Jump to content

Klocki szlifierskie i papiery wodne


Recommended Posts

Podjąłem decyzję, że zabieram się w końcu za mój błotnik. Niestety przed korektą pastami lakier muszę odpowiednio zmatowić.

 

Znalazłem coś takiego - LINK

 

 

Nada się ? Wszystkie klocki są na tyle elastyczne, że dopasuje je do kształtu powierzchni, którą matuje ?

 

 

Jak to jest z papierami ? Znaczenie ma tylko granulacja czy producent również ?

 

Kiedyś kupiłem w Castoramie papiery wodne od 1500 do 2500, ale boje się, że narobię nimi więcej szkód niż pożytku.

Link to comment
Share on other sites

klocki masz elastyczne i sztywne także musisz dobrać odpowiedni, co do papierów zawsze uzywam tych co mam w sklepie pod nosem , jak sie boisz kup papier 3M

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Polecam najpierw przejechać się do jakiejś mieszalni lakierów i pokazać ten element. Kumaty sprzedawca powinien doradzić. Możesz wcale nie potrzebować klocka. Albo chociaż opisz co z błotnikiem, dlaczego chcesz go matować. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

o to chodziło :)

jeśli chodzi o te konkretne zapewne bezpieczniej będzie użyć korka z papierem o gradacji p3000 (zamiast 1500)

 

http://detailer.pl/sklep/150-platki-do- ... 3000-.html

czy to jest papier do stosowania na mokro?

 

na wstępie oczywiście spróbuję samą fg500 na cutting padzie, jeśli nic nie pomoże trzeba będzie się papierkiem wspomóc.

Link to comment
Share on other sites

matherr, to zależy jakich gradacji papieru użyjesz i jaki twardy masz lakier, ale wg mnie łatwiej będzie to zrobić przy użyciu fg500. Papier->fg500->ff3000. ff3000 to pasta raczej wykończeniowa i może być za słaba. Sam będę się bawił zderzakiem przy użyciu papierów i tych past.

 

Tak BTW co myślicie o tym? Miejscami przetarte jest do plastiku i zastanawiam się, czy takie miejsce można przepolerować, bez szkody dla reszty panelu/pada? imag0589dd.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Master

Zasadniczo kółek papierem się nie kręci. Dla usunięcia/spłycenia głębszych rys najlepiej szlifować prostopadle do rysy.

 

Jeśli używamy różnych gradacji każdą kolejną szlifujemy prostopadle do poprzedniej. Wtedy widać czy grubszy szlif został usunięty.

Link to comment
Share on other sites

Czy to normalne że po papierze 3000 musiałem aż 3 razy rozpracować FG 500 aby całkowicie znikły ślady po szlifowaniu ? Pierwszy raz pracowałem z papierem wodnym i myślałem że wystarczy jeden przejazd, dodam że lakier dość twardy bo rysy dość ciężko schodzą.

Link to comment
Share on other sites

Szlifowałem na prosto, prostopadle do rys w kilku miejscach. Kilka rys jeszcze było widać jakby pod powieszchnią zeszlifowaną - czy to oznacza ze wybrałem za słabą gradjację :?: Pracowałem FG 500, najpierw rozprowadzenie potem zygzakiem od góry do dołu i od lewej do prawej, raz na 1200 potem 1500 potem ipa. Szlif wypracowywał się, ale dopiero po 3 razie nie było go widać pod różnymi kątami. Myślałem że łatwiej będzie go wypracować pytam bo pierwszy raz mam styczność z papierem wodnym. :?:

Link to comment
Share on other sites

Papier powinieneś zanurzyć w wodze ok 30 minut przed rozpoczęciem pracy i w trakcie spryskiwać matowioną powierzchnię.

Myślę że winę miały tutaj niskie (jak dla menzerny) obroty i słaby docisk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.