budzik Posted July 3, 2011 Report Share Posted July 3, 2011 Witam mam takie pytanie odnosnie mojego lakieru. Zawsze dbałem o lakier używajac zawsze wosku po umyciu. Ale zawsze zostawały mi chologramy i delikatne zarysowania. Chciałem zrobić polerke, ale zmierzyłem powłoke lakiernicza i zostało mi lakieru bezbarwnego ok 86um? czy wchodziłą by w gre polerka maszynowa? i w niektórych miejscach widać jak odchodzi bezbarwny. Co radzicie? z góry dzieki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
rufus295 Posted July 3, 2011 Report Share Posted July 3, 2011 Tylko jedna?? A z 10 jeszcze zrobisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Checio Posted July 3, 2011 Report Share Posted July 3, 2011 zostało mi lakieru bezbarwnego ok 86um a jak tak dokładnie zbadałeś grubość samego bezbarwnego ? Ogólnie jeśli się łuszczy i odchodzi bezbarwny i zrobisz korektę maszyną i zostanie zbyt cienka warstwa bezbarwnego to zacznie odchodzić jeszcze bardziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
budzik Posted July 3, 2011 Author Report Share Posted July 3, 2011 grubość lakieru zmierzyłem miernikiem do lakieru bezbarwnego. Czyli co radzicie reczna polerke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted July 3, 2011 Report Share Posted July 3, 2011 miernikiem do lakieru bezbarwnego. CO to za wypasiony miernik? Podziel sie wiedza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Afi Posted July 3, 2011 Report Share Posted July 3, 2011 Po pierwsze - musiałeś wyłożyć kupę forsy za miernik, który mierzy poszczególne warstwy... Chętnie go bliżej poznamy Po drugie - jeśli ten Twój miernik faktycznie mierzy poszczególne warstwy, to oznacza. że masz jeszcze 86um BEZBARWNEGO, nie wliczając w to bazy i podkładu. A podczas jednego polerowania samymi pastami można ściągnąć od 1-2 do max 10um. Czyli jest co dziargać Z bogiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
budzik Posted July 4, 2011 Author Report Share Posted July 4, 2011 Miernik akurat sprowadził mi znajomy z uk. A co z tym odchodzacym bezbarwnym? jak bede polerował maszynowo to nie bedzie mi bardziej odchodził? [ Dodano: 4 Lipiec 2011, 20:51 ] a co do miernika to warstwomierz firmy metrison ab 400 można nim mierzyć na podłożach magnetycznych jak i niemagnetycznych posiada bardzo dokładny zakres pomiarowy od 0um do 1990um jest kompatybilny z kompem itp. a cena była dosyć wysoka dałem w tamtym czasie za niego 3400zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
damian Posted July 4, 2011 Report Share Posted July 4, 2011 To jest pewnie zwykły miernik, a nie samego lakieru bezbarwnego... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 4, 2011 Report Share Posted July 4, 2011 budzik, czy TY wiesz ile kosztuje dobry miernik ? żeby był już taki na wypasie to kilka tys złotych .. wątpię,abyś dostał taki od znajomego ... poza tym miernik mierzy ogólnie grubość warstwy ,a nie poszczególne ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibon86 Posted July 4, 2011 Report Share Posted July 4, 2011 Zależy jak bardzo schodzi ten bezbarwny. Daj zdjęcie. Ogólnie jeżeli w dużym stopniu to polecam lakiernika. Często schodzący bezbarwny to rozwojowy temat. Co do miernika to na 99% zwykły pomiar całej grubości lakieru. Przy 86um dużo podziałasz ale wszystko z umiarem jeżeli planujesz polerować auto wielokrotnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
