Pavlik Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Witam. Jednym z moich autek jest Citroen C4 Grand Picasso w kolorze czarny-metalik (Noir Onyx). Samochód ma pół roku i pomimo iż mycie odbywa się albo na myjkach bezdotykowych, albo ręcznie na dwa wiadra itd., lakier posiada już liczne ryski, swirle i takie tam, które to też powstają po przetarciu mikrofibrą. Dodatkowo warstwa lakieru to 80mic i już jest kilka rysek, pod którymi ukazał się biały podkład. Podpowiedzcie czy jest jakiś sposób na to aby "utwardzić" ten lakier? czy systematyczne nakładanie wosku zabezpieczy lakier przed tymi ryskami?
lakikwap Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 lakier miękki okej może być, umnie na fiaciku czarny akryl rysuje sie od mikrofiby czystej Ale te 80mikronów to troche nie do uwierzenia. Jesteś pewien że po rysami to podkład, bo wydaje mi sie że to poprostu zarysowany klar.
Pavlik Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Może i zarysowany klar A niestety takie teraz oszczędności robią i lakierują auta aby tylko się świeciło w salonie. Pomiar powłoki robiony był w salonie podczas odbioru auta od dielera. Dla porównania, 10 letnie Volvo S40 grubość powłoki 150-180mic.
lakikwap Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Pavlik, znam kilka nowych aut gdzie jest miedzy 120 a 160 mikronów, zazwyczaj ok.140. Ale to nie citroeny
pLaYmAn Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Wosk w żadnym stopniu nie zabezpieczy lakieru przed rysowaniem, poczytaj sobie o powłoce Cquartz http://www.sklep.car-spa.pl/pl/product/ ... -pack.html
Pavlik Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Czyli tak zwane szkło wodne, faktycznie stosowane jest jako zabezpieczenie wszelakiego rodzaju powłok.
Moderator rychu Opublikowano 28 Czerwca 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Też bym proponował Cquartz. Ale przed nałożeniem trzeba zrobić korektę, bo kładzenie go na porysowany lakier mija się z celem. Czyli musisz pozbierać trochę z tych 80 mikronów
Administrator Evo Opublikowano 28 Czerwca 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 Ale te 80mikronów to troche nie do uwierzenia. Dlaczego nie do uwierzenia ? Takie grubości to nic szczególnego w nowych autach
cash Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 U mnie jest 88-92um cqartz chyba najłatwiejsze i najtańsze rozwiązanie ale przed tym korekta.
gruby_RS Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 28 Czerwca 2011 te 80mikronów Na Ducato mam od 90 do 100, jestem 1 włascicielem, auto nie dotykane polerką - nie ma potrzeby , wiec na jeszcze nowszym aucie to normalka Pavlik podlec ktoregos dnia do mnie - chyba trafisz to popatrzymy jak to wygląda z bliska...
Pavlik Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 gruby_RS, zdjecie kropelkowania ewidentnie zdradzilo Twoja kryjowke, wiec nie bede miec z tym problemu. Napisz mi tylko w ktorych godzinach pasuje Ci najbardziej?
lakikwap Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Pavlik, chyba dla ciebie jedyną opcją jest zrobienie korekty i zabezpieczenie autka cquartz'em
Pavlik Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Jest jeszcze jedne opcja - oklejenie auta folia, ale to raczej nie wschodzi w gre.
miki Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Możesz jeszcze użytkować ten samochód jak 99% ludzi na świecie i przestać się przejmować takimi detalami.
Pavlik Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 miki, no nie wiem na pewno żyłoby się lepiej
theOne Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 29 Czerwca 2011 Kto raz zacznie zwracać uwagę na lakier, jest już pochłonięty, nie da się tak po prostu przestać o tym myśleć i olewać
Pavlik Opublikowano 24 Września 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 No dobra. Wczorajsza wizyta u Grubego wskazała mi dalszą drogę do odpowiedniej pielęgnacji tego autka od strony lakieru. Wygląda na to, że popełniłem masę błędów: 1. zbyt agresywna glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft. 2. sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej lubrykantu. 3. mikrofibry, niech mi ktoś jeszcze raz powie, że zamiast tego: http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... -grey.html można używać tanich mikrofibr z marketu Cóż, nikt nie mówił, że będzie ani łatwo ani tanio. Czas na zakupy
maya Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 można używać tanich mikrofibr z marketu, ten jest w dużym błędzie tanich można używać chyba do srebrnego http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... towel.html takie też się nadadzą
JM63 Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 A taka: http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... -40cm.html ? Wygląda jak Sonax, dostępny na niektórych stacjach. To to samo, czy się mylę?
Administrator Evo Opublikowano 24 Września 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 JM63, nie mylisz
Moderator rychu Opublikowano 24 Września 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 JM63, Które stacje mają takie MF. Bo ja tyko czerwone na Statoil spotykałem.
JM63 Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 Rozglądałem się za nimi na innych stacjach i nie znalazłem.Myślę, że pozostaje statoil i to nie każdy. Ja tam kupiłem zestaw takowych z obszyciem białym, niebieskim i czerwonym. Za te pieniądze bardzo dobry towar
gruby_RS Opublikowano 24 Września 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 zbyt agresywna Glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft. sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej płynu dającego poślizg. Pavlik tak jak rozmawialismy, tu tylko dla wyjaśnienia: na taką czarną "galaretę" jak ma Cytryna mogłaby być łagodniejsza - ok, ale moim zdaniem kluczem jest ilość lubrykantu - nie żałujemy
Moderator rychu Opublikowano 24 Września 2011 Moderator Zgłoś Opublikowano 24 Września 2011 kluczem jest ilość lubrykantu - nie żałujemy Całe szczęście, że lubrykant własnej produkcji to najtańszy element w naszych kolekcjach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się