kriss17071989 Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Witam wszystkich Mam pare pytań odnośnie polerowania auta pastami Menzerna. Ostatnio zakupiłem wszystkie potrzebne do tego produkty takie jak: Pasty polerskie firmy Menzerna: FG500 250 ml + pad Felxipads 135 mm gąbka biała IP2000 250 ml + pad Flexipads 135 mm gąbka pomarańczowa FF3000 250 ml + pad Flexipads 135 mm gąbka żółta oraz MENZERNA Top Inspection TI Zaopatrzyłem sie również w polerke firmy EROTEC 2450 wat. Czytając forum postanowiłem sam zabrać sie za wypolerowane swojego auta lecz okazało sie to nie tak łatwe jak mogło sie wydawać Autko jest z 2008 roku i jest bardzo zadbane nie posiada głębokich rys jedynie mikroryski widoczne dopiero po oswietleniu halogenem. Wybrałem sobie panel testowy na tyle mojego auta aby dobrac odpowiednia kombinacje padow oraz past. Wyglinkowalem oraz obkleiłem wybrane miejsce tasma zabezpieczajac ranty itd. Na poczatek zabrałem sie do roboty z najsłabszą kabinacja FF3000 oraz zółty pad. Nie przyniosło to żadnego efektu... a wiec przeszłem do pomarańczowej gąbki wraz z IP2000. Lakier bardziej sie błyszczał wydawał sie idealny ale dalej dostawiajac halogen były mikroryski. Postawnowiłem siegnac po biała gąbke wraz z FG500. Ogołnie po nałozeniu pasty na pada starałem sie go nawilżyc pasta, poniewaz był nowy, jednak i tak pomimo duzej ilosci pasty polerka wyrywala mi sie z rąk Oczyswiscie po kazdym polerowniu uzywałem IPA. Dalej były mikroryski co jest normalne po tego rodzaju kombinacji a wiec przystąpiłem do polerowania FF3000 na żółtym padzie... i niestety dalej nic nie usunełem Sam nie wiem co robie źle. Docisk jaki stosuje na polerke przy polerowaniu jest niezaduzy, nie dosciskam jej nie wiadomo jak, element staje sie cieply a pasta przejrzysta. Paste rozprowadzam na 3 biegu poleruje na 4 a pozniej schodzę na 3. Moja polerka ma 7 biegow zakres od 500 do 3000 obr/min. Powiedzcie mi co moge robic zle za słaby docisk? za mało pasty? Dodam ze kombinacja FF3000 + złoty pad probowałem 3 razy i nic... dalej mikroryski zostaja...
blaha Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Zaczynasz od FG500, a potem 2000 i 3000, albo 4000. Nie odwrotnie. I radziłbym zacząć od pierwszego biegu, potem delikatnie przyspieszyć i na koniec zwolnić- być może szedłeś za szybko. Ile pasty dajesz? Polerka ma soft-start i podtrzymanie?
kriss17071989 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Wszystkie pady były nowe a wiec na poczatek, kazdego nawilżałem dużą ilościa pasty. Pozniej nakładałem na pada 3 ziarna grochu... Polerka nie posiada stałych obrotow i gdy właczam pierwszy bieg po dostawieniu do elementu pad przestaje pracowac dlatego też zaczynam od 3 . Może stosuje za słaby docisk? Czy wyrywanie polerki z rąk przy polerowaniu FG500 na białym padzie jest normalne?
Piciosz Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Polecam czyścić pada po każdym przejeździe, w jakims stopniu powinno pomóc,
zegarek Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Zaczynasz od FG500, a potem 2000 i 3000, albo 4000. Nie odwrotnie. Zasada jest taka, że zaczynasz od najmniej ściernej kombinacji. Jak masz doświadczenie, to skaczesz od razu do tej, która Ci się wydaje odpowiednia, a jak się jest początkującym to lepiej się tego trzymać. Po co ściągać lakier FG500 jak mniej ścierna sobie poradzi? [ Dodano: 27 Wrzesień 2011, 17:30 ] kriss17071989, na jakiej wielkości kawałkach działasz? Ile czasu zajmuje Ci wypracowanie pasty?
kriss17071989 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Wyznaczyłem kwadrat o wymiarach: wysokosc 45 cm szerokosc 45 cm. Po nałożeniu pasty na FG500 na pada (biała gąbka), na niskich obrotach (3) zrobiłem około 2 przejazdy po czym zwiekszym obroty (4) i przejechałem tak 8 razy. Pasta zrobiła sie przezroczysta a pozniej wydawało mi sie że już jej nie ma Czas to około 2-3 min. Odstawiłem polerke przejechałem IPA i założyłem żółtego pada + FF3000. Podobnie jak w przydaku FG500 przejechałem na wolnych obrotach 2 razy i zwiekszyłem do 4 biegu, wykonujac około 6 przejazdow. Czas około 3 min. Czy przed nałożeniem menzerny FG500 mozna pada spryskać wodą?
