Skocz do zawartości

Astra 4


Gość minetoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Na warsztat trafiła Astra niestety w niewdzięcznym kolorze ale czy na pewno?

Po wstępnych oględzinach wydawało się że prócz kilku otarć pewnie parkingowych niewiele jest do zrobienia jednak...

Po pierwszym elemencie okazało się że ujawniło się pare niespodzianek w postaci niewidocznych dotąd rys które były wypełnione brudem i stały się zamaskowane poza tym lakiernik który pracował przy aucie ma przed sobą długą drogę samodoskonalenia oj długą.

W kilku miejscach ratował zlewki papierem co zaskutkowało przetarciami i skapitulował pozostawiając piękne kwiatki...

Do dzieła.

Obiecuję że następnym razem poświęcę kolejną godzinke na zrobienie w miarę konkretnych zdjęć.

Tymczasem....

Środki:

-3 krokowy system 3M

-Ipa

-HD płyn (nie pytajcie co to bo nie wyjaśnie gdyż to jeden ze środków z grupy chemii przemysłowej jakiegoś niszowego producenta)

-Colli 915

-TW Ice (vinyle)

 

dsc00970c.jpg

By minetoo69 at 2011-05-11

 

dsc00971ve.jpg

By minetoo69 at 2011-05-11

 

dsc00973dx.jpg

By minetoo69 at 2011-05-11

Tu miały być swirle lecz aparat...jak obiecałem next time się postaram

dsc00974zk.jpg

By minetoo69 at 2011-05-11

 

dsc00977d.jpg

By minetoo69 at 2011-05-11

 

dsc00979rri.jpg

By minetoo69 at 2011-05-11

 

dsc00980ca.jpg

By minetoo69 at 2011-05-11

 

dsc00981r.jpg

By minetoo69 at 2011-05-11

 

Niestety wobec koloru na zdjęciach szału nie ma ale na żywo znacznie lepiej.

Kolejny raz skupię się nad aparatem.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie zmatowienia po papierze zostały wyprowadzone na połysk natomiast jedno przebicie (naprawde małe) i przetarcie ok 2 mm na winklu zderzaka pozostało bez zmian....myśle że jak właściciel się zdecyduje i powróci na małą pielęgnacje to zajmę się i tym. (czas)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asterka ładna, szkoda tylko że aż tyle ma za sobą. Włożyłeś dużo pracy w to autko ale właściciel napewno jest Ci wdzięczny. :good::good:

 

 

Przy okazji pochwalę się swoja i powiem że mam na przednim zderzaku który był malowany dodatkowo samym klarem po doklejeniu dokładki lekką morkę którą bardzo chcę usunąć i może przy okazji podpowiecie co i jak Pozdro

 

30606208.jpg

50410788.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz usunąć morkę to tylko papiery wodne a następnie polerka pastami. Papier na klocku, chociaż przy takiej powierzchni uderzyłbym już w maszynę :) sam wyprowadzałem swoją maskę na lustro. Poszło w pół godziny :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za podpowiedź, zderzak jest o tyle ciężki do roboty b ma dużo zagięć i krawędzi ale z tego co wyczytałem gdzieś kiedyś to to kanty i krawendzie lepiej pozostawić a klockiem trzeć po w miarę płakskich powierzchniach, czy tak???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek_gti, Dobrze ktoś Ci prawił. Rysy , niedoskonałości , morki i inne syfki widzimy tylko na płaskiej powierzchni a poza tym na rantach jest zawsze cieniej i niebezpiecznie więc OMIJAMY papierem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tylko dodam, że papier papierowi nie równy, więc lepiej dopłacić 2zł i kupić coś markowego, bo z tymi chińskimi 2500 to zawsze wychodzi gorzej. (W sensie działają jak 1500 markowe itp). A potem też gorzej z polerowaniem mimo, że wydaje się nam, że po 2500 powinno iśc jak po maśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego kupiłem papiery z 3M trizat, czy coś takiego. Czytałem że po papierze najlepiej wełniak, a dopiero później pady gąbkowe -> czy dobrze myślę?? Najbardziej się boję przegrzania lakieru, czy zrolowania go (widziałem u pewnego "fachowca"). Jakie Pasty polecacie ...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacek_gti, spokojnie zaczynaj od gąbki i mocnościernej pasty. Jak nie będzie szło - wtedy można myśleć czy trzeba zmienić technikę czy pad. ;) Podjerzewam, że jeśli sam domalowywałeś (w sensie w swoim zakresie) klar na zderzak to wcale nie będzie on twardy, żeby używać wełniaka. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o pastach akurat masz dużo tematów na forum. Czego byś nie wybrał (z firmowych) - będzie dobre. O przegrzanie lakieru się nie bój, Raz, że to nie jest łatwe, a dwa skoro chcesz się sam za to zabierać to myślę, że będziesz robił to z głową ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie nakładałem klaru, robili to panowie w ASO, pewnie najtwardszy to on nie jest choć sprawdzę dopiero jak zacznę go polerować, klar jest marki Glasurit.

 

Dodam jeszcze że klaru pewnie jest sporo, gdyż zderzak przed zabawą z dokładką był ciut jaśniejszy od metalowych części auta, zaś po dodaniu klaru zrobił się ciut ciemniejszy. Przed malowaniem zderzak był matowiony jakąś specjalną pastą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie nakładałem klaru, robili to panowie w ASO, pewnie najtwardszy to on nie jest choć sprawdzę dopiero jak zacznę go polerować, klar jest marki Glasurit.

 

Dodam jeszcze że klaru pewnie jest sporo, gdyż zderzak przed zabawą z dokładką był ciut jaśniejszy od metalowych części auta, zaś po dodaniu klaru zrobił się ciut ciemniejszy. Przed malowaniem zderzak był matowiony jakąś specjalną pastą.

 

nie chodziło mi, że sam lakierowałeś, tylko że sam chcesz usunąć morkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.