Jump to content

Skoda Fabia troszeczkę zdjęć:)


saintmc
 Share

Recommended Posts

Razem z Vernitus-em zostaliśmy poproszeni o zmianę naklejek na samochodzie firmowym.

Samochód do nas trafił w stanie ogólnego „syfu”.

Po zdjęciu starych naklejek (opalarka, benzyna ekstrakcyjna, IPA) musieliśmy go umyć by przygotować powierzchnie pod nowe naklejki.

Po umyciu i oczyszczeniu lakieru stwierdziliśmy że przy okazji przydało by się odświeżyć wnętrze samochodu. Ze względu na brak czasu nie była prze prowadzona korekta mechaniczna.

Otrzymałem w czwartek od Marka zestaw do testów. Przy okazji parę słów na ich temat.

Zestaw:

- Radian Wax (SRP)

- Glass Polish (CGP)

- Rubber Cleaner Plus- opony i plastiki zewnętrzne

- Super Sheen (Vinyl&Rubber)

- Shampoo Condotier (BSC)

 

Etapy:

 

1. Mycie:

- Aktywna piana Neutral snow foam

- Aktywna piana VALETpro PH NEUTRAL SNOW FOAM

- Szampon AG Shampoo Condotier (BSC)

- Glinka

- Megs’s APC 1:4

- Megs’s APC 1:8

- Decabit

 

2. Czyszczenie wnętrza:

- Odkurzanie,

- AG Interior cleaner

- Meg’s APC

- Szczoteczka z twardym włosiem

- Pędzelek SCS

- Detailing Stick

- PB Natural Look

- Zapach – CG Citrus Scent

 

3. Chromy:

- Meg’s MAG & ALUMINUM

 

4. Szyby:

- AG CGP (próbka od Marka)

- Meg’s GLASS CLEANER - wyśmienity zapach i skuteczność (choć w nie zalecanym stężeniu)

 

5. Komora silnika:

- APC AG CLEAN ALL i APC MEG’S

- AG SUPER SHEEN (próbka od Marka)

- CG P40- DETAILER

- CG EZ – CREME GLAZE

 

6. Plastiki zewnętrzne:

-PB Trim Restorer

-AG Bumper Care

 

7. Opony:

- MEG’S ENDURANCE

 

8. Lakier:

- AG SRP (próbka od Marka)

- PB EX

- PB QD+

 

Ad 1.

Niestety samochód był tak brudny że sama aktywna piana nic nie zrobiła. Tutaj muszę nadmienić że dodatkowo sprawdziliśmy ją z pianą VALETpro PH NEUTRAL SNOW FOAM i tu duży plus w stronę VALET Pro. Lepiej się pieni, dłużej trzyma się na samochodzie. Ciężko powiedzieć czy usuwa brud lepiej bo poszła jako 2. Nie testowana jak się zachowuje z woskiem 

Po pianie poszedł w ruch (próbka od Marka) AG Shampoo Condotier. 2 wiadra, 2 separatory i rękawica otrzymana od Temachema do testów Z miękkiego sztucznego włosia. Fajnie się pracuję, łatwo się czyści, nie rysuję lakieru z grupy VW, w bardzo przystępnej cenie, już samo zanurzenie jej w wiadrze z wodą powoduje że brud z niej znika.

Koła i nadkola umyte APC Meg’sa w różnych stężeniach + szczotka do felg CG Wheel RIM&Spoke.

 

Smoła na drzwiach, błotnikach, progach usunięta Decabitem

Lakier oczyszczony Glinką, trochę to zajęło. Lakier był jak tarka.

Stwierdziliśmy że spróbujemy oczyścić trochę komorę silnika, jako że nigdy tego nie robiliśmy to było idealne wyzwanie. W ruch poszło APC AG w różnych stężeniach i APC Meg’s-a, Decabit, szczotka i pędzelki.

Decabit świetnie poradził sobie z olejem, smarem i tego typu zabrudzeniami, ale dopiero po oczyszczeniu wstępnym np. APC.

Osuszanie ręcznikami JN.

Odtłuszczanie lakieru pod nowe naklejki.

 

2.jpg

 

3.jpg

 

1.jpg

 

4.jpg

 

12.jpg

 

11.jpg

 

14.jpg

 

13.jpg

 

15.jpg

 

17.jpg

 

18.jpg

 

19.jpg

 

20.jpg

 

22.jpg

 

 

Ad2.

Samochód został odkurzony, plastiki wyczyszczone AG Interior i APC Megsa. Megs się lepiej pieni, dłużej zostaje na elementach (nie spływa tak szybko jak AG). Przy mocniejszym stężeniu szybko poradził sobie z pedałami.

Na plastiki został nałożony PB Natural Look.

