MRostek Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 W związku z tym, że zwyczajnie nie chce mi sie ręcznie robic autka UC, szykuje sie do kupna polerki, padów i past W związku z tym mam kilka pytań polerka jak sie można domysleć to bedzie silverline z amazona No i pytanko czy takie coś co sobie wymyśliłem ma sens niebieski pad ABW hard cutting + Menzerna FG 500 i potem czarny pad ABW finishing + Menzerna FF3000 i tak... czy wystarczą takie dwa stopnie? czy musze dodać cos między np pomarańczowy ABW i manzerna 2000? czy może lepiej: niebieski ABW + 3M zielony korek czarny ABW + 3M żółty korek i tu też sie pojawia pytanie czy do zółtego korka nie dac pomarańczowego ABW i po tym na czarnym padzie, 3M niebieski korek? Z góry dzięki za wyrozumiałość i porady bo tak czytam czytam i już wszsystko mi sie miesza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Checio Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Może jeszcze coś do wykończenia, usunięcia hologramów typu niebieski korek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SJake Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Pasty są OK. FG500 sciągnie większość defektów, a FF3000 wykończysz powierzchnie. Grunt to dobranie odpowienich gąbek i właściwego docisku, ilości przejazdów itd. Co do ABW to ja nie polecam, bo mnie zawiodły, ale jak lubisz, znasz... free way. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yesfan Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Do past menzery polecam dedykowane pady produkowane przez FlexiPads. Ja też ABW nie lubię, bo łatwo odkleja się welur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MRostek Posted May 18, 2011 Author Report Share Posted May 18, 2011 To jeszcze mam pytanie... Dla amatora lepiej pady płaskie czy profilowane? Czy ma to duze znaczenie w nagrzewaniu sie lakieru? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamoz1 Posted June 21, 2011 Report Share Posted June 21, 2011 Witam, odświeżę trochę temat i pozwolę zadać pytanie czy taki zestaw jest w miarę ok? Zabieram się pierwszy raz do detailingu więc wole zapytać niż potem żałować wydanych +- 800zł. Słucham sugestii Jeśli coś byście dodali, wyrzucili to chętnie posłucham Waszych rad. Mycie-Dodo juice Born to be Mild + wodoodporna rękawica Chemical Guys Przed Glinkowaniem umycie Benzyną ekstrakcyjną Glinka-Chemical Guys glinka blue clay-light Poślizg-Chemical Guys Pro Detailer 453 ml carnauba quick detail spray Pasty-monzerna 500 i 3500 lub 4000 (nie wiem którą wybrać?) Pady-Flexiplast biały żółty pomarańczowy (chcę mieć 3 bo nie zawsze jest bardzo uszkodzony lakier) Tu moje pytanie czy po polerowaniu umyć auto Dodo juice Born to be Mild czy od razu Cleaner-Dodo Juice Lime Prime?? Szyby-Chemical Guys Window Clean Po Cleanerze Wosk-Chemical Guys Pete's 53' Z tego co wiem to można go stosować na każdym lakierze tj. na akrylu i clar lacku? Recznik do nakładania, scirania i osuszania Chemical Guys Super Towel Tapicerka-Meguiars Natural Shine Protectant co do tego to nie wiem czy użyć w/w ręcznika czy może coś dedykowanego z Meguiars?? P.S. maszyne do polerowania już mam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xkem Posted June 21, 2011 Report Share Posted June 21, 2011 Mycie-Dodo juice Born to be Mild + wodoodporna rękawica Chemical Guys Przed Glinkowaniem umycie Benzyną ekstrakcyjną Glinka-Chemical Guys Glinka blue clay-light Poślizg-Chemical Guys Pro Detailer 453 ml carnauba quick detail spray Tu bym zmienił na glinke bilt hamber, a jako poślizg woda, pro detailer może Ci zostać później do pielęgnacji, na poślizg mi by było szkoda Pasty-monzerna 500 i 3500 lub 4000 (nie wiem którą wybrać?) weź 3000 Pady-Flexiplast biały żółty pomarańczowy (chcę mieć 3 bo nie zawsze jest bardzo uszkodzony lakier) Flexipad do tych past jak najbardziej, fajnie też mieć mniejsze 80mm Tu moje pytanie czy po polerowaniu umyć auto Dodo juice Born to be Mild czy od razu Cleaner-Dodo Juice Lime Prime?? Po korekcji umył bym auto lub przetarł całe IPA, a później cleaner Szyby-Chemical Guys Window Clean Po Cleanerze Wosk-Chemical Guys Pete's 53' Z tego co wiem to można go stosować na każdym lakierze tj. na akrylu i clar lacku? Recznik do nakładania, scirania i osuszania Chemical Guys Super Towel o jednym ręczniku do wszystkiego zapomnij, zresztą do nakładania wosku czy dressingu użyj aplikatorów z gąbki Tapicerka-Meguiars Natural Shine Protectant co do tego to nie wiem czy użyć w/w ręcznika czy może coś dedykowanego z Meguiars?? Natural Shine jest super, ale ja bym uderzył w car pro perl bądź 303 aerospace protectant, nakładasz aplikatorem gąbkowym bądź fibrowym i po chwili możesz przetrzeć fibrą byle czystą nie po wosku bądź sealantcie Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamoz1 Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 Ok dzięki Xkem z tymi recznikami to chodzi mi o to żeby mieć 3 reczniki ale te same, a nie że jednym nakładam wosk, a potem szyby nim czyszcze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xkem Posted June 23, 2011 Report Share Posted June 23, 2011 Yhy to chyba, że tak, ale wosk to nakładaj aplikatorem z gąbki, a nie fibrą jak możesz. A ten wosk co napisałeś możesz też ręcznie nakładać Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel328ci Posted July 14, 2011 Report Share Posted July 14, 2011 Podepnę się do tematu żeby nie zakładać nowego, ponieważ mam te same pasty FG500 i FF3000 posiadam jeszcze Ultimate Polish z Megsa i w związku z tym moje pytanie, a raczej dwa. 1.Czy po FF3000 mogę dać UP a na to wosk Collinite 476 2.Czy Ultimate Polish można nakładać maszynowo. Więc całość wyglądała by tak: Mycie-glinka-mycie-fg500-ff3000-IPA-UP-476 Maszyna silverline, oczywiście z Amazon Link to comment Share on other sites More sharing options...
