Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam. Otóż nurtuje mnie jedna rzecz. Mianowicie, czy bez posiadania maszyny polerskiej jestem w stanie przy użyciu Ultimate Compound bądź innego podobnego specyfiku odświeżyć i zlikwidować część rysek? Jestem świadomy, że ręcznie na lakierze BMW (kolor MontrealBlau ) nie będę w stanie uzyskać 100% usunięcia rysek :mrgreen:

 

Jeśli zajdzie taka potrzeba to mogę pożyczyć od siebie z firmy maszynę polerską Euroteca bodajże. Tyle, że nigdy nie robiłem polerki całego auta. Przeważnie tylko klapkę, kawałek maski lub błotnika ( pracuję na mieszalni farb samochodowych ).

Posted

Z tym się na pewno liczę, tylko autko ma 13 lat ( e36 Compact ) i nie jest w doskonałej formie lakierniczej. Myślę, że po zastosowaniu UC i jakiejś dobrej politurki oraz wosku będę w stanie wizualnie polepszyć stan auta, a że to moje oczko w głowie to nakłady pracy się nie liczą :-] Jeśli się mylę proszę, wyprowadźcie mnie z błędu :P

  • Moderator
Posted

Pewnie że ręcznie też poprawisz wygląd bo usuniesz utlenioną warstwę lakieru i jakieś mniejsze rysy.

Odpowiednią politurą coś tam jeszcze zamaskujesz i efekt będzie ale oczywiście nie 100% ale nie każdy musi mieć lakier na 13 letnim aucie wyprowadzony na 100% :)

Posted

Moje autko wygląda tak (moje foto):

14122839771.jpg

 

A chciałbym żeby wyglądało tak:

Tj1.jpg

 

Ale taki efekt 'ręcznie' jest chyba nie osiągalny. Ale przyznacie, że kolor na drugiej fotce wygląda znakomicie

  • Administrator
Posted
Ale przyznacie, że kolor na drugiej fotce wygląda znakomicie

 

Jedyne co można przyznać patrzac na to foto, to że ktoś nieźle ogarnia PSa/aparat, bo o stanie lakieru to zdjęcie nie mówi absolutnie nic ;)

Posted

Chodzi o to, że w karoserii z 2 zdjęcia idzie się przejrzeć. A w mojej niestety niebardzo. Kolor jakby nie miał głębi. Być może właśnie glinkowanie oraz UC pomoże. :?:

  • Moderator
Posted

Jeśli ten twój lakier nie jest jakoś masakrycznie zniszczony od myjni automatycznych to da się zauważyć poprawę.

Twoje zdjęcie jest zrobione w taką pogodę i z taką jakością ze trudno by było zobaczyć lustrzane odbicia nawet jakby miał lakier po korekcie.

Prześledź dział pokaż swój blask i porównaj w jakim stanie jest twój lakier i zobacz co można osiągnąć nawet na bardzo zniszczonym lakierze. Są tam też prace robione ręcznie.

Posted

Jak dla mnie polerka reczna nie poprawi nic poza tym ze lakier bedzie sie bardziej swiecil, czyli usuniecie utlenienia. IMHO nawet najlzejsze rysy beda wzodem na d..ie do usuniecia recznie. Bierz tego euroteka z firmy i nawet sie nie zastanawiaj :)

Posted

Proste powierzchnie polerować umiem, gorzej z krawędziami i wypukłościami bo nigdy tego nie robiłem :mrgreen:. Nawet jeśli będę używał Eurotec'a to czy nadal mam używać Ultimate Compound czy może 3M Zielony/Żółty korek? Albo coś jeszcze innego?

Posted

168734_1641251199368_1479458069_31622071_2029747_n.jpg

 

Ja przy pracy ręcznej na podobnym lakierze osiągnąłem taki efekt jak wyżej, ciężka robota, ale poprawa wielka.

Posted

jeszcze multum rys pozostało, tyle że na pewno połysk jest o wiele większy no i zmatowienie usunąłeś

Posted

używałem UC z gąbkowym aplikatorem. Miejsce było przemyte wodą z Gold Classem, nieprzecierane IPA

Posted

Ultimate Compund jest bardzo fajnym mleczkiem do pracy ręcznej. Z twardym aplikatorem można trochę powalczyć, ale IMHO gra nie jest warta takiej harówki - nawet jeżeli się jest strongmanem. Zdecydowanie lepiej wydać 200 złotych na polerkę Silverline i ogarnąć temat nie dość, że lepiej, to i wygodniej.

 

Ja też myślałem, że odświeżę sobie samochód ręcznie z Ultimate Compound, ale po jednym elemencie dałem za wygraną i kupiłem polerkę.

Posted
jeszcze multum rys pozostało, tyle że na pewno połysk jest o wiele większy no i zmatowienie usunąłeś

 

Ręcznie faktycznie ciężko jest zlikwidować rysy UC(i pewnie każda inna pastą) zwykłym aplikatorem.

 

Mawi,jeśli zależy ci na przywróceniu blasku,połysku i zniwelowaniu drobniejszych rys no to polecam.Ręce odpadają i trzeba przy tym sporo roboty ,ale wg. mnie warto spróbować na początek, bo na polerkę trzeba już wydać parę zł ,ale możliwość też dużo większe.

Posted

tyle że teraz przetarłeś raz, za puł roku możesz zabieg powtórzyć i za rok również, a wtedy będzie już o wiele lepiej

Posted

Maszynowo się obawiam, że nie dam rady bo na kantach poprzecieram :mrgreen: Taka fobia, co nie zmienia faktu iż dało mi to do myślenia :D Przede wszystkim chodzi mi o nadanie głębi i zlikwidowanie jakiejś tam części lakieru. Czytałem na internecie, że SSR 2/3 można używać również ręcznie. Być może właśnie środek spod loga Poorboy's sprawdziłby się lepiej na starym lakierze BMW ręcznie (lub maszynowo jeśli bym się na to skusił... )? A czy po 'korekcie' lakieru można później zaszaleć z Black Hole? Pogłębi to kolor(montrealblau, który wcześniej na foto przedstawiłem)?

Posted

ostatnio wykonałem drobny test PB SSR2 z aplikatorem german na lakierku laguny 98r i byłem pod ogromnym wrażeniem skuteczności zabiegu,także nie samym UC człowiek żyje :o

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.