Jump to content

TEST: Migliore Wheel Seal - wosk do felg


Recommended Posts

Migliore Wheel Seal

 

Jakiś czas temu kupiłem wosk Migliore Wheel Seal. Długo zastanawiałem się nad woskiem/sealantem do felg. I w końcu mój wybór padł na Migliore. Głównie dlatego, że w swoim arsenale nie miałem żadnego produktu tej firmy. Oto relacja z przygotowania letnich kół do następnego sezonu i pracy z tym woskiem.

 

Link do strony producenta:

http://www.migliorewax.com/wheelcare.html

 

Zdjęcia rzeczywiste

obraz168a.jpg

 

obraz162c.jpg

Pojemność 236 ml

 

Produkt jest dostępny w następujących sklepach:

http://www.waxparadise.pl/produkt,Migli ... ,6354.html

http://www.sklep.car-spa.pl/pl/product/ ... 36-ml.html

http://showcarshine.pl/284-migliore-pri ... fibry.html

http://www.all4auto.pl/migliore-wheel-s ... p-601.html

 

 

Przebieg testu

 

1. Mycie

- szampon Organiki

- APC Poorboy’s + woda w proporcji 1:4

- przy pomocy gąbki i szczotki

Usunięcie brudu i pyłu hamulcowego.

2. Czyszczenie

- usuwanie kropek asfaltu Tar & Glue Remover Nielsena i rozpuszczalnik nitro

- Spray & Wipe Poorboy’s w celu usunięcia pozostałości po wyżej wymienionych środkach

- glinka, jako lubrykant Spray & Wipe Poorboy’s

- Spray & Wipe Poorboy’s w celu usunięcia śladów po glince

- przy pomocy mikrofibry

Usunięcie kropek asfaltu, osadu środowiskowego i niewidocznego brudu oraz przygotowanie powierzchni pod cleaner.

3. Przygotowanie powierzchni

- cleaner Porboy’s Professional Polish

- przy pomocy aplikatora z bawełny

Oczyszczenie (pomimo zabiegów powyżej aplikatory były szaro-czarne) i przygotowanie powierzchni pod wosk. Dzięki temu wosk powinien lepiej ,,trzymać” na feldze i mieć lepszy wygląd.

4. Zabezpieczenie

- wosk Migliore Wheel Seal

- przy pomocy aplikatura z pianki

Zabezpieczenie i nadanie wyglądu – blasku i głębi itp.

 

Ocena Migliore Wheel Seal w skali od 1 do 5.

 

Wygląd, zapach, konsystencja.

Migliore Wheel Seal to twardy wosk w paście, o jasnożółtej barwie i wspaniałym bardzo świeżym, orzeźwiającym zapachu (nie wiem jak określić ten zapach…owocowy? cytrusowy?). Wiem, że zapach to kwestia gustu, ale według mnie to najlepszy zapach (z całego mojego arsenału kosmetyków;-), bez podziału na kategorie!:-)

Za zapach w skali od 1-5 daję 6!;-)

 

Aplikacja.

Nałożyłem na felgi aluminiowe 2 warstwy wosku w odstępach 24 godzinnych. Aplikację określiłbym jako normalną, a w obecnych czasach po produktach oczekujemy aplikacji bardzo łatwej, czy wręcz banalnej. Po prostu aplikację utrudnia twarda konsystencja wosku. Ma to też swój plus, bo dzięki temu wosk jest bardziej wydajny. Wosk nanosiłem aplikatorem piankowym, w miarę ,,nasiąkania’’ aplikatora nakładanie idzie coraz lepiej.

Aplikację oceniam na 3,5.

 

Polerowanie.

Mam za sobą 3 aplikacje. Jedną latem na powietrzu, dwie ostatnie w domu. Przy pierwszej aplikacji polerowałem po 10 minutach i mikrofibra ,,ciągnęła się”, szło opornie a nawet ciężko. Przy ostatnich aplikacjach, pierwszy raz polerowałem po 20, drugi raz po 25 minutach. Za pierwszym razem szło bardzo dobrze, za drugim już trochę trudniej. Dlaczego tak się dzieje? Warunki ,,klimatyczne” były takie same i wosk przed polerowaniem wyglądał tak samo.

