Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jednym z moich autek jest Citroen C4 Grand Picasso w kolorze czarny-metalik (Noir Onyx). Samochód ma pół roku i pomimo iż mycie odbywa się albo na myjkach bezdotykowych, albo ręcznie na dwa wiadra itd., lakier posiada już liczne ryski, swirle i takie tam, które to też powstają po przetarciu mikrofibrą. Dodatkowo warstwa lakieru to 80mic i już jest kilka rysek, pod którymi ukazał się biały podkład. Podpowiedzcie czy jest jakiś sposób na to aby "utwardzić" ten lakier? czy systematyczne nakładanie wosku zabezpieczy lakier przed tymi ryskami?

Opublikowano

lakier miękki okej może być, umnie na fiaciku czarny akryl rysuje sie od mikrofiby czystej :wallbash:

Ale te 80mikronów to troche nie do uwierzenia. Jesteś pewien że po rysami to podkład, bo wydaje mi sie że to poprostu zarysowany klar.

Opublikowano

Może i zarysowany klar :o

A niestety takie teraz oszczędności robią i lakierują auta aby tylko się świeciło w salonie. Pomiar powłoki robiony był w salonie podczas odbioru auta od dielera. Dla porównania, 10 letnie Volvo S40 grubość powłoki 150-180mic.

  • Moderator
Opublikowano

Też bym proponował Cquartz.

Ale przed nałożeniem trzeba zrobić korektę, bo kładzenie go na porysowany lakier mija się z celem. Czyli musisz pozbierać trochę z tych 80 mikronów :-]

  • Administrator
Opublikowano
Ale te 80mikronów to troche nie do uwierzenia.

 

Dlaczego nie do uwierzenia ? Takie grubości to nic szczególnego w nowych autach ;)

Opublikowano
te 80mikronów

 

Na Ducato mam od 90 do 100, jestem 1 włascicielem, auto nie dotykane polerką - nie ma potrzeby :-] , wiec na jeszcze nowszym aucie to normalka

Pavlik podlec ktoregos dnia do mnie - chyba trafisz :P to popatrzymy jak to wygląda z bliska...

Opublikowano

gruby_RS, zdjecie kropelkowania ewidentnie zdradzilo Twoja kryjowke, wiec nie bede miec z tym problemu. Napisz mi tylko w ktorych godzinach pasuje Ci najbardziej?

Opublikowano

Kto raz zacznie zwracać uwagę na lakier, jest już pochłonięty, nie da się tak po prostu przestać o tym myśleć i olewać :P

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

No dobra.

Wczorajsza wizyta u Grubego wskazała mi dalszą drogę do odpowiedniej pielęgnacji tego autka od strony lakieru.

Wygląda na to, że popełniłem masę błędów:

1. zbyt agresywna glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft.

2. sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej lubrykantu.

3. mikrofibry, niech mi ktoś jeszcze raz powie, że zamiast tego: http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... -grey.html można używać tanich mikrofibr z marketu :acute:

Cóż, nikt nie mówił, że będzie ani łatwo ani tanio.

Czas na zakupy :song:

Opublikowano

Rozglądałem się za nimi na innych stacjach i nie znalazłem.Myślę, że pozostaje statoil i to nie każdy. Ja tam kupiłem zestaw takowych z obszyciem białym, niebieskim i czerwonym. Za te pieniądze bardzo dobry towar ;)

Opublikowano
zbyt agresywna Glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft.

sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej płynu dającego poślizg.

 

Pavlik tak jak rozmawialismy, tu tylko dla wyjaśnienia: na taką czarną "galaretę" jak ma Cytryna mogłaby być łagodniejsza - ok, ale moim zdaniem kluczem jest ilość lubrykantu - nie żałujemy ;)

  • Moderator
Opublikowano
kluczem jest ilość lubrykantu - nie żałujemy ;)

Całe szczęście, że lubrykant własnej produkcji to najtańszy element w naszych kolekcjach :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.