buka Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 Nie znalazłem takiego tematu na forum więc postanowiłem stworzyć nowy. Zazwyczaj myłem samochód normalną gąbką jednak zakupiłem dziś rękawice, wosk, szampon , płyn do pielegnacji plastików . I tu nasuwa się moje pytanie myć rękawicą czy gąbką , kiedy nakładać wosk, Możecie napisać jakieś warte porady dla początkującego. EDIT: Jak usunąć kropeczki asfaltu/smoły Link to comment Share on other sites More sharing options...
aro_77 Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 Myc rekawica na 2 wiadra, wosk nakladac po oczysczeniu lakieru glinka i cleanerem. PS To najpierw myjka cisnieniowa, potem recznie Po glince splukac pod cisnieniem calosc i osuszyc recznikiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buka Posted January 7, 2011 Author Report Share Posted January 7, 2011 Dodam ze karcher z pianownicą również posiadam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 rs8, mam dzisiaj dobry dzień to Ci podpowiem. Pielęgnacja auta powinna się odbywać w/g schematu: 1.Mycie: ja zawsze myje najpierw mocnym stężeniem piany aktywnej coby maksymalnie zmiękczyć brud. Następnie spłukuję silnym strumieniem myjki ciśnieniowej. 2.usuwanie smoły/asfaltu:do tego nadaje się nawet nafta czy ON ale powinno się używać środków do tego przeznaczonych 3.Mycie #2: to już mycie ręczne,dokładne za pomocą rękawicy,szczotek itd. Szamponem ,APC,preparatem do kół itd. Czyli myjemy wszystko jak najdokładniej ze wszystkimi zakamarkami. Po tym osuszyć auto ręcznikiem ,aczkolwiek niekoniecznie ,gdyż pozostałości wody mogą się przydać. Polecam za to robić te czynności w cieniu. 4.Glinkowanie: proces absolutnie niezbędny! Tu mogą się właśnie przydać te pozostałości wody -posłużą jako lubrykant do glinki. Oczywiście to nie wystarczy -należy spryskiwać systematycznie lakier aby glinka nie przesuwała się na sucho. po procesie glinkowania warto opłukać auto choćby czysta wodą. Teraz należy dokładnie osuszyć auto. 5.Korekcja lakieru:proces polegający na usunięciu wszelkich niedoskonałości lakieru tj: rysy ,zmatowienia ,oksydację itp. Można go wykonać ręcznie lub maszynowo. Można(trzeba) podzielić na kilka etapów związanych z użyciem past polerskich o różnej gradacji. Przy usunięciu poważniejszych niedoskonałości można wspomóc się papierem ściernym o gradacji od 1500. Przed polerowaniem maszynowym warto okleić wszystkie elementy plastikowe,gumowe aby ich nie ubrudzić czy nawet zniszczyć. 6.Cleaner: po korekcji należy oczyścić powierzchnię lakieru "chemicznie" -m.in. z pozostałości past i zawartych w nich olejkach. Przed użyciem cleanera można jeszcze dodatkowo nadwozie umyć i osuszyć. 7.Glaze:punkt niekonieczny. Zastosowanie politury skutkuje nadaniem lakierowi jeszcze większej głębi,połysku i "wet looku". Zabieg sensowny właściwie tylko przy ciemnych lakierach. 8.Zabezpieczenie:Wszystkie powyższe procesy nie będą miały właściwie sensu jesli nie zabezpieczymy lakieru. Służą do tego woski (naturalne,hybrydowe,syntetyczne-sealanty).Dobry wosk potrafi wyciągnąć jeszcze dodatkowy efekt wizualny. 9.Inne elementy:do doskonałego efektu wizualnego należy zająć się wszystkimi innymi elementami auta: plastiki,felgi,opony,szyby. 10.Detailer:Do szybkiego odświeżenia auta i wzmocnienia warstwy wosku służy detailer. Warto go posiadać. Punkty 5,6,7,8 (pkt.5 w pewnym sensie) można zastąpić produktem typu AIO, który posiada właściwości odpowiednie dla wymienionych punktów. Co do konkretnych produktów polecam przestudiowanie forum-jest tu mnóstwo informacji co ,jak i kiedy i co jest dobrym wyborem. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dystrybutor EXCEDE Posted January 7, 2011 Dystrybutor Report Share Posted January 7, 2011 Może rozwinę jeszcze pkt 1 opisu Marka. Ad 1 Pianę aktywną nanosimy od dołu do góry i w takiej samej kolejności spłukujemy. Na suchym aucie piana aktywna lepej atakuje brud, niż na mokrym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mutra Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Spłukujemy od dołu do góry??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buka Posted January 8, 2011 Author Report Share Posted January 8, 2011 A myć rekawicą z takimi fredzelkami czy gąbką? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 A myć rekawicą z takimi fredzelkami czy gąbką?Niekoniecznie z frędzelkami. Dobre rękawice z mikrofibry nie maja frędzli. Ale można używać takiej taniej z frędzlami. Natomiast gąbce podziękuj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pacek Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Pianę aktywną nanosimy od dołu do góry i w takiej samej kolejności spłukujemy. Spłukujemy od dołu do góry??? Tez mnie to zainteresowało, może mi to ktoś wyjaśnić? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buka Posted January 8, 2011 Author Report Share Posted January 8, 2011 del Link to comment Share on other sites More sharing options...
