barti Opublikowano 25 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Maja 2012 jeśli chcesz osiągnąc bardzo dobre efekty na czerwonym polecam standardowy zestaw: najpierw UC na tri colorze (sporo pracy, czasu i wysiłku ale ręcznie to najlepszy wybór na odżywienie tak wyblakniętego koloru) potem np SRP i zabezpieczyć to woskiem :-) z własnego doświadczenia powiem Ci, że efekt przerośnie oczekiwania :-)
Capaz Opublikowano 29 Maja 2012 Zgłoś Opublikowano 29 Maja 2012 jeśli chcesz osiągnąc bardzo dobre efekty na czerwonym polecam standardowy zestaw: najpierw UC na tri colorze (sporo pracy, czasu i wysiłku ale ręcznie to najlepszy wybór na odżywienie tak wyblakniętego koloru) potem np SRP i zabezpieczyć to woskiem :-) z własnego doświadczenia powiem Ci, że efekt przerośnie oczekiwania :-) Warto jednak dodać, że na pewno nie zrobi tego w 2-3 godziny... UC pracuje się baaardzo, baaardzo długo, by wyciągnąć z lakieru co trzeba... Ja w japończyku, który miał miękki lakier, 2-3h męczyłem samą maskę... a z efektem zachwycony nie jestem... Moim zdaniem zamiast męczyć się kilka dni UC, który szybko zniechęci, lepiej kupić jakąś tanią polerkę i np. 2 stopniowy zestaw Menzerny... Efekty będą większe i bez ogromnych wysiłków... Jeśli jednak koniecznie korekta ręczna... to należy pamiętać o IPA obowiązkowo - UC to tłuścioch i maskuje okrutnie..
Lucas_UK Opublikowano 12 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2012 Panowie, mam teraz taki mały projekt mianowicie Toyotę Corollę w czerwonym lakierze, no właśnie z tym ,że ten czerwony nie do końca jest czerwony, nie mam miernika lakieru na dzień dzisiejszy i trochę obawiam się pracować w miejscach gdzie widać ,że odszedł bezbarwny lakier. Czy ktoś mógłbym mi wytłumaczyć jak pracować w takich miejscach? Czy mam robić normalnie czy jednak muszę uważać? Co z tymi przetłoczeniami z bezbarwnego na utleniony lakier? Mój sprzęt to polerka Kestrel Slim 180, 3 duże i 3 małe pady Flexipads (zielony, żółty, niebieski), UC, DC2 i AG SPR. Podpowiedzcie mi proszę: Oto zdjęcia
miHoo79 Opublikowano 12 Lipca 2012 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2012 Jedź przez całość jak ma odpaść to i tak odpadnie... Przykleisz taśme - odrywając sciagniesz z klarem Bedziesz mył myjką ciśnieniową to woda poderwie klar... Elementy do ponownego malowania.... Możesz się pobawić usuwając złuszczenia przejechać papierem wodnym i prysnąć bezbarwnym a potem przepolerować.. tyle że będzie to i tak widoczne.... ponieważ nie odtworzysz grubości poprzedniego bezbarwnego (będą krawędzie na obrzeżach) Niestety to wada tych lakierów - mam to samo w VW
HotSteam Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Witam serdecznie:) podepne sie, jesli pozwolicie pod temat i poprosze o porade. Jaki polecacie zestaw do lakieru, zeby byl fajny efekt. Wiem ze to jest temat rzeka, ale jestem nowy na forum, dostaje oczoplasu od roznych marek i kosmetykow wiec zaczalem sie w tym niezle gubic. Do tej pory uzywalem glinki + tenzony ewentualnie glinka i polymer net shield Sonaxu. Polymer mnie zaskoczyl pozytywnie ale to jeszcze nie jest to. Szukam srodka/ sposobu by w miare szybko zamaskowac/ usunac swirle i uzyskac glebie lakieru + dobre wlasciwosci hydrofobowe. Z gory dzieki za pomoc. Wiem ze zadanie jest ciezkie. Pozdrawiam
diablo228 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Chyba jednak słabo to forum czytałeś kolego bo naprawdę to o co pytasz jest napisane a podobne pytania padają co chwilę Zrób autu korektę lakieru a zmieni swój wyglad i na 100 % będziesz zadowolony.
HotSteam Opublikowano 1 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Maja 2014 Widzisz masz racje, ale i jej nie masz. Wiem, że jest napisane, ale jesli nie mialem w rekach tych wszystkich srodkow to w jaki sposob mam sie przekonac do nich? Nie stac mnie by kupic je wszystkie i testowac stad moja prosba o polecenie mi jakiegos zestawu. Polerka na razie nie wchodzi w rachube gdyz nigdy nie polerowalem lakieru tylko "zelkot" i troche mam male zaufanie do swoich umiejetnosci Chodzi mi o taki zestaw ktory z powodzeniem bede mogl stosowac na roznych lakierach
ShineON Opublikowano 2 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2014 HotSteam, jeśli miałeś do czynienia z żelkotem to bez problemu dasz radę. Pasty polerskie do żelkotu wiele się nie różnią.
