saintmc Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Razem z Vernitus-em zostaliśmy poproszeni o zmianę naklejek na samochodzie firmowym. Samochód do nas trafił w stanie ogólnego „syfu”. Po zdjęciu starych naklejek (opalarka, benzyna ekstrakcyjna, IPA) musieliśmy go umyć by przygotować powierzchnie pod nowe naklejki. Po umyciu i oczyszczeniu lakieru stwierdziliśmy że przy okazji przydało by się odświeżyć wnętrze samochodu. Ze względu na brak czasu nie była prze prowadzona korekta mechaniczna. Otrzymałem w czwartek od Marka zestaw do testów. Przy okazji parę słów na ich temat. Zestaw: - Radian Wax (SRP) - Glass Polish (CGP) - Rubber Cleaner Plus- opony i plastiki zewnętrzne - Super Sheen (Vinyl&Rubber) - Shampoo Condotier (BSC) Etapy: 1. Mycie: - Aktywna piana Neutral snow foam - Aktywna piana VALETpro PH NEUTRAL SNOW FOAM - Szampon AG Shampoo Condotier (BSC) - Glinka - Megs’s APC 1:4 - Megs’s APC 1:8 - Decabit 2. Czyszczenie wnętrza: - Odkurzanie, - AG Interior cleaner - Meg’s APC - Szczoteczka z twardym włosiem - Pędzelek SCS - Detailing Stick - PB Natural Look - Zapach – CG Citrus Scent 3. Chromy: - Meg’s MAG & ALUMINUM 4. Szyby: - AG CGP (próbka od Marka) - Meg’s GLASS CLEANER - wyśmienity zapach i skuteczność (choć w nie zalecanym stężeniu) 5. Komora silnika: - APC AG CLEAN ALL i APC MEG’S - AG SUPER SHEEN (próbka od Marka) - CG P40- DETAILER - CG EZ – CREME GLAZE 6. Plastiki zewnętrzne: -PB Trim Restorer -AG Bumper Care 7. Opony: - MEG’S ENDURANCE 8. Lakier: - AG SRP (próbka od Marka) - PB EX - PB QD+ Ad 1. Niestety samochód był tak brudny że sama aktywna piana nic nie zrobiła. Tutaj muszę nadmienić że dodatkowo sprawdziliśmy ją z pianą VALETpro PH NEUTRAL SNOW FOAM i tu duży plus w stronę VALET Pro. Lepiej się pieni, dłużej trzyma się na samochodzie. Ciężko powiedzieć czy usuwa brud lepiej bo poszła jako 2. Nie testowana jak się zachowuje z woskiem Po pianie poszedł w ruch (próbka od Marka) AG Shampoo Condotier. 2 wiadra, 2 separatory i rękawica otrzymana od Temachema do testów Z miękkiego sztucznego włosia. Fajnie się pracuję, łatwo się czyści, nie rysuję lakieru z grupy VW, w bardzo przystępnej cenie, już samo zanurzenie jej w wiadrze z wodą powoduje że brud z niej znika. Koła i nadkola umyte APC Meg’sa w różnych stężeniach + szczotka do felg CG Wheel RIM&Spoke. Smoła na drzwiach, błotnikach, progach usunięta Decabitem Lakier oczyszczony Glinką, trochę to zajęło. Lakier był jak tarka. Stwierdziliśmy że spróbujemy oczyścić trochę komorę silnika, jako że nigdy tego nie robiliśmy to było idealne wyzwanie. W ruch poszło APC AG w różnych stężeniach i APC Meg’s-a, Decabit, szczotka i pędzelki. Decabit świetnie poradził sobie z olejem, smarem i tego typu zabrudzeniami, ale dopiero po oczyszczeniu wstępnym np. APC. Osuszanie ręcznikami JN. Odtłuszczanie lakieru pod nowe naklejki. Ad2. Samochód został odkurzony, plastiki wyczyszczone AG Interior i APC Megsa. Megs się lepiej pieni, dłużej zostaje na elementach (nie spływa tak szybko jak AG). Przy mocniejszym stężeniu szybko poradził sobie z pedałami. Na plastiki został nałożony PB Natural Look. Na koniec psiknięte dla ładnego zapachu CG, nie jest tak intensywny jak np. CG Cherry (mój ulubiony). Po 24h już nie jest tak wyczuwalny. Lakierowane elementy, wew część drzwi, progi, elementy klapy bagażnika potraktowane PB QD+ Ad3. Oksydacja z chromów została usunięta Megsem. Bardzo ładnie sobie radzi z lekko zabrudzonym chromem, czyszczenie ręczne. Ad4. Szyby czyściliśmy 2 środkami do porównania, próbka od Marka AG CGP i Megs Galss Cleaner. AG poszło na przednią szybę. AG lepiej czyści ale trzeba go używać przed wyczyszczeniem tapicerki, nałożenie zbyt dużej warstwy przy ścieraniu powoduję dość mocne pylenie się. Do pozostałych użyliśmy Megs. Przy dobrym rozcieńczeniu Wystarczy przetrzeć i po chwili wytrzeć do sucha. Przy mocno zabrudzonych szybach trzeba już namachać się fibrą Ad5 Po wyschnięciu