patrizio1985 Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 Też nie głupi sposób, nie będzie to tak twarda powłoka jak oryginalna, ale u któregoś z partnerów forum widziałem w ofercie spraye, bezbarwny był nawet z utwardzaczem. w sumie 150zł na środki i felunek jak nowy. A jak by na to później cquartza nałożyć to już luksus. Trochę wprawy to wymaga, ale nie ma rzeczy niemożliwych.
yukon Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 Jeżeli malować to proszkowo. Koszt wzrasta dwukrotnie, a komplet będzie dobrze zrobiony.
cosworth77 Opublikowano 2 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2011 a ja bym sie nad hydrografiką zastanowił szpachla czarny mat i wanna wody a efekt jaki sobie wybierzesz sam sie nad carbonem zastanawiam woda jest bez domieszek tylko temperatura ma być 30stopni folia 1m/0,5m 14,5zł (na dwie felgi starczy aktywator 45zł
freshbratek Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2011 VinCe - foty są w pierwszym poście jak sie przyjrzysz - te felgi nie są zwyczajne srebrnego koloru (jednolitego) one mają jakby połysk typowego aluminium i na to lakier bezbarwny chyba ??? natomiast wnęki felg są jakby matowe - wiesz o czym mówię ??/ Swoop - zrobiłem tak w przypadku felg stalowych które standardowo są czarne i jednolity kolor mają wszędzie, alusy są innej kolorystyki jakby mieniąca się folia aluminiowa a to nie to samo co kolor srebrny oferowany przez zakłady naprawcze TOMMI - no właśnie w jednym z tych zakładów byłem. Pojechałem tam bo znają się na rzeczy ale chcąc fele doprowadzić do stanu aryginału trzeba bulić grubą kaskę ( odmalować je proszkowo na srebrny kolor uwierzcie mi jest duża różnica. Ja poprostu chcę mieć oryginalny wygląd
luk skywalker Opublikowano 3 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2011 żaden problem zrobić dwukolorową felge malując proszkowo (polerka+lakier), mam dojscie do zakładu ktory może Ci polakierować proszkowo, z tym ze jest on w malopolsce, tam gdzie ma nie byc lakieru po piaskowaniu/srutowaniu okleja sie taśma poźniej do komory i do pieca, poźniej miejsca po piasku nalezy papierem ściernym potraktować (jak to prosto brzmi - kto siedzi w temacie wie że to udręka dla laika). można miesca wypolerowane polakierować klarem, ale wg jest to bez sensu posunięcie, bo po co kłaść lakier który zmatowi efekt skoro siedziało sie kilkanascie godzin nad felgami polerując je. w temacie jest kilka jednoczęściowych felg które były tak robione http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=6867
KR54321 Opublikowano 3 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2011 freshbratek, Twoje felgi (front) najprawdopodobniej wykonano zbierając maszynowo warstewkę stopu nożem diamentowym, po czym zabezpieczono lakierem bezbarwnym. Wpatrując się z bliska powinno być widoczne, że powierzchnia nosi ślady działania noża, nie jest idealnie gładka jak w wypadku materiału polerowanego. Jeżeli się nie mylę i chciałbyś odtworzyć ich obecny wygląd to trzeba by ten zabieg powtórzyć, na końcu pokryć "goły" materiał lakierem bezbarwnym. Z tego co wiem, niestety stop obrobiony w ten sposób, głównie z uwagi na mikro nierówności materiału jest bardziej podatny na korozję niż lakierowany, czy nawet polerowany. Zależy to oczywiście od składu samego stopu, użytego lakieru bezbarwnego i tego czy po obróbce pozostaną ostre krawędzie, które najtrudniej skutecznie zabezpieczyć.
freshbratek Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2011 a ja głupi myslałem że zapłacę kilka stówek i będę miał nówki felgi myślisz że jakbym fronty wypolerował i później na to położył lakier bezbarwny efekt byłby podobny do oryginału ???
KR54321 Opublikowano 3 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2011 To już zależy jak skutecznie zostaną wypolerowane, ale efektu jak po obróbce nożem bym się nie spodziewał. Zamiast satyny będzie raczej zbliżony do lustra. Spróbuj to sobie wyobrazić i może zaryzykować. Jest jeszcze jedna możliwość - poszukaj takich felg w dobrym stanie
freshbratek Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2011 KR54321, no właśnie namierzam net w tej kwestiii. Ludzie powariowali jeszcze rok temu widziałem je w przedziale 400-500 zł obecnie zaczynją się ceny od 600 - w końcu kryzys na rynku mamy.
spons Opublikowano 3 Listopada 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2011 W sumie jest to logiczne, kryzys sztucznie napedzany, podaz nizsza, a popyt ten sam, wiec cena z automatu do gory.
bubolak Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2012 Żeby nie zakładać setnego posta na ten temat napiszę tu. Co da się zrobić z obtartym rantem (uszkodzenie nie jest głębokie)? Polerowanie na połysk odpada, bo nie taki wzór felgi. Szkoda też oddawać całości do regeneracji, skoro tylko rant jest uszkodzony. Na oponie jest żółta kropka i obok uszkodzenie. Kolor, to taki jasny grafit, ciemny srebrny. Uszkodzenie odznacza się, bo alu jest jaśniejsze niż kolor felgi.