cash Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Nie spryskać ale raz psiknąć albo dorzucić krople 3000 lub 4000 tyś, dla łatwiejszej pracy z pastą.
m911 Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 mam taka sama maszynę, daje rade, ma soft start, ponadto za szybkie obroty ustawiasz... (ja jade na 2 - 2.5), wydaje sie to byc przyczyna wyrywania z rak. a co do rysek pokaz jakies foto po halogenem ocenimy stan i podpowiemy czym to ciąć.
kriss17071989 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 W piatek dodam zdjęcia auta. Co do polerki to gdy włączam 1 bieg i dociskam do panelu polerka staje nie prubowałem jeszcze na 2 biegu z pewnością spróbuje
Tomasz KRK Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 kriss17071989, Jeśli to pierwsze podejście do polerowania to musisz uzbroić się w cierpliwość i trochę popróbować różnych kombinacji. Kombinacji nie tylko past i padów ale i nacisku, prędkości obrotowej, prędkości z jaką robisz przejścia, ilości przejść, temperatury do jakiej rozgrzewasz lakier (ale z tym już ostrożnie). Jeśli samochód który polerujesz to Audi z avatara to prawdopodobnie, mimo że nie ma głębokich rys, może potrzebować pełnej korekcji przy użyciu FG500 i białej gąbki lub futra. Istotne na początku zabawy jest moim zdaniem rozpoznanie które "swirle" to faktyczne defekty lakieru, a które to ewentualne ślady polerskie po futrze/wełnie i gruboziarnistej paście (choć w tym przypadku FG500 akurat wiele po sobie nie zostawia w porównaniu np z FC+). Aby zbliżyć lakier do perfekcji potrzebujesz usunąć "swirle" które są na lakierze i umieć odróżnić je od tych które ewentualnie mogą powstać po pierwszym etapie polerowania. Te pierwsze wyglądające na koliste, po bliższej inspekcji pod halogenem okażą się być siatką prostych linii układających się wokół odbicia światła w pajęczynkę. Ewentualne ślady polerskie będą okrągłe, bo powstaną podczas rotacyjnego ruchu ścierniwa na padzie polerki. Zwykle przyjmują formę hologramów i wyglądają jak tunele w 3D. Metoda rozpoczynania od najmniej ściernej kombinacji którą obrałeś jest jak najbardziej słuszna - jak już wcześniej zauważył jeden z przedmówców. Jeśli jednak mniej tnące pasty nie przyniosły efektu, wtedy FG500 i twarda gąbka lub futro mogą okazać się właściwą kombinacją do pierwszego etapu polerowania. Znając twardość lakieru Audi podejrzewam, że do pełnej korekcji mogą być potrzebne dwa solidne hity z FG500 i w drugim etapie FF3000 (lub IP2000 pomiędzy nimi jeśli wolisz spróbować z trzema etapami) Chętnie zobaczę foty lakieru pod mocnym światłem ( i słabszym też chętnie). Czasami "lekkie swirle" mogą być bardzo zwodnicze i w trakcie polerowania okazuje się, że nie są takie lekkie...
Piotrek_S Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 kriss17071989 mam identyczną polerkę. I powiem Ci, że ja pastę rozprowadzam na 1, później przechodzę na 2 kilka przejazdów - max 3 - i wracam z powrotem na 2 i 1. Nigdy nie zdarzyło się by maszyna nie zakręciła na 1 biegu - może zbyt mocno dociskasz przy rozprowadzaniu pasty?
kriss17071989 Opublikowano 27 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Tomasz KRK dzieki wielkie za wyczerpujaca odpowiedz! W piątek jak już wcześniej wspomniałem porobie zdjęcia autka. Bardzo mi zalezy na 100% korekcji lakieru. Mam jeszcze pytanie dotyczace obrotow, a mianowicie m911 napisałes zebym przejazdy robił na biegu 2-2.5 czy nie jest to zbyt mała prędkość pada? Głownie zastanawiaja mnie czasteczki scierne w pascie FG500 czy z taka predkoscia wypracuje paste? Polerka Erotec ma 7 predkosci i nigdzie w intrukcji nie jest napisane jaki bieg odpowiada danym obrotą [ Dodano: 27 Wrzesień 2011, 20:07 ] Piotrek_S a czy czekasz na 1 biegu az pad zacznie sie krecić i dopiero dostawiasz do elementu czy właczasz dopiero po docisnieciu??