HotSteam Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2014 ShineOn jednak zelkot jest sporo twardszy:) ladnych kilka lat spedzilem robiac zabudowy na samochody pozarnicze z laminatu:)
ShineON Opublikowano 5 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2014 HotSteam, Może i twardszy ale technika się nie zmienia. Scholl M3 wiele się nie różni od S3 Gold i można ją zamiennie stosować również do lakieru
o.marcin Opublikowano 5 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2015 Witam, dołączę się do tematu. Od niedawna jestem właścicielem czerwonego nissana murano. Auto ma sporo małych kulistych rysek oraz oczywiście kilka większych. http://pics.tinypic.pl/i/00671/dg85jek1wm3x.jpg http://pics.tinypic.pl/i/00671/20hvzbz49sa2.jpg Jestem zielony jeśli chodzi o bardziej profesjonalne dbanie o lakier, no ale chciałbym poprawić trochę wygląd mojego murano. Czytam i czytam to forum, ale temat jest dość obszerny. Napiszę więc może jaki mam plan, i czekam na ewentualne sugestię. 1. Oczywiście mycie + glinka + mycie 2. Potem myślałem o Ultimate Compound, nakładany ręcznie 3. Następnie np Black Hole 4. I na koniec wosk collinite 476 (który mam aktualnie w posiadaniu) No to z grubsza taki jest plan. Nic nie pomyliłem? Aha i jeszcze jedno, czy macie jakieś pomysły na głębsze rysy, takie jak na zdjęciu poniżej. Słyszałem o różnych pisakach itp. Warto ? http://pics.tinypic.pl/i/00671/gpaor55pz1iq.jpg
KapitanSnuja Opublikowano 5 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2015 Ciężko będzie coś z tym ręcznie zrobić - ostatnio postanowiłem sam się przekonać i leciałem UC Land Rovera Freelandera (możesz zerknąć w Wash & Wax) i nie wiem ile byś musiał siedzieć, żeby coś innego niż wżarty brud usunąć. A Murano to chyba drugie tyle blach co Freelander. Ja po przygodzie z UC postanowiłem kupić maszynę
o.marcin Opublikowano 5 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Czerwca 2015 Dzięki za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę, że czeka mnie sporo pracy i że efekt nie będzie idealny ale zawsze będzie lepiej Chcę się tylko upewnić, że w miarę dobrze dobrałem środki, bo te wszystkie pojęcia typu cleanery, glaze itp to dla mnie nowość. Ponawiam też pytanie o te słynne pisaki na rysy. Czy ma to jakieś praktyczne zastosowanie, czy można tym chociaż trochę poprawić wygląd głębokich, białych rys? Czy może jest coś innego o podobnym zastosowaniu?
kandy Opublikowano 6 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2015 Zderzak ze zdjęcia raczej jest do malowania. Jeśli chodzi o pisaki do rys, nigdy nie będzie to tak trwałe jak zaprawka. Przynajmniej u jednego partnera forum dorobisz sobie lakier po numerze lakieru auta
damian Opublikowano 6 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2015 Ponawiam też pytanie o te słynne pisaki na rysy. Czy ma to jakieś praktyczne zastosowanie, czy można tym chociaż trochę poprawić wygląd głębokich, białych rys? Czy może jest coś innego o podobnym zastosowaniu? Czy rysa stanie się mniej widzialna od tego pisaka możesz sprawdzić przecierając ją np. benzyną ekstrakcyjną. Jak zniknie na chwile to pisak sprawdzi się na niej. Jednak piszesz, że to głębokie rysy, więc raczej nic z tego nie będzie.
Jihad Opublikowano 6 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 6 Czerwca 2015 Witam, dołączę się do tematu.Od niedawna jestem właścicielem czerwonego nissana murano. Auto ma sporo małych kulistych rysek oraz oczywiście kilka większych. http://pics.tinypic.pl/i/00671/dg85jek1wm3x.jpg http://pics.tinypic.pl/i/00671/20hvzbz49sa2.jpg A na tym drugim zdjęciu to nie jest tak zwany "pajączek" od stłuczki? Jeśli tak, to chyba polerowanie nie zda się na wiele, bo lakier popękał? Pytam, bo sam mam coś podobnego, przejąłem auto z takim śladem na tylnym zderzaku.
