Skocz do zawartości

Miękki lakier


Pavlik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jednym z moich autek jest Citroen C4 Grand Picasso w kolorze czarny-metalik (Noir Onyx). Samochód ma pół roku i pomimo iż mycie odbywa się albo na myjkach bezdotykowych, albo ręcznie na dwa wiadra itd., lakier posiada już liczne ryski, swirle i takie tam, które to też powstają po przetarciu mikrofibrą. Dodatkowo warstwa lakieru to 80mic i już jest kilka rysek, pod którymi ukazał się biały podkład. Podpowiedzcie czy jest jakiś sposób na to aby "utwardzić" ten lakier? czy systematyczne nakładanie wosku zabezpieczy lakier przed tymi ryskami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i zarysowany klar :o

A niestety takie teraz oszczędności robią i lakierują auta aby tylko się świeciło w salonie. Pomiar powłoki robiony był w salonie podczas odbioru auta od dielera. Dla porównania, 10 letnie Volvo S40 grubość powłoki 150-180mic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No dobra.

Wczorajsza wizyta u Grubego wskazała mi dalszą drogę do odpowiedniej pielęgnacji tego autka od strony lakieru.

Wygląda na to, że popełniłem masę błędów:

1. zbyt agresywna glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft.

2. sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej lubrykantu.

3. mikrofibry, niech mi ktoś jeszcze raz powie, że zamiast tego: http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... -grey.html można używać tanich mikrofibr z marketu :acute:

Cóż, nikt nie mówił, że będzie ani łatwo ani tanio.

Czas na zakupy :song:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt agresywna Glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft.

sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej płynu dającego poślizg.

 

Pavlik tak jak rozmawialismy, tu tylko dla wyjaśnienia: na taką czarną "galaretę" jak ma Cytryna mogłaby być łagodniejsza - ok, ale moim zdaniem kluczem jest ilość lubrykantu - nie żałujemy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.