Jump to content

Volkswagen Passat R36


Recommended Posts

Volkswagen Passat R36 z roku 2008"

 

To moja pierwsza taka prezentacja więc proszę o wyrozumiałość.

Teraz wiem, że brakuje kilka etapów prac uwiecznionych na zdjęciach, przez to są przeskoki.

Następnym razem już będę wiedział jak podejść do tematu zdjęć.

 

Samochód z przebiegiem 60 tyś kilometrów, myty średnio raz w tygodniu na myjni ręcznej, szczotek nie widział.

Ogólne stan dobry pomijając oczywiście lakier któremu nie pomagało woskowanie dwa razy do roku.

 

 

Mycie.

1. Szampon Monster Shine + Woda

2. Glinka Meguiars Clay Bar

3. Meguiar's Quik Detailer

4. IronX

5. Nielsen APC

 

Koła.

1. Szampon Monster Shine + Woda

2. IronX

3. Nielsen Aluminium Cleaner

4. Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner

5. Meguiar's Hot Shine Tire Gel

 

 

Korekta Lakieru/Zabezpieczenie.

1. Polerka Das-6

2. Pasta polerska S03+ (niektóre elementy)

3. Pasta polerska S17+

4. Pasta polerska S40+

5. Meguiar's PlastX Clear Plastic

6. Wosk Meguiar's Gold Class Liquid Car Wax

7. Pady Scholl (Pomarańczowy i Niebieski) oraz Monster Shine (Czarny) - 125mm, 80mm

 

Wnętrze.

1. Szyby: Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner

2. Tworzywa: Meguiar's Quik Interior Detailer

3. Kokpit: Poorboy's Natural Look Dressing

4. Odświeżacz: Monster Shine Green Apple (Zielone jabłko)

 

Ogólny stan samochodu (koła zostały założone tylko w celu wymycia docelowych)

 

12924578.jpg

 

26511948.jpg

 

Koła nigdy nie były myte od środka, są użytkowane w lato i zimę.

 

67918422.jpg

 

23225455.jpg

 

Koła zostały wymyte szamponem, osad z klocków usunięty Nielsenem, resztkami zaopiekował się IronX a oponami Meguiars Hot Shine Tire Gel.

Koła nie musiały być dokładnie wymyte ponieważ czeka je regeneracja (piaskowanie + malowanie)

 

90638700z.jpg

 

54312884.jpg

 

Przechodzimy do nadkoli oraz zacisków. Tak jak koła, nie były nigdy myte. Narzędzia czyli szczoteczka, pędzelek, gąbka w rączkę i jedziemy...

Do czyszczenia został użyty szampon z wodą oraz Nielsen APC

 

Przed:

 

65405681.jpg

 

93527253.jpg

 

W trakcie:

 

32486405.jpg

 

30460024.jpg

 

Po:

 

59491473.jpg]

 

76266892.jpg

 

Tylne nadkola ciężej było wyczyścić a to za sprawą materiału którym zostały obite. Na ich czyszczenie poszły hektolitry wody.

 

Przed:

 

99917648.jpg

 

70859378.jpg

 

W trakcie:

 

44565915.jpg

 

14040100.jpg

 

Po:

 

47022885.jpg

 

38992637.jpg

 

Po założeniu kół samochód został umyty szamponem Monster Shine, wyczyszczony za pomocą glinki Meguiar's oraz potraktowany IronemX

 

Po wytarciu samochodu do sucha postanowiłem zacząć pierwszą w życiu polerkę :ad:

 

49405897.jpg

 

11317151.jpg

 

16508853.jpg

 

38184164.jpg

 

77403119.jpg

 

73924624.jpg

 

87928140.jpg

 

27843991.jpg

 

74084866.jpg

 

76551433.jpg

 

80499007.jpg

 

17643169.jpg

 

20734380.jpg

 

73417494.jpg

 

42045086.jpg

 

81582463.jpg

 

25369930.jpg

 

18190416.jpg

 

95876413.jpg

 

89742141.jpg

 

80109232.jpg

 

82098249.jpg

 

34098622.jpg

 

84613888.jpg

 

16983171.jpg

 

44158884.jpg

 

82118126.jpg

 

24104715.jpg

 

Przy okazji zostały wypolerowane lampy - Meguiars PlastX Clear Plastic

 

87853823.jpg

 

11972450.jpg

 

19094370.jpg

 

36508900.jpg

 

71463749.jpg

 

28088831.jpg

 

37940094.jpg

 

14888318.jpg

 

96238377.jpg

 

Niestety, w tym momencie zastrajkowała bateria w aparacie i reszty elementów nie fotografowałem.

