Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Witajcie Dziś postanowiłem zabrać się za Viciaka (ciekaw jestem kto zauważy co się nie zgadza z seryjnym Vito). Tak wiem, wiem, święto dziś, ale jakoś nie potrafiłem gnić przed TV czy kompem albo iść z kumplami w balet, w wakacje będzie jeszcze na to czas). Auto stosunkowo nowe, ma tydzień, przejechało nieco ponad 1000 km. Nie będzie zatem epickiej relacji czy ultra 50/50, takie po prostu mycie z zabezpieczeniem, aby autko dzielnie służyło. Fotki starałem się robić podczas każdego etapu, przepraszam za przepały i kłopoty z WB ( nie chciałem ruszać fotek żadnymi Lightroomami, coby nie było jakichś przekłamań, prosto z puszki, od razu zmniejszone i nie wyostrzane) , słońce raz się pojawiało, raz kompletnie zachodziło, raz aż prażyło, nie miałem zbytnio czasu na zabawę przesłoną i czasem, jeszcze raz sory. Czas pracy równe 5h. Pomocnicy : Wygląd przed : Mycie : pianownica + valetPRO snow foam ( dostałem tester i chyba rozrobiłem w za małym stężeniu i troszkę nie wyszło, muszę jeszcze doczytać parę rzeczy ), potem na dwa wiadra rękawicą Meguiarsa i szaponem Dodo Juice Born To Be Mild z domieszką APC Meguiarsa i Blit Hambera Surfexa HD. Nie zajmowałem się nadkolami, spłukałem tylko dokładnie. Nie miałem możliwości zdjęcia kół, więc tak już musi zostać. Wyglinkowałem BH Softem, gdyż bo, przez tydzień nie zdążył złapać jeszcze wiele syfu z dróg. Potem osuszyłem całe autko przy pomocy Fluffy Dryera od SCS (supeł chłonny, bardzo polecam). Następnie przyszedł czas na szyby, nic nie chciało ich ruszyć, dlatego wziąłem Rubbing Compounda + aplikator trzykolorowy. Potem do końca wyczyściłem CG Window Cleanerem. Środkiem się jakoś szczególnie nie zajmowałem, wymyłem tylko dywaniki przy pomocy pędzelka i APC ze spryskiwacza, środek wypędzelkowałem i również spłukałem. Na wnęki poszedł Finish Kare 1000P. Zająłem się również wypasionymi aludeklami tj. kołpakami. Postanowiłem również przestawać środek R222 na felgach Akordeona, coby zobaczyć czy wart on swej ceny – wart i to bardzo, sami zobaczcie. Na oponki nałożyłem Finish Kare Top Kote Anti-Static &Tire Dressing, daje bardzo fajny efekt, tego właśnie szukałem. Zdecydowałem się na nakładanie go pędzelkiem. Potem już z górki nałożyłem wosk Natty’s Wax i spolerowałem po chwili (zdecydowanie trudniej od Colli 476 się z nim pracuje). Na plastiki zewnętrze poszedł PB Natural Look. Efekt końcowy : Tutaj fotki tego, co mnie czeka, roboty mniej, bo to same podwozia z kabinami, ale zawsze, dużo glinki zejdzie ;/ Dziękuję za uwagę
gruby_RS Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Fajny autobusik, oby sie nie psuł i dobrze służył. Wosku troche za dużo, może dlatego trudno Ci sie z nim pracowało?
Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 No tak właśnie pomyślałem, potem jak zasechł była masakra Ale już wiem nad czym na przyszłość pracować Jak to Merc, oby nie zardzewiał Niby od 2006 roku są w pełni ocynkowane, więc nietykane nie mają prawa, ale kto ich tam wie...
Bronc Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 No ładnie tylko NL na zewnątrz to kiepski pomysł bo nie jest zbyt trwały. Aby nie marnować tyle glinki zakup jakiś tar&glue remover np. nielesena
Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Glinkowałem tylko małym kawałkiem, bo jak już pisałem, syfu nie było. Zużyłem 1/3 tego co poszło na inny 2 letni lakier. A co polecasz do zewnętrznych plastików ?
damian Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Fajna relacja Chodziło jemu o białasa, na zewnątrz mozesz użyć Nielsen S-A-S
Arek_ Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Nowe auto, nie ma za bardzo co oceniać ale myślę co w nim jest niestandardowego i jakoś nie mogę nic wymyślić, napisz o co chodzi
Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Aaaa fakt, białasy mam robić w niedalekiej przyszłości, to już wiem co dopisać do listy zakupów ;-) Tak wygląda standardowe Vito :
Arek_ Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Tak zastanawiałem się nad tym właśnie ale myślałem że zderzaki w kolorze są jakąś opcją, ładne auto !
emes Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 na listwie drzwi przednich brakuje chyba plakietki z oznaczeniem wersji.
Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 W skrócie to szyby z tyłu z czarnego szkła 9 a nie zwykłe, przyciemniane), atrapa z przodu od Viano ( z tego co wiem, to pierwszy taki myk w MB Warszawa) i zderzaczki i listwy w kolorze nadwozia. Szkoda tylko, że przy konfigurowaniu nie pomyślałem o felgach i wyszło co wyszło, ori 16 stallllll Co do tych miejsc to sam się zastanawiam. Muszę się zapytać jak mnie do salonu zawiozą
Pavlik Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Chciałbym aby naszym firmowym Vito chciał się ktoś zająć tak jak Ty to zrobiłeś, chociaż raz do roku Ten autobus wymaga duuuużo czasu. Całe szczęście nasz jest srebrny więc i brudu nie widać. Dla Ciebie gratki za wytrwałość dobra robota Fajny autobusik, oby sie nie psuł Nasz jest 115CDI w automacie- też w wersji long. Przez 5 lat nie było zbyt wiele do roboty. Jedyne co to trzeba uważać na jakość paliwa, głównie w zimie, lubi zamarzać w przewodach po drodze z baku do silnika - kilka razy lawetka była wzywana [ Dodano: 23 Czerwiec 2011, 20:42 ] na listwie drzwi przednich brakuje chyba plakietki z oznaczeniem wersji. nie brakuje - nie zawsze dają, być może w wersjach osobowych.
Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Ja chciałem 116CDI, ale co ja mogę, nie ja kładłem kaskę na zakup auta Trochę aut mam do ogarnięcia jeszcze, zawsze mówię, że wygląd aut to pierwsza rzecz na którą patrzą przechodnie, nawet nie stan techniczny czy konkretna marka
michal55yh Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Nowe busy ze stajni Mercedesa wyglądają elegancko. Vito po liftingu również zyskał wiele na prestiżu. Jak się jeździ tym autem? Nowe auto, więc dużo roboty nie było. Ale za to zabezpieczony i będzie długo w dobrym stanie.
Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Mogę oceniać tylko z pozycji pasażera i czasem z krótkiej traski ( jak już ojcu się nie chce jechać, albo specjalnie mi daje polecieć w nielegal ) - bardzo wygodnie, nierówności tłumi bardzo łagodnie, zdecydowanie lepiej niż poprzednim Tourneo, mimo, że w Vito są raczej twarde fotele to po zrobieniu traski nic nie boli.
yukon Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Dobry pomysł z tymi zderzakami Może będą mniej praktyczne ale efekt Wszystko ładnie tyle, że NL zjedzie z plastików przy pierwszym zetknięciu z wodą Najlepiej VP Dionysus lub Nielsen SAS.
Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Ok, już wiem o co chodzi z plastikami, zapisałem na listę zakupów. A co do zderzaków, skoro dziadek uparł się na bordową perłę to musiałem ratować sytuację dodatkami, bo inaczej lipnie by to wyglądało. Chciałem wsadzić 18stki, ale pomyślałem, że po pierwsze nie spodoba mu się bo za twardo, bo nie komfortowo, bo za nisko i w ogóle. Co ciekawe przy odbiorze mało się nie rozpłakał, że nie dołożył felg do zamówienia O takie mi chodzi : Na nowy sezon mają się takie pojawić, no zobaczymy
kaffel123 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 A takie pytanie. Czy dach też nawoskowałeś ??
maestro00 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 A takie pytanie. Czy dach też nawoskowałeś ?? Pytanie demotywujące Co do projektu to gratuluje bo ładnie się auto prezentuje. Pozostaje tylko dbać o lakier należycie bo nie wyobrażam sobie polerki tego nadwozia. Zapowiada się ciekawie sądząc po tym co stoi na dalszym planie (dostawczaki , podejżewam że nie pójdzie tak łatwo i szybko jak tu)
Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Dach umyłem, ale nie woskowałem, ja stojąc przy nim nie widzę co jest na górze, a co dopiero normalni ludzie (mam 1,98 wzrostu). Niedługo zajmę się wnętrzem, podłoga, położenie gum (niby fabryka ma problemy i nikt nie ma gum do Vito - no cóż czekamy), jakiś NL na plasticzki i sprzątanie oczywiście, bo wiadomo, swoje każdy szanuje, ale do cudzego pakuje się bez zastanowienia Polerki nie planuję, trochę mikrorysek jest, przed wydaniem pewnie go zorali trochę, ale to nic strasznego. Myty będzie tylko na bezdotyku. Z tamtymi nie będzie tak dużo roboty, bo to same kabiny
ariello01 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Relacja fajna a i auto godne pozazdroszczenia:) Lubie jezdzic busami i do dzisiaj zaluje ze sprzedałem moje oczko w głowie czyli T4 Caravelle Auto przeznaczone do przewozu osób czy raczej bardziej jako towarowka??
Geno Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca 2011 Przewóz pracowników, konkretniej 9 miejsc. Ale jak zdam prawko już mam w planach wypad ze znajomymi nad jeziorko
neclocus Opublikowano 24 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2011 Dach umyłem, ale nie woskowałem, ja stojąc przy nim nie widzę co jest na górze, a co dopiero normalni ludzie ale dach woskuje sie nie tylko dla show ale rowniez dla protect, nie odrobiles lekcji do konca ; ) pozdrawiam
Pavlik Opublikowano 24 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca 2011 W poniedzialek wrzuce zdecie alu mojej firmowki, Jezeli chodzi o prowadzenie to na prostej i przy malej predkosci zrob test losia a zobaczysz jakim jamnikiem jest Vito. Test ten uzmyslowi Ci jak bardzo tym samochodem trzeba uwazac na zakretach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się