komory zabezpieczyliśmy elementy plastikowe AG SUPER SHEEN i tu duży plus dla tego produktu, nie pozostawia mazi po sobie, ładnie się rozprowadza. Daje efekt nowych plastików a nie np. mokrych (po przejechaniu 40km efekt dalej widoczny). Spód maski potraktowaliśmy APC oraz CG EZ – CREME GLAZE i CG P40- DETAILER, efekt piękny, powstało lustro odbijające elementy silnika . CG QD nałożony został też na widoczne lakierowane elementy tj, kielichy, wew część nadkola. Bardzo ładny efekt po użyciu, no i ten zapach Ad6 Atrapa przednia oraz klamki i obitki zabezpieczone zostały AG Bumper Care. Natomiast podszybie i atrapy lusterek PB Trim Restorer. Który lepszy, wg mnie AG Bumper Care. Nie jest tak tłusty, podobnie do PB się rozprowadza i daje podobny efekt. PB jest bardziej tłusty, co za tym idzie by uzyskać lepszy efekt trzeba po wyschnięciu 1 warstwy nałożyć 2. Podczas wysychania PB zostawia smugi a AG po wyschnięciu 1 warstwy daje bardzo miły efekt. Ad7 Opony chciałem porównać z próbka od Marka AG ale zaczęło robić się późno więc nałożony został MEG’S ENDURANCE. Daje długotrwały efekt, ale niestety jest to efekt mokrej opony. Równoważy to swoim zapachem-rewelacja. Ad8 Lakier ogólnie w fatalnym stanie, od 4 lat tylko szczoty. Jako samochód był robiony w czynie społecznym został zrobiony tak z grubsza. Na lakier nałożono AG SRP (próbka od Marka). Na masce postanowiliśmy zrobić 50/50. Dopiero 2 warstwa SRP pozwoliła na uzyskanie efektu który jakoś dało by się sfotografować. Trochę wypełniło lekkie ryski, lakier uzyskał takiego satynowego wyglądu. Łatwo się rozprowadza i szybko się poleruje. Na SRP nałożyliśmy PB EX. Krótko trwały ale łady efekt weet look. Nieduża ilość starcza na samochód wielkości fabii. Po wyschnięciu nie stwarza problemów z polerowaniem fibrą. Na PB EX poszedł PB QD+ w celu usunięcia ewentualnych odcisków palców Ostatnie zdjęcia przedstawiają samochód już dziś. Po upływie około 15h i przejechaniu około 40km. Samochód przestał przez noc pod deszczową chmurką.
uri90 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 na zacnie teraz wygląda różnica duża mimo, że korekty nie było. a ten chrom w fabii to chrom?? (w sensie czy to nie plastik?? )
Vernitus Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Ciężko było ogarnąć temat tak szybko* ale warto było *11-23
saintmc Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Jak się firma zgodzi na gratyfikację to i korekta będzie:) Tak, atrapy to lakierowany plastik, ale Meg's sobie ładnie poradził.
uri90 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 to dobrze wiedzieć, ze taki "chrom" można "lecieć" pastą do chromu, bo miałem opory czy nie zepsuję tego pastą i przecierałem tylko srp
Piciosz Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 a u mnie zdjęc nie ma : o ale z opisu widzę, że porządna walka była, lubię takie prace
Administrator Evo Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Administrator Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Prawie jak moja była, tylko inny kolor Bardzo ładnie wszystko opisane
Marco Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Trochę podczyszczony i do kieratu z powrotem
saintmc Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Jak komuś się nie wczytują zdjątka to poniżej link do galerii https://picasaweb.google.com/Markiewicz ... Mug9MS-YA# uri90, daje radę, będę chciał sprawdzić jak działa na listwach w passacie z wer highline. Ja w swoim B5 znaczek VW potraktowałem i się zrobił szary . Ale że wymieniałem atrapę to sięgnąłem po oryginalny znaczek i już ładnie wyszło Zrobiłem też ręczny test Megsa na zderzakach w 125p, przy ręcznej korekcie plamek rdzy nie rusza, ale blask przywraca. W wolnej chwili 125p przejdzie cały proces (łącznie z malowaniem:) )
lakikwap Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Noo kupa dobrej roboty Dobrze przyją sie NL na desce? Jak pracowaliście Decabitem, spoko efekt i praca?
