Czerw Posted September 22, 2009 Report Posted September 22, 2009 Denerwuje mnie jedna rzecz, czyli szybsze osiadanie kurzu na samochodzie nawoskowanym niż na takim, który nie był woskowany. Czy tak jest zawsze czy tylko w przypadku NXT 2.0, czy może ja źle nakładam wosk i go poleruję? Kiedyś podzieliłem maskę na 3 części, 1 bez wosku, 2 tani wosk, 3 NXT 2.0, wynik był taki że na NXT było najwięcej kurzu a na pozostałych prawie nic, jak polałem maskę wodą z wiaderka to dalej było widać różnicę.
Łukasz Posted September 22, 2009 Report Posted September 22, 2009 To, że kurz się osadza to nic nowego - powietrza nie mamy czystego. Ja dla przykładu pracuję też w miejscu gdzie kurzu od ulicy jest sporo dlatego kupiłem sobie dustera i używam w miarę potrzeby. Konkretnie mam coś takiego: http://forum.kosmetykaaut.info/viewtopic.php?t=469 Też mam na tą chwilę nałożony NXT 2.0 i przyznam szczerze, że nie zauważyłem żeby przyciągał jakoś kurz za to jak nie mam czasu na użycie dustera to wystarczy, że się szybko przejadę i kurz jest w dużej mierze zdmuchiwany
Andrzejsr Posted September 22, 2009 Report Posted September 22, 2009 Denerwuje mnie jedna rzecz, czyli szybsze osiadanie kurzu na samochodzie nawoskowanym niż na takim, który nie był woskowany. Czy tak jest zawsze czy tylko w przypadku NXT 2.0, czy może ja źle nakładam wosk i go poleruję?Kiedyś podzieliłem maskę na 3 części, 1 bez wosku, 2 tani wosk, 3 NXT 2.0, wynik był taki że na NXT było najwięcej kurzu a na pozostałych prawie nic, jak polałem maskę wodą z wiaderka to dalej było widać różnicę. Obrazek Obrazek Zauważyłem ten sam efekt po NXT 1.0, nie robiłem próby jak Ty, ale to przyciąganie kurzu i pyłu wręcz rzucało się w oczy. Na pewno większe niż przy ostatnio używanym Meguiars 16 i używanymi wczesniej Formuła 1 i mleczku silikonowym Prestone. Ten NXT jest jakby "suchy", czuć to przy polerowaniu i nakładaniu go, może elektorstatycznie ładuje przy polerowaniu powierzchnię, albo przynajmniej utrudnia jej rozładowanie się? Widoczne na granatowym lakierze, na srebrnym też potraktowanym NXT o wiele mniej, ale to chyba normalne.
Czerw Posted September 24, 2009 Author Report Posted September 24, 2009 No nic i tak zamierzam zmienić wosk na jakiś Collinite Postaram się zrobić zdjęcie różnicy osiadania kurzu przy następnym woskowaniu.
CMQ Posted September 24, 2009 Report Posted September 24, 2009 Miałem identyczny efekt ale przy Gold Class Wax Megsa. Kiedyś nawoskowałem jakąś część, reszty nie, po zaledwie jednym dniu nawoskowana część była zapylona, z wyraźną granicą między częścią woskowaną a nie woskowaną. Przy Swissvaxie tego nie ma.
Czerw Posted September 25, 2009 Author Report Posted September 25, 2009 Przy Swissvaxie tego nie ma. To mnie pocieszyłeś Mam nadzieje, że przy Colli też, bo muszę nawoskować lepszy samochód niż audi a4 czy e39 i wstydem by było gdyby po jednym dniu auto nadawałoby się do chociaż lekkiego płukania. Co do NXT to jest w miare dobry wosk, wczoraj umyłem Audi i postanowiłem nie wycierać, gdyż zostało bardzo mało wody na nim, bo reszta spłynęła. Wyjechałem na większą ulicę rozpędziłem się do większej prędkości i auto było suche bez wycierania.
Thomas Posted September 25, 2009 Report Posted September 25, 2009 Wyjechałem na większą ulicę rozpędziłem się do większej prędkości i auto było suche bez wycierania. no tak,a zacieki ??
