Jump to content

Oddziaływanie szamponu NXT na wosk Zymöl Japon


pcefun
 Share

Recommended Posts

Czy macie jakieś doświadczenia z szamponem NXT od Meguiars na woski naturalne (w moim przypadku Zymöl)?

 

Po ostatnim (i pierwszym zarazem) myciu auta szamponem NXT mam wrażenie jakby warstwa wosku zniknęła. Auto nadal się błyszczy, ale lakier nie jest już tak śliski w dotyku. Jest taka możliwość żeby tak promowany szampon przez Meguiar`s był aż tak agresywny na woski innych firm?

 

CleanerFreak zna już mój przypadek i zaoferował się, że przetestuje ten szampon na samochodzie nawoskowanym Zymölem.

 

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

pozdrawiam

Paweł

Link to comment
Share on other sites

Auto nadal się błyszczy, ale lakier nie jest już tak śliski w dotyku.

To że lakier nie jest śliski w dotyku nie oznacza, że nie ma na nim warstwy wosku ;) Po prostu do tej warstwy po jakimś czasie też przyczepia się brud i różne zanieczyszczenia i to jest przyczyną tego że gładkośc nie jest juz taka jak po zastosowaniu wosku. O tym , ze wosk nadal pokrywa swoją warstwą lakier Twojego auta najlepiej świadcza twooje słowa "auto nadale się błyszczy". Gdyby było tak jak piszesz to auto woskowało by sie tylko raz w ciągu całej jego eksploatacji ;)

Link to comment
Share on other sites

napisz najlepiej jakiej ilości szamponu używasz.

Do tej pory z megs'a używałem tylko gold class i sprawdza się wyśmienicie. Do mycia potrzebna jest na prawdę niewielka ilość, ale konieczne jest wypełnienie wiadra wodą o ostrym strumieniu.

PS Zymol zaleca mycie auta element po elemencie i natychmiastowe spłukiwanie.

Link to comment
Share on other sites

Szczerze mówiąc też nie wiedziałem ile tego szamponu użyć, ale wlałem do wiaderka dwie nakrętki tego żelu i rozpuściłem ciepłą wodą pod ciśnieniem (ok. 8 litrów)

 

Co do mycia element po elemencie, to właśnie dokładnie tak robiłem ;)

 

P.S. Teraz jestem już prawie pewny, że wosku na moim samochodzie już niewiele zostało. W nocy padał deszcz i krople wody nie spływały już tak jak wcześniej... :|

Link to comment
Share on other sites

Tutaj najlepiej jak wypowiedziałby się ktoś kto używał tego wosku.

O ile możemy jest on w tej samej klasie co SV Onyx, to podejrzewam że szamponu było jednak za dużo. jak w weekend będzie dobra pogoda to postaram się dodać fotki jak ja to robię

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo wrażenie. Umyłem w sobotę Milly szamponem Sonax (taki był pod ręką) i znikła z lakieru niesamowita gładkość, chociaż blask pozostał. Woskowałem auto tydzień wcześniej, najpierw warstwą Gold Class'a, a później Zymolem Japon. U mnie jednak szamponu poszło sporo więcej ;) Przerzucam się na szampon Gold Class i jego niewielką ilość.

Link to comment
Share on other sites

Przerzucam się na szampon Gold Class i jego niewielką ilość.

No własnie ja korzytam z tego szamponu i nie zaobserwowaoełm aby spłukiwał on wczesniej nałozoną na lakier warstwę wosku.

Link to comment
Share on other sites

No własnie ja korzytam z tego szamponu i nie zaobserwowaoełm aby spłukiwał on wczesniej nałozoną na lakier warstwę wosku

 

Tylko zdaje się, że Ty używasz wosku syntetycznego (z serii NXT), i prawdopodobnie do takich wosków zostały stworzone szampony od Meguiar`s

Link to comment
Share on other sites

szampon gold class podobno został stworzony do naturalnych wosków.

Niby ma w swoim składzie naturalne olejki. Nie jestem chemikiem-nie wiem.

U mnie sprawuje się bardzo dobrze, a cena jest przystępna

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Szczerze mówiąc też nie wiedziałem ile tego szamponu użyć, ale wlałem do wiaderka dwie nakrętki tego żelu i rozpuściłem ciepłą wodą ...
Na ile ciepłą :?:

Czy może była gorąca :?::shock:

 

 

Wosk raczej się nie zmył.

To że wosk czasami lekko zmatowieje, lub stanie się "tępy" to fakt.

Zaczekaj aż będzie ciepło, może wosk odżyje.

Wystaw na słońce, rozgrzej i spróbuj mikrofibrą wypolerować (w sobotę ma być ciepło).

 

 

Ale i tak problemem jest prawdopodobnie szampon NXT.