Uważam, że trzeba trochę poeksperymentować i znaleźć optymalny czas. Jeśli utrafimy z czasem polerowania, to czynność jest łatwa.

Polerowanie oceniam na 3-4 w zależności od okoliczności;-)

 

Wygląd.

Oceniam na 5. Przepiękny blask i głębia!

 

Trwałość.

Będę mógł ocenić dopiero po letnim sezonie, wymianie kół oraz podczas przygotowań kół do kolejnego sezonu. Wyznacznikiem będzie wewnętrzna strona felgi. To czy wosk ochroni przed kropkami asfaltu i czy będą one łatwo schodzić oraz czy będzie łatwo schodził brud i pył hamulcowy.

 

Brudne felgi

obraz069ri.jpg

 

obraz067g.jpg

 

obraz056l.jpg

 

obraz061gp.jpg

 

Felgi po 2 warstwach Migliore Wheel Seal

obraz171y.jpg

 

obraz184e.jpg

 

obraz188.jpg

 

obraz189g.jpg

 

obraz190w.jpg

 

obraz192p.jpg

 

obraz207.jpg

 

obraz209s.jpg

 

obraz211n.jpg

 

obraz217n.jpg

 

obraz218d.jpg

 

obraz221i.jpg

 

obraz222n.jpg

 

obraz201.jpg

 

obraz199.jpg

 

obraz200f.jpg

 

 

Zapraszam do dyskusji;-)

Link to comment
Share on other sites

tescik bardzo fajny, brakuje mi jednak jakiegos porownania np. z rimwax'em ew. jakims sealantem.

 

Korci mnie ten miligore wlasnie ze wzgledu na konsystencje, jakos osobiscie nie przepadam za woskami w postaci pudingu...

Ciekaw jestem jak jego trwalosc i ew. jak wypada na tle innych w Twoich oczach.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wszystkim za pozytwne komentarze!

Powiem tak, felgi ogólnie prezentują się ładnie nawet po samym myciu. Przy regularym myciu, łatwo jest utrzymać dobry wygląd (mam na myśli stronę widoczną;-) i efekt po zastosowaniu wosk/sealanta jest bardzo dobry.

Miałem kiedyś próbkę Poorboy’s World Wheel Sealant. I po zastosowaniu 1 warstwy Poorboy’s World Wheel Sealant efekt plastikowy był moim zdaniem większy niż po zastosowaniu 2 warst Migliore Wheel Seal. Ale w przypadku Migliore Wheel Seal też jest ideał:-) Aplikacja i polerowanie były banalne w przypadku Poorboy'sa - dzięki miękkiej konstystencji sealanta. Zapach gumy balonowej też przepiękny. Ale bardzo świeży zapach owocowy?/cytrusowy? (ciężki do określenia) Migliore Wheel Seal po prostu rozwala!

Co do trwałości, to nie testowałem Poorboy'sa pod tym kątem.

Tak jak pisałem, o trwałości Migliore Wheel Seal będę mógł się przekonać po sezonie letnim i zdjęciu kół. Na bieżąco będę obeserwował trwałość, kropelkowanie na zewnątrz felgi.

Link to comment
Share on other sites

A jaką wytrzymałość ma carnauba?
Migliore Wheel Seal jest tylko na carnaubie? Nie ma tam dodatku polimeru? Jest to wosk dedykowany do felg, a więc powinien być trwalszy!

Z tego co pamiętam pisałeś kiedyś, że można go stosować także na lakierze...

Przecież nakładając wosk na lakier, czas już biegnie. To nie jest tak, że mierzysz wytrzymałość od momentu zmiany ogumienia, lecz od momentu nałożenia wosku.
Nie widzę problemu, aby nałożyć kolejne dwie warstwy w marcu, zaraz przed rozpoczęciem sezonu.

 

Jak w takim razie proponujesz czyścić/zabezpieczać koła na zimę, a potem przed sezonem?