Na koniec psiknięte dla ładnego zapachu CG, nie jest tak intensywny jak np. CG Cherry (mój ulubiony). Po 24h już nie jest tak wyczuwalny.

Lakierowane elementy, wew część drzwi, progi, elementy klapy bagażnika potraktowane PB QD+

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

9.jpg

 

8.jpg

 

10.jpg

 

25.jpg

 

28.jpg

 

26.jpg

 

29.jpg

 

51.jpg

 

 

Ad3.

Oksydacja z chromów została usunięta Megsem. Bardzo ładnie sobie radzi z lekko zabrudzonym chromem, czyszczenie ręczne.

 

34.jpg

 

35.jpg

 

47.jpg

 

Ad4.

Szyby czyściliśmy 2 środkami do porównania, próbka od Marka AG CGP i Megs Galss Cleaner.

AG poszło na przednią szybę. AG lepiej czyści ale trzeba go używać przed wyczyszczeniem tapicerki, nałożenie zbyt dużej warstwy przy ścieraniu powoduję dość mocne pylenie się.

Do pozostałych użyliśmy Megs. Przy dobrym rozcieńczeniu Wystarczy przetrzeć i po chwili wytrzeć do sucha. Przy mocno zabrudzonych szybach trzeba już namachać się fibrą 

 

30.jpg

 

31.jpg

 

32.jpg

 

33.jpg

 

44.jpg

 

Ad5

Po wyschnięciu komory zabezpieczyliśmy elementy plastikowe AG SUPER SHEEN i tu duży plus dla tego produktu, nie pozostawia mazi po sobie, ładnie się rozprowadza. Daje efekt nowych plastików a nie np. mokrych (po przejechaniu 40km efekt dalej widoczny).

Spód maski potraktowaliśmy APC oraz CG EZ – CREME GLAZE i CG P40- DETAILER, efekt piękny, powstało lustro odbijające elementy silnika . CG QD nałożony został też na widoczne lakierowane elementy tj, kielichy, wew część nadkola. Bardzo ładny efekt po użyciu, no i ten zapach 

 

23.jpg

 

24.jpg

 

52.jpg

53.jpg

54.jpg

56.jpg

55.jpg

 

Ad6

Atrapa przednia oraz klamki i obitki zabezpieczone zostały AG Bumper Care. Natomiast podszybie i atrapy lusterek PB Trim Restorer.

Który lepszy, wg mnie AG Bumper Care. Nie jest tak tłusty, podobnie do PB się rozprowadza i daje podobny efekt. PB jest bardziej tłusty, co za tym idzie by uzyskać lepszy efekt trzeba po wyschnięciu 1 warstwy nałożyć 2. Podczas wysychania PB zostawia smugi a AG po wyschnięciu 1 warstwy daje bardzo miły efekt.

 

40.jpg

 

49.jpg

 

50.jpg

 

48.jpg

 

 

Ad7

Opony chciałem porównać z próbka od Marka AG ale zaczęło robić się późno więc nałożony został MEG’S ENDURANCE. Daje długotrwały efekt, ale niestety jest to efekt mokrej opony. Równoważy to swoim zapachem-rewelacja.

 

45.jpg

 

Ad8

Lakier ogólnie w fatalnym stanie, od 4 lat tylko szczoty. Jako samochód był robiony w czynie społecznym został zrobiony tak z grubsza.

Na lakier nałożono AG SRP (próbka od Marka). Na masce postanowiliśmy zrobić 50/50. Dopiero 2 warstwa SRP pozwoliła na uzyskanie efektu który jakoś dało by się sfotografować. Trochę wypełniło lekkie ryski, lakier uzyskał takiego satynowego wyglądu. Łatwo się rozprowadza i szybko się poleruje.

Na SRP nałożyliśmy PB EX. Krótko trwały ale łady efekt weet look. Nieduża ilość starcza na samochód wielkości fabii. Po wyschnięciu nie stwarza problemów z polerowaniem fibrą. Na PB EX poszedł PB QD+ w celu usunięcia ewentualnych odcisków palców 

 

36.jpg

39.jpg

42.jpg

43.jpg

46.jpg

 

 

Ostatnie zdjęcia przedstawiają samochód już dziś. Po upływie około 15h i przejechaniu około 40km. Samochód przestał przez noc pod deszczową chmurką.

 

58.jpg

57.jpg

59.jpg

61.jpg

60.jpg

62.jpg

63.jpg

64.jpg

66.jpg

65.jpg

67.jpg

68.jpg

69.jpg

70.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak komuś się nie wczytują zdjątka to poniżej link do galerii

 

https://picasaweb.google.com/Markiewicz ... Mug9MS-YA#

 

uri90, daje radę, będę chciał sprawdzić jak działa na listwach w passacie z wer highline. Ja w swoim B5 znaczek VW potraktowałem i się zrobił szary :( . Ale że wymieniałem atrapę to sięgnąłem po oryginalny znaczek i już ładnie wyszło :)

 

Zrobiłem też ręczny test Megsa na zderzakach w 125p, przy ręcznej korekcie plamek rdzy nie rusza, ale blask przywraca.

