Borek Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Na pieszczoty trafił do mnie Lanos kolegi. Auto generalnie zadbane, od nowości w jednych rękach, lakier owszem z gęstą siatką swirli, ale jak na "niedetailingowe" procedury z jakimi był traktowany uważam, że uchował się w bdb stanie. Ok miesiąc temu lakierowane były 4 błotniki i zderzaki, a wczesniej też klapa. Oczywiście nie obyło się bez kilku popisów lakierniczych w stylu głębokich rys na podkładzie po grubym papierze oraz klasycznych błędów polermistrzowskich - hologramy rzecz jasna Moim zadaniem była jedynie korekta lakieru, ale charytatywnie zająłem się też dogłębnym czyszczeniem zakamarków - wnęk, felg i generalnie detali. Środki użyte: mycie/przygotowanie: Tenzi(Truck, Green Special, Car Max, EnJee, Mosquitos), Decabit, Bilt Hamber soft korekta: pady ABW(biały, pomarańczowy, czarny) pasty Megs 105, UC, SwirlX, papier 3M 2500 zabezpieczenie: Megs #16, 303 AP, Blag. Ręcznik Smartwax do osuszania i puchate fibry Eurow do polerowania wosku Jako, że auto służy głównie do dojazdów na działkę i na ryby to praktycznie nie ma wnętrza - właściciel mówi że łatwiej się sprząta po transporcie sadzonek i kartofli taki przyjechał: Przygotowanie do korekty zajęło mi ok 4h, bardzo dużo smoły na bokach, dach był bardzo szorstki - chyba pył lakierniczy więc glinka w pierwszej chwili szurała jak po betonie, wnęki też raczej nigdy pędzla nie widziały. Do roboty Ostatnio zakupiony w Lidlu opryskiwacz ogrodniczy bardzo dobrze sprawdza się jako sprzęt do prewasha. Spektakularnej piany co prawda nie robi, ale swoją role spełnia wystarczająco. Na początek oprysk z mocarnego Tenzi Speciala w roztworze 50ml/2L wody na wnęki i detale użyłem Tenzi Truck w atomizerze po Clinie w roztworze 1:10. Bardzo dobra alternatywa dla klasycznego APC, dużo skuteczniejszy i tańszy, brud płynął jak talala felgi i nadkola zaatakowane Tenzi En-jee 1:3 z wodą Po spłukaniu wszystkiego przyszedł czas na usunięcie smoły przy pomocy Decabitu a tutaj szmatka po przetarciu tylko jednych drzwi właściwe mycie przy pomocy mocnej zasadowej piany Tenzi Car max 100ml/10L. Jakby ktoś odniósł mylne wrażenie, że próbuje zareklamowac produkty Tenzi to mówie, że tak nie jest . Po prostu kupiłem niedawno cały komplet litrowych opakowań na spróbunek, do zadań ciężkich, a Lanos był pierwszym pacjentem który się nawinął. po myciu i glinkowaniu można wreszcie ocenić co będzie do roboty najgorszy element to tylna klapa fatalnie polakierowana, lakier matowy, chropowaty z licznymi rysami na szpachli wyklejanki po odpaleniu i wjeździe do garażu buchający gejzer z mokrego parującego bandaża termoizolacyjnego na kolektorze wydechowym no to jadziem pierwszy krok to Megs #105 na pomarańczowym waflu ABW czasem dodawałem troche UC z racji tego, że jest tłusta i dużo lepiej się tak pracuje niż na samej 105, która jest dosyć sucha i "tępa" tylna klapa zmatowiona papierem 3M 2500 to się nazywa 50/50 tylne prawe drzwi też miały kilka grubszych rys, którym sama pasta nie dała rady. Na wyprowadzanie szlifu po papierze używałem mixu 3m białego korka i UC również dla ułatwienia pracy z bardzo suchym i pylącym 3M. Buzia i nos biały korek, oczy UC Po wszystkim zabezpieczyłem lakier Megsem #16, plastiki zewnętrzne i maskę z laminatu oklejonego matową folią posmarowałem 303 AP, a na opony poszedł Blag z Autolandu To tyle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator krd Posted August 8, 2011 Moderator Report Share Posted August 8, 2011 Ladnie, ladnie. Widze ze srodki Tenzi na pewno trzeba wziac pod uwage przy nastepnych zakupach. Moze zdradzisz co ten dziadkowoz ma pod maska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek Posted August 8, 2011 Author Report Share Posted August 8, 2011 Moze zdradzisz co ten dziadkowoz ma pod maska? powiem tak, mój starszy bardzo nie lubi tego auta bo zjada bez problemu jego nowiutkiego golfa GTI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley08 Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 No proszę znany z naszych ulic street kiler Aż miło spojrzeć - dobra robota, auto nabrało blasku Link to comment Share on other sites More sharing options...
