Jump to content

BMW 850i 1990 i 850 Ci 1993


KinceK
 Share

Recommended Posts

To jest moje oczko w głowie, które postanowiłem poddać procesowi kompletnego detailingu. Z racji niskich temperatur jakie ostatnio panowały i marnej wydajności mojego kominka w garażu prace szły bardzo wolno szczególnie, że były wykonywane w tak zwanym wolnym czasie, czyli rzadko tym bardziej, że auto garażuje u rodziców 30km od domu :/ W każdym razie jest to mój pierwszy projekt i dodatkowy czas poświęciłem na eksperymenty z padami pastami, tym bardziej, że moje auto było kilka razy lakierowane w różnych miejscach i powiedzmy, że lakiernicy się nie popisali(żaden el nie był wymieniany, więc mogli się przyłożyć - ale Włosi jak parkują tak lakierują :) ) , na 100% zrobię jej nowy lakier, ale na razie wyciągnę z tego co się da.

 

Lakier był niesamowicie zniszczony i stracił kompletnie głębię. Teraz jest o niebo lepiej, ale nie jestem jeszcze usatysfakcjonowany z efektu, ale przecież nie od razu trzeba robić 100% korekcji, co potwierdziły słowa Juliana na dniach otwartych, po co zdejmować dużą ilość lakieru, gdy auto jest normalnie użytkowane i zaraz coś znów się pojawi. W każdym razie tu jest parę zdjęć z regeneracji, przepraszam za marną jakość, ale mam nadzieję, że choć trochę będzie widać jakie zmiany zaszły na lakierze.

 

Użyłem Makity 9227, uchwytów 3M 150 i 75mm, pady i pasty również 3M, testowałem też taśmy 3M i zwykłe(prawdę mówiąc szczególnej różnicy nie widzę poza kolorem i sposobem w jaki się odklejają). Wcześniej glinka bh soft.

 

060220111503.jpg

 

 

090220111566.jpg

 

090220111568.jpg

 

080220111547.jpg

 

080220111553.jpg

 

070220111514.jpg

 

090220111580.jpg

 

280220111627.jpg

 

280220111621.jpg

 

280220111619.jpg

 

Zdjęcia auta na zewnątrz były robione jak auto było zakurzone, ale przynajmniej widać głębię, a na fotce poniżej po myciu próbką szamponu R222 z CarSPA.

 

130320111653.jpg

 

Teraz albo wezmę się jeszcze za dociągnięcie paru niedoskonałości, a później HDC i Carbon od Zymola. Przede mną wnętrze i silnik, są względnie czyste, także nie powinno być za dużo roboty.

 

A tu zestaw z którego korzystam(jego większa część).

 

270120111449.jpg

 

W miarę postępów wrzucę kolejne fotki, miałem to zrobić po kompletnym procesie, ale liczę że mnie zmotywujecie do działania :)

Link to comment
Share on other sites

No to teraz czuję się zmotywowany :D Już 4 lata walczę z nią, naprawiam, uzupełniam plastiki(w zasadzie uzupełniałem, bo teraz nie brakuje nic co bym dostrzegł). Z estetyki to mi został temat z podsufitką jest jasno szara, a będzie czarna jak w CSI. Zgadzam się, że to najlepszy youngtimer, bo uwielbiam to auto mimo licznych(czyt. kosztownych) wad. Staram się o nią dbać, tfu dbam o nią najlepiej jak potrafię, dobrze że dzieci nie mam, bo by boso chodziły :) Z tymi cenami to fakt będą rosły, szczególnie dobrze zachowanych i ciekawych egzemplarzy. Miałem ją wymieniać na inną, ale wczoraj ostatecznie zdecydowałem, że auto zostaje, ma już polską fajną historię począwszy od tego, że jak przyjechała z Włoch to wystąpiła w Zakupie Kontrolowanym, a później wielokrotnie była prezentowana w BMW Trends, także emocjonalnie się związałem z tym samochodem, bo spędziłem na nim dobre kilkaset jeżeli już nie 1000godz. Tu jest taki trochę ściemniony artykuł o mojej, kolega pisał i wyszło jak wyszło, ale przynajmniej fajną sesję zrobił, szkoda tylko, że wtedy nie wiedziałem co to znaczy detailing :(