 

W wolnej chwili 125p przejdzie cały proces (łącznie z malowaniem:) )

Link to comment
Share on other sites

Marco, to już 3 obklejony przez nas. Z tego co wiem to jeden już na szczotach był, więc nawet szkoda wosk marnować na takie auta :/

 

[ Dodano: 10 Kwiecień 2011, 22:57 ]

lakikwap, PB NL stoi u mnie na półce w produktach ulubionych (a trochę się ich nazbierało). Jak się przyjął? Nawet ładnie, po jednej warstwie efekt był zadowalający, rano sprawdzę odstawiając samochód czy ładnie się przyjął, czy nie ma "mijaków":)

 

[ Dodano: 10 Kwiecień 2011, 22:59 ]

Evo, Dziękuję bardzo. Jako że to nasz 1 opis staraliśmy się przyłożyć to tego, przy następnych projektach postaram się być dokładniejszy :)

Link to comment
Share on other sites

fabia odżyła :) gratuluję efektu, szczególnie silniczek i maska od wewnątrz ładnie wygląda :good:

 

PS. widze, że zdjęcia robione koło lidla przy grochowskiej? Jeśli tak to bardzo blisko mnie :D

Link to comment
Share on other sites

Jeśli mogę :P

 

Powiedz coś o - AG CGP. Bo przymierzam się do zakupu.

- Polecamy ten produkt choć trochę pyli po zbyt grubym nałożeniu, ale pięknie doczyszcza szkło

 

- Meg’s GLASS CLEANER - wyśmienity zapach i skuteczność (choć w nie zalecanym stężeniu)

 

wiec w jakim stężeniu ty to polecasz rozrabiać ?

 

- tu było 1:9 jak dobrze pamiętam :)

Link to comment
Share on other sites

pietras_wawa, Trim restorer daje efekt mokrego plastiku, niektórzy stosują go też do opon, wg mnie idealnie nadaje się do uszczelek, podszybia, ew atrapy w zderzaku. Czyli do powierzchni małych. Na dużych powierzchniach np takich jak w vw passacie b5 listwy dolne (około 15cm wysokości i dookoła samochodu) po 1 nałożeniu gąbkowym aplikatorem i po przeschnięciu było widać smugi, gdzie niegdzie lepiej się przyjął a gdzie niegdzie wysechł pozostawiając jasne plamy, dopiero 2 warstwa łanie pokryła.

Dodatkowo jest dość tłusty

 

natomiast AG Bumper Care zna większość osób na forum, szybko się aplikuje, 1 warstwa wystarcza by ładnie poczernić, efekt? Lekki mat/satyna. Nie jest tak tłusty jak TRIM.

 

Ale coś za coś, PB Trim wytrzymuję dłużej na aucie i nie sugeruje się tym że na niektóre elementy trzeba nakładać 2 warstwy.

 

Użyliśmy jeszcze jednego środka: AG SUPER SHEEN. Fakt wykorzystaliśmy tylko do elementów plastikowych komory silnika, ale kiedyś robiłem test na swojej pacyfice na typowo amerykańskim, wyblakłym podszybiu. To AG dopiero ładnie sobie poradził.

Teraz patrząc na komorę silnika, efekt ładny, Macik jak z fabryki :))

 

[ Dodano: 11 Kwiecień 2011, 20:51 ]

Bartek1985, Tak jak przedmówca napisał, użyliśmy stężenia 1:8 prawie 1:9 :)

Producent zaleca 1:10 ale na mocniej zabrudzone szyby trzeba mocniej rozrobić.

Oczywiście rozrabiany z wodą destylowaną. Po umyciu fibrą, pozostawione na około 1min i spolerowane czystą/suchą fibrą :)

 

ładny zapach i naprawdę ładny efekt :)

 

[ Dodano: 11 Kwiecień 2011, 20:57 ]

Stefan-16, Tak jak Vernitus napisał, polecany produkt.

Na początku trzeba wypracować soje produktu ilości nakładane na aplikator. My używaliśmy aplikatorów bawełnianych. Niewielka ilość produktu rozpracowana ręcznie na szybie podobnie jak SRP. Po wyschnięciu , wypolerować fibrą, im więcej produktu tym większy biały nalot na szybie. I co za tym idzie, więcej pyłu (przy stronie wew. szyby można uświnić deskę rozdzielczą).

Tak jak Vernitus napisał, polecamy:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.