Skocz do zawartości

korekta lakieru na zderzakach i progach


Rekomendowane odpowiedzi

przeglądam projekty firm detailing'owych i nigdzie nie spotkałem się ze wzmianką, że przy korekcie lakieru auta elementy karoserii jak w temacie, nie są korygowane :o

czy tak robi każdy detailer ?!

przecież we współczesnych autach, zderzaki to znacząca powierzchnia karoserii ...

proszę znających się o wskazanie, czy lub dlaczego nie można poddawać korekcie wymienione części nadwozia, tzn., te elementy, które są plastikami pokrytymi lakierem jak reszta 'blach' ?

może tak być, że się nie znam, ale na mój gust auto po korekcie lakieru bez zderzaków wygląda jak pół (_._) zza krzaka :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Master
przeglądam projekty firm detailing'owych i nigdzie nie spotkałem się ze wzmianką, że przy korekcie lakieru auta elementy karoserii jak w temacie, nie są korygowane

Czyli wszystko jasne. Po co więc to pytanie? Po co mają pisać, że te elementy też podlegają korekcie? Pewnie napisali by, gdyby tych elementów nie korygowali, dlaczego ich nie korygują w danym przypadku.

Nie bardzo rozumiem Twoje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie nie jest przeze mnie wydumane. jest raczej wynikiem mojej frustracji z uwagi na fakt, że korzystałem z usług firmy, która w ten właśnie sposób 'zrobiła' mi autko :cry:

kecav, a czy według Ciebie powinno się robić taką korektę ? i jeszcze, czy istnieją jakieś przeciwwskazania do korekty tych elementów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

No bez jaj, jak to sobie wyobrażasz ? Całe auto zrobione, a zderzaki i progi dalej matowe ? :shock:

 

że korzystałem z usług firmy, która w ten właśnie sposób 'zrobiła' mi autko

 

Kto jest takim specjalistą ? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Master
a czy według Ciebie powinno się robić taką korektę ?

Wg. mnie, oczywiście, że tak. Problem jednak bardziej dotyczy Twojego pytania z pierwszego postu. Przeczytaj go uważnie. Zapytałeś, lub raczej stwierdziłeś, że nikt nie napisał, że te elementy nie były korygowane. Więc co mieli napisać, jak te elementy też były korygowane? Mieli skłamać?

i jeszcze, czy istnieją jakieś przeciwwskazania do korekty tych elementów ?

Wg. mnie nie ma żadnych przeciwskazań. Pewnie chodzi o to, że trzeba być bardziej ostrożnym, bo z reguły mało kto ma taki miernik, aby stwierdzić ile lakieru jest na np. plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pLaYmAn, załóżmy, że wstawiasz auto do detailing'u z uzgodnieniem wykonania korekty lakieru całości po zewnętrzu. przy odbiorze okazuje się, że w/w elementy nie zostały poddane korekcie, a jedynie nawoskowane i wypolerowane. z daleka wygląda fajnie. z bliska, niestety już nie.

dodajmy do tego, że przed stawieniem się na zabieg, byłeś osobiście swoim samochodem na oglądzie, żeby nie było później, że ze zdjęć/opisów własnych na odległość nie można było czegoś prawidłowo ocenić, czyli po prostu, aby zaistniała prawdziwość powiedzenia, że '... jeden obraz wart tysiąca słów ...'

napisz proszę, co byś wtedy odczuwał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Przecież sporo aut ma teraz np. plastikowe błotniki, spoilery albo inne elementy nadwozia. Robimy korektę drzwi, maski a błotnika już nie - bez sensu. Korekcie poddaje się wszystkie elementy - po prostu trafiłeś na jakiś partaczy.

Jak nie chcesz napisać gdzie to robiłeś to napisz za ile :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo, no ja jestem wkurzony/rozgoryczony, ale z uwagi na raczkowanie w detailing'u dopuszczam możliwość, że czegoś nie wiem, stąd w celu rozjaśnienia kwestii założyłem n/n wątek.

na tą chwilę nie chcę jeszcze podawać kto jest wykonawcą. może przeczyta i dojdzie do wniosku, że jednak się da skorygować lakierowane plastiki. choć do końca nie jestem tego pewien, bo usłyszałem ze strony wykonawcy usługi właśnie, że lakierowanych plastików się nie poddaje korekcie, ponieważ:

- nie można zmierzyć na plastiku grubości warstwy lakieru

- plastik nie odprowadza ciepła przy korekcie tak dobrze jak blacha i może się odparzyć, rozwarstwić ...

tak więc na tą chwilę jestem bardzo zadowolony z korekty lakieru na blacharce - tu trzeba oddać sprawiedliwość wykonawcy. jest naprawdę fajnie. niestety 'plastiki' psują mi całość :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

jotef, rozumiem twoje odczucia, widać trafiłeś na jakichś partaczy.

 

usłyszałem ze strony wykonawcy usługi właśnie, że lakierowanych plastików się nie poddaje korekcie, ponieważ:

- nie można zmierzyć na plastiku grubości warstwy lakieru

- plastik nie odprowadza ciepła przy korekcie tak dobrze jak blacha i może się odparzyć, rozwarstwić ...

 

Jak ktoś się takimi argumentami podpiera przy odmowie polerki to w ogóle nie powinien się tym zajmowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeśli to detailing to jak sama nazwa wskazuje zderzaki powinny być poddane korekcie ;)

Jednak na pewno korekta plastikowych elementów jest bardziej ryzykowna a co za tym idzie wymaga większego nakładu pracy i uwagi :song:

Pewnie dlatego u Ciebie nie została wykonana.

Czasami zderzaki nie są fabrycznie lakierowane tylko właściciel robi to na własne życzenie (np ja) wtedy wszystko zależy od tego jak zrobił to lakiernik a często robią to źle i polerowanie takich elementów niesie za sobą duże prawdopodobieństwo uszkodzenia.

Więc to chyba takie "ubezpieczenie" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e w/w elementy nie zostały poddane korekcie, a jedynie nawoskowane i wypolerowane. z daleka wygląda fajnie. z bliska, niestety już nie.

 

teraz juz całkiem nie rozumiem o co Ci chodzi piszesz ze zostały jedynie wypolerowane i masz pretensje, że nie zostały poddane korekcie co w końcu o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzychu147, jeśli słowo wypolerowane w całym kontekście i opisie n/n wątku jest dla Ciebie mylące, to proszę podpowiedz adekwatne, które jednoznacznie określi czynność po procesie naniesienia wosku i jego ręcznego 'przetarcia' (? ) miękką ściereczką dla wydobycia połysku ostatecznego ...

 

[ Dodano: 12 Luty 2011, 08:37 ]

kuflik, nie powiem. krzywdę bardzo łatwo jest zrobić każdemu, a w tym wątku absolutnie nie o to mi chodziło. złożyłem reklamację na usługę, która na tą chwilę została przyjęta. po poprawce zdam relację, czy jej jakość nawiązuje do korekty lakieru na 'blachach', z której jak już wyżej napisałem, jestem bardzo zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.