Jump to content

Vito 113CDI


Geno
 Share

Recommended Posts

Witajcie :-]

 

Dziś postanowiłem zabrać się za Viciaka (ciekaw jestem kto zauważy co się nie zgadza z seryjnym Vito). Tak wiem, wiem, święto dziś, ale jakoś nie potrafiłem gnić przed TV czy kompem albo iść z kumplami w balet, w wakacje będzie jeszcze na to czas). Auto stosunkowo nowe, ma tydzień, przejechało nieco ponad 1000 km. Nie będzie zatem epickiej relacji czy ultra 50/50, takie po prostu mycie z zabezpieczeniem, aby autko dzielnie służyło. Fotki starałem się robić podczas każdego etapu, przepraszam za przepały i kłopoty z WB ( nie chciałem ruszać fotek żadnymi Lightroomami, coby nie było jakichś przekłamań, prosto z puszki, od razu zmniejszone i nie wyostrzane) , słońce raz się pojawiało, raz kompletnie zachodziło, raz aż prażyło, nie miałem zbytnio czasu na zabawę przesłoną i czasem, jeszcze raz sory. Czas pracy równe 5h.

 

Pomocnicy :

dsc7094d.jpg

 

dsc7095u.jpg

 

Wygląd przed :

 

dsc7097.jpg

 

dsc7098a.jpg

 

dsc7100d.jpg

 

dsc7101.jpg

 

dsc7102an.jpg

 

dsc7103.jpg

 

dsc7104w.jpg

 

dsc7105h.jpg

 

dsc7106l.jpg

 

dsc7107n.jpg

 

dsc7116k.jpg

 

dsc7119.jpg

 

dsc7120.jpg

 

Mycie : pianownica + valetPRO snow foam ( dostałem tester i chyba rozrobiłem w za małym stężeniu i troszkę nie wyszło, muszę jeszcze doczytać parę rzeczy ), potem na dwa wiadra rękawicą Meguiarsa i szaponem Dodo Juice Born To Be Mild z domieszką APC Meguiarsa i Blit Hambera Surfexa HD. Nie zajmowałem się nadkolami, spłukałem tylko dokładnie. Nie miałem możliwości zdjęcia kół, więc tak już musi zostać. Wyglinkowałem BH Softem, gdyż bo, przez tydzień nie zdążył złapać jeszcze wiele syfu z dróg.

dsc7121k.jpg

 

dsc7122.jpg

 

dsc7123o.jpg

 

dsc7125e.jpg

 

dsc7127s.jpg

 

dsc7128.jpg

 

dsc7130.jpg

 

dsc7131.jpg

 

dsc7132v.jpg

 

Potem osuszyłem całe autko przy pomocy Fluffy Dryera od SCS (supeł chłonny, bardzo polecam).

 

dsc7145s.jpg

 

dsc7146.jpg

 

dsc7147u.jpg

 

dsc7148b.jpg

 

dsc7149k.jpg

 

dsc7150l.jpg

 

dsc7163n.jpg

 

dsc7164.jpg

 

Następnie przyszedł czas na szyby, nic nie chciało ich ruszyć, dlatego wziąłem Rubbing Compounda + aplikator trzykolorowy. Potem do końca wyczyściłem CG Window Cleanerem.

 

Środkiem się jakoś szczególnie nie zajmowałem, wymyłem tylko dywaniki przy pomocy pędzelka i APC ze spryskiwacza, środek wypędzelkowałem i również spłukałem. Na wnęki poszedł Finish Kare 1000P.

 

dsc7112e.jpg

 

dsc7113e.jpg

 

dsc7143.jpg

 

dsc7144.jpg

 

dsc7157q.jpg

 

dsc7141u.jpg

 

dsc7151x.jpg

 

dsc7160d.jpg

 

dsc7161.jpg

 

dsc7142.jpg

 

dsc7158.jpg

 

dsc7159.jpg

 

Zająłem się również wypasionymi aludeklami tj. kołpakami. Postanowiłem również przestawać środek R222 na felgach Akordeona, coby zobaczyć czy wart on swej ceny – wart i to bardzo, sami zobaczcie. Na oponki nałożyłem Finish Kare Top Kote Anti-Static &Tire Dressing, daje bardzo fajny efekt, tego właśnie szukałem. Zdecydowałem się na nakładanie go pędzelkiem.