SJake Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2012 bubolak, aby było dobrze to malowanie. Dziabanie zaprawki jest dobre dla sąsiada, ale czy dla Ciebie będzie ok? Jest jeszcze jedna opcja (kosztowna) - jak nie chcesz malować to dokup jedną nówkę felę z oponą, a tą wrzuć na zapas Ja tak kiedyś zrobiłem, gdy z głupoty przylutowałem w krawężnik.
bubolak Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2012 SJake, obawiam się że Twoje rozwiązanie jest bardziej kosztowne niż Ci się zdaje, bo musiałbym kupić więcej niż jedną felgę Myślałem, żeby np przelecieć rant papierami i prysnąć jakimś kolorem (nie czerwonym). Co do malowania całości, to na pewno jest to najlepsze rozwiązanie, ale kolor jest dość nietypowy i może być problem z dobraniem.
Marco Opublikowano 29 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Stycznia 2012 może być problem z dobraniem. Dobrać bazę do felgi gdzie następny element w tym kolorze nie sąsiaduje z ty malowanym,a wręcz przeciwnie jest daleko i w dodatku jest mocno ażurowy... Myślę ze kumaty malownik zrobi zaprawkę ze śladu nie będzie.
gzyp1 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 30 Stycznia 2012 no właśnie w jednym z tych zakładów byłem. Pojechałem tam bo znają się na rzeczy ale chcąc fele doprowadzić do stanu aryginału trzeba bulić grubą kaskę (odmalować je proszkowo na srebrny kolor uwierzcie mi jest duża różnica. Ja poprostu chcę mieć oryginalny wygląd A możesz proszę rozwinąć tą myśl, co masz na myśli mówiąc "doprowadzić do stanu oryginału"? Jesli chcesz mieć kolor z RAL-a to musisz fele lakierować ale ten sposób odnowienia nie będzie zbyt trwały. Zresztą koloru identycznego z oryginałem i tak możesz nie dobrać... ZTCW malowanie proszkowe jest najtrwalszym sposobem doprowadzenia felgi do ładnego stanu. Fakt, proszków nie dopasujesz wg. RAL-a. Jedź zobacz jak wyglądają zrobione fele na ul. Instalatorów. IMO super i tam zrobię swoje.
nieznany15 Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2013 Chciałbym odświeżyć temat, felgi no name 16' z allegro nieszczęśliwie zostały uszkodzone wszystkie 4 u wulkanizatora w ten sam sposób podczas wywarzania przez docisk czy istnieje szansa by jakiś środek mógł w jakimś stopniu to usunąć lub zamaskować?
Dystrybutor e36ace Opublikowano 13 Marca 2013 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2013 rysa z pierwszego zdjęcia jest głęboka i wątpie by szło to spolerować możesz spróbować pastą polerską przejechać coś zniwelujesz ale wątpie że usuniesz
Donatel Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2013 nieznany15, To jest lakier czy polerowane aluminium?? Bo jeśli to drugie to może pomóc coś w rodzaju Autosola Metal Polish. Ale jak tam jest lakier to odpada
Dystrybutor e36ace Opublikowano 13 Marca 2013 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2013 To jest lakier czy polerowane aluminium?? ja tam widzę lakier ale niech właściciel się wypowie
SzaKal Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2013 To jest polerowane aluminium pokryte bezbarwnym, spróbuj to zmatowić papierem, jak nie zejdzie to tylko lakierowanie.
Dystrybutor e36ace Opublikowano 13 Marca 2013 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2013 albo zdjąć lakier i poler
nieznany15 Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 13 Marca 2013 Rysy są niewyczuwalne pod palcem ten docisk bodajże jakiś gumowy jest więc głębokich rys nie mógł zrobić a czym felgi są pokryte hmm na aukcji jest napisane "Kolor: Polerka+czarny"
Dystrybutor e36ace Opublikowano 14 Marca 2013 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 jeśli dobrze rozumiem to zastanawiasz się nad kupnem tych felg. Jeśli cena dobra to bierz bo to są drobne defekty
nieznany15 Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Opublikowano 14 Marca 2013 One są moje po 2 sezonach ja je mniej zniszczyłem niż wulkanizator w ciągu kilku minut a ten kolor to po prostu spisałem z aukcji bo felgi są na allegro no i fakt defekty są drobne praktycznie widoczne tylko z bliższej odległości no ale są i drażnią
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się