Mogę tylko powiedzieć, że wyglądały podobnie do tych ze zdjęć.

 

Po polerce samochód został ponownie umyty i wytarty do sucha.

Na lakier nałożyłem wosk Meguiar's Gold Class, na plastikowe elementy zewnętrzne Meguiar's Gold Class Trim Detailer.

Felgi wyczyściłem Meguiar's Hot Rims Aluminium Wheel Cleaner a na opony nałożyłem Meguiar's Hot Shine Tire Gel

Szyby przetarłem Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner a końcówki układu wydechowego Nielsen Aluminium Cleaner

 

Efekt końcowy:

 

dsc0193pe.jpg

 

dsc0252p.jpg

 

41208600.jpg

 

50843412.jpg

 

64265857.jpg

 

58915698.jpg

 

48137398.jpg

 

37129856.jpg

 

21070673.jpg

 

68333919.jpg

 

68220927.jpg

 

28630436.jpg

 

60102940.jpg

 

Jeżeli chodzi o wnętrze, zostało jak co tydzień odkurzone, przetarte z kurzu a na plastiki został nałożony Poorboy's Natural Look Dressing

 

27053990.jpg

 

Na zakończenie pracy założyłem nową ramkę pod rejestrację. :D

 

dsc0227bi.jpg

 

W sumie to tyle, dziękuje za uwagę.

Jako początkujący w tym temacie liczę na uwagi, mile widziana krytyka.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No efekt jak na pierwszą polerkę extra. Powiedz czy coś jeszcze z tymi tylnymi nadkolami robiłeś czy tylko przeleciałeś myjką ciśnieniową? Mam w Golfie takie same i niewiem czy je jakoś czymś zabezpieczyć czy nie?

 

 

Co do auta to pogromca! Żadna tam Insignia OPC czy mondeo ST nie ma szans!

Link to comment
Share on other sites

Auto rewelacja, piekne w nim jest też to że mało kto wie że cos takiego wogóle jest produkowane więc podkładka po tablice jak najbardziej słuszna :good:

Na zdjeciach w trakcie korekty pozostałości pasty jest bardzo duzo, mam wrażenie że nie wypracowujesz jej do końca :o . Nie wiem jak Scholl ale po wypracowaniu powinna zostawac tylko lekka mgiełka. Powedz jak dałes rade z końcówkami wydechu? Użeram się z takimi samymi w mkVI GTI ojca i nie udało się ich doczyścic. Nielsen aluminium cleaner faktycznie tak daje rade okopceniu?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Świetna robota :good:

Jesteś idealnym przykładem, że liczba postów na forum nie świadczy o zaawansowaniu użytkownika. Bo są tacy co mają 10 postów, umyją auto i już się pchają do "pokaż swój blask" a tu widzę pełna profeska - tak trzymać 8-)

Link to comment
Share on other sites

Też mi się to nie podoba, że za dużo pasty zostaje. Jeśli po przetarciu - jaka widać na zdjęciu pare postów wyżej - lakier został dobrze wyprowadzony to wystarczy po prostu mniej pasty nakładać. :) Po prostu się marnuje...

 

Swoją drogą - ma to chociaż 4motion?

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie naprawdę niezła robota :good: , napisz ile Ci czasu zajęło

Myślę, że czas jaki poświęciłem na ten samochód to ok 20h (Polerowanie ok 9h)

 

Czyzby 3.6 V6 300PS ? :)

Tak dokładnie, to właśnie ten silnik. Dodatkowo wzmocniony programem ABT w sumie 333PS

 

Powiedz czy coś jeszcze z tymi tylnymi nadkolami robiłeś czy tylko przeleciałeś myjką ciśnieniową?

Do ich czyszczenia użyłem szczotki, szamponu z wodą, Nielsena APC oraz sporo wody pod dużym ciśnieniem. Nic więcej nie zrobiłem.

 

To zdjęcie z S17 czy S40 ?

To zdjęcie jest po pierwszym "śmignięciu" pastą S17

 

Na zdjeciach w trakcie korekty pozostałości pasty jest bardzo duzo, mam wrażenie że nie wypracowujesz jej do końca :o . Nie wiem jak Scholl ale po wypracowaniu powinna zostawac tylko lekka mgiełka.