 

dsc7134q.jpg

 

dsc7135w.jpg

 

dsc7138.jpg

 

dsc7140.jpg

 

dsc7183.jpg

 

dsc7188s.jpg

 

Potem już z górki nałożyłem wosk Natty’s Wax i spolerowałem po chwili (zdecydowanie trudniej od Colli 476 się z nim pracuje). Na plastiki zewnętrze poszedł PB Natural Look.

dsc7166e.jpg

 

dsc7167.jpg

 

dsc7168x.jpg

 

dsc7170x.jpg

 

dsc7171g.jpg

Efekt końcowy :

dsc7173j.jpg

 

dsc7174.jpg

 

dsc7176i.jpg

 

dsc7178d.jpg

 

dsc7181y.jpg

 

dsc7182.jpg

 

dsc7190b.jpg

 

dsc7191.jpg

 

dsc7193w.jpg

 

dsc7194.jpg

 

dsc7198.jpg

 

dsc7203h.jpg

 

dsc7204m.jpg

 

dsc7207.jpg

 

dsc7208l.jpg

 

dsc72122.jpg

 

 

dsc7215o.jpg

 

dsc7218a.jpg

 

dsc7220t.jpg

 

dsc7221p.jpg

 

dsc7224.jpg

 

dsc72312.jpg

 

Tutaj fotki tego, co mnie czeka, roboty mniej, bo to same podwozia z kabinami, ale zawsze, dużo glinki zejdzie ;/

 

dsc7225u.jpg

 

dsc7226q.jpg

 

Dziękuję za uwagę ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No tak właśnie pomyślałem, potem jak zasechł była masakra :zly: Ale już wiem nad czym na przyszłość pracować :)

 

Jak to Merc, oby nie zardzewiał :D Niby od 2006 roku są w pełni ocynkowane, więc nietykane nie mają prawa, ale kto ich tam wie...

Link to comment
Share on other sites

Glinkowałem tylko małym kawałkiem, bo jak już pisałem, syfu nie było. Zużyłem 1/3 tego co poszło na inny 2 letni lakier.

 

A co polecasz do zewnętrznych plastików ?

Link to comment
Share on other sites

W skrócie to szyby z tyłu z czarnego szkła 9 a nie zwykłe, przyciemniane), atrapa z przodu od Viano ( z tego co wiem, to pierwszy taki myk w MB Warszawa) i zderzaczki i listwy w kolorze nadwozia. Szkoda tylko, że przy konfigurowaniu nie pomyślałem o felgach i wyszło co wyszło, ori 16 stallllll :cry:

 

Co do tych miejsc to sam się zastanawiam. Muszę się zapytać jak mnie do salonu zawiozą :o

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym aby naszym firmowym Vito chciał się ktoś zająć tak jak Ty to zrobiłeś, chociaż raz do roku :wallbash: Ten autobus wymaga duuuużo czasu. Całe szczęście nasz jest srebrny więc i brudu nie widać. Dla Ciebie gratki za wytrwałość :good: dobra robota :good:

Fajny autobusik, oby sie nie psuł :-]

Nasz jest 115CDI w automacie- też w wersji long. Przez 5 lat nie było zbyt wiele do roboty. Jedyne co to trzeba uważać na jakość paliwa, głównie w zimie, lubi zamarzać w przewodach po drodze z baku do silnika - kilka razy lawetka była wzywana :mrgreen:

 

[ Dodano: 23 Czerwiec 2011, 20:42 ]

na listwie drzwi przednich brakuje chyba plakietki z oznaczeniem wersji.

nie brakuje - nie zawsze dają, być może w wersjach osobowych.