o.marcin Opublikowano 7 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 7 Czerwca 2015 Jest pajączek, ale to mi wygląda bardziej na przyciśnięcie zderzaka do czegoś podczas cofania. Właśnie dlatego dopytuję się o te pisaki, wiem że efekt po użyciu pisaka będzie daleki od ideału, ale chciałbym chociaż trochę to zamaskować. Auto kupiłem niedawno, więc czeka mnie jeszcze trochę wydatków na doprowadzenie zawieszenia do porządku + naprawa kilku innych drobnych usterek + może konserwacja podwozia. Ponadto jak pisałem w innym temacie, alufelgi wymagają reanimacji... związku z tym rysy mają zostać chociaż trochę zamaskowanie niedrogim kosztem -- 14 czerwca 2015, 10:31 -- 1. Oczywiście mycie + glinka + mycie 2. Potem myślałem o Ultimate Compound, nakładany ręcznie 3. Następnie np Black Hole 4. I na koniec wosk collinite 476 (który mam aktualnie w posiadaniu) Zastosuje powyżej podany schemat. Ile muszę odczekać pomiędzy poszczególnymi etapami. Głównie zastanawia mnie po jakim czasie najlepiej nakładać 2 warstwę Black Hole i po jakim czasie mogę na to wszystko dać wosk? Można od razu czy mam poczekać oż Black Hole się utrwali?
KamilVW Opublikowano 24 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 24 Października 2016 Witam.Ja również dołącze się do tematu,otóz ostatnio zakupiłem Golfa 2 po cenie złomu jak to się mówi:) Mam ten sam problem zmatowiały czerwony kolor na dachu i masce samochodu.Z tego co wiem samochód był malowany, chcę go po prostu odżywic. I tu mam do was pytanie jakich środków mogę użyć? i czy w ogóle da się coś z tym zrobić.Zdjęcia podeśle za chwilę.Dziekuje i Pozdrawiam [mod=]rozmiar zdjęć niezgodny z regulaminem Forum[/mod]
Szymi022 Opublikowano 24 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 24 Października 2016 Mysle ze da sie cos z tym zrobic to napewno ale bez futra sie nie obejdzie. A myslalbym nawet o wet sandingu. A jesli chcesz sie zabrac za ten lakier to odrazu bym zaczal od agresywnej kombinacji czyli futro i np sonax cutmax albo menzerna fg400
KamilVW Opublikowano 25 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2016 Ok dzięki wielkie za odpowiedź, jeszcze tak jak użytkować te produkty? Żeby uzyskać jakiś efekt. I ile mi będzie potrzebne menzerny fg400 na dach i maske samochodu w jednej tubce jest 250ml. Czym różni się menzerna fg400 od fg500? Czy ten zestaw poratuje lakier ? http://allegro.pl/menzerna-zestaw-fg500 ... 50848.html
Szymi022 Opublikowano 25 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 25 Października 2016 Wiesz co zadajesz bardzo proste pytania gdzie odpowiedz dostaniesz w pierwszej lepszej wiekszej fotorelacji, rozumiem ze nie miales nigdy doczynienia z korektami lakieru a tym bardziej z futrem, ktore chcialbym Ci polecic. Wiesz co daj znac skad jestes poszukaj kogos z forum bardziej doswiadczonego i razem z nim to zrob bo sam mozesz sobie narobic takiego balaganu ze mozesz sie zrazic do polerowania, chyba ze te autko jest jako dupowoz i nie boisz sie zniszczyc lakieru wzamian zebys dobral doswiadczenia to futro fg400 i cisniesz ! Potem mozesz na to miekki pad wykanczjaca paste i masz efekt ktory na bank Cie zadowoli. (Ale wiedz z nie zabierasz sie za latwa robote) Fg400 jest bardziej tlusta mniej pyli wiecej zbiera od fg500.co do zuzucia to zuzyjesz moze 1/10 malego opakowania
KamilVW Opublikowano 26 Października 2016 Zgłoś Opublikowano 26 Października 2016 Dopiero dziś to przeczytałem Nie samochód nie jest jako dupowóz Ja traktuje go jak mercedesa ponieważ jest to moje pierwsze własne autko, ale nie chce też wkładać w niego milionów chcę po prostu odżywić ten kolor bo to jest jedyny minus tego samochodu ale też nie chce zniszczyć bardziej lakieru.Dzięki za odpowiedz Szymi
KamilVW Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam.Wreszcie zabrałem się za ten zmatowiały lakier, użyłem produktu Meguiar's Ultimate Compound.Efekt według mnie jest świetny Zdjęcia Przed: http://abload.de/image.php?img=20161126_141930qgzgr.jpg http://abload.de/image.php?img=20161024_114111jzxh3.jpg Oraz zdjęcia Po: http://abload.de/image.php?img=20161127_115910h1xrn.jpg http://abload.de/image.php?img=20161129_144221qnbiz.jpg
radek7155 Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 Ile czasu namachałeś się nad tym lakierem no i jak wygląda kwestia tego lakieru pod światło ?
KamilVW Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Opublikowano 29 Listopada 2016 Powiem tak jeszcze nie sprawdzałem lakieru pod światło, a co do czasu to z maską i dachem zeszło mi około pięciu godzin ponieważ te elementy były najgorzej zmatowiałe, a dziś robiłem jeden bok samochodu oraz klape tylną to zajeło mi to około dwóch godzin.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się