saintmc Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Marco, to już 3 obklejony przez nas. Z tego co wiem to jeden już na szczotach był, więc nawet szkoda wosk marnować na takie auta [ Dodano: 10 Kwiecień 2011, 22:57 ] lakikwap, PB NL stoi u mnie na półce w produktach ulubionych (a trochę się ich nazbierało). Jak się przyjął? Nawet ładnie, po jednej warstwie efekt był zadowalający, rano sprawdzę odstawiając samochód czy ładnie się przyjął, czy nie ma "mijaków":) [ Dodano: 10 Kwiecień 2011, 22:59 ] Evo, Dziękuję bardzo. Jako że to nasz 1 opis staraliśmy się przyłożyć to tego, przy następnych projektach postaram się być dokładniejszy
Vernitus Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Stały użytkownik Fabii, który dziś ujrzał samochód był zachwycony Zadowolenie pucujących - bezcenne
Justyna Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 fabia odżyła gratuluję efektu, szczególnie silniczek i maska od wewnątrz ładnie wygląda PS. widze, że zdjęcia robione koło lidla przy grochowskiej? Jeśli tak to bardzo blisko mnie
saintmc Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Justyna, Tak, to jedyny duży parking w pobliżu mojego domostwa gdzie mogłem zdjęcia całości zrobić
Justyna Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 ha ha a ja się zastanawiałam gdzie by tu fotki auta porobić dobry pomysł i to blisko kiedyś można by spota zrobić
saintmc Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 fajne fotki to można na parkingu podziemnym w Tesco przy Fildorfa. A i spota przy okazji, bardzo chętnie
Stefan-16 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Powiedz coś o - AG CGP. Bo przymierzam się do zakupu.
pietras_wawa Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Wszystko cacy wyszło Widzę że do plastkików zewnętrznych używałeś : -PB Trim Restorer -AG Bumper Care Mógłbyś ocenić te produkty, ponieważ szukam środku do plastków zew.
Bartek1985 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 - Meg’s GLASS CLEANER - wyśmienity zapach i skuteczność (choć w nie zalecanym stężeniu) wiec w jakim stężeniu ty to polecasz rozrabiać ?
saintmc Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Wieczorkiem, na spokojnie, usiądę i Wam odpiszę
Vernitus Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Jeśli mogę Powiedz coś o - AG CGP. Bo przymierzam się do zakupu. - Polecamy ten produkt choć trochę pyli po zbyt grubym nałożeniu, ale pięknie doczyszcza szkło - Meg’s GLASS CLEANER - wyśmienity zapach i skuteczność (choć w nie zalecanym stężeniu) wiec w jakim stężeniu ty to polecasz rozrabiać ? - tu było 1:9 jak dobrze pamiętam
saintmc Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 pietras_wawa, Trim restorer daje efekt mokrego plastiku, niektórzy stosują go też do opon, wg mnie idealnie nadaje się do uszczelek, podszybia, ew atrapy w zderzaku. Czyli do powierzchni małych. Na dużych powierzchniach np takich jak w vw passacie b5 listwy dolne (około 15cm wysokości i dookoła samochodu) po 1 nałożeniu gąbkowym aplikatorem i po przeschnięciu było widać smugi, gdzie niegdzie lepiej się przyjął a gdzie niegdzie wysechł pozostawiając jasne plamy, dopiero 2 warstwa łanie pokryła. Dodatkowo jest dość tłusty natomiast AG Bumper Care zna większość osób na forum, szybko się aplikuje, 1 warstwa wystarcza by ładnie poczernić, efekt? Lekki mat/satyna. Nie jest tak tłusty jak TRIM. Ale coś za coś, PB Trim wytrzymuję dłużej na aucie i nie sugeruje się tym że na niektóre elementy trzeba nakładać 2 warstwy. Użyliśmy jeszcze jednego środka: AG SUPER SHEEN. Fakt wykorzystaliśmy tylko do elementów plastikowych komory silnika, ale kiedyś robiłem test na swojej pacyfice na typowo amerykańskim, wyblakłym podszybiu. To AG dopiero ładnie sobie poradził. Teraz patrząc na komorę silnika, efekt ładny, Macik jak z fabryki ) [ Dodano: 11 Kwiecień 2011, 20:51 ] Bartek1985, Tak jak przedmówca napisał, użyliśmy stężenia 1:8 prawie 1:9 Producent zaleca 1:10 ale na mocniej zabrudzone szyby trzeba mocniej rozrobić. Oczywiście rozrabiany z wodą destylowaną. Po umyciu fibrą, pozostawione na około 1min i spolerowane czystą/suchą fibrą ładny zapach i naprawdę ładny efekt [ Dodano: 11 Kwiecień 2011, 20:57 ] Stefan-16, Tak jak Vernitus napisał, polecany produkt. Na początku trzeba wypracować soje produktu ilości nakładane na aplikator. My używaliśmy aplikatorów bawełnianych. Niewielka ilość produktu rozpracowana ręcznie na szybie podobnie jak SRP. Po wyschnięciu , wypolerować fibrą, im więcej produktu tym większy biały nalot na szybie. I co za tym idzie, więcej pyłu (przy stronie wew. szyby można uświnić deskę rozdzielczą). Tak jak Vernitus napisał, polecamy:)
SZyBA Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Bardzo ładna praca fajny efekt. TO ja też chce spot i fotki. Do Lidla czy Tesco mam 2-3km
saintmc Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Dziękujemy za wyrazy uznania ) A może przy lidlu są 2 karchery to można w sobotę rano na plukanie aukta się spiknąć
Justyna Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Zgłoś Opublikowano 11 Kwietnia 2011 są chyba dwa jak coś to mi pasuje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się