Jump to content

Pomoc dla początkującego


buka
 Share

Recommended Posts

Nie znalazłem takiego tematu na forum więc postanowiłem stworzyć nowy.

Zazwyczaj myłem samochód normalną gąbką jednak zakupiłem dziś rękawice, wosk, szampon , płyn do pielegnacji plastików . I tu nasuwa się moje pytanie myć rękawicą czy gąbką , kiedy nakładać wosk, Możecie napisać jakieś warte porady dla początkującego.

EDIT: Jak usunąć kropeczki asfaltu/smoły ;)

Link to comment
Share on other sites

Myc rekawica na 2 wiadra, wosk nakladac po oczysczeniu lakieru glinka i cleanerem.

 

PS

To najpierw myjka cisnieniowa, potem recznie :) Po glince splukac pod cisnieniem calosc i osuszyc recznikiem.

Link to comment
Share on other sites

rs8, mam dzisiaj dobry dzień to Ci podpowiem.

Pielęgnacja auta powinna się odbywać w/g schematu:

1.Mycie: ja zawsze myje najpierw mocnym stężeniem piany aktywnej coby maksymalnie zmiękczyć brud. Następnie spłukuję silnym strumieniem myjki ciśnieniowej.

2.usuwanie smoły/asfaltu:do tego nadaje się nawet nafta czy ON ale powinno się używać środków do tego przeznaczonych

3.Mycie #2: to już mycie ręczne,dokładne za pomocą rękawicy,szczotek itd. Szamponem ,APC,preparatem do kół itd. Czyli myjemy wszystko jak najdokładniej ze wszystkimi zakamarkami. Po tym osuszyć auto ręcznikiem ,aczkolwiek niekoniecznie ,gdyż pozostałości wody mogą się przydać. Polecam za to robić te czynności w cieniu.

4.Glinkowanie: proces absolutnie niezbędny! Tu mogą się właśnie przydać te pozostałości wody -posłużą jako lubrykant do glinki. Oczywiście to nie wystarczy -należy spryskiwać systematycznie lakier aby glinka nie przesuwała się na sucho. po procesie glinkowania warto opłukać auto choćby czysta wodą. Teraz należy dokładnie osuszyć auto.

5.Korekcja lakieru:proces polegający na usunięciu wszelkich niedoskonałości lakieru tj: rysy ,zmatowienia ,oksydację itp. Można go wykonać ręcznie lub maszynowo. Można(trzeba) podzielić na kilka etapów związanych z użyciem past polerskich o różnej gradacji. Przy usunięciu poważniejszych niedoskonałości można wspomóc się papierem ściernym o gradacji od 1500. Przed polerowaniem maszynowym warto okleić wszystkie elementy plastikowe,gumowe aby ich nie ubrudzić czy nawet zniszczyć.

6.Cleaner: po korekcji należy oczyścić powierzchnię lakieru "chemicznie" -m.in. z pozostałości past i zawartych w nich olejkach. Przed użyciem cleanera można jeszcze dodatkowo nadwozie umyć i osuszyć.

7.Glaze:punkt niekonieczny. Zastosowanie politury skutkuje nadaniem lakierowi jeszcze większej głębi,połysku i "wet looku". Zabieg sensowny właściwie tylko przy ciemnych lakierach.

8.Zabezpieczenie:Wszystkie powyższe procesy nie będą miały właściwie sensu jesli nie zabezpieczymy lakieru. Służą do tego woski (naturalne,hybrydowe,syntetyczne-sealanty).Dobry wosk potrafi wyciągnąć jeszcze dodatkowy efekt wizualny.

9.Inne elementy:do doskonałego efektu wizualnego należy zająć się wszystkimi innymi elementami auta: plastiki,felgi,opony,szyby.

10.Detailer:Do szybkiego odświeżenia auta i wzmocnienia warstwy wosku służy detailer. Warto go posiadać.

 

Punkty 5,6,7,8 (pkt.5 w pewnym sensie) można zastąpić produktem typu AIO, który posiada właściwości odpowiednie dla wymienionych punktów.

 

 

Co do konkretnych produktów polecam przestudiowanie forum-jest tu mnóstwo informacji co ,jak i kiedy i co jest dobrym wyborem.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Może rozwinę jeszcze pkt 1 opisu Marka.

