Jump to content

Końcówki wydechu - jak oczyścić?


Recommended Posts

podpinam się pod temat. Na samych koncówkach mamy do czynienia z wżerem.

Swoje czyściłem szczotką palcową na wiertarce, później tempo, efekt taki sobie czekam na pomysły

Link to comment
Share on other sites

autosol, blue-b-gone i tym podobne srodki do polerowania aluminium. Niestety koncowki wydechu nie idzie jakos specjalnie pozniej zabezpieczyc (wosk nie wytrzyma takiej temp) wiec zostaje powtarzania procesu co pewien czas.

 

Normalnie recznie idezie to wypolerowac, przed sama polerka mozna posilkowac sie papierem sciernym o kilku roznych gradiacjach, wtedy sama polerka pasta pojdzie bardziej gladko.

Link to comment
Share on other sites

końcówki są z nierdzewki, puszka wydechu z aluminium. I nie mamy tu do czynienia z gładką powierzchnią z uwagi na wspomniane wżery.

 

ale to ze koncowka nie jest z aluminium nie przeszkadza w uzyciu srodkow do polerowania aluminium - sprawdzaja sie bardzo dobrze w tej materii

 

jak wspomnialem mozesz sie wczesniej posilkowac papierem sciernym celem wyrownania powierzchni oraz zadarcia wiekszych zanieczyszczen.

Link to comment
Share on other sites

Takie końcówki to jest max 2 godziny pracy. Woda plus papiery różnej gradacji ze stopniowym przechodzeniem aż do 2500 (ja u siebie bez dużych wżerów zacząłem od 800) na koniec środek do polerowania aluminium na filc na wiertarkę i robi się lusterko. Minusem jest to, że taki efekt jest nietrwały - całą zimę auto przestało w garażu bez opieki i końcówki okrył brązowy rdzawy nalot przez ten czas

Link to comment
Share on other sites

Tak jak zmstr pisze. Im wieksze ubytki w metalu tym mniejszej garadacji papieru trzeba uzyc. Nic innego sensownego nie wymyslisz, niestety trzeba takie koncowki odpolerowac przy kazdym myciu bo chwila jazdy w deszczu i juz jest brazowy nalot.

Link to comment
Share on other sites

Jako że nie dostanie się końcówki na moją rurę musiałem sam ją wyprowadzić

ja robiłem papierem ściernym od 400 do 2500 (od chyba 2000 już pracowałem z wodą)

i po tym autosol (tworzy jakąś powłokę przez co woda lepiej spływa i tworzy się jeszcze lepszy efekt)

po zimie tragedii nie ma, lustro jest ale porysowane, wystarczy przelecieć papierkiem z wodą i autosolem aby odświeżyć i będzie ok

niestety miałem wżery, i nie chciałem tak ściąć żeby z rury została bibuła

 

 

po użyciu druciaka na wiertarce:

(efekt bardzo nietrwały za chwilę rura odbarwiła się)

78838687.jpg

 

po wypoleraowaniu papierem 400-2500 + autosol:

(długotwały efekt)

 

85385813.jpg

 

74815443.jpg

 

95750566.jpg

Link to comment
Share on other sites

ładnie wyszło, u mnie wżery są trochę głębsze ale już wiem że polece papierem i finisz pastą, dzięki ;)

 

tylko kup odpowiednią pastę jak np autosol (ok 10zł) do polerowania alu i metali

bo tempo itp to słaby pomysł

Link to comment
Share on other sites

Panowie wczoraj skapitulowałem przy ogarnianiu koncówek w tatowozie

golf gti czyli taki kształt wydechm.th.jpg

całe to wywinięcie przy wylocie jest czarne od sadzy. Próbowałem decabitem (ładnie zeszły kropki po bokach ale wylotu nie ruszyło), benzyną, rozpuszczalnikiem, Attackiem, Specem, płynem do usuwania sadzy z szyb kominkowych, pastą polerską do metali na trzpieniu filcowym na wiertarce - cos tam zeszło ale bez szału, poza tym boje się że ta chromowana powłoka przy takim tarciu ucierpi.

Czym jeszcze próbować?

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie w a4 tdi polerowałem najpierw zgrubnie papierem o gradacji 600, potem wykańczałem filcem i pastą do polerowania nierdzewki "PP-50" dokładnie tą http://allegro.pl/pasta-polerska-pp-50- ... 52149.html

 

Pasta jest świetna, końcówka zamienia się w lustro nawet po tak grubym papierze jak 600.

U mnie niestety wżery są tak głębokie na końcu że będę musiał obciąć jakieś 10 mm końcówki, ale i bez tego wygląda super.

Zaraz wrzucę jakieś foto z komórki ;)

Link to comment
Share on other sites

Gdyby to była lita nierdzewka to też poleciałbym papierem i nie zadawał głupich pytań...

A to na 90% jest jakaś powłoka, którą mam wrażenie że w jednym miejscu przetarłem(filcem) więc szukam metody chemicznej

Link to comment
Share on other sites

U mnie końcówka w tdiku była właśnie pokryta czymś aluminiowo podobnym, pod spodem była nierdzewka. Chemicznie może płynem do mycia silników ? Powinno doczyścić. Jak u mnie osłonę silnika doczyściło to taką końcówkę bez problemu ;)

Link to comment
Share on other sites

Gdyby to była lita nierdzewka to też poleciałbym papierem i nie zadawał głupich pytań...

A to na 90% jest jakaś powłoka, którą mam wrażenie że w jednym miejscu przetarłem(filcem) więc szukam metody chemicznej

 

Generalnie możesz mieć już przepalony materiał i nic nie zrobisz.

Link to comment
Share on other sites

U mnie końcówka w tdiku była właśnie pokryta czymś aluminiowo podobnym, pod spodem była nierdzewka. Chemicznie może płynem do mycia silników ? Powinno doczyścić. Jak u mnie osłonę silnika doczyściło to taką końcówkę bez problemu

mysle ze do czyszczenia chemicznego moze byc dobry cleaner citrus 3M, swietnie odtluszcza i czysci (jak by ktos chcial to mam do sprzedania)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Panowie czym potraktować taki 3 letni wydech.

proponuję przeczytać kilka postów wyżej i będziesz miał przynajmniej kilka wersji tego co z tym możesz zrobić,

Link to comment
Share on other sites

Forest myślę, że to powinno Ci pomóc ;) klik na samym dole...

Tylko niewiem czy aż chcę taki chrom. Najwyżej zostanę przy papierze 1000 i spoleruje pastą, ale pastę zamierzam kupić Autosol Metal Polish, będzie dobra ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.