mawi Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Witam. Otóż nurtuje mnie jedna rzecz. Mianowicie, czy bez posiadania maszyny polerskiej jestem w stanie przy użyciu Ultimate Compound bądź innego podobnego specyfiku odświeżyć i zlikwidować część rysek? Jestem świadomy, że ręcznie na lakierze BMW (kolor MontrealBlau ) nie będę w stanie uzyskać 100% usunięcia rysek Jeśli zajdzie taka potrzeba to mogę pożyczyć od siebie z firmy maszynę polerską Euroteca bodajże. Tyle, że nigdy nie robiłem polerki całego auta. Przeważnie tylko klapkę, kawałek maski lub błotnika ( pracuję na mieszalni farb samochodowych ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Wronowski Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Sam zamierzam zrobić taka pseudo korekte (ręczną) i mogę Ci tylko powiedzieć, że ręce będą na pewno bolały Link to comment Share on other sites More sharing options...
mawi Posted February 6, 2011 Author Report Share Posted February 6, 2011 Z tym się na pewno liczę, tylko autko ma 13 lat ( e36 Compact ) i nie jest w doskonałej formie lakierniczej. Myślę, że po zastosowaniu UC i jakiejś dobrej politurki oraz wosku będę w stanie wizualnie polepszyć stan auta, a że to moje oczko w głowie to nakłady pracy się nie liczą Jeśli się mylę proszę, wyprowadźcie mnie z błędu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted February 6, 2011 Moderator Report Share Posted February 6, 2011 Pewnie że ręcznie też poprawisz wygląd bo usuniesz utlenioną warstwę lakieru i jakieś mniejsze rysy. Odpowiednią politurą coś tam jeszcze zamaskujesz i efekt będzie ale oczywiście nie 100% ale nie każdy musi mieć lakier na 13 letnim aucie wyprowadzony na 100% Link to comment Share on other sites More sharing options...
mawi Posted February 6, 2011 Author Report Share Posted February 6, 2011 Moje autko wygląda tak (moje foto): A chciałbym żeby wyglądało tak: Ale taki efekt 'ręcznie' jest chyba nie osiągalny. Ale przyznacie, że kolor na drugiej fotce wygląda znakomicie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 To czeka Cie powazna robótka..Zrobić z hatcha sedana Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted February 6, 2011 Moderator Report Share Posted February 6, 2011 Marco, a tam - kątówka w dłoń i da chłopak radę Link to comment Share on other sites More sharing options...
mawi Posted February 6, 2011 Author Report Share Posted February 6, 2011 Oj tam, czepiacie się Nie odbiegajcie od tematu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted February 6, 2011 Administrator Report Share Posted February 6, 2011 Ale przyznacie, że kolor na drugiej fotce wygląda znakomicie Jedyne co można przyznać patrzac na to foto, to że ktoś nieźle ogarnia PSa/aparat, bo o stanie lakieru to zdjęcie nie mówi absolutnie nic Link to comment Share on other sites More sharing options...
