Kubz Opublikowano 8 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2009 Witam, nie wiem czy trafiłem z działem, ale mam nadzieję, że wielkiego błędu nie popełniłem. Zacznę może od tego, że moja dziewczyna ma nowe auto, o które postanowiłem dbać od początku. Odpowiednie mycie, suszenie, woskowanie. A więc, w nowych samochodach, często na błotnikach i w okolicach progów naklejona jest folia orchronna (bezbarwna). Czy warto ją zostawić? Czy lepiej zerwać (w jakiś bezpieczny sposób - np podgrzewając delikatnie - ją zdjąć), czy zostawić? Moim zdaniem, jeżeli za jakiś czas folia zacznie odchodzić to będą widoczne odbarwienia itp. Jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie?
julian Opublikowano 8 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2009 ja wszystko co było na moim aucie usunąłem, nie lubie tego ustrojstwa. myślę, że jeśli je zostawisz, to mimo wszystko nie powinny powstać żadne przebarwienia, folia z pewnością nie niszczy w żaden sposób lakieru(przynajmniej nie fabryczna). wszystko jest w tym wypadku kwestią estetyki i wyboru.
wax-master Opublikowano 8 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2009 Proponuję zostawić, folie stosowane w tych miejscach są bardzo trwałe i nie powinny odchodzić. Choć spotkałem się z takim przypadkiem w Subaru Impreza STI z 2/2009 roku. folia na tylnym błotniku była marnej jakości pozadzierana (rogi) i odstająca. Należy też uważać na woskowanie i używanie past ponieważ boki/kanty lubią przyciągać do siebie te specyfiki. Nie należy też polerować folii środkami lekko ściernymi i pastami ściernymi, wystarczy glinka, pre-wax i wosk. Spotkałem się z przypadkiem gdzie pan zdjął sobie taką folię z błotnika, po roku miał ser szwajcarski na tej części. Jeżeli będziesz systematycznie dbał o folię (wosk) to nie powinna się odbarwiać i matowieć.
Kubz Opublikowano 8 Września 2009 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Września 2009 Dzięki za szybką odpowiedź. Folia w takim razie zostanie, a przy dopieszczeniu lakieru będzie delikadniej traktowana, żeby nic się pod krawędzie nie dostawało.
Thomas Opublikowano 8 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2009 poza tym folia jest naklejana w takich miejscach gdzie ma chronić lakier i dane miejsca przed uszkodzeniami , typu kamienie spod kół itp... dlatego lepiej tego nie zrywać
Kubz Opublikowano 8 Września 2009 Autor Zgłoś Opublikowano 8 Września 2009 poza tym folia jest naklejana w takich miejscach gdzie ma chronić lakier i dane miejsca przed uszkodzeniami , typu kamienie spod kół itp... dlatego lepiej tego nie zrywać To akurat wiem, uszkodzeń powłoki lakierniczej jednak i tak ciężko uniknąć jeżdżąc autem codziennie. Nie będzie odprysku tam gdzie folia chroni to się znajdzie obok jakiś. Chodziło mi głównie o wpływ folii na lakier (czy jest on negatywny), żeby się nie okazało, że jak się zacznie odklejać, to pod nią będzie inny odcień niż na reszcie auta.
Thomas Opublikowano 8 Września 2009 Zgłoś Opublikowano 8 Września 2009 jak się zacznie odklejać, to pod nią będzie inny odcień niż na reszcie auta. to się robi polerkę i przywrócisz odcień taki jaki być powinien,ale raczej inny odcień prędzej Ci się zrobi tak gdzie tej folii nie ma niż tam gdzie jest
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się