Jump to content

Farba do malowania pasów na jezdni na Audi A4.


Aoox
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

Sprawa niecierpiąca zwłoki, bo autko na jutrzejsze popołudnie musi być gotowe. Dostałem od znajomego Audi A4 B8, które zostało obdarzone pięknymi kropkami białej farby do malowania pasów na jezdni. Próbowałem: benzyną ekstrakcyjną, rozpuszczalnikiem chlorokauczukowym, karcherem, CAR VALET do smoły, nitro, glinka. Niestety nic nie ruszało skubanej francy. Postanowiłem założyć żółty pad + Extra Fine = zero efektu. Założyłem zielony pad + Fast Cut+ = zero efektów. Został mi więc wet sanding ręczny. Więc zakupiłem papiery wodne o gradacji 2000 oraz 2500 i zabrałem się do dzieła. Wszystko schodziło w miarę powoli, ale schodziło. Dziś gdy chwyciłem za maszynę, a na niej zielony pad + FC+, załamałem się. Poniżej przedstawiam fotki jak wyglądało, po moim umyciu.

img1640u.th.jpg

 

Tutaj kropki bliżej (cały prawy bok + tył tak wyglądał)

img1641om.th.jpgimg1645ah.th.jpg

 

Tutaj po papierach 2000 i 2500

img1647w.th.jpg

 

Tutaj jeden przejazd + zmywacz silikonowy

img1648uf.th.jpg

 

Tutaj po 2 przejazdach + zmywacz

img1649p.th.jpgimg1650e.th.jpgimg1653qa.th.jpg

 

Mam obawy, że te rysy nie zejdą choćbym nie wiem ile tyrał. Nie wiem co robię źle. Jadę wolniutko na ca. 1800obr/min, nakładam dużo pasty (4-5 ziarenek groszku). Proszę o szybką radę co mam zrobić, żeby lakier wyglądał jak nowy? Z drugiej strony auta są tylko delikatne swirle, a tu dramat !

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Tak jak myślałem. Skombinuj sobie bloczek żeby to zrobić równomiernie, wtedy będzie łatwiej wyprowadzić rysy.

 

 

ps. odważny jesteś, wet sanding na cudzym aucie bez pomiarów i doświadczenia w temacie...

Link to comment
Share on other sites

ps. odważny jesteś, wet sanding na cudzym aucie bez pomiarów i doświadczenia w temacie...

Co do tego, to znajomy chciał auto już do lakierowania oddawać. Dlatego się odważyłem na taki krok.

 

PS. Relacje będą na żywo, bo laptop leży koło auta, a ja jadę papierem 2000 na gąbkowym klocku.

Link to comment
Share on other sites

Jasny gwint :thumbdown: , że , tak zapytam , używałeś wody do tych papierów :?: Wygląda jakby nie :shock: Poza tym chyba 1000 to jechałeś ... czemu nie próbowałeś najpierw jakimś zmywaczem :?::!:

Przecież napisał że próbował ...

Link to comment
Share on other sites

Farby do pasow sa chloro-kauczukowe, podejrzewam ze tym:

 

http://www.hmb.pl/eSklep/Rozcienczalnik ... 14104,9960).aspx

 

poradzilbys sobie w chwile ;)

No następny opisu nie czyta :P Rafał wstydziłbyś się :mrgreen:

Próbowałem: benzyną ekstrakcyjną, rozpuszczalnikiem chlorokauczukowym, karcherem, CAR VALET do smoły, nitro, Glinka
Link to comment
Share on other sites

Farby do pasow sa chloro-kauczukowe, podejrzewam ze tym:

 

http://www.hmb.pl/eSklep/Rozcienczalnik ... 14104,9960).aspx

 

poradzilbys sobie w chwile ;)

No następny opisu nie czyta :P Rafał wstydziłbyś się :mrgreen:

Próbowałem: benzyną ekstrakcyjną, rozpuszczalnikiem chlorokauczukowym, karcherem, CAR VALET do smoły, nitro, Glinka

 

Ozesz :oops::oops::oops:

 

Zwracam honor, ale to az dziwne bo sam kiedys uzywalem takowego, co prada nie na lakierze ale schodzilo bez problemu.

 

EDIT: Sa jeszcze rozpuszczlniki do farb drogowch :D Cokolwiek to znaczy ;)

Link to comment
Share on other sites

No jasne, że używałem wody. Lakier był idealnie czysty, papier też, a mam wrażanie że te ryski są tak jakby od ziarenek piasku. Może zakupić futro polerskie i lecieć futrem?

Link to comment
Share on other sites

Jasny gwint :thumbdown: , że , tak zapytam , używałeś wody do tych papierów :?: Wygląda jakby nie :shock: Poza tym chyba 1000 to jechałeś ... czemu nie próbowałeś najpierw jakimś zmywaczem :?::!:

Przecież napisał że próbował ...

 

Widocznie nie takiego użył jak trzeba , farba jak farba , na ewno można ją rozcieńczyć/rozpuścić :roll: ... szkoda tylko tej [b8] :/

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Teraz już, jak to się mówi "po ptokach" ale może przyda się innym na przyszłość.

Obecnie do malowania pasów używa się farb na bazie żywicy akrylowej i rozpuszczalników organicznych. Natomiast do rozcieńczania, mycia urządzeń i narzędzi służy rozcieńczalnik o oznakowaniu WPZ 11.

Link to comment
Share on other sites

Aoox, Dla Ciebie i wszystkich na przyszłość.Jakiś czas temu widząc malarzy na pasach poprosiłem o słoiczek ich rozpuszczalnika.Mam go do teraz gdzieś i już nie raz uratował sytuację.Warto się przejść do malarzy aby w przyszłości mieć szybkie rozwiązanie problemu.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym te rysy już zjeżdzał papierem 3000, albo przynajmniej 2500. I duuuużo wody. Klocek to podstawa. Powierzchnia musi być idealnie i równomiernie zmatowiona.

A co do pomiarów i strachu - nie ma strachu :D Widać wyraźnie, że kolega nawet skórki nie zeszlifował, także lakieru na pewno trochę zostało. Niestety szkoda, że teraz będzie widać różnice w fakturze lakieru na elementach szlifowanych i nieszlifowanych.

Link to comment
Share on other sites

Panowie. Właśnie znajomy odebrał auto. Był bardzo zadowolony, bo efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Naharowałem się jak wół, ale warto było. Wczoraj leciałem na klocku papierkiem 2000 i 2500 (z 15 arkuszy poszło). Dziś od rana futro, później FC+, następnie Extra Fine i na koniec QD Poorboys'a. Najbardziej wkurzało mnie to, że leciałem sobie FC+, niby wszystko ok, ładnie się świeci po 2 przejazdach, naglę w ruch szedł zmywacz sylikonowy i przeżywałem załamanie nerwowe ile jeszcze muszę ściągnąć. Swoją drogą, drzwi kierowcy były na 99% lakierowane, bo całkiem inaczej się lakier zachowywał niż na pozostałych partiach auta. Auto najprawdopodobniej wróci na całościową korektę lakieru. Dzięki wielkie za szybką pomoc :good:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.