Pavlik Posted June 28, 2011 Report Share Posted June 28, 2011 Witam. Jednym z moich autek jest Citroen C4 Grand Picasso w kolorze czarny-metalik (Noir Onyx). Samochód ma pół roku i pomimo iż mycie odbywa się albo na myjkach bezdotykowych, albo ręcznie na dwa wiadra itd., lakier posiada już liczne ryski, swirle i takie tam, które to też powstają po przetarciu mikrofibrą. Dodatkowo warstwa lakieru to 80mic i już jest kilka rysek, pod którymi ukazał się biały podkład. Podpowiedzcie czy jest jakiś sposób na to aby "utwardzić" ten lakier? czy systematyczne nakładanie wosku zabezpieczy lakier przed tymi ryskami? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted June 28, 2011 Report Share Posted June 28, 2011 lakier miękki okej może być, umnie na fiaciku czarny akryl rysuje sie od mikrofiby czystej Ale te 80mikronów to troche nie do uwierzenia. Jesteś pewien że po rysami to podkład, bo wydaje mi sie że to poprostu zarysowany klar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted June 28, 2011 Author Report Share Posted June 28, 2011 Może i zarysowany klar A niestety takie teraz oszczędności robią i lakierują auta aby tylko się świeciło w salonie. Pomiar powłoki robiony był w salonie podczas odbioru auta od dielera. Dla porównania, 10 letnie Volvo S40 grubość powłoki 150-180mic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted June 28, 2011 Report Share Posted June 28, 2011 Pavlik, znam kilka nowych aut gdzie jest miedzy 120 a 160 mikronów, zazwyczaj ok.140. Ale to nie citroeny Link to comment Share on other sites More sharing options...
pLaYmAn Posted June 28, 2011 Report Share Posted June 28, 2011 Wosk w żadnym stopniu nie zabezpieczy lakieru przed rysowaniem, poczytaj sobie o powłoce Cquartz http://www.sklep.car-spa.pl/pl/product/ ... -pack.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted June 28, 2011 Author Report Share Posted June 28, 2011 Czyli tak zwane szkło wodne, faktycznie stosowane jest jako zabezpieczenie wszelakiego rodzaju powłok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted June 28, 2011 Moderator Report Share Posted June 28, 2011 Też bym proponował Cquartz. Ale przed nałożeniem trzeba zrobić korektę, bo kładzenie go na porysowany lakier mija się z celem. Czyli musisz pozbierać trochę z tych 80 mikronów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted June 28, 2011 Administrator Report Share Posted June 28, 2011 Ale te 80mikronów to troche nie do uwierzenia. Dlaczego nie do uwierzenia ? Takie grubości to nic szczególnego w nowych autach Link to comment Share on other sites More sharing options...
cash Posted June 28, 2011 Report Share Posted June 28, 2011 U mnie jest 88-92um cqartz chyba najłatwiejsze i najtańsze rozwiązanie ale przed tym korekta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted June 28, 2011 Report Share Posted June 28, 2011 te 80mikronów Na Ducato mam od 90 do 100, jestem 1 włascicielem, auto nie dotykane polerką - nie ma potrzeby , wiec na jeszcze nowszym aucie to normalka Pavlik podlec ktoregos dnia do mnie - chyba trafisz to popatrzymy jak to wygląda z bliska... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted June 29, 2011 Author Report Share Posted June 29, 2011 gruby_RS, zdjecie kropelkowania ewidentnie zdradzilo Twoja kryjowke, wiec nie bede miec z tym problemu. Napisz mi tylko w ktorych godzinach pasuje Ci najbardziej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted June 29, 2011 Report Share Posted June 29, 2011 Pavlik, chyba dla ciebie jedyną opcją jest zrobienie korekty i zabezpieczenie autka cquartz'em Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted June 29, 2011 Author Report Share Posted June 29, 2011 Jest jeszcze jedne opcja - oklejenie auta folia, ale to raczej nie wschodzi w gre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted June 29, 2011 Report Share Posted June 29, 2011 Możesz jeszcze użytkować ten samochód jak 99% ludzi na świecie i przestać się przejmować takimi detalami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted June 29, 2011 Author Report Share Posted June 29, 2011 miki, no nie wiem na pewno żyłoby się lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
theOne Posted June 29, 2011 Report Share Posted June 29, 2011 Kto raz zacznie zwracać uwagę na lakier, jest już pochłonięty, nie da się tak po prostu przestać o tym myśleć i olewać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlik Posted September 24, 2011 Author Report Share Posted September 24, 2011 No dobra. Wczorajsza wizyta u Grubego wskazała mi dalszą drogę do odpowiedniej pielęgnacji tego autka od strony lakieru. Wygląda na to, że popełniłem masę błędów: 1. zbyt agresywna glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft. 2. sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej lubrykantu. 3. mikrofibry, niech mi ktoś jeszcze raz powie, że zamiast tego: http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... -grey.html można używać tanich mikrofibr z marketu Cóż, nikt nie mówił, że będzie ani łatwo ani tanio. Czas na zakupy Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted September 24, 2011 Report Share Posted September 24, 2011 można używać tanich mikrofibr z marketu, ten jest w dużym błędzie tanich można używać chyba do srebrnego http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... towel.html takie też się nadadzą Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted September 24, 2011 Report Share Posted September 24, 2011 A taka: http://www.sklep.polishangel.pl/index.p ... -40cm.html ? Wygląda jak Sonax, dostępny na niektórych stacjach. To to samo, czy się mylę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted September 24, 2011 Administrator Report Share Posted September 24, 2011 JM63, nie mylisz Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted September 24, 2011 Report Share Posted September 24, 2011 Evo, Podziękował Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted September 24, 2011 Moderator Report Share Posted September 24, 2011 JM63, Które stacje mają takie MF. Bo ja tyko czerwone na Statoil spotykałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JM63 Posted September 24, 2011 Report Share Posted September 24, 2011 Rozglądałem się za nimi na innych stacjach i nie znalazłem.Myślę, że pozostaje statoil i to nie każdy. Ja tam kupiłem zestaw takowych z obszyciem białym, niebieskim i czerwonym. Za te pieniądze bardzo dobry towar Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruby_RS Posted September 24, 2011 Report Share Posted September 24, 2011 zbyt agresywna Glinka firmy Sonax - ta zostaje oddelegowana do felg a w jej miejsce pójdzie jakaś w wersji soft. sugestią dobrego Wujka, jest to, aby używając glinki używać więcej - dużo więcej płynu dającego poślizg. Pavlik tak jak rozmawialismy, tu tylko dla wyjaśnienia: na taką czarną "galaretę" jak ma Cytryna mogłaby być łagodniejsza - ok, ale moim zdaniem kluczem jest ilość lubrykantu - nie żałujemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted September 24, 2011 Moderator Report Share Posted September 24, 2011 kluczem jest ilość lubrykantu - nie żałujemy Całe szczęście, że lubrykant własnej produkcji to najtańszy element w naszych kolekcjach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now