yesfan Posted July 15, 2011 Report Share Posted July 15, 2011 pawel328ci, UP jest tak naprawdę niepotrzebne (UP i FF3000 spełniają to samo zadanie), a IPA można też zastosować po FG500 żeby sprawdzić poprawność korekcji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel328ci Posted July 15, 2011 Report Share Posted July 15, 2011 pawel328ci, UP jest tak naprawdę niepotrzebne (UP i FF3000 spełniają to samo zadanie), a IPA można też zastosować po FG500 żeby sprawdzić poprawność korekcji. Ok IPA dam też po FG500 FF3000 jeszcze nie zamówione, więc jeśli można po FG500 można nałożyć UP i będzie ok to zaoszczędził bym kilka zł. np. na czyszczenie skóry. Gdzieś czytałem że UP jest do ręcznego nakładania, a widziałem film gdzie nakładają maszyną Mam jeszcze jedno pytanko, nie chce robić dużej korekcji, bo lakier nie jest strasznie zniszczony, ma koliste zarysowania. Czy mogę użyć pomarańczowej gąbki do FG500? czy musowo biała, wiem że najlepiej wziąć wszystkie i w razie potrzeby użyć, ale kto pyta nie błądzi, więc wolę zapytać Czy do UP/FF użyć żółtej gąbki Flexipads, czy niebieskiej 3M Z góry dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
k24 Posted July 15, 2011 Report Share Posted July 15, 2011 Jeżeli będziesz pracował na BMW to do FG500 bardziej podejdzie futro. UP to cleaner z właściwościami ściernymi, ale nie wypracujesz nim lakieru jak FF3000. DO FF3000 na tym twardym lakierze bardziej pad Polishing(pomarańcz). Weź kup normalnie komplet padów + futro, do tego FG500+FF3000 a UP sobie odpuść. IPA dobrze przygotuje lakier po korekcie pod Colli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toka Posted July 16, 2011 Report Share Posted July 16, 2011 Czy wykanczając lakier niebieskim korkiem na finishowym padzie, również robić pełną ilość przejść tak jak jest to opisane w metodzie zenitu? -po jakim czasie czyścić pady? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k24 Posted July 16, 2011 Report Share Posted July 16, 2011 toka, wypadałoby trzymać się tych zaleceń. Pady czyść po każdym elemencie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
proximo Posted July 16, 2011 Report Share Posted July 16, 2011 po niebieskim korku obowiazkowo IPA, bo ci wypelniacze z niej zadzialaja napewno Link to comment Share on other sites More sharing options...
toka Posted July 16, 2011 Report Share Posted July 16, 2011 po niebieskim korku obowiazkowo IPA, bo ci wypelniacze z niej zadzialaja napewno IPA już jest, tylko zastanawiam się jak go rozcienczyć, 50/50 z wodą? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k24 Posted July 16, 2011 Report Share Posted July 16, 2011 toka, 50:50 z wodą destylowaną. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelo Posted July 16, 2011 Report Share Posted July 16, 2011 a ja myslałem ze IPA bez rozcieńczania, z resztą ktos na forum gdzies tez mi tak pisal ze IPA bez rozcienczania wiec nie wiem skad te 50/50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
k24 Posted July 16, 2011 Report Share Posted July 16, 2011 Angelo, bez rozcieńczenia szybciej odparowuje i nie zdążysz usunąć nim wypełniaczy z past. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted July 16, 2011 Administrator Report Share Posted July 16, 2011 Jak kto lubi, spokojnie można używać czysty,kwestia preferencji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Partner forum CAR CRAZY Posted July 16, 2011 Partner forum Report Share Posted July 16, 2011 Angelo, bez rozcieńczenia momentalnie odparowuje a tym bardziej jak lakier będzie ciepły to nie zdąrzysz wziąć do ręki fibrę a IPA już nie będzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
staszek20vt Posted July 17, 2011 Report Share Posted July 17, 2011 Z właśnego doświadczenia, popartego "HELPem" od Evo o wiele lepiej, wygodniej i ekonomiczniej rozcieńczyć, inaczej zostają smugi i "rozmazy" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now