u.jpg

dsc1399o.jpg

dsc1400a.jpg

dsc1402s.jpg

dsc1403c.jpg

dsc1408m.jpg

dsc1413.jpg

dsc1415w.jpg

dsc1416w.jpg

dsc1419k.jpg

dsc1422q.jpg

dsc1423r.jpg

dsc1425y.jpg

dsc1426t.jpg

dsc1428.jpg

dsc1429x.jpg

dsc1432t.jpg

dsc1433.jpg

dsc1434f.jpg

dsc1437n.jpg

dsc1439f.jpg

dsc1444y.jpg

dsc1445v.jpg

dsc1447.jpg

dsc1451q.jpg

dsc1452b.jpg

dsc1453i.jpg

dsc1454c.jpg

dsc1456i.jpg

dsc1464c.jpg

dsc1467h.jpg

dsc1473r.jpg

dsc1476c.jpg

dsc1477c.jpg

dsc1480u.jpg

dsc1486w.jpg

dsc1488v.jpg

dsc1489a.jpg

dsc1464.jpg

 

Dzięki za poświęcony czas :good:

Link to comment
Share on other sites

Witam. Tak jak Bio napisał, kosmetyki lezaly juz dluzszy czas w moim domu i czekały na ich 'wykorzystanie' ;). Teraz moja kolekcja będzie stale sie powiększać :). Z efektu jestem mega zadowolony, szczegolnie po glince i SRP. Fotki wyszły ekstra, dzięki Damian za pomoc i poświęcony czas. Bardzo proszę o komentarze do naszej pracy :)

 

Dzieki i pozdrawiam :)

 

Kociek

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Fajnie odświeżony samochód :good:

Detale znacząco wpływają na wygląd całego auta.

Dlatego strasznie denerwują mnie nabite ciężarki na zewnętrzną część alufelgi ;)

 

Fajna miejscówka na sesję - były park maszyn z Rajdu Dolnośląskiego 8-)

Link to comment
Share on other sites

Mam świadomość, że nie zawsze jest dostępny garaż, ale jednak po robocie na dworze zawsze odnoszę wrażenie, że auto jest niedoczyszczone... no tak mam :)

 

Na fotkach widać jednak, że się przyłożyliście i pracowaliście nad detalami ;)

 

Co to znaczy: "tablice przyklejone" ???

Link to comment
Share on other sites

SzaKal, :good:

DawPi, Polerowaliśmy we dwóch ręcznie ;) zeszło nam 4 godzinki. Przyznam szczerze że IPA była, ale nie zawsze. Po prostu mi się skończyła w najmniej odpowiednim momencie :thumbdown:

 

Justyna, :good:

 

Kociek, Taka praca, szczególnie kiedy można w między czasie nawinąć gadkę i się nie nudzić jest dla mnie przyjemnością ;)

 

Prezes, Na bezdotyku byliśmy ze względu na ciśnieniówkę. Mam problem z założeniem węża teraz a nie chciało mi się nosić wody cały czas ;) Reszta, czyli dzień drugi robiona była pod moim garażem ;)

 

Tablice przykleiliśmy taśmą do listew zewnętrznych i emblematów.

 

Z boksu nikt nas nie gonił więc na spokojnie wszystko mogliśmy zrobić.

 

damianTDCi, Dzięki ;)

 

rychu, Dokładnie ;) Ciężarki to już zasługa poprzedniego właściciela. Felgi zostają na zimę, więc Maciek mam nadzieję to zrobi przy zmianie opon ;)

Link to comment
Share on other sites

Zawsze jak widzę UC i tricolory to mnie troszkę cofa... :D Zapewne kolor auta i zdjęcia maskują rzeczywisty efekt, ale więcej czepaił się nie będę ;), bo Waszą pracę oceniam pod kątem zapału i samozapacia działania w troszkę spartańskich warunkach, którego tutaj nie brakuje :good:

Link to comment
Share on other sites

No niestety macie racje ;). Sprysków brakuje, przez zime może trafie jakis zderzak ze spryskiwaczami to chętnie takowy zamontuje, poki co jezdze "nielegalnie" ;).

