freshbratek Posted April 30, 2011 Report Share Posted April 30, 2011 witam. felgi dziesięcioletniego auta. niestety kupiłem je od poprzedniego właściciela już w takim stanie. co mogę z nimi zrobić aby nadawały się do oglądania??? czy w ogóle mam szanse na samodzielną naprawę czy tylko zakład który zajmie się tym profesjonalnie ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piciosz Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 samodzielnie ich nie zrobisz na nówki, ktoś musiałbyć naprawdę nieuważny o: Zostaje firma regenerująca felgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 ja bym kupił papiery ścierne, filc na wiertarke i paste do aluminium i wypolerował Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzaKal Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Przecież te felgi to nie jest polerowane aluminium ... wiec polerowanie odpada Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 A mnie sie wydaje ze to polerowane alu z bezbarwnym, przynajmniej tak to wyglada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
majkelradom Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 Są anodowane. Przerobić je na polerowane:D i zawoskować Link to comment Share on other sites More sharing options...
freshbratek Posted May 1, 2011 Author Report Share Posted May 1, 2011 to są oryginale alusy z MAZDY 323 F BJ, nie chcę ich przerabiać na polerowane bo z tego co zauważyłem to po takim zabiegu takie felgi dość szybko tracą błysk niestety:( z odległości powiedzmy 3-4 metrów i więcej tych zarysowań aż tak bardzo nie widać ale jak się podchodzi do auta to katastrofa się zwiększa z kwadratem odległości. Nawiasem mówiąc to nie wiem w jaki sposób można tak zajechać fele - dosłownie wszystkie 4 kółka są w takim samym stanie ;/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniels Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 zdjąć opony, scansol na felgę, zdjąć resztę klaru i albo przepolerować i zostawić albo pomalować, dawanie klaru na polerka lustrzaną IMO mija się z celem...miałem to samo na felgach w mazdzie kiedyś i pojawiły się takie kwiatki po zimie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojteoCK Posted May 1, 2011 Report Share Posted May 1, 2011 to są oryginale alusy z MAZDY 323 F BJ, nie chcę ich przerabiać na polerowane bo z tego co zauważyłem to po takim zabiegu takie felgi dość szybko tracą błysk niestety:(z odległości powiedzmy 3-4 metrów i więcej tych zarysowań aż tak bardzo nie widać ale jak się podchodzi do auta to katastrofa się zwiększa z kwadratem odległości. Nawiasem mówiąc to nie wiem w jaki sposób można tak zajechać fele - dosłownie wszystkie 4 kółka są w takim samym stanie ;/ Miałeś do czynienia z polerowanymi felgami? To prawda że tracą trochę swój wygląd po polerowaniu ale wystarczy je raz na miesiąc przejechać autosolem i jest ok. Wiem bo sam mam polerowane felgi już drugi sezon. Dla mnie jedynym rozwiązaniem jest polerka tych felg A jak jest z lakierem we wnękach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luk skywalker Posted May 2, 2011 Report Share Posted May 2, 2011 ja bym je na twoim miejscu wypolerował, o ile właśnie lakier we wnękach jest nienaruszony. najtaniej, najlepszy efekt, jedynie co to jakwojteoCK napisał, Autosol na szmatke raz na jakiś czas i pucu pucu Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojteoCK Posted May 2, 2011 Report Share Posted May 2, 2011 Jak lakier we wnękach jest w złym stanie( nie wiem czy mi się tylko tak nie wydaje- mianowicie tam nie ma "przebarwień"?) to bym całość malował Link to comment Share on other sites More sharing options...
