firmek Posted March 13, 2011 Report Posted March 13, 2011 Tematow traktujacych o UC jest juz sporo na forum. Chcialem jednak dodac ten maly test by przypomniec, ze jest to srodek zalicajacy sie do kategorii compound czyli srodkow mocno sciernych. Na poczatek zestawienie agresywnosci czesci z srodkow Meguaiars: Glowny obiek testu to klapa bagaznika zmasakrowana przez dzieciaki zgarniajace sobie snieg z brudnego auta Pracz reczna, UC, Swirl X i aplikator tri color, twarda (zolta) strona. Po jednym podejsciu, najpierw UC potem SwirlX. Oba srodki w ilosci 2 ziaren grochu wpracowane prawie az do znikniecia: Po nastepncych 3 podejsciach, 2x UC zakonczone 1xSX: Srodki bez wiekszego problemu dadza sie wpracowac praktycznie do calkowitego znikniecia. Musze tutaj zwrocic honor SwirlX. Moja pierwsze probe z tym srodkiem wspominam bardzo zle. Srodek nie dawal sie wpracowac do konca, szybko wysychal a zaschniety byl bardzo trudny do usuniecia. Mysle, ze byly ku temu dwa powody: za duzo srodka na aplikatorze oraz zly aplikator - piankowy megsa. Z tri color pracowalo sie zupelnie inaczej. Bardzo pomoga tez zwilzenie aplikatora od czasu do czasu quick detailerem. Co drugi, trzeci raz nie nakladalem srodka, pryskalem tylko QD co bylo wystarczajace by dalej pracowac - podpatrzone z technicki "slow cut". Na pewno 100% rys nie zostalo usuniete i nawet ten maly fragment kosztowal sporo wysilku jednak poprawa jest zauwazalna. Na pytanie czy jest sens brac sie za prace reczna mysle ze zalezy. W ten sposob zrobilem cale auto i chociaz dalej bylo latwiej bo tylko klapa byla tak bardzo zmasakrowana to jednak wiecej recznie nie bede probowal. Maszyna bylo by i szybciej i latwiej a przede wszystkim lepiej. Pewnie zastanawiacie sie czemu uzylem comba UC i SwirlX. Otoz dlatego: Jednak UC nie na darmo nazywa sie "compound". Jest to bardzo silny srodek, znajdujacy sie na prawie na samej gorze w skali srodkow megsa. Efekty widac na zdjeciach powyzej. VAGowski lakier, podobno nalezacy do tych bardzo twardych a jednak UC zostawil na nim hologramy. Warto wiec dwa razy zastanowic sie zanim siegniemy od razu bo bardzo mocny srodek. Nie zawsze musi byc taka koniecznosc, nawet recznie nalezy zaczac od czegos mniej agresywnego i dopiero gdy ten srodek nie daje rady przejsc do mocniejszego. W przypadku mocniejszych srodkow nalezy miec pod reka cos do wykonczenia. Dalej kontynuowalem juz samym SwirlX. Efekt koncowy, niestety zrobilo sie juz ciemno: PS: Zdjec z przebiegu testu bylo o wiele wiecej, jednak fotografowanie stanu lakieru wymaga wprawy, wiekszosc wyszla rozmazana lub z focusem na krajobraz a nie lakier
Jan Wronowski Posted March 13, 2011 Report Posted March 13, 2011 Jednak UC nie na darmo nazywa sie "compound". Jest to bardzo silny srodek, znajdujacy sie na prawie na samej gorze w skali srodkow megsa. Efekty widac na zdjeciach powyzej. VAGowski lakier, podobno nalezacy do tych bardzo twardych a jednak UC zostawil na nim hologramy. Warto wiec dwa razy zastanowic sie zanim siegniemy od razu bo bardzo mocny srodek. Nie zawsze musi byc taka koniecznosc, nawet recznie nalezy zaczac od czegos mniej agresywnego i dopiero gdy ten srodek nie daje rady przejsc do mocniejszego. W przypadku mocniejszych srodkow nalezy miec pod reka cos do wykonczenia. Wyszedłem z tego samego założenia po pracy przy Peugeocie - potrzebny jest jakiś finisz bo w niektórych miejscach widac ewidentna mgiełkę... Chyba zdecyduje sie na swirlX..
Master kecav Posted March 13, 2011 Master Report Posted March 13, 2011 VAGowski lakier, podobno nalezacy do tych bardzo twardych a jednak UC zostawil na nim hologramy Osobiście działałem również na VAG'owskim lakierze, ale hologramów ni jak nie byłem w stanie uzyskać. Być może robiłem coś inaczej, może za słabo?, chociaż mocne tarcie przez 10 minut praktycznie w jednym miejscu, trudno nazwać słabym. Być może zależy to od tego, że nie każdy VAG'owski to taki sam twardy lakier. Niemcy mają swoje, Hiszpanie swoje, a Czesi swoje mimo że koncern ten sam. Dlatego sądzę, że na lakierach naprawdę twardych, UC nie jest w stanie im w niczym zaszkodzić poza zwiększeniem blasku. bo w niektórych miejscach widac ewidentna mgiełkę... Tu bardzo trudno mi jest coś wywnioskować, bo lakier chyba miększy, ale zupełnie nie wiem, jak rozumieć tą "mgiełkę". Z takiego określenia, raczej bym sądził, że UC nie został dostatecznie wypacowany.
lakikwap Posted March 13, 2011 Report Posted March 13, 2011 Umnie naprawde ostre tarcie aplikatorem bawełnianym miękiego lakieru fiata przyniosło bardzo dobre efekty i żadnych hologramów.
