Jump to content

została cienka warstwa bezbarwnego czy polerka wchodzi w gre


Recommended Posts

Witam mam takie pytanie odnosnie mojego lakieru. Zawsze dbałem o lakier używajac zawsze wosku po umyciu. Ale zawsze zostawały mi chologramy i delikatne zarysowania. Chciałem zrobić polerke, ale zmierzyłem powłoke lakiernicza i zostało mi lakieru bezbarwnego ok 86um? czy wchodziłą by w gre polerka maszynowa? i w niektórych miejscach widać jak odchodzi bezbarwny. Co radzicie? z góry dzieki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

zostało mi lakieru bezbarwnego ok 86um
a jak tak dokładnie zbadałeś grubość samego bezbarwnego ?

Ogólnie jeśli się łuszczy i odchodzi bezbarwny i zrobisz korektę maszyną i zostanie zbyt cienka warstwa bezbarwnego to zacznie odchodzić jeszcze bardziej.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze - musiałeś wyłożyć kupę forsy za miernik, który mierzy poszczególne warstwy... Chętnie go bliżej poznamy 8-)

Po drugie - jeśli ten Twój miernik faktycznie mierzy poszczególne warstwy, to oznacza. że masz jeszcze 86um BEZBARWNEGO, nie wliczając w to bazy i podkładu.

A podczas jednego polerowania samymi pastami można ściągnąć od 1-2 do max 10um.

Czyli jest co dziargać :mrgreen:

Z bogiem

Link to comment
Share on other sites

Miernik akurat sprowadził mi znajomy z uk. A co z tym odchodzacym bezbarwnym? jak bede polerował maszynowo to nie bedzie mi bardziej odchodził?

 

[ Dodano: 4 Lipiec 2011, 20:51 ]

a co do miernika to warstwomierz firmy metrison ab 400 można nim mierzyć na podłożach magnetycznych jak i niemagnetycznych posiada bardzo dokładny zakres pomiarowy od 0um do 1990um jest kompatybilny z kompem itp. a cena była dosyć wysoka dałem w tamtym czasie za niego 3400zł

Link to comment
Share on other sites

budzik, czy TY wiesz ile kosztuje dobry miernik ? żeby był już taki na wypasie to kilka tys złotych .. wątpię,abyś dostał taki od znajomego ... poza tym miernik mierzy ogólnie grubość warstwy ,a nie poszczególne ...

Link to comment
Share on other sites

Zależy jak bardzo schodzi ten bezbarwny. Daj zdjęcie. Ogólnie jeżeli w dużym stopniu to polecam lakiernika. Często schodzący bezbarwny to rozwojowy temat. Co do miernika to na 99% zwykły pomiar całej grubości lakieru. Przy 86um dużo podziałasz ale wszystko z umiarem jeżeli planujesz polerować auto wielokrotnie.

Link to comment
Share on other sites

Jutro zrobie fotki to sami ocenicie. Polerke chciałbym zrobić raz do roku a potem tylko samymi woskami aby utrzymać efekt. Dlatego sie zarejestrwałem na tym forum żeby dowiedziec sie wiecej o dbaniu lakieru itp.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli bezbarwny faktycznie ma 86um to oznacza ze spokojnie możesz polerować (można przyjąć że baza+bezbarwny wynosi średnio 2x86=172um).

 

Nie widzę kłopotu, norma.

Lakier może odchodzić bo najprawdopodobniej auto było już nie raz polerowane i ktoś położył niefachowo klar na całym aucie, zresztą na to wskazuje grubość - 172 to sporo, nieco za dużo.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze bezbarwny nie ma 86um tylko połowa tego. Miernik metrison ab 400 nie rozróżnia warstw tylko robi pomiar całej powłoki lakierniczej podobnie jak tańsze odpowiedniki. Co do tego dlaczego bezbarwny odchodzi to jest kilka powodów: źle proporcje bezbarwnego i utwardzacza, rozcieńczane nitro. Częstą przyczyną jest to ze nie używamy bazy i klaru tej samej firmy.

Link to comment
Share on other sites

tak jak mówiłem dodaje zdjecie tego mankamentu. i Mam pytanie dzisiaj ktoś mi zrobił niespodzianke czy idzie to usunac? rysa jest dość głeboka do samego podkładu.

http://imageshack.us/photo/my-images/29 ... 0029w.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 0030p.jpg/

przepraszam za jakoś zdjec ale były robione na szybko i tel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Z tego co widać:

1. Tam, gdzie bezbarwny odchodzi matowanie elementu i malowanie bezbarwnym.

2. Niespodziankę też przematowić cały element i lakierowanie bazą i klarem.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To jaka jest prawidłowa wartość na mierniku?Miałem kilka dni temu mierzony na moim Golfie MK IV i wyniki były max 140 a na przednich błotnikach 90. Czyzby ktoś przepolerował auto?? Czy wogóle gdzieś można znaleźć normy grubości lakieru na poszczególnych elementach? Szukam info ale każdy inaczje mówi.

Link to comment
Share on other sites

Norma jest taka ze lakier metaliczny powinien mieć pomiędzy 130um a ok.160um zależnie od marki z czego połowę stanowi baza zaś drugą połowę klar.

Poniżej tych wartości - albo producent robi dziadostwo albo była mocna polerka.

Powyżej - szpachla.

Nie dotyczy lakierów jednowarstwowych.

Link to comment
Share on other sites

Norma jest taka ze lakier metaliczny powinien mieć pomiędzy 130um a ok.160um zależnie od marki z czego połowę stanowi baza zaś drugą połowę klar.

Poniżej tych wartości - albo producent robi dziadostwo albo była mocna polerka.

Powyżej - szpachla.

Nie dotyczy lakierów jednowarstwowych.

 

A ja miałem ostatno taki przypadek że lakier perła metalik miał średnio 150um - a klar się skończył przy 132um i co wy na to :wallbash::wallbash::wallbash:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.