Jump to content

Recommended Posts

Posted

przeglądam projekty firm detailing'owych i nigdzie nie spotkałem się ze wzmianką, że przy korekcie lakieru auta elementy karoserii jak w temacie, nie są korygowane :o

czy tak robi każdy detailer ?!

przecież we współczesnych autach, zderzaki to znacząca powierzchnia karoserii ...

proszę znających się o wskazanie, czy lub dlaczego nie można poddawać korekcie wymienione części nadwozia, tzn., te elementy, które są plastikami pokrytymi lakierem jak reszta 'blach' ?

może tak być, że się nie znam, ale na mój gust auto po korekcie lakieru bez zderzaków wygląda jak pół (_._) zza krzaka :oops:

  • Master
Posted
przeglądam projekty firm detailing'owych i nigdzie nie spotkałem się ze wzmianką, że przy korekcie lakieru auta elementy karoserii jak w temacie, nie są korygowane

Czyli wszystko jasne. Po co więc to pytanie? Po co mają pisać, że te elementy też podlegają korekcie? Pewnie napisali by, gdyby tych elementów nie korygowali, dlaczego ich nie korygują w danym przypadku.

Nie bardzo rozumiem Twoje pytanie.

Posted

pytanie nie jest przeze mnie wydumane. jest raczej wynikiem mojej frustracji z uwagi na fakt, że korzystałem z usług firmy, która w ten właśnie sposób 'zrobiła' mi autko :cry:

kecav, a czy według Ciebie powinno się robić taką korektę ? i jeszcze, czy istnieją jakieś przeciwwskazania do korekty tych elementów ?

  • Administrator
Posted

No bez jaj, jak to sobie wyobrażasz ? Całe auto zrobione, a zderzaki i progi dalej matowe ? :shock:

 

że korzystałem z usług firmy, która w ten właśnie sposób 'zrobiła' mi autko

 

Kto jest takim specjalistą ? :wallbash:

  • Master
Posted
a czy według Ciebie powinno się robić taką korektę ?

Wg. mnie, oczywiście, że tak. Problem jednak bardziej dotyczy Twojego pytania z pierwszego postu. Przeczytaj go uważnie. Zapytałeś, lub raczej stwierdziłeś, że nikt nie napisał, że te elementy nie były korygowane. Więc co mieli napisać, jak te elementy też były korygowane? Mieli skłamać?

i jeszcze, czy istnieją jakieś przeciwwskazania do korekty tych elementów ?

Wg. mnie nie ma żadnych przeciwskazań. Pewnie chodzi o to, że trzeba być bardziej ostrożnym, bo z reguły mało kto ma taki miernik, aby stwierdzić ile lakieru jest na np. plastiku.

Posted

pLaYmAn, załóżmy, że wstawiasz auto do detailing'u z uzgodnieniem wykonania korekty lakieru całości po zewnętrzu. przy odbiorze okazuje się, że w/w elementy nie zostały poddane korekcie, a jedynie nawoskowane i wypolerowane. z daleka wygląda fajnie. z bliska, niestety już nie.

dodajmy do tego, że przed stawieniem się na zabieg, byłeś osobiście swoim samochodem na oglądzie, żeby nie było później, że ze zdjęć/opisów własnych na odległość nie można było czegoś prawidłowo ocenić, czyli po prostu, aby zaistniała prawdziwość powiedzenia, że '... jeden obraz wart tysiąca słów ...'

napisz proszę, co byś wtedy odczuwał ?

Posted

Napisz proszę gdzie oddałeś auto, wg mnie to jakaś nieprofesjonalna firma, nie spotkałem się z zakładem detailingowym, w którym progi, zderzaki nie są poddawane korekcie.

Na Twoim miejscu oczywiście zareklamowałbym usługę.

Posted

Może poszli na łatwiznę lub uznali że być może jeżeli przód ma tysiące odprysków ( o ile ma) to nie warto tego dotykać...

Posted

hmm też jestem ciekawa gdzie oddałeś auto, skoro była ustalana korekta lakieru całego nadwozia to powinno to zostać wykonane, ja bym za taką usługę nie zapłaciła, bo jest niezgodna z umową.

