Adamek Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Opel Vectra C 1.6 2007" Pod koniec zeszłego tygodnia do mojego skromnego garażu trafiła biała Vectra C z przebiegiem nieco ponad 75kkm. Podstawowy biały lakier nie wyróżniał się niczym z tłumu. Zwykły samochód. Był częstym gościem myjni automatycznych, wszędzie były mikrorysy oraz głębsze zadrapania (chyba po szczotkach) Samochód przyjechał jak prosiłem prosto z myjni, pozostało mi tylko przygotowanie powierzchni pod polerkę. Tym razem przecierałem powierzchnię po polerowaniu R222 Paintwork Cleanser (Nie wiem czy to dobrze czy źle) Użyte materiały: Mycie. 1. Szampon Monster Shine + Woda 2. Glinka Meguiars Clay Bar 3. Meguiar's Quik Detailer 4. Nielsen Cyclone APC Koła. 1. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner 2. Meguiar's Hot Shine Tire Gel Korekta Lakieru/Zabezpieczenie. 1. Polerka Das-6 2. Pasta polerska S17+ 3. Pasta polerska S40+ 4. Meguiar's PlastX Clear Plastic 5. Wosk Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax 6. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm 7. R222 Paintwork Cleanser Oto wspomniany samochód po wjeździe do garażu: Na pierwszy ogień postanowiłem wyczyścić wnęki, na białym kolorze widać wszystko. Do tego posłużył mi Cyclone APC Nilsena oraz pędzelek. Wnęka tylnej klapy. Przed: W trakcie: Po: Tylne drzwi. Przed: Po: Przednie drzwi. Przed: Po: Po wyczyszczeniu wnęk samochód został cały wyglinkowany. Pracy było sporo ponieważ na białym kolorze widać każdą kropkę asfaltu. Kropki znikły, nie widać ich. Wygląda dobrze. Sprawdźmy czy aby na pewno! W ruch poszedł IronX. Oto co ujrzały moje oczy. Czerwone ślady to bród który znalazł IronX! Teraz możemy przystąpić do polerowania lakieru. Sprzęt gotowy. Zaczynamy więc... Tylna klapa. Przed: 50/50 Po: Tył klapy. Przed: 50/50: Tylna lampa. Przed: Po: Błotnik tył. Przed: 50/50: Po: Drzwi tył. Przed: 50/50: Drzwi przód. Przed: 50/50: Lusterko przed: Po: Lusterko. Przed: Po: Drzwi kierowcy. Przed: 50/50: Po: Drzwi tył. 50/50: Drzwi oraz błotnik. Po: Całość po polerce: Kilka kółek wokół samochodu. Niby wszystko fajnie ale efekt psuje porysowana chromowana listwa na klapie! Do ręki zabrałem polerkę, pad 80mm oraz pastę Sonaxa do chromu. W trakcie: Już efekt widać: Na tym etapie samochód jak zwykle został umyty za pomocą szamponu Monster Shine oraz osuszony do sucha. Koła zostały domyte Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a opony zabezpieczone Meguiar's Hot Shine Tire Gel Przed: Po: Po zrobieniu kół zabrałem się do nakładania mojego ulubionego wosku Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax Dlaczego ulubionego? Dlatego, że łatwo się go nakłada, ładnie pachnie i ze ścieraniem nie ma problemu. gdy skończyłem pastowanie pozostały standardowe detale. Na zakończenie zajęłam się detalami. Zabezpieczyłem wszystkie zewnętrzne plastiki Meguiar's Gold Class Trim Detailer Szyby natomiast przetarłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Tak prezentuje się gotowe do odbioru auto. W pełnym słońcu: Wnętrze zostało dokładnie odkurzone a plastiki wytarte z kurzu. To by było na tyle. Nad samochodem spędziłem 14h Nie do końca jestem zadowolony ponieważ zostało kilkanaście drobnych, ledwo widocznych rys ale takich które czuć pod paznokciem. Nie mam pojęcia czym to usunąć. Pasta S03 Gold nie dawała rady więc dałem sobie spokój.
paluch Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Super relacja, efekt i zdjęcia 50/50. Robi wrażenie
lakikwap Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Baardzo dobra (profi) robota, aż niechce wierzyć że tylko 14h! Co do głębokich rys to niewiem czy jest sens katować lakier żeby pozbyć sie ich.. dla mnie nie, itak korekta wyszła przepięknie i lakier odzyskał perfekcyjny wygląd.
