Guest Posted July 25, 2011 Report Posted July 25, 2011 Podjąłem decyzję, że zabieram się w końcu za mój błotnik. Niestety przed korektą pastami lakier muszę odpowiednio zmatowić. Znalazłem coś takiego - LINK Nada się ? Wszystkie klocki są na tyle elastyczne, że dopasuje je do kształtu powierzchni, którą matuje ? Jak to jest z papierami ? Znaczenie ma tylko granulacja czy producent również ? Kiedyś kupiłem w Castoramie papiery wodne od 1500 do 2500, ale boje się, że narobię nimi więcej szkód niż pożytku.
maya Posted July 25, 2011 Report Posted July 25, 2011 klocki masz elastyczne i sztywne także musisz dobrać odpowiedni, co do papierów zawsze uzywam tych co mam w sklepie pod nosem , jak sie boisz kup papier 3M
Dystrybutor Michas Posted July 26, 2011 Dystrybutor Report Posted July 26, 2011 Polecam najpierw przejechać się do jakiejś mieszalni lakierów i pokazać ten element. Kumaty sprzedawca powinien doradzić. Możesz wcale nie potrzebować klocka. Albo chociaż opisz co z błotnikiem, dlaczego chcesz go matować. Pozdrawiam
Dark Knight Posted July 26, 2011 Report Posted July 26, 2011 To najpierw zobacz w jakiej kondycji są te papiery ,żeby nie były pogięte czy połamane , dla bezpieczeństwa ja zawsze stosuje te 3M
Guest Posted July 26, 2011 Report Posted July 26, 2011 Czyli nie kupie klocka uniwersalnego, ktory nadaje się do powierzchni płaskich i zaokrąglonych ?
matherr Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 też mam podobne pytanie, muszę potraktować kilka rys papierem, następnie fg500 plus biały pad menzerna. Jaki papier polecacie, jaką gradację i na jakim korku żeby szkód nie narobić?
SzaKal Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 matherr, Jeżeli chcesz przeszlifować małą powierzchnie np. ryskę to najlepiej na koreczku szlifierskim http://detailer.pl/sklep/148-koreczek-s ... 04395.html No i tu masz też płatki szlifierskie http://detailer.pl/sklep/23--akcesoria
matherr Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 o to chodziło jeśli chodzi o te konkretne zapewne bezpieczniej będzie użyć korka z papierem o gradacji p3000 (zamiast 1500) http://detailer.pl/sklep/150-platki-do- ... 3000-.html czy to jest papier do stosowania na mokro? na wstępie oczywiście spróbuję samą fg500 na cutting padzie, jeśli nic nie pomoże trzeba będzie się papierkiem wspomóc.
SzaKal Posted December 16, 2011 Report Posted December 16, 2011 matherr, Każdy papier wodny stosuje się na mokro dobrze by było jak byś przed użyciem tego papieru wrzucił go do wody na jakiś 30 min.
matherr Posted December 17, 2011 Report Posted December 17, 2011 Czy zestawem ff3000 i żółtą gąbką będę w stanie zmatowiony lakier wypolerować. Bo rozumiem, że fg500 i biała gąbka będą za ostre jak na przetarte papierem powierzchnie.
bubolak Posted December 17, 2011 Report Posted December 17, 2011 matherr, to zależy jakich gradacji papieru użyjesz i jaki twardy masz lakier, ale wg mnie łatwiej będzie to zrobić przy użyciu fg500. Papier->fg500->ff3000. ff3000 to pasta raczej wykończeniowa i może być za słaba. Sam będę się bawił zderzakiem przy użyciu papierów i tych past. Tak BTW co myślicie o tym? Miejscami przetarte jest do plastiku i zastanawiam się, czy takie miejsce można przepolerować, bez szkody dla reszty panelu/pada?
Administrator AreK Posted December 17, 2011 Administrator Report Posted December 17, 2011 bubolak, śmiało możesz zminimalizować szkody!
matherr Posted December 21, 2011 Report Posted December 21, 2011 Jaka jest najlepsza technika usuwania głębszych rys? Czy najlepiej trzeć lakier wzdłuż rysy, prostopadle do niej czy może kręcić kółka.
Tomasz KRK Posted December 21, 2011 Report Posted December 21, 2011 Zasadniczo kółek papierem się nie kręci. Dla usunięcia/spłycenia głębszych rys najlepiej szlifować prostopadle do rysy. Jeśli używamy różnych gradacji każdą kolejną szlifujemy prostopadle do poprzedniej. Wtedy widać czy grubszy szlif został usunięty.
vokaito1 Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Czy to normalne że po papierze 3000 musiałem aż 3 razy rozpracować FG 500 aby całkowicie znikły ślady po szlifowaniu ? Pierwszy raz pracowałem z papierem wodnym i myślałem że wystarczy jeden przejazd, dodam że lakier dość twardy bo rysy dość ciężko schodzą.
spons Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Szlifowales "na prosto" czy "na okraglo"?
vokaito1 Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Szlifowałem na prosto, prostopadle do rys w kilku miejscach. Kilka rys jeszcze było widać jakby pod powieszchnią zeszlifowaną - czy to oznacza ze wybrałem za słabą gradjację Pracowałem FG 500, najpierw rozprowadzenie potem zygzakiem od góry do dołu i od lewej do prawej, raz na 1200 potem 1500 potem ipa. Szlif wypracowywał się, ale dopiero po 3 razie nie było go widać pod różnymi kątami. Myślałem że łatwiej będzie go wypracować pytam bo pierwszy raz mam styczność z papierem wodnym.
k24 Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 vokaito1, jakiej firmy papier używałeś? Jakim padem pracowałeś z FG500? Rotacja cyz DA?
vokaito1 Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Papier to płatek flexipads 3000 na koreczku. Maszyna rotacyjna, FG 500 na małym białym padzie flexi. Technika jak pisałem wcześniej, docisk średni. Może gdzieś popełniłem błąd przy szlifowaniu
k24 Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 vokaito1, a czy przed 3000 były jakieś inne gradacje?
vokaito1 Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 vokaito1, a czy przed 3000 były jakieś inne gradacje?Tylko 3000
k24 Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Załóż duży biały pad, obroty 1800 i większy docisk.
vokaito1 Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 k24, Normalnie powinno zejść za pierwszym razem ? Koniecznie jest moczenie w wodzie ? Ja poprostu psikałem na płatek potem na obszar i szlifowanie.
k24 Posted December 29, 2011 Report Posted December 29, 2011 Papier powinieneś zanurzyć w wodze ok 30 minut przed rozpoczęciem pracy i w trakcie spryskiwać matowioną powierzchnię. Myślę że winę miały tutaj niskie (jak dla menzerny) obroty i słaby docisk.
marcinwdg Posted December 31, 2011 Report Posted December 31, 2011 a czy do szlifowania lakieru papierem klocek może być drewniany,czy lepszy gumowy/piankowy? mam kilka głębszych rys i zacieków do usuniecia przed systemem menzernowym
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now