freshbratek Posted May 2, 2011 Author Report Share Posted May 2, 2011 felgi są porysowane tylko tam gdzie widać tak jakby ktoś pojechał na szczotki automatyczne na myjni. We wnękach jest chyba inna struktura lakieru i ona jest nie naruszona albo to coś jeszcze innego. Generalnie to co jest porysowane jest śliskie a wnęki są jakby chropowate/szorstkie ale gładkie jednocześnie. Te alusy są jakby zrobione z 2 materiałów - nie są monolityczne - przynajmniej w dotyku tak się prezentują jak i w wygłądzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted May 2, 2011 Report Share Posted May 2, 2011 Jak wyżej - jeśli lakier we wnękach nienaruszony to polerka tej części frontowej powinna załatwić sprawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
freshbratek Posted May 2, 2011 Author Report Share Posted May 2, 2011 maestro00 -polerka i co dalej??? jest gdzieś jakiś opis co i jak step by step ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojteoCK Posted May 2, 2011 Report Share Posted May 2, 2011 Ja polecam Ci temat na forum golfa Sam z tego tematu korzystałem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=12158 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luk skywalker Posted May 3, 2011 Report Share Posted May 3, 2011 moze ode mnie tez skorzystasz, jest opisane jakimi papierami, co i jak: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... c&start=15 polerowane były ranty ale takimi samymi granulacjami na szlifierce orbitalnej wyprowadzisz felge od czoła, godzina na 1 szt. i zrobione;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
freshbratek Posted May 4, 2011 Author Report Share Posted May 4, 2011 wszystko ładnie, pieknie - cacuś. tylko ja nie chcę co jakiś czas bawić sie i zdejmować felgi aby je odswierzyć i nabłyszczać. chce aby było tak jak do tej pory czyli tylko i wyłącznie myjka ciśnieniowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojteoCK Posted May 4, 2011 Report Share Posted May 4, 2011 Ja np nie zdejmuje felg do ponownego potraktowania autosolem Na samochodzie poleruje pastą Możesz jeszcze zrobić polerkę przy użyciu lepszej pasty np. http://www.showcarshine.pl/84-meguiars- ... fibra.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
freshbratek Posted November 1, 2011 Author Report Share Posted November 1, 2011 zamontowane mam już zimowe buty:) pojechałem z alumami do zakładu zajmującego się regeneracją zjechanych alusów. za doprowadzenie ich do stanu oryginałów koszt około 5000 zł. Tak 5000 !!! za malowanie proszkowe w kolor srebrny około 500. zrezygnowałem i czekam na okazję z allegro bo tam można wyczaic oryginały w podobnej cenie co po regeneracji Link to comment Share on other sites More sharing options...
VinCe Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 zamontowane mam już zimowe buty:)pojechałem z alumami do zakładu zajmującego się regeneracją zjechanych alusów. za doprowadzenie ich do stanu oryginałów koszt około 5000 zł. Tak 5000 !!! za malowanie proszkowe w kolor srebrny około 500. zrezygnowałem i czekam na okazję z allegro bo tam można wyczaic oryginały w podobnej cenie co po regeneracji matko co oni mieli z nimi robić? mozesz pokazać zdjecia tych kół ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 matko co oni mieli z nimi robić? Kupic nowe i dorzcic swoja marze Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMMI Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Uderz tutaj http://www.regeneracjafelg.waw.pl/ albo http://www.renowacjafelg.pl/ powinno być za normalna kasę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted November 2, 2011 Report Share Posted November 2, 2011 Litości, 5000 złotych to nawet zagramanicą (z przesyłkami w obie strony) by nie policzyli. Chyba że to felgi wykonane w technologii kosmicznej z dodatkiem unobtanium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maya Posted November 2, 2011 Report Share Posted November 2, 2011 zamontowane mam już zimowe buty:)pojechałem z alumami do zakładu zajmującego się regeneracją zjechanych alusów. za doprowadzenie ich do stanu oryginałów koszt około 5000 zł. Tak 5000 !!! za malowanie proszkowe w kolor srebrny około 500. zrezygnowałem i czekam na okazję z allegro bo tam można wyczaic oryginały w podobnej cenie co po regeneracji to lepiej wysłać do UK tam robią dużo i mają lepszy sprzęt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swoop Posted November 2, 2011 Report Share Posted November 2, 2011 skoro masz i tak zapłacić i oddać do renowacji, to może warto spróbować samemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now