tOmtOm Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Szkoda, że lewa lampa została matowa. Ciekawa relacja, do połowy relacji myślałem że to nowa Impreza Jesteś zadowolony ze środków Tenzi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek Posted August 8, 2011 Author Report Share Posted August 8, 2011 nie matowa tylko paruje się jej troche Co do Tenzi muszę powiedzieć że owszem jestem zadowolony, te piany do ciężarówek i dostawczaków są killersko mocne, stare oleje czy smary puszczają momentalnie, a w rozsądnym stężeniu można myć auto celem pozbycia się starego wosku. Bardzo też fajny jest ten Mosquitos do owadów, w porównaniu do marketowych szprejów dużo bardziej skuteczny. Chemia do felg czyli zasadowy En-jee i kwasowy Alux wymagają bardzo dużej uwagi bo są bardzo mocne (oczywiście można rozcieńczać odpowiednio) daleko z tym od chromu i polerowanego alu bo zje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tygrysek3005 Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 A co tam pod maską siedzi ?? Może C20LET?? Robota oczywiście super Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Hehe widać, że właściciel lubi szybko pokonywać drogę na działkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 A co tam pod maską siedzi ?? Może C20LET?? Robota oczywiście super Albo C20XE, w tak lekkiej budzie wiecej nie trzeba Chociaz patrzac po IC z przodu to raczej LET Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek Posted August 8, 2011 Author Report Share Posted August 8, 2011 Żadne XE ani LET, to jest fabryczne uturbione koreańskie 1.6 16v . Co ciekawe silnik poza odprężeniem jest zupełnie seryjny, ma nalatane ok 130 000km. Wcześniej jeszcze będąc wolnossakiem osiągnął granice ok 150KM co w tak lekkim aucie pozwalało już na leczenie prawie 200konnych TDIków, potem już na k03 było 205KM, a teraz na k04 niewiadomo...więcej, to na pewno . Mimo intensywnego pałowania silnik nie chce umrzeć mimo, że właściciel po cichu na to liczy bo w planach jeszcze więcej KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
tOmtOm Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 I po co i na co komuś jakieś WueRiXy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbejs Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Lać PB98 + łagodny zapłon, do tego Ecumasterem ( który chyba już tam jest ) odpalać wtrysk wody przy większym doładowaniu i powinno wytrzymać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emek Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Tenzi Truck w atomizerze po Clinie Dokładnie taki sam zestaw stosuje do komory silnika i ciężkich zabrudzeń Tenzi truck i opakowanie pianujące po Clinie Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbarti Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Ciekawe ile (ilu ? ;-)) kartofli i buraków już "wciagnął" - robota Profi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley08 Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Dodam tylko że wrażenia akustyczne jakie zapewnia ten lanos dla otoczenia są naprawdę wysokich lotów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted August 8, 2011 Moderator Report Share Posted August 8, 2011 Super efekty na super aucie Lubię takie niepozorne maszyny do zawstydzania innych.... A ramka pod tablicę widzę że z serwisu Subaru. Najnowszą Imprezę mianują Lanosem więc jak najbardziej wszystko pasuje bo to Lanos prawie jak Impreza Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Gdzieś na internecie można go zobaczyć w akcji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 I po co i na co komuś jakieś WueRiXy ? Mimo wszystko seryjny WRX jeździ bardzo dobrze. Chodzi o trakcje. Lanos nie grzeszy nią zupełnie. Podsterowne i giętke diabelstwo. Minimum 4 rozpórki wymagane by to jakoś jeździło Relacja super, choć po lakierze wielkiej przemiany nie widać. Widać był za mało zniszczony. Pare razy przed korektą na automaty trzeba było się wybrać to progress byłby większy Musisz przyznać, że Lanosowy lakier bardzo miło się obrabia, co? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted August 8, 2011 Moderator Report Share Posted August 8, 2011 damianTDCi, Tu znalazłem: http://www.youtube.com/watch?v=1LYSMdimvuQ Poznaję po blachach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aoox Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=H3K4-IeC ... re=related - Borek we własnej osobie, w tatusia Golfie zostaje zjedzony przez Lanosika . Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaniR1 Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Witam dziękuje za miłe komentarze. Lanos ma przyjemność należeć do mnie. Bardzo dziękuje Marcinowi za kawał dobrej roboty przy Lanku dzieki niemu nabrał wreszcie balsku Lanek był szykowany do sesji w GT i OPT na dniach będzie miała miejsce fotorelacja. Filmy z udziałem Lanosa można obejrzeć wpisując w youtube LaniR1. Najnowsze wpisując Lanos 1.6 Turbo Stage2 Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Prawdziwy killer Hamulce chyba seria tylko zmieniony klocek i tarcza nawiercana? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaniR1 Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Hamulce to zestaw EBC tarcze turbo groove + klocek green stuff. Wielkość fabryczna. Lecz nie ma to wiekszego znaczenia ponieważ auto jest o 160kg lżejsze w związku z czym nie ma problemu z wytracaniem predkości. Czy killer daje rade lecz są szybsi.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 w związku z czym nie ma problemu z wytracaniem predkości. Nie puchnie przy dużych szybkościach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaniR1 Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Wcześniej troche tak. Teraz jest wieksze turbo i radzi sobie dobrze http://www.youtube.com/watch?v=PUzyFSxqKEU Od 2:15 widać jak jest od 0 do 220. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now