 

Dziekuję za wszystkie komentarze :).

Link to comment
Share on other sites

W tych A4 spryski sobie chyba takie jakby wstawione w zderzak, a nie nachodzące na niego. Także tutaj trzeba by robic dziure w zderzaku i idealnie ją wyprofilować ;). Wole jednak kupić ori zderzak i go pomalować :).

Link to comment
Share on other sites

miskieusz, Uznaliśmy że przed zimą i tak nie ma co ;) Rotacja wjedzie na wiosnę, już postanowione ;) Nie ma problemu, wpadaj. Coś ogarniemy :good:

 

TriColorem tylko próbowaliśmy, a foto dla podłechtania nastroju na forum bo swirle siakieś pozostały, nie ma co się oszukiwać ;)

 

Luppus, J.w lecieliśmy we dwóch to jedna sprawa, a druga że nie spodziewaliśmy się cudów ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dzisiaj przy okazji coniedzielnego mycia auta postanowiłem wypróbować ostatnio nabyty ValetPro Blue Gel i kole zapasowym, ktore było dosćy mocno ubrudzone...

 

71119613.th.jpg

 

Otworzyłem BlueGel'a i rozcieńszyłem mniej wiecej 1:4...

 

98282264.th.jpg23473602.th.jpg75046665.th.jpg

 

 

 

Nałozyłem mały pędzelkiem i odczekałem pare minut... Po dwoch aplikacjach felga wygladała tak:

 

73767387.th.jpg80145640.th.jpg54504661.th.jpg

 

Efekt końcowy, w sumie wyszło mizernie. Moze dlatego ze za bardzo rozcieńczyłem bluegel'a, mogłem nalozyc jeszcze jedną jego warstwe. Te czarne wżery zdaje się są nie do usunięcia. Brud z bębna myśle spokojnie do usunięcia, ale to juz pobawie sie na dobre jak zdejme opony i bede mial wiecej czasu (te felgi beda jezdzily w zimie).

 

13469461.th.jpg44057477.th.jpg

 

Na koniec poglądowe foto autka po niedzielnym detailingu ;)

 

14626951.th.jpg

 

Pozdrawiam serdecznie :)

Link to comment
Share on other sites

Te czarne wżery zdaje się są nie do usunięcia.

 

Oj tam, oj tam... :D

Do usunięcia, ja akurat jestem początkujący w działaniu, ale ostro poczytałem forum przed pierwszym działaniem i u mnie wyszło dobrze co można zobaczyć poniżej.

 

Tak wyglądała felga po 240 000 km - nigdy nie myta od środka: :wallbash:

1002017z.jpg

 

Ja również próbowałem: primo APC, secondo VP BlueGel bez rozcieńczenia, terco VP Tar & Glue a zaraz po nim Iron-X.... Tak robiłem pierwsze dwie felgi...

 

Drugie dwie felgi robiłem aktywną pianą "Tenzi Castorama" z opryskiwaczem pianowym po płynie do szyb Clin a potem myjka ciśnieniowa i VP Tar & Glue Remover

 

Pierwsze dwie zeszło mi czyszczenie 4 godziny w drugim przypadku tylko 2 godziny.

Efekt w oby przypadkach identyczny:

1002045b.jpg

 

Ciemne niewielkie plamy, które widać to mocne uszkodzenia mechaniczne, niemożliwe do usunięcia bez ponownego lakierowania felg :dontknow:

 

PS> Po dogłębniejszym przyglądnięciu się Twoim zdjęciom, te czarne kropy to nie czasem smoła :?: Jeśli tak, to spróbuj nafty bądź jakiegoś Tar& Glue Remover...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.