Skocz do zawartości

Dywagacje o wyższości manualu nad automatem...


Rekomendowane odpowiedzi

PS. Wszyscy jarają się na dwusprzęgłówki i ich niski czas 150ms potrzebny na zmianę następnego biegu. Ale większośc użytkowników (np. DSG) narzeka na zwłokę na bieg poprzedni. W tym wypadku 8HP z 200ms (mimo, że nie jestem zwolennikiem ZF) brzmi jak zbawienie.

 

W 100% sie zgadzam - po przesiadce ze zwykłej 5-cio biegowej skrzyni automatycznej Volvo (XC70) na tą "8HP" poczułem się jak w bolidzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ile przeważnie DSG ma "wirtualnych" biegów?

Nie wirtualnych. Prawdziwych. Poczytaj sobie jak jest zbudowana DSG bo to dość ciekawa konstrukcja, zwłaszcza porównując klasyczny automat. DSG to takie dwie skrzynie manualne zamontowane współosiowo na dwóch wałkach z automatyką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wieloma automatami i uważam że jest to super sprawa szczególnie na miasto w korku ale też nie można doprowadzić do takiej patologi jak w USA że jak dojdzie o jeden pedał więcej i zniknie PRND to trzeba nam instruktora żeby nas nauczył jeździć

 

PS ja osobiście wole manuala ale nie mówię nie automatą i zachwalam znajomym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem i nie jeździłem automatem, ale jest to jedno z moich marzeń! :);) I chciałbym aby moje następne auto było w automacie! :)

 

Natomiast kiedyś jechałem jako pasażer 20 letnim mercedesem z automatyczną skrzynią biegów. Pojemność 2.8 benzyna, palił 20 na setkę. Ale to był istny rozpuwacz! Jak kolega wcisnął pedał do oporu, to była demolka :kox: Słychać było ,,cykanie" i delikatny poślizg opon przy zmianach biegów. Ale wrażenia super! Auto pomino wtedy 20 lat, miało ABS pierwszej generacji i 4 tryby jazdy: normalną, ekonomiczną, z przyczepą i sportową :kox: Merc miał szyberdach, skórę i oczywiście był mega przestrzenny i wygodny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Porsche to praktycznie już koncert VW,także PDK jest praktycznie takie samo jak DSG.Na pewno są zmiany materiałowe,opragramowania,ale znacząco się nie różnią tak samo jak S-tronic w Audi ;)

:good:

Właśnie, w audi jest s-tronic, multitronic i tiptronic.. Które to DSG? S-tronic i multitronic ? :o

 

[ Dodano: 10 Listopad 2011, 11:55 ]

aaa, i nie wiedziałem że DSG mimo wszystko ma tak dobrą podatność na tuning :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porsche to praktycznie już koncert VW,także PDK jest praktycznie takie samo jak DSG.Na pewno są zmiany materiałowe,opragramowania,ale znacząco się nie różnią tak samo jak S-tronic w Audi ;)

:good:

Właśnie, w audi jest s-tronic, multitronic i tiptronic.. Które to DSG? S-tronic i multitronic ? :o

 

Nie myl DSG z Multitronic'iem :P Multi to jest przekładnia bezstopniowa CVT! DSG w Audi to S-tronic i sportowa wersja tylko w R8 to R-Tronic :)

Tiptronic to zwykły automat hydrauliczny z możliwością ręcznej zmiany przełożeń + -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myl DSG z Multitronic'iem Multi to jest przekładnia bezstopniowa CVT!
eee, to łe,
DSG w Audi to S-tronic i sportowa wersja tylko w R8 to R-Tronic

Tiptronic to zwykły automat hydrauliczny z możliwością ręcznej zmiany przełożeń + -

I wszystko jasne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R-Tronic nie jest skrzynią dwusprzęgłową.

 

audi.pl widocznie troche oszukuje ;)

 

Stopniowanie przełożeń 6-biegowej mechanicznej przekładni manualnej wyposażonej w dwa wielotarczowe sprzęgła suche jest dopasowane specjalnie do mocy i osiągów silnika Audi R8.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

R-Tronic to rozwinięcie Gallardowego E-Gear,które DSG nie jest , nie wiem skąd podobne rewelacje na stronie audi.pl.

 

http://www.edmunds.com/audi/r8/2011/road-test.html

 

 

That Porsche analogy also serves to highlight the R8's major weakness -- namely its optional R tronic automatic transmission. Unlike the 911's PDK and the DSG trannies fitted to some other Audis that use dual clutches and seven speeds, the R tronic is an older design with only one clutch and six forward gears. Using but one clutch causes significant hesitation between gears, especially upshifts.

 

The harshness is almost acceptable when you're just out to enjoy a drive, but creeping along in traffic with the R tronic in its automatic mode is truly annoying. Audi says that the reason the R8 doesn't enjoy the superior sophistication of a dual-clutch transmission is because it doesn't have a DSG box capable of handling the R8's torque, and developing an all-new transmission for about 2,500 units a year is prohibitively expensive. Let's hope it resolves that issue tout de suite.

 

Pół roku temu Audi testowało jeszcze DSG z myślą o modelu MY13, także.... :song:

 

 

http://www.worldcarfans.com/111051333362/audi-r8-spied-testing-new-dual-clutch-transmissions-in

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.