Link to comment
Share on other sites

Ja chciałem 116CDI, ale co ja mogę, nie ja kładłem kaskę na zakup auta ;) Trochę aut mam do ogarnięcia jeszcze, zawsze mówię, że wygląd aut to pierwsza rzecz na którą patrzą przechodnie, nawet nie stan techniczny czy konkretna marka :good:

Link to comment
Share on other sites

Nowe busy ze stajni Mercedesa wyglądają elegancko. Vito po liftingu również zyskał wiele na prestiżu. Jak się jeździ tym autem?

 

Nowe auto, więc dużo roboty nie było. Ale za to zabezpieczony i będzie długo w dobrym stanie.

Link to comment
Share on other sites

Mogę oceniać tylko z pozycji pasażera i czasem z krótkiej traski ( jak już ojcu się nie chce jechać, albo specjalnie mi daje polecieć w nielegal :D ) - bardzo wygodnie, nierówności tłumi bardzo łagodnie, zdecydowanie lepiej niż poprzednim Tourneo, mimo, że w Vito są raczej twarde fotele to po zrobieniu traski nic nie boli.

Link to comment
Share on other sites

Dobry pomysł z tymi zderzakami ;) Może będą mniej praktyczne ale efekt :song: Wszystko ładnie tyle, że NL zjedzie z plastików przy pierwszym zetknięciu z wodą :/ Najlepiej VP Dionysus lub Nielsen SAS.

Link to comment
Share on other sites

Ok, już wiem o co chodzi z plastikami, zapisałem na listę zakupów. A co do zderzaków, skoro dziadek uparł się na bordową perłę to musiałem ratować sytuację dodatkami, bo inaczej lipnie by to wyglądało. Chciałem wsadzić 18stki, ale pomyślałem, że po pierwsze nie spodoba mu się bo za twardo, bo nie komfortowo, bo za nisko i w ogóle. Co ciekawe przy odbiorze mało się nie rozpłakał, że nie dołożył felg do zamówienia :lol:

 

O takie mi chodzi :

c183903819.jpg

 

Na nowy sezon mają się takie pojawić, no zobaczymy :good:

Link to comment
Share on other sites

A takie pytanie. Czy dach też nawoskowałeś :?: ??

Pytanie demotywujące :D

 

Co do projektu to gratuluje bo ładnie się auto prezentuje.

Pozostaje tylko dbać o lakier należycie bo nie wyobrażam sobie polerki tego nadwozia.

Zapowiada się ciekawie sądząc po tym co stoi na dalszym planie (dostawczaki , podejżewam że nie pójdzie tak łatwo i szybko jak tu)

Link to comment
Share on other sites

Dach umyłem, ale nie woskowałem, ja stojąc przy nim nie widzę co jest na górze, a co dopiero normalni ludzie (mam 1,98 wzrostu). Niedługo zajmę się wnętrzem, podłoga, położenie gum (niby fabryka ma problemy i nikt nie ma gum do Vito - no cóż czekamy), jakiś NL na plasticzki i sprzątanie oczywiście, bo wiadomo, swoje każdy szanuje, ale do cudzego pakuje się bez zastanowienia :/ Polerki nie planuję, trochę mikrorysek jest, przed wydaniem pewnie go zorali trochę, ale to nic strasznego. Myty będzie tylko na bezdotyku.

Z tamtymi nie będzie tak dużo roboty, bo to same kabiny :)

Link to comment
Share on other sites

Relacja fajna a i auto godne pozazdroszczenia:) Lubie jezdzic busami i do dzisiaj zaluje ze sprzedałem moje oczko w głowie czyli T4 Caravelle :(

Auto przeznaczone do przewozu osób czy raczej bardziej jako towarowka??

Link to comment
Share on other sites

Dach umyłem, ale nie woskowałem, ja stojąc przy nim nie widzę co jest na górze, a co dopiero normalni ludzie

 

ale dach woskuje sie nie tylko dla show ale rowniez dla protect, nie odrobiles lekcji do konca ; )

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W poniedzialek wrzuce zdecie alu mojej firmowki,

Jezeli chodzi o prowadzenie to na prostej i przy malej predkosci zrob test losia a zobaczysz jakim jamnikiem jest Vito. Test ten uzmyslowi Ci jak bardzo tym samochodem trzeba uwazac na zakretach.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.