pLaYmAn Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Bardzo ładnie odświeżone auto Na zakończenie zajęłam się detalami. Zabezpieczyłem wszystkie zewnętrzne plastiki Meguiar's Gold Class Trim Detailer Szyby natomiast przetarłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner Zdecyduj się
Mazek Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Ładnie to wszystko wyszło. Tylko opony mają taki połysk ? Czy to zdjęcie od razu po nałożeniu dressingu ? playman - też zwróciłem na to uwagę
damian Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Bardzo dobra relacja Wszystko ładnie przedstawione i bardzo dobry efekt
gruby_RS Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 OK czym robisz zdjęcia? bardzo ładnie widać szczegóły i defekty "przed", jak i efekty "po"
emes Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Ładnie ukazane efekty - podoba mi się
Camel- Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 A ja mam takie nietypowe pytanie: IronX usuwa asfalt? Fajnie zrobiona Vectra
cash Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Świetny czas co do uzyskanych efektów. Na tylnym znaczkiem coś walczyłeś czy zostały "wewnętrzne" swirle? Na białym to jeszcze tak nie widać ale na czarnym pewnie by drażniło...
emes Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 OT: 1.6 w takiej budzie - to dopiero musi latać...
meewash Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Bardzo ładny kolor. Najładniejszy. To raz. Dwa, niezła robota, fachowa. Brakuje mi tylko zdjęcia zadowolonego klienta.
SZyBA Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Fajnie zrobiona praca i foto relacja. Ale silnik 1,6 w tym aucie ciut przy mały
kaffel123 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Relacja naprawdę . Tyle zdjęć że naprawdę a praca hmm myślę, że najlepszym podsumowaniem są zdjęcia 50/50. A co do samego auta ciekawi mnie dlaczego ludzie wybierają takie silniki. Przecież te 1.6 jest za małe do tego aut i pewnie jeszcze pali w cholerę .
emes Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Inne pytanie: Dlaczego producenci oferują takie nieprzystające do gabarytów auta silniki...(Octavia 1.4, Astra II 1.2 etc.)
Fedur Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Efekt korekty zacny, chodz co niektorzy pomysla ze nie pelna. Glebsze rysy mozna poleciec lokalnie mocniejsza pasta, ale na bialym bym sobie darowal z metra pewnie nie widac. Mam pytanie na jakich obrotach jechales pastami? Uzywales jakis cleaner badz IPA po korekcie lakieru? Czemu nie nakladales wosku czarnym padem na maszynie, jest to plynny wosk ktory idealnie pasuje do maszyny DA, z reszta inne tez twardsze woski da sie przeleciec.
lukwawa Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Przecież te 1.6 jest za małe do tego aut i pewnie jeszcze pali w cholerę . Mialem ten sam silnik w Vectrze B, silnik 100PS, w mieśie spalanie wynosiło 12-13 litrów, na trasie od 6 do 9 w zależności o stylu jazdy. Samochód był użytkowany tylko w mieście i tylko ze względu na takie użytkowanie był kupiony z tym silnikiem. Przez 11 lat bo tyle lat jeżdził w domu przejechał 80 kilka tysięcy kilometrów i służył bezproblemowo. Osiągi od 0-100 jak na 99' rok wynoszące 12 sekund do setki na tle konkurencji z tamtych lat były nienajgorsze. Dlaczego producenci oferują takie nieprzystające do gabarytów auta silniki...(Octavia 1.4, Astra II 1.2 etc.) Producenci oferują takie silniki na jakie stać kupujących, dla chcących mocniejszych wrażeń jest Octawia RS za około 40-50 tys wiecej niż Octavia 1.4. Po drugie koncerny są zmuszane przez UE do obniżania łącznej emisji spalin wszystkich modeli przez siebie oferowanych, dlatego AstonMartin wprowadza miejskie auto na bazie Toyoty IQ a Subaru ma w swojej ofercie Justy. Zresztą wszyscy idą w kierunku dowsizingu w związku z restrykcjami UE-np BMW od przyszłego roku uruchamia markę córkę iBMW, która będzie oferowala auta elektryczne po to żeby ich emisja spalin zbilansowala potwory z rodziny ///M Gmbh. Jedni nie wsiądą do auta które ma mniej niż 500koni drudzy będą bali się wsiąść do takiego