Jump to content

Opel Vectra C 1.6


Recommended Posts

Opel Vectra C 1.6 2007"

 

Pod koniec zeszłego tygodnia do mojego skromnego garażu trafiła biała Vectra C z przebiegiem nieco ponad 75kkm.

Podstawowy biały lakier nie wyróżniał się niczym z tłumu. Zwykły samochód.

Był częstym gościem myjni automatycznych, wszędzie były mikrorysy oraz głębsze zadrapania (chyba po szczotkach)

Samochód przyjechał jak prosiłem prosto z myjni, pozostało mi tylko przygotowanie powierzchni pod polerkę.

Tym razem przecierałem powierzchnię po polerowaniu R222 Paintwork Cleanser (Nie wiem czy to dobrze czy źle)

 

Użyte materiały:

 

Mycie.

1. Szampon Monster Shine + Woda

2. Glinka Meguiars Clay Bar

3. Meguiar's Quik Detailer

4. Nielsen Cyclone APC

 

Koła.

1. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner

2. Meguiar's Hot Shine Tire Gel

 

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie.

1. Polerka Das-6

2. Pasta polerska S17+

3. Pasta polerska S40+

4. Meguiar's PlastX Clear Plastic

5. Wosk Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax

6. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm

7. R222 Paintwork Cleanser

 

Oto wspomniany samochód po wjeździe do garażu:

 

44647178.jpg

 

Na pierwszy ogień postanowiłem wyczyścić wnęki, na białym kolorze widać wszystko.

Do tego posłużył mi Cyclone APC Nilsena oraz pędzelek.

 

43107703.jpg

 

Wnęka tylnej klapy. Przed:

 

35545749.jpg

 

89167358.jpg

 

W trakcie:

 

72816383.jpg

 

Po:

 

19830538.jpg

 

54199509.jpg

 

Tylne drzwi. Przed:

 

98172753.jpg

 

Po:

 

73250152.jpg

 

Przednie drzwi. Przed:

 

48199054.jpg

 

Po:

 

66505757.jpg

 

Po wyczyszczeniu wnęk samochód został cały wyglinkowany.

Pracy było sporo ponieważ na białym kolorze widać każdą kropkę asfaltu. Kropki znikły, nie widać ich. Wygląda dobrze.

Sprawdźmy czy aby na pewno! W ruch poszedł IronX. Oto co ujrzały moje oczy. Czerwone ślady to bród który znalazł IronX!

 

42580682.jpg

 

Teraz możemy przystąpić do polerowania lakieru. Sprzęt gotowy.

 

82008190.jpg

 

Zaczynamy więc... Tylna klapa. Przed:

 

16218947.jpg

 

50/50

 

84181132.jpg

 

26205235.jpg

 

Po:

 

82737357.jpg

 

Tył klapy. Przed:

 

68298671.jpg

 

50/50:

 

54039768.jpg

 

69293557.jpg

 

Tylna lampa. Przed:

 

13923156.jpg

 

Po:

 

86938396.jpg

 

Błotnik tył. Przed:

 

30976867.jpg

 

50/50:

 

31366124.jpg

 

Po:

 

85980942.jpg

 

Drzwi tył. Przed:

 

87871399.jpg

 

17963912.jpg

 

15952188.jpg

 

50/50:

 

51859823.jpg

 

17024737.jpg

 

Drzwi przód. Przed:

 

51240678.jpg

 

25105643.jpg

 

97964619.jpg

 

50/50:

 

94042894.jpg

 

Lusterko przed:

 

34711087.jpg

 

Po:

 

36485155.jpg

 

Lusterko. Przed:

 

93118036.jpg

 

Po:

 

10217835.jpg

 

Drzwi kierowcy. Przed:

 

63810524.jpg

 

81297318.jpg

 

63474216.jpg

 

50/50:

 

17010095.jpg

 

Po:

 

41090565.jpg

 

Drzwi tył. 50/50:

 

69886284.jpg

 

41841724.jpg

 

11681577.jpg

 

Drzwi oraz błotnik. Po:

 

77694742.jpg

 

Całość po polerce:

 

17614028.jpg

 

Kilka kółek wokół samochodu. Niby wszystko fajnie ale efekt psuje porysowana chromowana listwa na klapie!

 

36786146.jpg

 

Do ręki zabrałem polerkę, pad 80mm oraz pastę Sonaxa do chromu. W trakcie:

 

21566259.jpg

 

Już efekt widać:

 

94828329.jpg

 

 

Na tym etapie samochód jak zwykle został umyty za pomocą szamponu Monster Shine oraz osuszony do sucha.

 

Koła zostały domyte Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a opony zabezpieczone Meguiar's Hot Shine Tire Gel

 

Przed:

 

73593850.jpg

 

Po:

 

75698272.jpg

 

78241048.jpg

 

Po zrobieniu kół zabrałem się do nakładania mojego ulubionego wosku Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax

Dlaczego ulubionego? Dlatego, że łatwo się go nakłada, ładnie pachnie i ze ścieraniem nie ma problemu.