dzierzaGST Posted March 13, 2011 Report Posted March 13, 2011 panowie ostatnio z rozmowy z chemikiem z AMTRY (importer TW,WB,WD-40, itp) dowiedziałem się, że twardość danego lakieru ma istotny związek z jego kolorem, im ciemniejszy tym twardszy, może więc w tym jest różnica przy pracy na UC ręcznie i lakierach VAG`a
Master kecav Posted March 13, 2011 Master Report Posted March 13, 2011 im ciemniejszy tym twardszy No nie wiem, może tak jest, pod warunkiem, że stosuje się różne klary w zależności od koloru. W końcu dla lakierów z klarem o twardości nie decyduje kolor lakieru, a twardość właśnie klaru.
dzierzaGST Posted March 13, 2011 Report Posted March 13, 2011 jak napisałem to info zasłyszane więc nie powiedziane że w każdym przypadku jest tak samo
firmek Posted March 14, 2011 Author Report Posted March 14, 2011 Bardzo ostroznie podchodzilem do UC. Pilnowalem sie ilosci, produkt byl wpracowywany do konca. Pozatym to czy wpracujemy go do konca czy nie nie powinno miec znaczenia bo megs twierdzi, ze UC jest srodkiem ktorego czasteczki sie nie wymagaja rozbicia, zaprojektowanym specjalnie do pracy recznej lub z DA i nie nadajacym sie na rotacje. Hologramy byly bardzo male, ledwo zauwazalne. SwirlX jak i pewnie lekko scierny cleaner typu LPL dal by sobie z nimi rade nawet recznie. Nie traktuje ich jako minus UC bo przy mocnych srodkach mozna sie takich efektow spodziewac.
theOne Posted April 13, 2011 Report Posted April 13, 2011 Kurcze, a jeszcze niedawno na forum pisano, że trzeba być mega artystą, żeby narobić hologramów-trochę się zniechęciłem do UC A co do tej twardości, to nie sądzę, że im ciemniejszy tym twardszy-nie ma chyba nic bardziej miękkiego od czarnej perły-moja vagowska
Administrator Evo Posted April 13, 2011 Administrator Report Posted April 13, 2011 Ja słyszałem teorie od kilku osób stąd że jasne kolory są generalnie twardsze, przynajmniej w grupie VAGa.
firmek Posted April 13, 2011 Author Report Posted April 13, 2011 Niedawno Ktos wrzucal tabelke twardosci lakierow i wynikalo z niej, ze skoda ma srednio twary lakier, gdzie inne auta z VAG twardy. Zawsze jest tez pytanie czy czegos samemu zle nie zrobilem, moze mam za twarda reke [ Dodano: 13 Kwiecień 2011, 22:28 ] Chodzilo mi o ta tabelke: http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog ... rdness.pdf [ Dodano: 13 Kwiecień 2011, 22:32 ] trochę się zniechęciłem do UC Nie ma co sie zniechecac. Przeciez nie zostawilem hologramow na aucie, bez problemu zeszly przy pomocy SwirlX.
Administrator Evo Posted April 13, 2011 Administrator Report Posted April 13, 2011 Ta tabelka jest moim zdaniem mocno niezgodna z rzeczywistością. W żadnym wypadku twardośc lakieru Astona nie jest taka jak Seatów, tak samo zakwalifikowanie Subaru do tej grupy to pomyłka bo mają bardzo miękkie lakiery.
yukon Posted April 13, 2011 Report Posted April 13, 2011 na jakim poziome postawilibyście UC odnośnie do 3M i SSR? pytam realnie z doświadczenia
RedHornet Posted April 14, 2011 Report Posted April 14, 2011 panowie ostatnio z rozmowy z chemikiem z AMTRY (importer TW,WB,WD-40, itp) dowiedziałem się, że twardość danego lakieru ma istotny związek z jego kolorem, im ciemniejszy tym twardszy, może więc w tym jest różnica przy pracy na UC ręcznie i lakierach VAG`a Pierwsze słyszę Jak to jest możliwe jeżeli praktycznie wszystkie lakiery są teraz kryte clearcotem i on zawsze jest równie twardy czy położony na bazę czerwoną, czy czarną czy metaliczną? Możemy tak mówić najwyżej o starych lakierach niemetalicznych które nie były kryte clearcoatem. Ale teraz już producenci na pewno, jak i lakiernicy odchodzą od tych lakierów i wszystko jest kryte clearcotem. Producenci stosują przecież już od dawna bazy wodne. Dobre lakiernie również a inne za niedługo będą musiały bo bazy solventowe przestaną być produkowane po 2012 roku. Twardość zależy wiec od użytego clearcoatu a nie od koloru. Kolega z amtry posługuje się wiedzą z przed ok 15lat.
Guest Posted April 22, 2011 Report Posted April 22, 2011 Panowie tak szukam i znależć nie mogę więc zapytam tu.Mianowicie pragnę pozbyć się swirli z granatowego metallic na Audi rs6.Pracowałem na 3M zakończyłem ultrafiną i super .Pamiątki po myjni mechanicznej i szczotce z wiadrem zniknęły a po zastosowaniu jak zauważyliście mojego ulubionego turtle zestawu (min. PEG) uzyskałem mokre lustrerko na którym mam....swirle:( mało ich jest ale nie pozwalają mi zasnąć.Audi wraca do mnie za ok 2 tyg i zamierzam się przysadzić do niego właśnie z Megs SX ale ...Czy SX usuwa czy bardziej maskuje swirle?Chcę jak najdłużej zachować nieskazitelność klaru bo pacjent jest myty na bezdotykowych więc prędzej czy póżniej każdy wosk i sealant spłynie i nie chce znów zobaczyć na tym swirli.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now