kedar Posted June 26, 2011 Report Posted June 26, 2011 Poprzedniej zimy nabawiłem się kilka rys po cofaniu w zmrożony śnieg (czyt.lód). Chciałem to usunąć papierem wodnym 2000, ale chyba za mało wody użyłem w tym procesie. W rezultacie powstało coś takiego. (fotki wykonano tel.) Jeśli psiknę Pro-Detailer to ślady są niewidoczne dopóki QD nie wyschnie, próbowałem, cleaner Prestone, wosk koloryzujący Nigrin (najlepiej ukrywa), ale może coś innego usunie, a nie zamaskuje te rysy.Na razie mam na wyposażeniu SSR2 i SSR1. Próbować czy kupić coś innego, pewniejszego?
slavoPL Posted June 26, 2011 Report Posted June 26, 2011 pasta polerska... to chyba normalna kolej rzeczy iż po szlifowaniu papierem na wodzie trzeba to wypolerować pastą a nie zdziwiać z jakimiś koloryzującymi mazidłami... myślałeś, że po papierze ściernym zostanie blask, bo nie rozumiem...
kedar Posted June 26, 2011 Author Report Posted June 26, 2011 myślałeś, że po papierze ściernym zostanie blask, bo nie rozumiem... myślałem,że będzie matowe,a nie takie porysowane. Tamte rysy były mniej widoczne, może niepotrzebnie spanikowałem, ale wcześniej nie miałem styczności z papierem wodnym. Jaką pastę polecisz do polerki ręcznej? Bo o maszynkę do polerowania to ciężko.
theOne Posted June 26, 2011 Report Posted June 26, 2011 Do korekty ręcznej standardowo polecany jest meguiars ultimate compound + aplikator tri color german, ale tutaj pewnie dużo rozsądniej jest wyprowadzić to polerką.
saintmc Posted June 27, 2011 Report Posted June 27, 2011 ja bym Ci polecił zrobić tak: np na aplikatorze tri color przy użyciu Victori 103, zielonego korka, ew menzerny fg500. Jak nie da rady, to trzeba zobaczyć czy clar nie jest ściągnięty. Jak nie to papierkiem 3000 (z wodą oczywiście) delikatnie przeszlifować i ww czynność powtórzyć. Mi osobiście megs nie podchodzi. Wczoraj robiliśmy test (niedługo będzie wrzucone nagranie z tego). Na drzwiach Hondy Civic 2005rok. Kolor czarna perła. Usuwałem przycierkę parkingową z drzwi od pasażera. Został ślad około 35cm wysokości i 5-8cm szerokości po papierze wodnym 2000. Podzieliliśmy sektor na 2 i poszedł na maszynie test 2 padów URBAN i past Megs UC oraz Victoria 103. Megs US- 2-3 przejazdy, inspekcja: uszkodzenie po papierze jest widoczne. kolejne 2-3 przejazdy, inspekcja: uszkodzenie praktycznie nie widoczne ale jest. Victoria 103 - 2-3przejazdy, inspekcja: uszkodzenie praktycznie usunięte. 1-2 przejazdy, inspekcja - uszkodzenia po papierze nie ma. wnioski? ręcznie też testowaliśmy i Megs wypadł na szarym końcu niestety.
kedar Posted June 27, 2011 Author Report Posted June 27, 2011 Jak nie da rady, to trzeba zobaczyć czy clar nie jest ściągnięty. Niebardzo rozumiem, bo mój lakier to akryl. Skoro polecacie UC na tri color, to ja spróbuję najpierw środkami, które mam tzn. zacznę od mniej ściernego SSR1, jak nie pomoże to SSR2 potem SSR1. Jak nie pomoże to kupię Victorię 103. Jak nie to papierkiem 3000 (z wodą oczywiście) delikatnie przeszlifować i ww czynność powtórzyć. Papieru na wodę wolę już nie dotykać
Checio Posted June 27, 2011 Report Posted June 27, 2011 Papieru na wodę wolę już nie dotykać Papierem 3000 za dużo nie jesteś w stanie uszkodzić, wygładzisz jedynie powierzchnię po większej gradacji i będziesz miał mniej pracy pastą.
Piciosz Posted June 27, 2011 Report Posted June 27, 2011 Kedar Zacznij od SSR2, SSR1 ma dla mnie znikome właściwości ścierne, a to co widać na zdjęciach to nie jest byle zaciek.
Moderator rychu Posted June 27, 2011 Moderator Report Posted June 27, 2011 Popraw to papierem 3000 i potem od razu SSR2. Na walkę ze zmatowieniem za pomocą SSR1 nie trać czasu ani siły SSR1 możesz sobie wykończyć element jak już odzyska połysk po SSR2.
kedar Posted June 29, 2011 Author Report Posted June 29, 2011 Popraw to papierem 3000 i potem od razu SSR2. Na walkę ze zmatowieniem za pomocą SSR1 nie trać czasu ani siły SSR1 możesz sobie wykończyć element jak już odzyska połysk po SSR2. Nie znalazłem w okolicy takiego papieru, więc zacząłem od razu SSR2 potem SSR1 i ślady zostały minimalne widoczne tylko z baaardzo bliskiej odległości. W urlopie się przyłożę, bo będę robił całe auto to myślę,że zniknie ślad całkowicie. Dziękuję za podpowiedzi. PS. Fajnie się pracuje z SSR-ami i uświadomiłem sobie, że pasty typu Tempo, Plastmal powinny iść do lamusa Kto nie wierzy, niech spróbuje tych past.
Moderator rychu Posted June 29, 2011 Moderator Report Posted June 29, 2011 To fajnie że się udało ręcznie wyprowadzić. Gdybyś miał ten 3000 to już by było bez minimalnych śladów A tak to sobie jeszcze raz popracujesz i będzie OK
kedar Posted June 29, 2011 Author Report Posted June 29, 2011 A może ktoś widział papier 3000 w markecie typu Castorama, OBI, Leroy etc.? Na razie patrzyłem tylko w sklepach gdzie można dorobić zaprawki i lakiery samochodowe i nie ma.
Moderator rychu Posted June 29, 2011 Moderator Report Posted June 29, 2011 Powinien być. Ja kupowałem w jakimś lokalnym odpowiedniku Castoramy, OBI itp.
aro_77 Posted June 30, 2011 Report Posted June 30, 2011 No właśnie 3000 jest ciężej dostać nawet w sklepach lakierniczych, do 2500 jest masa ale 3000 miałem kłopot. Choć ostatnio pojawiło się w castoramie u mnie stoisko f-my Autofit możliwe że tam były.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now