m1chal Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 da się coś z tym zrobić? jakoś oczyścić, wypolerować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adiq Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 podpinam się pod temat. Na samych koncówkach mamy do czynienia z wżerem. Swoje czyściłem szczotką palcową na wiertarce, później tempo, efekt taki sobie czekam na pomysły Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 autosol, blue-b-gone i tym podobne srodki do polerowania aluminium. Niestety koncowki wydechu nie idzie jakos specjalnie pozniej zabezpieczyc (wosk nie wytrzyma takiej temp) wiec zostaje powtarzania procesu co pewien czas. Normalnie recznie idezie to wypolerowac, przed sama polerka mozna posilkowac sie papierem sciernym o kilku roznych gradiacjach, wtedy sama polerka pasta pojdzie bardziej gladko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adiq Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 końcówki są z nierdzewki, puszka wydechu z aluminium. I nie mamy tu do czynienia z gładką powierzchnią z uwagi na wspomniane wżery. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m1chal Posted March 22, 2011 Author Report Share Posted March 22, 2011 polerka autosolem to na stożek filcowy np co? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 końcówki są z nierdzewki, puszka wydechu z aluminium. I nie mamy tu do czynienia z gładką powierzchnią z uwagi na wspomniane wżery. ale to ze koncowka nie jest z aluminium nie przeszkadza w uzyciu srodkow do polerowania aluminium - sprawdzaja sie bardzo dobrze w tej materii jak wspomnialem mozesz sie wczesniej posilkowac papierem sciernym celem wyrownania powierzchni oraz zadarcia wiekszych zanieczyszczen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zmstr Posted March 23, 2011 Report Share Posted March 23, 2011 Takie końcówki to jest max 2 godziny pracy. Woda plus papiery różnej gradacji ze stopniowym przechodzeniem aż do 2500 (ja u siebie bez dużych wżerów zacząłem od 800) na koniec środek do polerowania aluminium na filc na wiertarkę i robi się lusterko. Minusem jest to, że taki efekt jest nietrwały - całą zimę auto przestało w garażu bez opieki i końcówki okrył brązowy rdzawy nalot przez ten czas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas G Posted March 23, 2011 Report Share Posted March 23, 2011 Tak jak zmstr pisze. Im wieksze ubytki w metalu tym mniejszej garadacji papieru trzeba uzyc. Nic innego sensownego nie wymyslisz, niestety trzeba takie koncowki odpolerowac przy kazdym myciu bo chwila jazdy w deszczu i juz jest brazowy nalot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sq8shq Posted March 23, 2011 Report Share Posted March 23, 2011 teoretycznie mozna by bylo pociagnac koncowke lakierem zaroodpornym, ale to juz nie bedzie lustro tylko taki srebrno-siwy mat wyjdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAMIAN1991 Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Wydaje mi sie ze zeby ładnie zrobic tego typu końcówke to przydała by sie wełna metalowa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yogi Posted March 25, 2011 Report Share Posted March 25, 2011 Jako że nie dostanie się końcówki na moją rurę musiałem sam ją wyprowadzić ja robiłem papierem ściernym od 400 do 2500 (od chyba 2000 już pracowałem z wodą) i po tym autosol (tworzy jakąś powłokę przez co woda lepiej spływa i tworzy się jeszcze lepszy efekt) po zimie tragedii nie ma, lustro jest ale porysowane, wystarczy przelecieć papierkiem z wodą i autosolem aby odświeżyć i będzie ok niestety miałem wżery, i nie chciałem tak ściąć żeby z rury została bibuła po użyciu druciaka na wiertarce: (efekt bardzo nietrwały za chwilę rura odbarwiła się) po wypoleraowaniu papierem 400-2500 + autosol: (długotwały efekt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adiq Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 ładnie wyszło, u mnie wżery są trochę głębsze ale już wiem że polece papierem i finisz pastą, dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yogi Posted March 26, 2011 Report Share Posted March 26, 2011 ładnie wyszło, u mnie wżery są trochę głębsze ale już