Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam.

Jednym z moich autek jest Citroen C4 Grand Picasso w kolorze czarny-metalik (Noir Onyx). Samochód ma pół roku i pomimo iż mycie odbywa się albo na myjkach bezdotykowych, albo ręcznie na dwa wiadra itd., lakier posiada już liczne ryski, swirle i takie tam, które to też powstają po przetarciu mikrofibrą. Dodatkowo warstwa lakieru to 80mic i już jest kilka rysek, pod którymi ukazał się biały podkład. Podpowiedzcie czy jest jakiś sposób na to aby "utwardzić" ten lakier? czy systematyczne nakładanie wosku zabezpieczy lakier przed tymi ryskami?

Posted

lakier miękki okej może być, umnie na fiaciku czarny akryl rysuje sie od mikrofiby czystej :wallbash:

Ale te 80mikronów to troche nie do uwierzenia. Jesteś pewien że po rysami to podkład, bo wydaje mi sie że to poprostu zarysowany klar.

Posted

Może i zarysowany klar :o

A niestety takie teraz oszczędności robią i lakierują auta aby tylko się świeciło w salonie. Pomiar powłoki robiony był w salonie podczas odbioru auta od dielera. Dla porównania, 10 letnie Volvo S40 grubość powłoki 150-180mic.

Posted

Czyli tak zwane szkło wodne, faktycznie stosowane jest jako zabezpieczenie wszelakiego rodzaju powłok.

  • Moderator
Posted

Też bym proponował Cquartz.

Ale przed nałożeniem trzeba zrobić korektę, bo kładzenie go na porysowany lakier mija się z celem. Czyli musisz pozbierać trochę z tych 80 mikronów :-]

  • Administrator
Posted
Ale te 80mikronów to troche nie do uwierzenia.

 

Dlaczego nie do uwierzenia ? Takie grubości to nic szczególnego w nowych autach ;)

Posted

U mnie jest 88-92um :P cqartz chyba najłatwiejsze i najtańsze rozwiązanie ale przed tym korekta.

Posted
te 80mikronów

 

Na Ducato mam od 90 do 100, jestem 1 włascicielem, auto nie dotykane polerką - nie ma potrzeby :-] , wiec na jeszcze nowszym aucie to normalka

Pavlik podlec ktoregos dnia do mnie - chyba trafisz :P to popatrzymy jak to wygląda z bliska...

Posted

gruby_RS, zdjecie kropelkowania ewidentnie zdradzilo Twoja kryjowke, wiec nie bede miec z tym problemu. Napisz mi tylko w ktorych godzinach pasuje Ci najbardziej?

Posted

Możesz jeszcze użytkować ten samochód jak 99% ludzi na świecie i przestać się przejmować takimi detalami.

Posted

Kto raz zacznie zwracać uwagę na lakier, jest już pochłonięty, nie da się tak po prostu przestać o tym myśleć i olewać :P

  • 2 months later...
Posted

No dobra.

Wczorajsza wizyta u Grubego wskazała mi dalszą drogę do odpowiedniej pielęgnacji tego autka od strony lakieru.

Wygląda na to, że popełniłem masę błędów:

1. zbyt agresywna glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft.

2. sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej lubrykantu.

3. mikrofibry, niech mi ktoś jeszcze raz powie, że zamiast tego: http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... -grey.html można używać tanich mikrofibr z marketu :acute:

Cóż, nikt nie mówił, że będzie ani łatwo ani tanio.

Czas na zakupy :song:

Posted

Rozglądałem się za nimi na innych stacjach i nie znalazłem.Myślę, że pozostaje statoil i to nie każdy. Ja tam kupiłem zestaw takowych z obszyciem białym, niebieskim i czerwonym. Za te pieniądze bardzo dobry towar ;)

Posted
zbyt agresywna Glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft.

sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej płynu dającego poślizg.

 

Pavlik tak jak rozmawialismy, tu tylko dla wyjaśnienia: na taką czarną "galaretę" jak ma Cytryna mogłaby być łagodniejsza - ok, ale moim zdaniem kluczem jest ilość lubrykantu - nie żałujemy ;)

  • Moderator
Posted
kluczem jest ilość lubrykantu - nie żałujemy ;)

Całe szczęście, że lubrykant własnej produkcji to najtańszy element w naszych kolekcjach :lol:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.