  • Moderator
Posted

Przecież sporo aut ma teraz np. plastikowe błotniki, spoilery albo inne elementy nadwozia. Robimy korektę drzwi, maski a błotnika już nie - bez sensu. Korekcie poddaje się wszystkie elementy - po prostu trafiłeś na jakiś partaczy.

Jak nie chcesz napisać gdzie to robiłeś to napisz za ile :-]

Posted

Evo, no ja jestem wkurzony/rozgoryczony, ale z uwagi na raczkowanie w detailing'u dopuszczam możliwość, że czegoś nie wiem, stąd w celu rozjaśnienia kwestii założyłem n/n wątek.

na tą chwilę nie chcę jeszcze podawać kto jest wykonawcą. może przeczyta i dojdzie do wniosku, że jednak się da skorygować lakierowane plastiki. choć do końca nie jestem tego pewien, bo usłyszałem ze strony wykonawcy usługi właśnie, że lakierowanych plastików się nie poddaje korekcie, ponieważ:

- nie można zmierzyć na plastiku grubości warstwy lakieru

- plastik nie odprowadza ciepła przy korekcie tak dobrze jak blacha i może się odparzyć, rozwarstwić ...

tak więc na tą chwilę jestem bardzo zadowolony z korekty lakieru na blacharce - tu trzeba oddać sprawiedliwość wykonawcy. jest naprawdę fajnie. niestety 'plastiki' psują mi całość :(

  • Administrator
Posted

jotef, rozumiem twoje odczucia, widać trafiłeś na jakichś partaczy.

 

usłyszałem ze strony wykonawcy usługi właśnie, że lakierowanych plastików się nie poddaje korekcie, ponieważ:

- nie można zmierzyć na plastiku grubości warstwy lakieru

- plastik nie odprowadza ciepła przy korekcie tak dobrze jak blacha i może się odparzyć, rozwarstwić ...

 

Jak ktoś się takimi argumentami podpiera przy odmowie polerki to w ogóle nie powinien się tym zajmowac.

Posted

No jeśli to detailing to jak sama nazwa wskazuje zderzaki powinny być poddane korekcie ;)

Jednak na pewno korekta plastikowych elementów jest bardziej ryzykowna a co za tym idzie wymaga większego nakładu pracy i uwagi :song:

Pewnie dlatego u Ciebie nie została wykonana.

Czasami zderzaki nie są fabrycznie lakierowane tylko właściciel robi to na własne życzenie (np ja) wtedy wszystko zależy od tego jak zrobił to lakiernik a często robią to źle i polerowanie takich elementów niesie za sobą duże prawdopodobieństwo uszkodzenia.

Więc to chyba takie "ubezpieczenie" :P

Posted
e w/w elementy nie zostały poddane korekcie, a jedynie nawoskowane i wypolerowane. z daleka wygląda fajnie. z bliska, niestety już nie.

 

teraz juz całkiem nie rozumiem o co Ci chodzi piszesz ze zostały jedynie wypolerowane i masz pretensje, że nie zostały poddane korekcie co w końcu o co chodzi?

Posted

krzychu147, jeśli słowo wypolerowane w całym kontekście i opisie n/n wątku jest dla Ciebie mylące, to proszę podpowiedz adekwatne, które jednoznacznie określi czynność po procesie naniesienia wosku i jego ręcznego 'przetarcia' (? ) miękką ściereczką dla wydobycia połysku ostatecznego ...

 

[ Dodano: 12 Luty 2011, 08:37 ]

kuflik, nie powiem. krzywdę bardzo łatwo jest zrobić każdemu, a w tym wątku absolutnie nie o to mi chodziło. złożyłem reklamację na usługę, która na tą chwilę została przyjęta. po poprawce zdam relację, czy jej jakość nawiązuje do korekty lakieru na 'blachach', z której jak już wyżej napisałem, jestem bardzo zadowolony :)

Posted
Co to znaczy "(...) opisie n/n wątku"?

n/n = niniejszego, tego

n/n, możesz równie dobrze pominąć zupełnie i nie zmieni to znaczenia zdania n/n :song: wątku/post'a, w którym skrót ten został użyty ...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.