Jump to content

Folia na błotnikach w nowych samochodach.


Kubz
 Share

Recommended Posts

Witam, nie wiem czy trafiłem z działem, ale mam nadzieję, że wielkiego błędu nie popełniłem.

 

Zacznę może od tego, że moja dziewczyna ma nowe auto, o które postanowiłem dbać od początku. Odpowiednie mycie, suszenie, woskowanie. A więc, w nowych samochodach, często na błotnikach i w okolicach progów naklejona jest folia orchronna (bezbarwna). Czy warto ją zostawić? Czy lepiej zerwać (w jakiś bezpieczny sposób - np podgrzewając delikatnie - ją zdjąć), czy zostawić? Moim zdaniem, jeżeli za jakiś czas folia zacznie odchodzić to będą widoczne odbarwienia itp.

 

Jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie?

Link to comment
Share on other sites

ja wszystko co było na moim aucie usunąłem, nie lubie tego ustrojstwa. myślę, że jeśli je zostawisz, to mimo wszystko nie powinny powstać żadne przebarwienia, folia z pewnością nie niszczy w żaden sposób lakieru(przynajmniej nie fabryczna).

wszystko jest w tym wypadku kwestią estetyki i wyboru.

Link to comment
Share on other sites

Proponuję zostawić, folie stosowane w tych miejscach są bardzo trwałe i nie powinny odchodzić. Choć spotkałem się z takim przypadkiem w Subaru Impreza STI z 2/2009 roku. folia na tylnym błotniku była marnej jakości pozadzierana (rogi) i odstająca. Należy też uważać na woskowanie i używanie past ponieważ boki/kanty lubią przyciągać do siebie te specyfiki. Nie należy też polerować folii środkami lekko ściernymi i pastami ściernymi, wystarczy glinka, pre-wax i wosk.

 

Spotkałem się z przypadkiem gdzie pan zdjął sobie taką folię z błotnika, po roku miał ser szwajcarski na tej części. Jeżeli będziesz systematycznie dbał o folię (wosk) to nie powinna się odbarwiać i matowieć.

Link to comment
Share on other sites

poza tym folia jest naklejana w takich miejscach gdzie ma chronić lakier i dane miejsca przed uszkodzeniami , typu kamienie spod kół itp... dlatego lepiej tego nie zrywać ;)

Link to comment
Share on other sites

poza tym folia jest naklejana w takich miejscach gdzie ma chronić lakier i dane miejsca przed uszkodzeniami , typu kamienie spod kół itp... dlatego lepiej tego nie zrywać ;)

 

To akurat wiem, uszkodzeń powłoki lakierniczej jednak i tak ciężko uniknąć jeżdżąc autem codziennie. Nie będzie odprysku tam gdzie folia chroni to się znajdzie obok jakiś. Chodziło mi głównie o wpływ folii na lakier (czy jest on negatywny), żeby się nie okazało, że jak się zacznie odklejać, to pod nią będzie inny odcień niż na reszcie auta.

Link to comment
Share on other sites

jak się zacznie odklejać, to pod nią będzie inny odcień niż na reszcie auta.

to się robi polerkę i przywrócisz odcień taki jaki być powinien,ale raczej inny odcień prędzej Ci się zrobi tak gdzie tej folii nie ma niż tam gdzie jest ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.