Piotrek_S Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Piotrek_S a czy czekasz na 1 biegu az pad zacznie sie krecić i dopiero dostawiasz do elementu czy właczasz dopiero po docisnieciu?? Daje pastę na pad i dotykam do panelu - nie dociskam. Włączam, maszyna zaczyna kręcić i dopiero zwiększam nacisk, a następnie wchodzę wyżej z obrotami. BTW, na mojej polerce jest naklejka z wykresem - który bieg jakiej prędkości odpowiada.
m911 Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 m911 napisałes zebym przejazdy robił na biegu 2-2.5 czy nie jest to zbyt mała prędkość pada? Głownie zastanawiaja mnie czasteczki scierne w pascie FG500 czy z taka predkoscia wypracuje paste? Polerka Erotec ma 7 predkosci i nigdzie w intrukcji nie jest napisane jaki bieg odpowiada danym obrotą masz na polerce opis 'biegow' (naklejka), a jak nie masz to zrobie ci jutro fotke wg mnie najodpowiedniejsza predkoscia jest wlasnie zakres prac 2-2.5 wiecej nie wchodzi w gre poniewaz robia sie hologramy
SJake Opublikowano 27 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 27 Września 2011 Współczuje jednego... Jeśli maszyna Ci "staje" no to praca z pastami polerskimi to udręka - szczególnie przy Audi. Jeśli chcesz bawić się w prace przy Aucie w przyszłości to zainwestuj troszkę grosza w solidną maszynę, bo półśrodki tylko Cię zniechęcą do tej ciężkiej pracy...
shiftys80 Opublikowano 28 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Września 2011 Zaczynasz od FG500, a potem 2000 i 3000, albo 4000. Nie odwrotnie. I radziłbym zacząć od pierwszego biegu, potem delikatnie przyspieszyć i na koniec zwolnić- być może szedłeś za szybko. Ile pasty dajesz? Polerka ma soft-start i podtrzymanie? Robisz dokładnie tak jak blaha napisał. Do ostrych past użyj twardszej gąbki, potem stopniowo wraz z mniej ostrą pastą bardziej delikatna gąbka. Nie mieszaj różnych past na jednym padzie, zawsze oczyść element zanim przystąpisz do kolejnego kroku.
kriss17071989 Opublikowano 29 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Września 2011 Współczuje jednego... Jeśli maszyna Ci "staje" no to praca z pastami polerskimi to udręka - szczególnie przy Audi. Jeśli chcesz bawić się w prace przy Aucie w przyszłości to zainwestuj troszkę grosza w solidną maszynę, bo półśrodki tylko Cię zniechęcą do tej ciężkiej pracy... SJake nie chciałbym na początku inwestować dużej ilosci pieniędzy w maszyne, stąd wybor polerki EUROTEC-a, jednak rozglądam sie za kupnem nieco lepszej, przede wszystkim ze stabilizacją obrotow Rozważam dwa modele LARE EPL-11 oraz Kestrel sim 180, nie sa to maszyny z najwyzszej półki ale sądze, że na poczatek w zupełności mi wystarcza. http://www.all4auto.pl/kestrel-sim-180o ... -p170.html http://www.lakierniczy.pl/index.php?z=1 ... 618&id=476 Sam nie wiem która wybrac Która bardziej polecacie ?? masz na polerce opis 'biegow' (naklejka), a jak nie masz to zrobie ci jutro fotke wg mnie najodpowiedniejsza predkoscia jest wlasnie zakres prac 2-2.5 wiecej nie wchodzi w gre poniewaz robia sie hologramy Obejrzałem polerke ze wszystkich stron i nie ma nigdzie "naklejki" a wiec prosze o fotke
kupusso Opublikowano 30 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Września 2011 Sim 180 ma identyczny kształt jak EUROTEC czyli jak dla mnie "klocki". Lare jest bardziej ergonomiczna i troche lżejsza, przy pracy bez uchwytu wygodniej trzyma sie głowice niż w przypadku Sima, wiadomo- każdy ma swoje upodobania.
LARE Opublikowano 30 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 30 Września 2011 przede wszystkim LARE EPL-11 jak i EPL-21 posiadają podwójne przełożenie, co zdecydowanie zwiększa moment obrotowy i zapewnia duży komfort przy niskich obrotach...
Antare Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2011 ile pasty zużywacie na jedno średnie auto?
SzaKal Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2011 Antare, Ciężko powiedzieć, pasty FG500 przeważnie trochę więcej się używa niż np. SF4000, SF 4000 250ml zrobiłem chyba około 5 aut i jeszcze gdzieś 1/3 buteleczki została
Antare Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2011 Ja myślałem ze opakowanie 250ml starczy góra na trzy auta.
qbejs Opublikowano 17 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Października 2011 To zależy, mnie zeszło prawie 1/4 FG500 250ml na mega styrane auto, za to 4000 prawie tyle co nic.
cubstone Opublikowano 19 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 19 Października 2011 Potwierdzam. Jednym opakowaniem FG500 250ml zrobiłem 3,5 auta (2 kombi, 2 krótkie hatchbacki), a FF3000 tyle samo i mam jeszcze z 70% butelki
Antare Opublikowano 20 Października 2011 Zgłoś Opublikowano 20 Października 2011 pastami 500 i 3000 za pomocą twardej i miękkiej gąbki zrobię pełną korektę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się