 

19417458.jpg

 

gdy skończyłem pastowanie pozostały standardowe detale.

 

Na zakończenie zajęłam się detalami. Zabezpieczyłem wszystkie zewnętrzne plastiki Meguiar's Gold Class Trim Detailer

Szyby natomiast przetarłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

 

Tak prezentuje się gotowe do odbioru auto.

 

15966381.jpg

 

45978792.jpg

 

96408769.jpg

 

82164762.jpg

 

36833292.jpg

 

62196315.jpg

 

21103411.jpg

 

18945457.jpg

 

29633535.jpg

 

22847639.jpg

 

96010945.jpg

 

19986736.jpg

 

27771734.jpg

 

38118068.jpg

 

71609661.jpg

 

12698588.jpg

 

14660410.jpg

 

39078320.jpg

 

19226955.jpg

 

89549915.jpg

 

66604032.jpg

 

56796362.jpg

 

10098621.jpg

 

83450326.jpg

 

77394373.jpg

 

33716380.jpg

 

91616799.jpg

 

W pełnym słońcu:

 

77804291.jpg

 

28292792.jpg

 

41771685.jpg

 

71497934.jpg

 

Wnętrze zostało dokładnie odkurzone a plastiki wytarte z kurzu.

 

11525364.jpg

 

40857757.jpg

 

To by było na tyle. Nad samochodem spędziłem 14h

Nie do końca jestem zadowolony ponieważ zostało kilkanaście drobnych, ledwo widocznych rys ale takich które czuć pod paznokciem.

Nie mam pojęcia czym to usunąć. Pasta S03 Gold nie dawała rady więc dałem sobie spokój.

Link to comment
Share on other sites

Baardzo dobra (profi) robota, aż niechce wierzyć że tylko 14h!

Co do głębokich rys to niewiem czy jest sens katować lakier żeby pozbyć sie ich.. dla mnie nie, itak korekta wyszła przepięknie i lakier odzyskał perfekcyjny wygląd.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładnie odświeżone auto :)

Na zakończenie zajęłam się detalami. Zabezpieczyłem wszystkie zewnętrzne plastiki Meguiar's Gold Class Trim Detailer

Szyby natomiast przetarłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

 

Zdecyduj się :D

Link to comment
Share on other sites

Ładnie to wszystko wyszło. Tylko opony mają taki połysk ? Czy to zdjęcie od razu po nałożeniu dressingu ?

playman - też zwróciłem na to uwagę :D

Link to comment
Share on other sites

Świetny czas co do uzyskanych efektów. :good:

Na tylnym znaczkiem coś walczyłeś czy zostały "wewnętrzne" swirle? Na białym to jeszcze tak nie widać ale na czarnym pewnie by drażniło...

Link to comment
Share on other sites

Relacja naprawdę :good: . Tyle zdjęć że naprawdę a praca hmm myślę, że najlepszym podsumowaniem są zdjęcia 50/50.

A co do samego auta ciekawi mnie dlaczego ludzie wybierają takie silniki. Przecież te 1.6 jest za małe do tego aut i pewnie jeszcze pali w cholerę :idea: .

Link to comment
Share on other sites

Efekt korekty zacny, chodz co niektorzy pomysla ze nie pelna. Glebsze rysy mozna poleciec lokalnie mocniejsza pasta, ale na bialym bym sobie darowal z metra pewnie nie widac.

 

Mam pytanie na jakich obrotach jechales pastami?

Uzywales jakis cleaner badz IPA po korekcie lakieru?

Czemu nie nakladales wosku czarnym padem na maszynie, jest to plynny wosk ktory idealnie pasuje do maszyny DA, z reszta inne tez twardsze woski da sie przeleciec.

Link to comment
Share on other sites

Przecież te 1.6 jest za małe do tego aut i pewnie jeszcze pali w cholerę .

Mialem ten sam silnik w Vectrze B, silnik 100PS, w mieśie spalanie wynosiło 12-13 litrów, na trasie od 6 do 9 w zależności o stylu jazdy. Samochód był użytkowany tylko w mieście i tylko ze względu na takie użytkowanie był kupiony z tym silnikiem. Przez 11 lat bo tyle lat jeżdził w domu przejechał 80 kilka tysięcy kilometrów i służył bezproblemowo. Osiągi od 0-100 jak na 99' rok wynoszące 12 sekund do setki na tle konkurencji z tamtych lat były nienajgorsze.

 

Dlaczego producenci oferują takie nieprzystające do gabarytów auta silniki...(Octavia 1.4, Astra II 1.2 etc.)

