Skocz do zawartości

Meguaiars Ultimate Compund + SwirlX


firmek

Rekomendowane odpowiedzi

Tematow traktujacych o UC jest juz sporo na forum. Chcialem jednak dodac ten maly test by przypomniec, ze jest to srodek zalicajacy sie do kategorii compound czyli srodkow mocno sciernych.

 

Na poczatek zestawienie agresywnosci czesci z srodkow Meguaiars:

e5bc6903a530c06e.jpg

 

Glowny obiek testu to klapa bagaznika zmasakrowana przez dzieciaki zgarniajace sobie snieg z brudnego auta :cry:

 

Pracz reczna, UC, Swirl X i aplikator tri color, twarda (zolta) strona.

 

Po jednym podejsciu, najpierw UC potem SwirlX. Oba srodki w ilosci 2 ziaren grochu wpracowane prawie az do znikniecia:

 

653cfd951f3bdc09.jpg

 

Po nastepncych 3 podejsciach, 2x UC zakonczone 1xSX:

 

fa8c1e34f43c98f7.jpg

 

Srodki bez wiekszego problemu dadza sie wpracowac praktycznie do calkowitego znikniecia. Musze tutaj zwrocic honor SwirlX. Moja pierwsze probe z tym srodkiem wspominam bardzo zle. Srodek nie dawal sie wpracowac do konca, szybko wysychal a zaschniety byl bardzo trudny do usuniecia. Mysle, ze byly ku temu dwa powody: za duzo srodka na aplikatorze oraz zly aplikator - piankowy megsa. Z tri color pracowalo sie zupelnie inaczej. Bardzo pomoga tez zwilzenie aplikatora od czasu do czasu quick detailerem. Co drugi, trzeci raz nie nakladalem srodka, pryskalem tylko QD co bylo wystarczajace by dalej pracowac - podpatrzone z technicki "slow cut".

 

Na pewno 100% rys nie zostalo usuniete i nawet ten maly fragment kosztowal sporo wysilku jednak poprawa jest zauwazalna. Na pytanie czy jest sens brac sie za prace reczna mysle ze zalezy. W ten sposob zrobilem cale auto i chociaz dalej bylo latwiej bo tylko klapa byla tak bardzo zmasakrowana to jednak wiecej recznie nie bede probowal. Maszyna bylo by i szybciej i latwiej a przede wszystkim lepiej.

 

Pewnie zastanawiacie sie czemu uzylem comba UC i SwirlX. Otoz dlatego:

 

cab77288acdeb565.jpg

35e0cd144690851c.jpg

 

Jednak UC nie na darmo nazywa sie "compound". Jest to bardzo silny srodek, znajdujacy sie na prawie na samej gorze w skali srodkow megsa. Efekty widac na zdjeciach powyzej. VAGowski lakier, podobno nalezacy do tych bardzo twardych a jednak UC zostawil na nim hologramy. Warto wiec dwa razy zastanowic sie zanim siegniemy od razu bo bardzo mocny srodek. Nie zawsze musi byc taka koniecznosc, nawet recznie nalezy zaczac od czegos mniej agresywnego i dopiero gdy ten srodek nie daje rady przejsc do mocniejszego. W przypadku mocniejszych srodkow nalezy miec pod reka cos do wykonczenia.

 

Dalej kontynuowalem juz samym SwirlX. Efekt koncowy, niestety zrobilo sie juz ciemno:

 

f39ef37ef83bd2cc.jpg

8f87873e553303c3.jpg

 

PS: Zdjec z przebiegu testu bylo o wiele wiecej, jednak fotografowanie stanu lakieru wymaga wprawy, wiekszosc wyszla rozmazana lub z focusem na krajobraz a nie lakier :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak UC nie na darmo nazywa sie "compound". Jest to bardzo silny srodek, znajdujacy sie na prawie na samej gorze w skali srodkow megsa. Efekty widac na zdjeciach powyzej. VAGowski lakier, podobno nalezacy do tych bardzo twardych a jednak UC zostawil na nim hologramy. Warto wiec dwa razy zastanowic sie zanim siegniemy od razu bo bardzo mocny srodek. Nie zawsze musi byc taka koniecznosc, nawet recznie nalezy zaczac od czegos mniej agresywnego i dopiero gdy ten srodek nie daje rady przejsc do mocniejszego. W przypadku mocniejszych srodkow nalezy miec pod reka cos do wykonczenia.

 

Wyszedłem z tego samego założenia po pracy przy Peugeocie - potrzebny jest jakiś finisz bo w niektórych miejscach widac ewidentna mgiełkę... Chyba zdecyduje sie na swirlX..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Master
VAGowski lakier, podobno nalezacy do tych bardzo twardych a jednak UC zostawil na nim hologramy

Osobiście działałem również na VAG'owskim lakierze, ale hologramów ni jak nie byłem w stanie uzyskać. Być może robiłem coś inaczej, może za słabo?, chociaż mocne tarcie przez 10 minut praktycznie w jednym miejscu, trudno nazwać słabym. Być może zależy to od tego, że nie każdy VAG'owski to taki sam twardy lakier. Niemcy mają swoje, Hiszpanie swoje, a Czesi swoje mimo że koncern ten sam. Dlatego sądzę, że na lakierach naprawdę twardych, UC nie jest w stanie im w niczym zaszkodzić poza zwiększeniem blasku.

bo w niektórych miejscach widac ewidentna mgiełkę...