 

http://www.autocentrum.pl/testy/gt-po-bawarsku/

 

Tutaj dałem ogłoszenie na nią w BMW Klub Polska - są tam rzeczy które przy niej powymieniałem do tej pory :) Chyba trzeba będzie wkrótce je zdjąć.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=148984

 

Sorry, że się tak rozpisałem, ale uwielbiam gadać o Buni :)

 

@lakikwap - Tak cały zestaw pochodził od 3M, ale uzupełnię go o pasty Menzerny najprawdopodobniej.

 

Jeszcze 2 ósemki moich kolegów w takim samym kolorze Calypsorot metalic czekają na obróbkę :)

 

Pozdro i dzięki za miłe słowa :)

Link to comment
Share on other sites

piękne auto i ładnie wypracowane, jeżeli jesteś zadowolony ze stanu to szkoda go pylić, znajomy szukał 850 jako auta weekendowego i znaleźć coś w sensownym stanie graniczy z cudem...czemu chcesz uzupełniać zestaw o pasty menzerny z 3m było coś nie tak?

Link to comment
Share on other sites

THX

 

Z 3M wszystko ok, ale dzięki pastom Menzerny będę miał szerszy zakres trochę :)

 

Z progresu to na lakier został położony HD Cleanse Zymol i Carbon Zymola.

 

Wnętrze umyte APC Megsa na to dresing Chemical Guys, na uszczelki to samo. Do mycia użyłem pędzli Race Glaze. Skóra umyta Soft Clean z Colourlock, przy najbliższej okazji zaimpregnuje, dziś nie zdążyłem. Na opony trafił Endurance od Megsa. Na szyby poszedł Meguiars NXT Generation Glass. Przede mną jeszcze silnik, zostanie użyty Megs, do czyszczenia i dresing. Zapach pinacolada z Chemiacal Guys.

A tu parę fotek z wnętrza, sorry ponownie za beznadzieją jakość zdjęć, obiecuje że jak skończę projekt to dostanie odpowiednią sesję.

 

 

 

 

160320111679.jpg

 

160320111681.jpg

 

160320111671.jpg

 

160320111672.jpg

 

160320111682.jpg

 

160320111684.jpg

 

160320111688.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja prawdę mówiąc to wolę automat, z ręczną wyszło ponad 1tys sztuk i 1510 CSI na 30 tys wyprodukowanych. Prawdę mówiąc wolę automat w tym aucie, bo pasuje do charakteru, do hulania jest M3, ósemka jest nadzwyczajnej za ciężka, chyba żeby bebecha zrobić to by coś z tego było, ale pozostaje problem dużej masy V12. Z ręczną skrzynią jest jeszcze jeden problem, nie ma części zamiennych i jak coś pójdzie to serwis zażąda 20k od nas, a do automatu dostępna jest każda tarczka. Jeździłem i manualem i CSI, fajnie to chodzi, ale żeby w osiągach była jakaś wielka różnica to raczej nie, nawet z CSI, może kwestia zrywnego egzemplarza, a mój taki był od początku, później jeszcze doszły chipy na 337KM, zdemontowana blokada prędkości i wydech końcowy Remusa, który pewnie zostanie uzupełniony o el. robione na zamówienie. A wisienką na torcie będzie krótki dyfer od M5 E35 3.91 ze szperą, wtedy powinienem już 100 łapać w poniżej 6s, teraz jest 6.5, a fabrycznie niby 7.4.

Link to comment
Share on other sites

A wisienką na torcie będzie krótki dyfer od M5 E35 3.91 ze szperą,

chyba od e34 :)

 

Jasne, że tak :)

 

@Creasy - coś około 1:10, może troszeczkę więcej, bardzo ładnie wszystko schodziło :)

 

Megs podaje 1:10 na zwykłe zabrudzenia i 1:4 na silne.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
to tylko pokazówki firm detailingowych, których właściciele i tak maja wszystko w ....

 

Tak jest, a każdy pijak to złodziej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.