mawi Posted February 6, 2011 Author Report Share Posted February 6, 2011 Chodzi o to, że w karoserii z 2 zdjęcia idzie się przejrzeć. A w mojej niestety niebardzo. Kolor jakby nie miał głębi. Być może właśnie glinkowanie oraz UC pomoże. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator rychu Posted February 6, 2011 Moderator Report Share Posted February 6, 2011 Jeśli ten twój lakier nie jest jakoś masakrycznie zniszczony od myjni automatycznych to da się zauważyć poprawę. Twoje zdjęcie jest zrobione w taką pogodę i z taką jakością ze trudno by było zobaczyć lustrzane odbicia nawet jakby miał lakier po korekcie. Prześledź dział pokaż swój blask i porównaj w jakim stanie jest twój lakier i zobacz co można osiągnąć nawet na bardzo zniszczonym lakierze. Są tam też prace robione ręcznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Jak dla mnie polerka reczna nie poprawi nic poza tym ze lakier bedzie sie bardziej swiecil, czyli usuniecie utlenienia. IMHO nawet najlzejsze rysy beda wzodem na d..ie do usuniecia recznie. Bierz tego euroteka z firmy i nawet sie nie zastanawiaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
mawi Posted February 6, 2011 Author Report Share Posted February 6, 2011 Proste powierzchnie polerować umiem, gorzej z krawędziami i wypukłościami bo nigdy tego nie robiłem . Nawet jeśli będę używał Eurotec'a to czy nadal mam używać Ultimate Compound czy może 3M Zielony/Żółty korek? Albo coś jeszcze innego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Mnie sie na lakierze bm dobrze pracowalo z megsem 105 i 205 choc roznicy pomiedzy pastami nie zauwazylem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piciosz Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Ja przy pracy ręcznej na podobnym lakierze osiągnąłem taki efekt jak wyżej, ciężka robota, ale poprawa wielka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mawi Posted February 6, 2011 Author Report Share Posted February 6, 2011 A czego używałeś? Bo efekt bardzo ładny Link to comment Share on other sites More sharing options...
spons Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Ja bym raczej zaytal jak dlugo pracowales nad tym efektem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 I czy przypadkiem nie siedzi tam olejek po paście-jak sądzę UC Link to comment Share on other sites More sharing options...
malkolm Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 jeszcze multum rys pozostało, tyle że na pewno połysk jest o wiele większy no i zmatowienie usunąłeś Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piciosz Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 używałem UC z gąbkowym aplikatorem. Miejsce było przemyte wodą z Gold Classem, nieprzecierane IPA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mazder Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 Ultimate Compund jest bardzo fajnym mleczkiem do pracy ręcznej. Z twardym aplikatorem można trochę powalczyć, ale IMHO gra nie jest warta takiej harówki - nawet jeżeli się jest strongmanem. Zdecydowanie lepiej wydać 200 złotych na polerkę Silverline i ogarnąć temat nie dość, że lepiej, to i wygodniej. Ja też myślałem, że odświeżę sobie samochód ręcznie z Ultimate Compound, ale po jednym elemencie dałem za wygraną i kupiłem polerkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hart88 Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 jeszcze multum rys pozostało, tyle że na pewno połysk jest o wiele większy no i zmatowienie usunąłeś Ręcznie faktycznie ciężko jest zlikwidować rysy UC(i pewnie każda inna pastą) zwykłym aplikatorem. Mawi,jeśli zależy ci na przywróceniu blasku,połysku i zniwelowaniu drobniejszych rys no to polecam.Ręce odpadają i trzeba przy tym sporo roboty ,ale wg. mnie warto spróbować na początek, bo na polerkę trzeba już wydać parę zł ,ale możliwość też dużo większe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malkolm Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 tyle że teraz przetarłeś raz, za puł roku możesz zabieg powtórzyć i za rok również, a wtedy będzie już o wiele lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
mawi Posted February 7, 2011 Author Report Share Posted February 7, 2011 Maszynowo się obawiam, że nie dam rady bo na kantach poprzecieram Taka fobia, co nie zmienia faktu iż dało mi to do myślenia Przede wszystkim chodzi mi o nadanie głębi i zlikwidowanie jakiejś tam części lakieru. Czytałem na internecie, że SSR 2/3 można używać również ręcznie. Być może właśnie środek spod loga Poorboy's sprawdziłby się lepiej na starym lakierze BMW ręcznie (lub maszynowo jeśli bym się na to skusił... )? A czy po 'korekcie' lakieru można później zaszaleć z Black Hole? Pogłębi to kolor(montrealblau, który wcześniej na foto przedstawiłem)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzierzaGST Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 ostatnio wykonałem drobny test PB SSR2 z aplikatorem german na lakierku laguny 98r i byłem pod ogromnym wrażeniem skuteczności zabiegu,także nie samym UC człowiek żyje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now