To właśnie hokus pokus jaki czasami nas czeka. :(

Link to comment
Share on other sites

szampon z serii NXT łączy nawiązuje do "wosku" NXT, który przez większość anglojęzycznych forumowiczów jest opisywany jako sealant czyli wypełniacz, a nie wosk. Nadal będę obstawał przy stwierdzeniu, że gold class zrobiłby to troszkę lepiej

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
szampon z serii NXT łączy nawiązuje do "wosku" NXT, który przez większość anglojęzycznych forumowiczów jest opisywany jako sealant czyli wypełniacz, a nie wosk. Nadal będę obstawał przy stwierdzeniu, że gold class zrobiłby to troszkę lepiej
@metys

oczywiście że tak.

Tak jak każdy inny szampon bez jakichkolwiek "dodatkowych specjalności".

 

Ale z tym szamponem NXT bardzo mnie ciekawi i spróbuję na niewielkiej płaszczyźnie - nie mam zamiaru z tego powodu całe autop ewentualnie na nowo woskować.

Zwłaszcza że jest w trakcie przeprowadzania na tym aucie test 3 wosków wosków.

 

Co prawda mam szampon NXT, ale jeszcze nigdy nie wpadłem na to, aby użyć na powoskowanym naturalnym woskiem aucie.

Seria NXT jest dobra, ale nie należy mieszać z innymi seriami/liniami produktów.

Link to comment
Share on other sites

Na ile ciepłą :?:

Czy może była gorąca :?::shock:

 

Nie, woda nie była gorąca. Powiedziałbym, że nawet letnia.

 

Ale z tym szamponem NXT bardzo mnie ciekawi i spróbuję na niewielkiej płaszczyźnie

 

Jeśli będziesz już coś wiedział, opisz proszę wyniki na tym forum ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Tylko zdaje się, że Ty używasz wosku syntetycznego (z serii NXT), i prawdopodobnie do takich wosków zostały stworzone szampony od Meguiar`s

Również moje wątpliwości co do "działania" szamponu NXT na wosku naturalnym, potwierdza kolega @Drifter ( tutaj ),

który miał podobny problem używając NXT Car Wash na Zymöl Glasur. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki CleanerFreak. Odnośnik z Twojego postu nie działa u mnie, ale znalazłem wątek na temat szamponu NXT i rzeczywiście jest tak jak mówisz.

 

Jeśli chodzi o fahrzeugpflegeforum.de to zarejestrowałem się tam i nadal nie mam praw do dostępu na niektóre strony. Wiesz jaka jest przyczyna? Wyświetla się następujący komunikat:

"Der Zutritt zu dieser Seite ist Ihnen leider verwehrt. Sie besitzen nicht die notwendigen Zugriffsrechte, um diese Seite aufrufen zu können"

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Dzięki CleanerFreak. Odnośnik z Twojego postu nie działa u mnie,
Fakt - Sorry.

Aby przecztać trzeba się zarejestrować

 

Dzięki CleanerFreak. Jeśli chodzi o fahrzeugpflegeforum.de to zarejestrowałem się tam i nadal nie mam praw do dostępu na niektóre strony. Wiesz jaka jest przyczyna? Wyświetla się następujący komunikat:

"Der Zutritt zu dieser Seite ist Ihnen leider verwehrt. Sie besitzen nicht die notwendigen Zugriffsrechte, um diese Seite aufrufen zu können"

Któryś z moderatorów musi Twoją rejestrakcje zaakceptować.

Przeważnie jest przynajmniej jeden moderator online, ale widzę, że w tej chwili nikt z moderatorów nie jest zalogowany.

Zadzwoniłem do jednego z nich i mają poszukać moderatora który jest w pobliżu komputera, by Twoją rejestracje jak najszybciej potwierdzić. ;)

Link to comment
Share on other sites

Zadzwoniłem do jednego z nich i mają poszukać moderatora który jest w pobliżu komputera, by Twoją rejestracje jak najszybciej potwierdzić. ;)

:shock:;)

 

 

Swoją drogą mają tam mnóstwo interesujących tematów. Myślę nad zakupem miotełki do kurzu, ale na naszym forum ten temat nie spotkał się ze zbyt dużym zainteresowaniem. A tam - prawdziwa skarbnica wiedzy na ten temat :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Swoją drogą mają tam mnóstwo interesujących tematów. Myślę nad zakupem miotełki do kurzu, ale na naszym forum ten temat nie spotkał się ze zbyt dużym zainteresowaniem. A tam - prawdziwa skarbnica wiedzy na ten temat :)
I zainteresowanie i doświadczenia jest (nie tylko u mnie).

Czasu brakuje. Ale myślę że i do tego dojdziemy.

Nie zapomnij, iż Farzeugpflegeforum.de istnieje "troszkę" dłużej, no i nie każdy wszystko tam zrozumie ;)

Swoją drogą, Fahrzeugplegeforum.de skupia najlepszych w Niemczech z swojego fachu.

Właśnie dlatego organizujemy wspólnie CWWC2009.com :!:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.