Tu bardzo trudno mi jest coś wywnioskować, bo lakier chyba miększy, ale zupełnie nie wiem, jak rozumieć tą "mgiełkę". Z takiego określenia, raczej bym sądził, że UC nie został dostatecznie wypacowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ostatnio z rozmowy z chemikiem z AMTRY (importer TW,WB,WD-40, itp) dowiedziałem się, że twardość danego lakieru ma istotny związek z jego kolorem, im ciemniejszy tym twardszy, może więc w tym jest różnica przy pracy na UC ręcznie i lakierach VAG`a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Master
im ciemniejszy tym twardszy

No nie wiem, może tak jest, pod warunkiem, że stosuje się różne klary w zależności od koloru. W końcu dla lakierów z klarem o twardości nie decyduje kolor lakieru, a twardość właśnie klaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ostroznie podchodzilem do UC. Pilnowalem sie ilosci, produkt byl wpracowywany do konca. Pozatym to czy wpracujemy go do konca czy nie nie powinno miec znaczenia bo megs twierdzi, ze UC jest srodkiem ktorego czasteczki sie nie wymagaja rozbicia, zaprojektowanym specjalnie do pracy recznej lub z DA i nie nadajacym sie na rotacje.

Hologramy byly bardzo male, ledwo zauwazalne. SwirlX jak i pewnie lekko scierny cleaner typu LPL dal by sobie z nimi rade nawet recznie. Nie traktuje ich jako minus UC bo przy mocnych srodkach mozna sie takich efektow spodziewac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Kurcze, a jeszcze niedawno na forum pisano, że trzeba być mega artystą, żeby narobić hologramów-trochę się zniechęciłem do UC :D A co do tej twardości, to nie sądzę, że im ciemniejszy tym twardszy-nie ma chyba nic bardziej miękkiego od czarnej perły-moja vagowska :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno Ktos wrzucal tabelke twardosci lakierow i wynikalo z niej, ze skoda ma srednio twary lakier, gdzie inne auta z VAG twardy. Zawsze jest tez pytanie czy czegos samemu zle nie zrobilem, moze mam za twarda reke :lol:

 

[ Dodano: 13 Kwiecień 2011, 22:28 ]

Chodzilo mi o ta tabelke: http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog ... rdness.pdf

 

[ Dodano: 13 Kwiecień 2011, 22:32 ]

trochę się zniechęciłem do UC
Nie ma co sie zniechecac. Przeciez nie zostawilem hologramow na aucie, bez problemu zeszly przy pomocy SwirlX.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ta tabelka jest moim zdaniem mocno niezgodna z rzeczywistością. W żadnym wypadku twardośc lakieru Astona nie jest taka jak Seatów, tak samo zakwalifikowanie Subaru do tej grupy to pomyłka bo mają bardzo miękkie lakiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ostatnio z rozmowy z chemikiem z AMTRY (importer TW,WB,WD-40, itp) dowiedziałem się, że twardość danego lakieru ma istotny związek z jego kolorem, im ciemniejszy tym twardszy, może więc w tym jest różnica przy pracy na UC ręcznie i lakierach VAG`a

 

Pierwsze słyszę :o Jak to jest możliwe jeżeli praktycznie wszystkie lakiery są teraz kryte clearcotem i on zawsze jest równie twardy czy położony na bazę czerwoną, czy czarną czy metaliczną?

Możemy tak mówić najwyżej o starych lakierach niemetalicznych które nie były kryte clearcoatem. Ale teraz już producenci na pewno, jak i lakiernicy odchodzą od tych lakierów i wszystko jest kryte clearcotem. Producenci stosują przecież już od dawna bazy wodne. Dobre lakiernie również a inne za niedługo będą musiały bo bazy solventowe przestaną być produkowane po 2012 roku.

 

Twardość zależy wiec od użytego clearcoatu a nie od koloru. Kolega z amtry posługuje się wiedzą z przed ok 15lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie tak szukam i znależć nie mogę więc zapytam tu.Mianowicie pragnę pozbyć się swirli z granatowego metallic na Audi rs6.Pracowałem na 3M zakończyłem ultrafiną i super .Pamiątki po myjni mechanicznej i szczotce z wiadrem zniknęły a po zastosowaniu jak zauważyliście mojego ulubionego turtle zestawu (min. PEG) uzyskałem mokre lustrerko na którym mam....swirle:( mało ich jest ale nie pozwalają mi zasnąć.Audi wraca do mnie za ok 2 tyg i zamierzam się przysadzić do niego właśnie z Megs SX ale ...Czy SX usuwa czy bardziej maskuje swirle?Chcę jak najdłużej zachować nieskazitelność klaru bo pacjent jest myty na bezdotykowych więc prędzej czy póżniej każdy wosk i sealant spłynie i nie chce znów zobaczyć na tym swirli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.