które ma ich 100. Różni ludzie różne potrzeby, każdy wedle grubości portfela znajdzie co go interesuje. Bardzo fajnie do tego tematu pasuje rozmowa jaką kolega składający do produkcji BMW X5 przeprowadzał ze sprzedającym wmawiającym mu, że nie sprzeda później auta jak nie dokupi nawigacji. Kolega odpowiedział, że jeździ tylko pomiędzy Ursynowem a centrum i na pewno się nie zgubi . Sprzedawca nie wiedział co odpowiedzieć. No to może skusi się Pan na Active Steering rzucił mimochodem, na co znajomy odparł: a czy bez tego samochód nie będzie skręcał. Sprzedawca głęboko poirytowany skwitował, że do wiśniowego (cynber rot) koloru lakieru pięknie będzie wyglądala beżowa skórzana tapicerka, na to znajomy: poproszę czarną półskórę bo często wożę psa...Samochód wybrał z dieslem 4.0d z wyposażeniem które chciał a nie z tym co za wszelką cenę pragnął mu wepchnąć sprzedawca. Auto kupuje się pod siebie a nie dla następnego właściciela...pisał chyba nawet coś w podobnym tonie James May w jednym z felietonów w TopGear
aro_77 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2011 Przecież te 1.6 jest za małe do tego aut i pewnie jeszcze pali w cholerę . Mialem ten sam silnik w Vectrze B, silnik 100PS, ... Osiągi od 0-100 jak na 99' rok wynoszące 12 sekund do setki na tle konkurencji z tamtych lat były nienajgorsze. Alfa Romeo 156 w roku 1997 - silnik 1.6 120 KM, do 100km/h w 10.5s, prędkość maksymalna 200km/h. Vectra B miała 12.5 sek do setki i predkosc max. 188km/h. teraz można oceniać czy nienajgorsze, choć może i by się znalazły wolniejsze 1.6 z tego segmentu...
Adamek Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Czerwca 2011 Ładnie to wszystko wyszło. Tylko opony mają taki połysk ? Czy to zdjęcie od razu po nałożeniu dressingu ?playman - też zwróciłem na to uwagę Zdjęcia były robione praktycznie po nałożeniu preparatu na opony. Faktycznie przez profil strasznie się świecą. Po czasie jednak opona wchłania preparat i nie kuje tak już w oczy. Dobrze natomiast się trzyma opony. OK czym robisz zdjęcia? bardzo ładnie widać szczegóły i defekty "przed", jak i efekty "po" Nikon D5000 + Nikon 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR AF-S DX Świetny czas co do uzyskanych efektów. Na tylnym znaczkiem coś walczyłeś czy zostały "wewnętrzne" swirle? Na białym to jeszcze tak nie widać ale na czarnym pewnie by drażniło... Próbowałem tam zadziałać padem 80mm. W sumie większych rys tam nie było, Efekt korekty zacny, chodz co niektorzy pomysla ze nie pelna. Korekta nie jest pełna, to fakt. Pozostało sporo rysek które tak jak napisałem wcześniej czuć pod paznokciem. Lakier wydaje mi się strasznie miękki, po polerce a przed woskiem był taki dziwny w dotyku. Taki gumowaty... Mam pytanie na jakich obrotach jechales pastami? S17+ Bieg 1 - 3 - 5 S40+ Bieg 1 - 4 - 6 Uzywales jakis cleaner badz IPA po korekcie lakieru? Tym razem używałem R222 Paintwork Cleanser - Lecz czy ma to sens? Nie wiem... Czemu nie nakladales wosku czarnym padem na maszynie, jest to plynny wosk ktory idealnie pasuje do maszyny DA Nie wiem. Jakoś po czasie mam dość dźwięku pracy maszyny, wolę zrobić to wolniej lecz dokładniej i w ciszy.
adii Opublikowano 7 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Czerwca 2011 megsa na oponki nakładałeś padem ? dużo zeszło ?
Adamek Opublikowano 8 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2011 megsa na oponki nakładałeś padem ? dużo zeszło ? Do tego mam specjalny aplikator. Trochę zeszło ponieważ spora powierzchnia do smarowania była.
Okti Opublikowano 16 Czerwca 2011 Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2011 Mam pytanie co do pędzelka. Widzę, że z Tesco. Jak się sprawuje? Włosie wypada? Jest wystarczająco delikatne, żeby stosować go na lakierze? Polecasz, czy lepiej szukać innego?
Adamek Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2011 Ten pędzelek zakupiłem bardzo dawno temu i się sprawuje bardzo dobrze. Włosie nie wypada. Jest bardzo delikatny i nie zanotowałem aby wyrządził jakiekolwiek szkody. Także polecam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się