Administrator CleanerFreak Posted September 27, 2009 Administrator Report Posted September 27, 2009 Denerwuje mnie jedna rzecz, czyli szybsze osiadanie kurzu na samochodzie nawoskowanym niż na takim, który nie był woskowany. Wosk, w zależności od jego konsystencji i właściwości, ma to do siebie, że niestety, póki dobrze nie wyschnie lub się nie "wypoci" i nie zostanie wypolerowany, może kurz przyciągać.Nie na darmo Swissvax mówi o nałożeniu wosku, wypolerowaniu, wystawieniu samochodu na parę godzin na słońce, ochłodzeniu i ponownym wypolerowaniu. Jednakże nie każdy wosk tego koniecznie wymaga. Częstym grzechem jest po prostu zrobienie autku „dobrze” i zbyt grube nałożenie wosku lub jego niedostateczne wypolerowanie. Wosk dobrze nałożony i wypolerowany nie przyciąga kurzu. Wręcz odwrotnie: kurz leżący na aucie (prędzej czy później kurz będzie) na połowie maski lub dachu zabezpieczonego woskiem, podczas jazdy sam „ucieka”, a na połowie niezabezpieczonej woskiem „trzyma” się bardziej „szorstkiego” lakieru. Również używając duster-a (miotełki do kurzu) widać tą różnicę: na części nawoskowanej kurz „schodzi” bez problemu, czego nie można powiedzieć częściach nienawoskowanych. Dokładnie to samo jest z brudem. Niezależnie od wszystkiego, jedno jest pewne: ktoś, kto auto po raz pierwszy auto nawoskował, lub użył „dobrego wosku” (przeważnie droższego) więcej widzi rys, kurzu itd. na lakierze, aniżeli przed zabiegiem. To już niestety „zboczenie” większości użytkowników naszego forum. Inni są zachwyceni, a my widzimy coś na lakierze, coś co nam jeszcze przeszkadza.
Thomas Posted September 27, 2009 Report Posted September 27, 2009 Niezależnie od wszystkiego, jedno jest pewne: ktoś, kto auto po raz pierwszy auto nawoskował, lub użył „dobrego wosku” (przeważnie droższego) więcej widzi rys, kurzu itd. na lakierze, aniżeli przed zabiegiem.To już niestety „zboczenie” większości użytkowników naszego forum. Inni są zachwyceni, a my widzimy coś na lakierze, coś co nam jeszcze przeszkadza. a to jest fakt ponieważ tutaj są większe oczekiwania anijeżeli w stosunku tam gdzie nic nie było robione więc jeżeli ktoś nakłada wosk, kolor nabiera głębi,połysku i w ogóle ładnie wygląda wtedy przyciąga wzrok bardziej może i dlatego wydaje się,że szybciej się brudzi
Administrator CleanerFreak Posted September 27, 2009 Administrator Report Posted September 27, 2009 a to jest fakt ponieważ tutaj są większe oczekiwania anijeżeli w stosunku tam gdzie nic nie było robione więc jeżeli ktoś nakłada wosk, kolor nabiera głębi,połysku i w ogóle ładnie wygląda wtedy przyciąga wzrok bardziej może i dlatego wydaje się,że szybciej się brudzi w większości przypadku tak jest, przy czy nie dotyczy to @czerw, gdyż jego test był jednoznaczny: Kiedyś podzieliłem maskę na 3 części, 1 bez wosku, 2 tani wosk, 3 NXT 2.0, wynik był taki że na NXT było najwięcej kurzu a na pozostałych prawie nic, jak polałem maskę wodą z wiaderka to dalej było widać różnicę.
Czerw Posted September 27, 2009 Author Report Posted September 27, 2009 Częstym grzechem jest po prostu zrobienie autku „dobrze” i zbyt grube nałożenie wosku lub jego niedostateczne wypolerowanie. Ja poprostu, poleruje dotąd aż otrzymam połysk i nie ma śladu po nie wypolerowanym wosku. Robiąc to nie przyciskam za mocno i może tutaj jest przyczyna. Co do nakładania za dużo to raczej nie, zrobiłem już tym woskiem koło 10 samochodów i ubyło mi może max 10% butelki.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now