Ad 1 Pianę aktywną nanosimy od dołu do góry i w takiej samej kolejności spłukujemy. Na suchym aucie piana aktywna lepej atakuje brud, niż na mokrym.

Link to comment
Share on other sites

A myć rekawicą z takimi fredzelkami czy gąbką?
Niekoniecznie z frędzelkami. Dobre rękawice z mikrofibry nie maja frędzli. Ale można używać takiej taniej z frędzlami. Natomiast gąbce podziękuj.
Link to comment
Share on other sites

Pianę aktywną nanosimy od dołu do góry i w takiej samej kolejności spłukujemy.

 

Spłukujemy od dołu do góry??? :?:

 

Tez mnie to zainteresowało, może mi to ktoś wyjaśnić?

Link to comment
Share on other sites

pianę aktywną spłukuje się od dołu do góry ponieważ jeśli spłukujesz od góry to spływająca woda zabiera pianę która jest poniżej a jeszcze brudu nie ruszyła, a jeśli od dołu to woda zlatuje po umytej już powierzchni, po takim myciu jeszcze raz trzeba spłukać od góry do dołu

Link to comment
Share on other sites

  • Dystrybutor

Spłukiwanie od dołu daje lepsze rezultaty, bo piana aktywna pod ciśnieniem spłukiwana lepiej oddziela brud od auta. Jak byście spłukiwali od góry to tak jak mówi Maciek piana aktywan w dolnych partiach (gdzie jest najwięcej brudu) spływa z mniejszą ilością brudu. Chodzi o to, żeby w każdym miejscu spłukac pod wysokim ciśnieniem.

W tym temacie też było o tym: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic. ... c&start=15

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Aby nie zakładać nowego postu.

Proszę o poradę.

Po lekturze forum, skonfigurowałem zestaw do mycia i suszenia nowego lakieru:

- 2 castoramowe wiaderka

- Dodo Juice Born To Be Mild –szampon

- Sonus Ultimate Wool Wash Mitt - rękawica do mycia karoserii

- zwykła gąbka do mycia progów, kół

- Monster Shine - Fluffy Dryer 90x60cm – ręcznik karoseria

- Jan Niezbędny - ścierka z mikrofibry do podłogi (pomarańczowa) – ręcznik progi, koła

Zerknijcie i ewentualnie skorygujcie mój wybór.

Link to comment
Share on other sites

- zwykła gąbka do mycia progów, kół

Warto mieć drugą rękawicę-najtańszą marketową jaką znajdziesz do mycia właśnie progów, kół, nadkoli-dużo łatwiejssze operowanie całą ręką w rękawicy w zakamarkach niż kawałkiem gąbki.

-

 

Jan Niezbędny - ścierka z mikrofibry do podłogi (pomarańczowa) – ręcznik progi, koła

Ile taki Jan Niezbędny klosztuje pewnie około 8-10zł? w Jednym ze sklepów forumowych można kupić 3 pak mf za 15zł a 5 pak za 25 a mikrofibry się przydają
Link to comment
Share on other sites

w praktyce i przez pryzmat dośwaidczonych ludzi. Aktywna piana jest zbyt agresywna dla lakierów waszych pięknych ferrari. wiec trzeba tak:

1. pre-wash - środek do mycia wstępnego - nakładamy ciśnieniowo lub spryskiwaczem konsystencja wg danych producenta i spłukujemy myjką jaką mamy

2. mycie zasadnicze - szampon, ręka i gąbka - nic tego nie zastąpi a wszyscy wiedzą że bezdotyk nie istnieje - dobra gąbka, właśiwy szampon i efekt widać - kto nie widział niech żałuje

3. suszenie i wosk - i tu w zależności od zamówienia albo hydro żeby szybko albo ręcznie żeby drogo - każdy rozumie że im bardziej ręcznie tym lepiej - każdy też wie że wosk to nie silikon wiec wymaga pracy - i nie ważne jakiej marki - praca na 1/2 godziny minimum

bez reklamy i dowcipów pełny zabieg ok 1,5 godziny kto się nie zgadza niech krzyczy. Kto umie szybciej niech zarabia. Ja wiem jedno auto + zadowowolony właściciel to najmniej 1,5 godzin pracy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.