patol Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Ja takiej rekawicy z frędzlami używam do czyszczenia felg jeśli nie są jakoś strasznie brudne. Spłukiwanie to raczej od góry do dołu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malkolm Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 pianę aktywną spłukuje się od dołu do góry ponieważ jeśli spłukujesz od góry to spływająca woda zabiera pianę która jest poniżej a jeszcze brudu nie ruszyła, a jeśli od dołu to woda zlatuje po umytej już powierzchni, po takim myciu jeszcze raz trzeba spłukać od góry do dołu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dystrybutor EXCEDE Posted January 8, 2011 Dystrybutor Report Share Posted January 8, 2011 Spłukiwanie od dołu daje lepsze rezultaty, bo piana aktywna pod ciśnieniem spłukiwana lepiej oddziela brud od auta. Jak byście spłukiwali od góry to tak jak mówi Maciek piana aktywan w dolnych partiach (gdzie jest najwięcej brudu) spływa z mniejszą ilością brudu. Chodzi o to, żeby w każdym miejscu spłukac pod wysokim ciśnieniem. W tym temacie też było o tym: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... c&start=15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrator Evo Posted January 8, 2011 Administrator Report Share Posted January 8, 2011 Na myjniach BP jest równiez to samo zalecenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pacek Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
maestro00 Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Potwierdzam to o czym pisze EXCEDE. Piany aktywnej używam nie od dziś i zapewniam że jest różnica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mutra Posted January 8, 2011 Report Share Posted January 8, 2011 Brzmi logicznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
guzzi Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 Aby nie zakładać nowego postu. Proszę o poradę. Po lekturze forum, skonfigurowałem zestaw do mycia i suszenia nowego lakieru: - 2 castoramowe wiaderka - Dodo Juice Born To Be Mild –szampon - Sonus Ultimate Wool Wash Mitt - rękawica do mycia karoserii - zwykła gąbka do mycia progów, kół - Monster Shine - Fluffy Dryer 90x60cm – ręcznik karoseria - Jan Niezbędny - ścierka z mikrofibry do podłogi (pomarańczowa) – ręcznik progi, koła Zerknijcie i ewentualnie skorygujcie mój wybór. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukwawa Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 - zwykła gąbka do mycia progów, kół Warto mieć drugą rękawicę-najtańszą marketową jaką znajdziesz do mycia właśnie progów, kół, nadkoli-dużo łatwiejssze operowanie całą ręką w rękawicy w zakamarkach niż kawałkiem gąbki. - Jan Niezbędny - ścierka z mikrofibry do podłogi (pomarańczowa) – ręcznik progi, koła Ile taki Jan Niezbędny klosztuje pewnie około 8-10zł? w Jednym ze sklepów forumowych można kupić 3 pak mf za 15zł a 5 pak za 25 a mikrofibry się przydają Link to comment Share on other sites More sharing options...
guzzi Posted January 28, 2011 Report Share Posted January 28, 2011 fakt ... pięciopak by się przydał - Sonus Ultimate Wool Wash Mitt - rękawica do mycia karoserii niestety sprawdziłem zagraniczne fora i rękawica Sonusa gubi wełnę czyli co ..., zostaje Megs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
emp Posted January 31, 2011 Report Share Posted January 31, 2011 w praktyce i przez pryzmat dośwaidczonych ludzi. Aktywna piana jest zbyt agresywna dla lakierów waszych pięknych ferrari. wiec trzeba tak: 1. pre-wash - środek do mycia wstępnego - nakładamy ciśnieniowo lub spryskiwaczem konsystencja wg danych producenta i spłukujemy myjką jaką mamy 2. mycie zasadnicze - szampon, ręka i gąbka - nic tego nie zastąpi a wszyscy wiedzą że bezdotyk nie istnieje - dobra gąbka, właśiwy szampon i efekt widać - kto nie widział niech żałuje 3. suszenie i wosk - i tu w zależności od zamówienia albo hydro żeby szybko albo ręcznie żeby drogo - każdy rozumie że im bardziej ręcznie tym lepiej - każdy też wie że wosk to nie silikon wiec wymaga pracy - i nie ważne jakiej marki - praca na 1/2 godziny minimum bez reklamy i dowcipów pełny zabieg ok 1,5 godziny kto się nie zgadza niech krzyczy. Kto umie szybciej niech zarabia. Ja wiem jedno auto + zadowowolony właściciel to najmniej 1,5 godzin pracy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted January 31, 2011 Report Share Posted January 31, 2011 1,5 godzin pracyMycie + woskowanie? To rozsądny czas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted January 31, 2011 Report Share Posted January 31, 2011 emp napisał/a: 1,5 godzin pracy Mycie + woskowanie? To rozsądny czas. razem z nałożeniem clinera pod wosk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Posted January 31, 2011 Report Share Posted January 31, 2011 razem z nałożeniem clinera pod wosk?Wątpię. Nie bawią się w takie rzeczy. To takie opędzlowanie na szybko na myjni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lakikwap Posted January 31, 2011 Report Share Posted January 31, 2011 maszynowo można by coś na szybko walnąć, oczywiście za dopłatą i decyzją klienta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now