Guest Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Witam.Na warsztat trafiła Astra niestety w niewdzięcznym kolorze ale czy na pewno? Po wstępnych oględzinach wydawało się że prócz kilku otarć pewnie parkingowych niewiele jest do zrobienia jednak... Po pierwszym elemencie okazało się że ujawniło się pare niespodzianek w postaci niewidocznych dotąd rys które były wypełnione brudem i stały się zamaskowane poza tym lakiernik który pracował przy aucie ma przed sobą długą drogę samodoskonalenia oj długą. W kilku miejscach ratował zlewki papierem co zaskutkowało przetarciami i skapitulował pozostawiając piękne kwiatki... Do dzieła. Obiecuję że następnym razem poświęcę kolejną godzinke na zrobienie w miarę konkretnych zdjęć. Tymczasem.... Środki: -3 krokowy system 3M -Ipa -HD płyn (nie pytajcie co to bo nie wyjaśnie gdyż to jeden ze środków z grupy chemii przemysłowej jakiegoś niszowego producenta) -Colli 915 -TW Ice (vinyle) By minetoo69 at 2011-05-11 By minetoo69 at 2011-05-11 By minetoo69 at 2011-05-11 Tu miały być swirle lecz aparat...jak obiecałem next time się postaram By minetoo69 at 2011-05-11 By minetoo69 at 2011-05-11 By minetoo69 at 2011-05-11 By minetoo69 at 2011-05-11 By minetoo69 at 2011-05-11 Niestety wobec koloru na zdjęciach szału nie ma ale na żywo znacznie lepiej. Kolejny raz skupię się nad aparatem. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 No szczerze powiedziawszy to na tych zdjęciach nic nie widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Camel-, no niestety...albo zmiana aparatu albo długa sesja zdjęciowa na co nie zawsze mam czas skupiam się na pracy Link to comment Share on other sites More sharing options...
faraon3021 Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 A jak ratowales istniejace juz przetarcia po lakierniku ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Wszystkie zmatowienia po papierze zostały wyprowadzone na połysk natomiast jedno przebicie (naprawde małe) i przetarcie ok 2 mm na winklu zderzaka pozostało bez zmian....myśle że jak właściciel się zdecyduje i powróci na małą pielęgnacje to zajmę się i tym. (czas) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Właściciel wróci na pewno Robota pierwsza klasa, masa rysek, otarć i niedoskonałości lakierniczych, a wszystkie zostały pięknie wyprowadzone - rewelacja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Asterka ładna, szkoda tylko że aż tyle ma za sobą. Włożyłeś dużo pracy w to autko ale właściciel napewno jest Ci wdzięczny. Przy okazji pochwalę się swoja i powiem że mam na przednim zderzaku który był malowany dodatkowo samym klarem po doklejeniu dokładki lekką morkę którą bardzo chcę usunąć i może przy okazji podpowiecie co i jak Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Jak chcesz usunąć morkę to tylko papiery wodne a następnie polerka pastami. Papier na klocku, chociaż przy takiej powierzchni uderzyłbym już w maszynę sam wyprowadzałem swoją maskę na lustro. Poszło w pół godziny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 dokładnie jak kolega wyżej napisał papier i jedziemy ale...ostrożnie nie przekop się zacznij od 2500 a jak masz wprawę to bierz śmiało 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 ja leciałem od razu 2000, tyle, że już wcześniej to robiłem więc nie miałem obawów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 paluch, Dlatego wspomniałem o wprawie, ja też robię 2000 ale jak ktoś ma pierwszy raz papier w ręku lepiej ostrożnie. Czasem lepiej nie mieć na 100% a nie przedobrzyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Dzięki koledzy za podpowiedź, zderzak jest o tyle ciężki do roboty b ma dużo zagięć i krawędzi ale z tego co wyczytałem gdzieś kiedyś to to kanty i krawendzie lepiej pozostawić a klockiem trzeć po w miarę płakskich powierzchniach, czy tak??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 tak. Nie zauważysz, że na krawędziach nie jest przejechane. A zarówno papierem jak i polerką bardzo łatwo lakier przetrzeć na krawędziach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 jacek_gti, Dobrze ktoś Ci prawił. Rysy , niedoskonałości , morki i inne syfki widzimy tylko na płaskiej powierzchni a poza tym na rantach jest zawsze cieniej i niebezpiecznie więc OMIJAMY papierem Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Więc niebawem zastosuję się do Waszych porad, zobaczymy co z tego wyjdzie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hart88 Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Świetny kolor auta,świetne felgi w ładnym kolorze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Jeszcze tylko dodam, że papier papierowi nie równy, więc lepiej dopłacić 2zł i kupić coś markowego, bo z tymi chińskimi 2500 to zawsze wychodzi gorzej. (W sensie działają jak 1500 markowe itp). A potem też gorzej z polerowaniem mimo, że wydaje się nam, że po 2500 powinno iśc jak po maśle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Dlatego kupiłem papiery z 3M trizat, czy coś takiego. Czytałem że po papierze najlepiej wełniak, a dopiero później pady gąbkowe -> czy dobrze myślę?? Najbardziej się boję przegrzania lakieru, czy zrolowania go (widziałem u pewnego "fachowca"). Jakie Pasty polecacie ...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camel- Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 jacek_gti, spokojnie zaczynaj od gąbki i mocnościernej pasty. Jak nie będzie szło - wtedy można myśleć czy trzeba zmienić technikę czy pad. Podjerzewam, że jeśli sam domalowywałeś (w sensie w swoim zakresie) klar na zderzak to wcale nie będzie on twardy, żeby używać wełniaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 o pastach akurat masz dużo tematów na forum. Czego byś nie wybrał (z firmowych) - będzie dobre. O przegrzanie lakieru się nie bój, Raz, że to nie jest łatwe, a dwa skoro chcesz się sam za to zabierać to myślę, że będziesz robił to z głową Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Sam nie nakładałem klaru, robili to panowie w ASO, pewnie najtwardszy to on nie jest choć sprawdzę dopiero jak zacznę go polerować, klar jest marki Glasurit. Dodam jeszcze że klaru pewnie jest sporo, gdyż zderzak przed zabawą z dokładką był ciut jaśniejszy od metalowych części auta, zaś po dodaniu klaru zrobił się ciut ciemniejszy. Przed malowaniem zderzak był matowiony jakąś specjalną pastą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzechu Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 hehehe Jacku jak by Ci to powiedzieć mam też ten sam problem z przednią dokładka swojego autka! nie wiesz przypadkiem czemu?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paluch Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Sam nie nakładałem klaru, robili to panowie w ASO, pewnie najtwardszy to on nie jest choć sprawdzę dopiero jak zacznę go polerować, klar jest marki Glasurit. Dodam jeszcze że klaru pewnie jest sporo, gdyż zderzak przed zabawą z dokładką był ciut jaśniejszy od metalowych części auta, zaś po dodaniu klaru zrobił się ciut ciemniejszy. Przed malowaniem zderzak był matowiony jakąś specjalną pastą. nie chodziło mi, że sam lakierowałeś, tylko że sam chcesz usunąć morkę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzechu Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 nie chodziło mi, że sam lakierowałeś, tylko że sam chcesz usunąć morkę Tak Jacek na pewno chce to zrobić samemu;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacek_gti Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Napewno to zrobię sam, dlatego że sam zrobię to najlepiej i najdokładniej (wszyscy miłościcy detailingu wiedzą co mam na myśli), a jak mi coś nie wyjdzie to też będę winił tylko siebie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now