Jump to content

Przyczajona Puma Ukryta Puma


Poirot
 Share

Recommended Posts

Ford Puma rocznik 2002 z silnikiem 1.6 + podtlenek LPG. Autentyczny przebieg 47k km. W przednik błotniku, tylnym błotniku i tylnym zderzaku swoje ręce maczał lakiernik co można zauważyć podczas prac, oprócz tego na tylnej klapie kilka odprysków lakieru.

 

Przez 9 lat życia lakier nieco stracił blask. Teoretycznie jest dosyć twardy ale bardzo podatny na mikro rysy, przez to musiałem używać bardzo miękkich mikrofibr bo używane kilka razy pozostawiały malutkie rysy.

 

Użyte środki:

 

Pasty:

Menzerna FG500

Xpert 60 Shine Enchancer

 

Pady:

PROFIL Żółty (twardy), Biały (średnio twardy)

Wełniak Super Combo Duży

 

Plastiki zewnętrzbe:

Emulsja do plastików zewnętrznych carvalet

 

Opony i felgi:

Nabłyszczacz do opon carvalet

Usuwa klej i asfalt carvalet

Środek do felg i aluminium carvalet

 

Silnik:

Płyn uniwersalny z tesco 5l

 

Tapicerka:

 

Superkoncentrat do tapicerki carvalet (różowy)

Koncentrat do tapicerek i plastików (niebieski)

Emulsa do pielęgnacji skór carvalet

 

Czas pracy:

 

Około 40 godzin

 

Stan auta po przyjechaniu do mnie

 

mg9826.jpg

mg9830.jpg

mg9833.jpg

mg9834.jpg

mg9836.jpg

mg9838y.jpg

mg9839s.jpg

mg9855.jpg

mg9841y.jpg

mg9845en.jpg

mg9850.jpg

mg9852a.jpg

 

Mycie, kilka nowych rys do kolekcji na pewno nie zaszkodzi. Zmywanie asfaltu i innych dziwnych rzeczy.

 

mg9862.jpg

 

Po umyciu i wyglinkowaniu sprawdzenie stanu lakieru

 

mg9867.jpg

mg9871.jpg

mg9874f.jpg

mg9878.jpg

mg9892.jpg

mg9893p.jpg

mg9903.jpg

mg9913f.jpg

mg0022l.jpg

mg0024.jpg

mg0027q.jpg

mg9915.jpg

mg9917.jpg

mg9923.jpg

mg9930.jpg

mg0028h.jpg

mg9995rysamaska.jpg

mg9859.jpg

 

Pierwsze próby z żółtą gąbka (najtwardsza) firmy PROFIL + Menzerna FG500

 

mg9937fg500zoltagabka.jpg

mg9945fg500zoltagabka.jpg

mg9960fg500zoltagabka.jpg

mg9964fg500zoltagabka.jpg

mg9945fg500zoltagabka.jpg

mg9960fg500zoltagabka.jpg

mg9964fg500zoltagabka.jpg

mg9978fg500zoltagabka.jpg

mg0156c.jpg

 

Niby efekty zachęcające ale wszystko trwało strasznie długo, dlatego też sięgnąłem po wełniaka + FG500, który znacząco skrócił czas pracy i efekty bardzo zadowalające. Wełniak pozostawił po sobie piękne hologramy dlatego całość została przejechana białą gąbką (średnio twarda) + FG500. Efekty po wełniaku.

 

dsc00152fg500welniak.jpg

dsc00143fg500welniak.jpg

dsc00151fg500welniak.jpg

dsc00139fg500welniak.jpg

 

Rysa na masce jak i klamki potraktowane papierem 2500.

 

mg0020rysamaskapapier.jpg

 

Ogólny stan lakieru w trakcie prac

 

mg0142.jpg

mg0146v.jpg

 

Stan przedniego zderzaka.

 

mg0170zderzakprzod.jpg

 

Tylny zderzak.

 

mg0129zderzak.jpg

mg0132zderzak.jpg

 

Szorowanie zakamarów.

 

mg0192apc.jpg

mg0184apc.jpg

mg0186apc.jpg

 

Żeby nie wyglądało dziko trzeba było także szybko ogarnąć silnik.

 

mg0180silnikprzed.jpg

mg0173silnikprzed.jpg

mg0175silnikprzed.jpg

mg0177silnikprzed.jpg

 

Super mocne APC w postaci płynu do mycia naczyń z naciskiem na więcej płynu niż wody ale nie ma się co dziwić skoro 5L kosztowało 4zł + na plastiki emulsja do plastików zewnętrznych carvalet.

 

mg0214silnikpo.jpg

mg0202silnikpo.jpg

mg0205silnikpo.jpg

mg0208silnikpo.jpg

 

Na koniec Pasta Woskowa Sonax. Dostałem puszkę do testów więc trzeba wykorzystać.

 

mg0194sonax.jpg

 

Zaczęło robić się ciemno więc wnętrze ogarnięte na szybko. Stan taki jak na zdjęciach.

 

mg0258.jpg

mg0261b.jpg

 

Deska i drzwi zostały umyte koncentratem do tapicerek i plastików carvalet, wszystko odkurzone. Fotele także umyte koncentratem do tapicerek a następnie nałożony balsam do skóry a na resztę plastików super cockpit

 

mg0273.jpg

mg0278.jpg

mg0271j.jpg

 

Dywaniki welurowe wyprane przy pomocy proszku Karcher RM760.

 

mg0267.jpg

mg0263j.jpg

 

Całość prezentuję się następująco.

 

mg0255.jpg

mg0216r.jpg

mg0223.jpg

mg0227e.jpg

mg0226.jpg

mg0229s.jpg

mg0236m.jpg

mg0239m.jpg

mg0241v.jpg

mg0246.jpg

mg0249.jpg

mg0251o.jpg

mg0254.jpg

Link to comment
Share on other sites

Teraz to jest dopiero samochód, lakier wogóle bez porównania do tego co było na począktu :D . Miejmy nadzieje, że własciciel będzie teraz poprawnie mył i pielęgnował auto :) (o ile to nie twój samochó :D ).

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładna praca tylko jak na takie małe autko o wyglądzie lekko sportowym pewnie użytkowane przez kobiete LPG mi nie pasuje ale to moje zdanie.

 

Gratulacje roboty :good:

Link to comment
Share on other sites

luksus, muszę poszukać bo sam nie wiem. Myślałem, że to czarny ale potem dopiero wyszło na jaw, że to metalik.

 

karcheRPolska, dookoła klamek i na masce udało się pozbyć prawie wszystkich rys. Zostały jedynie marne ślady po najgłębszych. Wnęki klamek także wypolerowane ale tylko z grubsza. Auto używane na co dzień więc pewnie i tak znowu porysowane będą od pazurków.

 

Samochód postał 24 godziny pod dachem i już cały pokryty kurzem. Przed oddaniem trzeba będzie chyba znowu opłukać bo wstyd takiego przekazywać.

 

Sonax Pasta Woskowa ma swój test w odpowiednim wątku.

Link to comment
Share on other sites

Te rysy pod i kolo klamki (pewnie od kluczyka) to udalo ci sie usunac?

 

To tak na prawde nie jest problemem, rysy mimo ze wygladaja na beznadziejne, zazwyczaj sa plytkie i latwo sie ich pozbyc ;)

 

Poirot, robota daje rade ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.