wiem że polece papierem i finisz pastą, dzięki tylko kup odpowiednią pastę jak np autosol (ok 10zł) do polerowania alu i metali bo tempo itp to słaby pomysł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek Posted March 30, 2011 Report Share Posted March 30, 2011 Panowie wczoraj skapitulowałem przy ogarnianiu koncówek w tatowozie golf gti czyli taki kształt całe to wywinięcie przy wylocie jest czarne od sadzy. Próbowałem decabitem (ładnie zeszły kropki po bokach ale wylotu nie ruszyło), benzyną, rozpuszczalnikiem, Attackiem, Specem, płynem do usuwania sadzy z szyb kominkowych, pastą polerską do metali na trzpieniu filcowym na wiertarce - cos tam zeszło ale bez szału, poza tym boje się że ta chromowana powłoka przy takim tarciu ucierpi. Czym jeszcze próbować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yogi Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 papierem ściernym ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SewerynD Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Tia... chrom papierem ściernym ... Filc + pasta i próbuj do skutku, to tak jak z lakierem w sumie, jeden przejazd nie wystarczy. Ewentualnie pokombinuj z różnego rodzaju pastami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Ja u siebie w a4 tdi polerowałem najpierw zgrubnie papierem o gradacji 600, potem wykańczałem filcem i pastą do polerowania nierdzewki "PP-50" dokładnie tą http://allegro.pl/pasta-polerska-pp-50- ... 52149.html Pasta jest świetna, końcówka zamienia się w lustro nawet po tak grubym papierze jak 600. U mnie niestety wżery są tak głębokie na końcu że będę musiał obciąć jakieś 10 mm końcówki, ale i bez tego wygląda super. Zaraz wrzucę jakieś foto z komórki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borek Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Gdyby to była lita nierdzewka to też poleciałbym papierem i nie zadawał głupich pytań... A to na 90% jest jakaś powłoka, którą mam wrażenie że w jednym miejscu przetarłem(filcem) więc szukam metody chemicznej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 U mnie końcówka w tdiku była właśnie pokryta czymś aluminiowo podobnym, pod spodem była nierdzewka. Chemicznie może płynem do mycia silników ? Powinno doczyścić. Jak u mnie osłonę silnika doczyściło to taką końcówkę bez problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
SewerynD Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Gdyby to była lita nierdzewka to też poleciałbym papierem i nie zadawał głupich pytań...A to na 90% jest jakaś powłoka, którą mam wrażenie że w jednym miejscu przetarłem(filcem) więc szukam metody chemicznej Generalnie możesz mieć już przepalony materiał i nic nie zrobisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas0007 Posted April 6, 2011 Report Share Posted April 6, 2011 U mnie końcówka w tdiku była właśnie pokryta czymś aluminiowo podobnym, pod spodem była nierdzewka. Chemicznie może płynem do mycia silników ? Powinno doczyścić. Jak u mnie osłonę silnika doczyściło to taką końcówkę bez problemu mysle ze do czyszczenia chemicznego moze byc dobry cleaner citrus 3M, swietnie odtluszcza i czysci (jak by ktos chcial to mam do sprzedania) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Posted May 22, 2011 Report Share Posted May 22, 2011 Panowie czym potraktować taki 3 letni wydech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malkolm Posted May 22, 2011 Report Share Posted May 22, 2011 Panowie czym potraktować taki 3 letni wydech. proponuję przeczytać kilka postów wyżej i będziesz miał przynajmniej kilka wersji tego co z tym możesz zrobić, Link to comment Share on other sites More sharing options...
yukon Posted May 22, 2011 Report Share Posted May 22, 2011 Forest myślę, że to powinno Ci pomóc klik na samym dole... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Posted May 22, 2011 Report Share Posted May 22, 2011 Forest myślę, że to powinno Ci pomóc klik na samym dole... Tylko niewiem czy aż chcę taki chrom. Najwyżej zostanę przy papierze 1000 i spoleruje pastą, ale pastę zamierzam kupić Autosol Metal Polish, będzie dobra ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now