Producenci oferują takie silniki na jakie stać kupujących, dla chcących mocniejszych wrażeń jest Octawia RS za około 40-50 tys wiecej niż Octavia 1.4. Po drugie koncerny są zmuszane przez UE do obniżania łącznej emisji spalin wszystkich modeli przez siebie oferowanych, dlatego AstonMartin wprowadza miejskie auto na bazie Toyoty IQ a Subaru ma w swojej ofercie Justy. Zresztą wszyscy idą w kierunku dowsizingu w związku z restrykcjami UE-np BMW od przyszłego roku uruchamia markę córkę iBMW, która będzie oferowala auta elektryczne po to żeby ich emisja spalin zbilansowala potwory z rodziny ///M Gmbh.

 

Jedni nie wsiądą do auta które ma mniej niż 500koni drudzy będą bali się wsiąść do takiego które ma ich 100. Różni ludzie różne potrzeby, każdy wedle grubości portfela znajdzie co go interesuje.

 

Bardzo fajnie do tego tematu pasuje rozmowa jaką kolega składający do produkcji BMW X5 przeprowadzał ze sprzedającym wmawiającym mu, że nie sprzeda później auta jak nie dokupi nawigacji. Kolega odpowiedział, że jeździ tylko pomiędzy Ursynowem a centrum i na pewno się nie zgubi :evil: . Sprzedawca nie wiedział co odpowiedzieć. No to może skusi się Pan na Active Steering rzucił mimochodem, na co znajomy odparł: a czy bez tego samochód nie będzie skręcał. Sprzedawca głęboko poirytowany skwitował, że do wiśniowego (cynber rot) koloru lakieru pięknie będzie wyglądala beżowa skórzana tapicerka, na to znajomy: poproszę czarną półskórę bo często wożę psa...Samochód wybrał z dieslem 4.0d z wyposażeniem które chciał a nie z tym co za wszelką cenę pragnął mu wepchnąć sprzedawca. Auto kupuje się pod siebie a nie dla następnego właściciela...pisał chyba nawet coś w podobnym tonie James May w jednym z felietonów w TopGear :)

Link to comment
Share on other sites

Przecież te 1.6 jest za małe do tego aut i pewnie jeszcze pali w cholerę .

Mialem ten sam silnik w Vectrze B, silnik 100PS, ... Osiągi od 0-100 jak na 99' rok wynoszące 12 sekund do setki na tle konkurencji z tamtych lat były nienajgorsze.

Alfa Romeo 156 w roku 1997 - silnik 1.6 120 KM, do 100km/h w 10.5s, prędkość maksymalna 200km/h. Vectra B miała 12.5 sek do setki i predkosc max. 188km/h. teraz można oceniać czy nienajgorsze, choć może i by się znalazły wolniejsze 1.6 z tego segmentu...

Link to comment
Share on other sites

Ładnie to wszystko wyszło. Tylko opony mają taki połysk ? Czy to zdjęcie od razu po nałożeniu dressingu ?

playman - też zwróciłem na to uwagę :D

Zdjęcia były robione praktycznie po nałożeniu preparatu na opony. Faktycznie przez profil strasznie się świecą.

Po czasie jednak opona wchłania preparat i nie kuje tak już w oczy. Dobrze natomiast się trzyma opony.

OK :good: czym robisz zdjęcia? bardzo ładnie widać szczegóły i defekty "przed", jak i efekty "po"

Nikon D5000 + Nikon 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX

 

Świetny czas co do uzyskanych efektów. :good:

Na tylnym znaczkiem coś walczyłeś czy zostały "wewnętrzne" swirle? Na białym to jeszcze tak nie widać ale na czarnym pewnie by drażniło...

Próbowałem tam zadziałać padem 80mm. W sumie większych rys tam nie było,

 

Efekt korekty zacny, chodz co niektorzy pomysla ze nie pelna.

Korekta nie jest pełna, to fakt. Pozostało sporo rysek które tak jak napisałem wcześniej czuć pod paznokciem.

Lakier wydaje mi się strasznie miękki, po polerce a przed woskiem był taki dziwny w dotyku. Taki gumowaty...

 

Mam pytanie na jakich obrotach jechales pastami?

S17+ Bieg 1 - 3 - 5

S40+ Bieg 1 - 4 - 6

 

Uzywales jakis cleaner badz IPA po korekcie lakieru?

Tym razem używałem R222 Paintwork Cleanser - Lecz czy ma to sens? Nie wiem...

 

Czemu nie nakladales wosku czarnym padem na maszynie, jest to plynny wosk ktory idealnie pasuje do maszyny DA

Nie wiem. Jakoś po czasie mam dość dźwięku pracy maszyny, wolę zrobić to wolniej lecz dokładniej i w ciszy.

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie co do pędzelka. Widzę, że z Tesco. Jak się sprawuje? Włosie wypada? Jest wystarczająco delikatne, żeby stosować go na lakierze? Polecasz, czy lepiej szukać innego?

Link to comment
Share on other sites

Ten pędzelek zakupiłem bardzo dawno temu i się sprawuje bardzo dobrze. Włosie nie wypada.

Jest bardzo delikatny i nie zanotowałem aby wyrządził jakiekolwiek szkody.

Także polecam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.