budzik Posted July 5, 2011 Author Report Share Posted July 5, 2011 Jutro zrobie fotki to sami ocenicie. Polerke chciałbym zrobić raz do roku a potem tylko samymi woskami aby utrzymać efekt. Dlatego sie zarejestrwałem na tym forum żeby dowiedziec sie wiecej o dbaniu lakieru itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted July 5, 2011 Report Share Posted July 5, 2011 Jeśli bezbarwny faktycznie ma 86um to oznacza ze spokojnie możesz polerować (można przyjąć że baza+bezbarwny wynosi średnio 2x86=172um). Nie widzę kłopotu, norma. Lakier może odchodzić bo najprawdopodobniej auto było już nie raz polerowane i ktoś położył niefachowo klar na całym aucie, zresztą na to wskazuje grubość - 172 to sporo, nieco za dużo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibon86 Posted July 5, 2011 Report Share Posted July 5, 2011 Po pierwsze bezbarwny nie ma 86um tylko połowa tego. Miernik metrison ab 400 nie rozróżnia warstw tylko robi pomiar całej powłoki lakierniczej podobnie jak tańsze odpowiedniki. Co do tego dlaczego bezbarwny odchodzi to jest kilka powodów: źle proporcje bezbarwnego i utwardzacza, rozcieńczane nitro. Częstą przyczyną jest to ze nie używamy bazy i klaru tej samej firmy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
budzik Posted July 6, 2011 Author Report Share Posted July 6, 2011 tak jak mówiłem dodaje zdjecie tego mankamentu. i Mam pytanie dzisiaj ktoś mi zrobił niespodzianke czy idzie to usunac? rysa jest dość głeboka do samego podkładu. http://imageshack.us/photo/my-images/29 ... 0029w.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 0030p.jpg/ przepraszam za jakoś zdjec ale były robione na szybko i tel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gibon86 Posted July 6, 2011 Report Share Posted July 6, 2011 Można jakoś maskować ale ja bym radził lakiernika bo i tak lakier nie jest oryginał, tym bardziej że maska Link to comment Share on other sites More sharing options...
adr_ad Posted July 15, 2011 Report Share Posted July 15, 2011 Z tego co widać: 1. Tam, gdzie bezbarwny odchodzi matowanie elementu i malowanie bezbarwnym. 2. Niespodziankę też przematowić cały element i lakierowanie bazą i klarem. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
harvard Posted July 28, 2011 Report Share Posted July 28, 2011 To jaka jest prawidłowa wartość na mierniku?Miałem kilka dni temu mierzony na moim Golfie MK IV i wyniki były max 140 a na przednich błotnikach 90. Czyzby ktoś przepolerował auto?? Czy wogóle gdzieś można znaleźć normy grubości lakieru na poszczególnych elementach? Szukam info ale każdy inaczje mówi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted July 28, 2011 Report Share Posted July 28, 2011 Norma jest taka ze lakier metaliczny powinien mieć pomiędzy 130um a ok.160um zależnie od marki z czego połowę stanowi baza zaś drugą połowę klar. Poniżej tych wartości - albo producent robi dziadostwo albo była mocna polerka. Powyżej - szpachla. Nie dotyczy lakierów jednowarstwowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Norma jest taka ze lakier metaliczny powinien mieć pomiędzy 130um a ok.160um zależnie od marki z czego połowę stanowi baza zaś drugą połowę klar.Poniżej tych wartości - albo producent robi dziadostwo albo była mocna polerka. Powyżej - szpachla. Nie dotyczy lakierów jednowarstwowych. A ja miałem ostatno taki przypadek że lakier perła metalik miał średnio 150um - a klar się skończył przy 132um i co wy na to Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Oby na pewno ori lakier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Oby na pewno ori lakier? 100000% - nadal jestem w szoku i sam nie wiem co i jak??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Hmmm, a jaka marka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 ISUZU D-MAX 2010/2011 Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Az musialem w googlach sprawdzic coz to takiego Dziwna sprawa, nie spotakem sie jeszcze zeby ktos walil wiecej bazy jak bezbarwnego, moze oba sa cienke tylko podkladu masa Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzinkins Posted July 29, 2011 Report Share Posted July 29, 2011 Powiem Ci że sam ręce rozkładam - wnęki drzwi 110um całe auto jak pisałem 150um do 180um a i znalazłem miejsce 127um !!!! No i do ilu można se pozwolić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now