Cenna uwaga. Ciężko mi się pastę wycierało po polerowaniu, miałem wrażenie iż Pad jest już zapchany.

Myślę, że faktycznie zbyt dużo jej daję na Pad. Następnym razem będę oszczędniejszy.

 

Powedz jak dałes rade z końcówkami wydechu? Użeram się z takimi samymi w mkVI GTI ojca i nie udało się ich doczyścic. Nielsen aluminium cleaner faktycznie tak daje rade okopceniu?

Końcówki czyszczę na bieżąco. Wiem, że jak się je zapuści to potem ciężko je doprowadzić do dobrego stanu.

W moim wypadku Nielsen pomaga. Czasami przeczyszczę je pastą do aluminium (taką lekko ścierną) nie znam producenta.

 

Swoją drogą - ma to chociaż 4motion?

Jak najbardziej ma!

Link to comment
Share on other sites

też jestem przed swoją pierwsza polerką i naprawde chciałbym żeby mi wyszlo tak jak tobie ;)

 

Powiedz mi po korekcie lakieru umyłes całe auto osuszyłęś i dopiero nałozyłeś wosk?

Link to comment
Share on other sites

Piękny VW a R36 daje rade nie miałem okazje jeździć ale ostatnio na ulicy spotkałem nie był napewno tak wyczyszczony jak ten ale dźwięk wydechu oraz przyśpieszenie daje rade to nie zwykły passat których miliony na ulicach :good: Jakie przyśpieszenie i wrażenie z jazdy daje te 300konne auto? Czyżby wolniejsze od Porshe :-]

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Pomijając aspekt ilości pasty i jej niewypracowania, to praca na całych drzwiach za jednym zamachem to też spory błąd. Na przyszłość zmniejsz sobie obszar robczy do 1/3 drzwi, będzie potrzebował dużo mniej pasty, łatwiej ją wypracujesz i osiagniesz lepsze rezultaty.

Link to comment
Share on other sites

to praca na całych drzwiach za jednym zamachem to też spory błąd

 

Jeśli pasta mu nie wyschła i uzyskał zadowalające go efekty - to błędu tu nie widzę.

 

Niedopracowanie akurat tej pasty Scholla za wiele nie wpłynęło na jakość, ani efekty tego "dzieła". Z tego co zauważyłem nie jest to pasta progresywna, więc ucierpiała tu jedynie ekonomia produktu i portfel użytkownika. Jeśli nie zapchało mu to pada za nadto to błędami tego nazwać nie można, a jedynie niedopatrzeniem i rozrzutnością. ;)

 

8-):mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
eśli nie zapchało mu to pada za nadto

 

Ciężko mi się pastę wycierało po polerowaniu, miałem wrażenie iż Pad jest już zapchany.
Link to comment
Share on other sites

Cytat:

eśli nie zapchało mu to pada za nadto

 

 

Cytat:

Ciężko mi się pastę wycierało po polerowaniu, miałem wrażenie iż Pad jest już zapchany

 

No to w taki razie było za nadto :D

Link to comment
Share on other sites

Szacun że polerowanie zajęło Ci 9godz...mnie mniejszego o klasę samochodu nie udaje się wypolerować w mniej niż 14 godz.

Passat zajebisty, bardzo rzadko widuje się tą wersję. Jakie ten model ma przyspieszenie?? Nie ma problemów z trakcją??

Link to comment
Share on other sites

Najwazniejsze ze wyszlo bardzo przyzwoicie :)

 

Jakie przyśpieszenie i wrażenie z jazdy daje te 300konne auto?

 

R36 nie jezdzilem ale 300ps w budzie wazacej 1500kg+ szalu nie robi ;) taka wystarczajaca moc do bardzo sprawnego poruszania sie po naszych zapchaych drogach :)

Link to comment
Share on other sites

Pierwsza setka ktora tak na prawde nie oddaje w pelni osiagow auta w nie cale 6s to szal? A co dalej? w dodatku z napedem na 4 buty... Ok, moze ja jestem inny bo dla mnie malo co 'jedzie', na pewno jest to szybkie auto jak na limuzyne tej klasy ale przy obecnych wagach aut, 300ps to na prawde nie jest jakis urywacz sutow ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.