Link to comment
Share on other sites

lakikwap, w puszcze nic się nie dzieje, ale na lakierze już tak. Carnauba nie łączy się z lakierem, ona na nim leży. Nienarażona na warunki atmosferyczne wytrzyma oczywiście dłużej, ale jej trwałość upływa już od czasu położenia na lakier.

 

Migliore Wheel Seal jest tylko na carnaubie? Nie ma tam dodatku polimeru? Jest to wosk dedykowany do felg, a więc powinien być trwalszy!

Z tego co pamiętam pisałeś kiedyś, że można go stosować także na lakierze...

Jest na carnaubie. Kiedyś dopytywałem producenta o skład, to uzyskałem informację, że zawiera 25% lub 30% carnauby (nie pamiętam już dokładnie). Nie wiem co jeszcze zawiera, bo producent nie chciał udzielić takiej informacji. Można stosować na lakierze. Felga też ma lakier, tylko grubiej położony :)

 

Nie widzę problemu, aby nałożyć kolejne dwie warstwy w marcu, zaraz przed rozpoczęciem sezonu.

A problem jest ;) Jak już wspomniałem powyżej, wosk carnauba leży na lakierze - tworzy warstwę. Jeżeli położysz po takim czasie kolejną warstwę, to spłynie ona razem z pierwszą. Tak to już działa i nie da się tego ominąć w przypadku wosku carnauba. Tylko cleaner i od nowa wosk.

 

Jak w takim razie proponujesz czyścić/zabezpieczać koła na zimę, a potem przed sezonem?

Opierając się na produktach, które posiadasz, polecam położenie sealanta Duragloss #111 (jest odporny na wysokie temperatury). Czyli przed sezonem umyłbym jeszcze raz dokładnie felgi przy pomocy APC, zastosował Duragloss Bonding Agent #601 (jako cleaner i podkład) i położył sealanta DG #111. Na to możesz jeszcze użyć DG Aquawax #951 lub dać warstwę Migliore Wheel Seal, choć ja osobiście stosuję wyłącznie sealanty dla zabezpieczenia felg. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przed sezonem użył cleanera i nałożył od nowa sam Migliore Wheel Seal. Niektórzy co miesiąc używają tylko Aquawax na felgi. Różne są preferencje.

 

[ Dodano: 29 Grudzień 2010, 21:53 ]

MetalMagnes, Wheel Seal jak sama nazwa wskazuje to Sealant.

I tu się mylisz. Nazwa wskazuje, że jest to zabezpieczenie felg, a nie sealant do felg :) Migliore Wheel Seal bazuje na wosku carnauba.

Link to comment
Share on other sites

  • Partner forum

Wax Paradise, A masz może jakieś źródło konkretnie o tym informujące :o Swego czasu przeanalizowałem sporo wypowiedzi różnych sprzedających Migliore i żaden nie wspominał o Carnaubie :o Dlatego takie było moje zdanie ale jako przedstawiciel prawdopodobnie masz rację tylko dlaczego nigdzie o tym nie piszą :o

Link to comment
Share on other sites

A problem jest Jak już wspomniałem powyżej, wosk carnauba leży na lakierze - tworzy warstwę. Jeżeli położysz po takim czasie kolejną warstwę, to spłynie ona razem z pierwszą. Tak to już działa i nie da się tego ominąć w przypadku wosku carnauba. Tylko cleaner i od nowa wosk.
Nie ma problemu, położę od nowa cleaner i 2 warsty wosku ;)
Opierając się na produktach, które posiadasz, polecam położenie sealanta Duragloss #111 (jest odporny na wysokie temperatury). Czyli przed sezonem umyłbym jeszcze raz dokładnie felgi przy pomocy APC, zastosował Duragloss Bonding Agent #601 (jako cleaner i podkład) i położył sealanta DG #111. Na to możesz jeszcze użyć DG Aquawax #951 lub dać warstwę Migliore Wheel Seal, choć ja osobiście stosuję wyłącznie sealanty dla zabezpieczenia felg. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przed sezonem użył cleanera i nałożył od nowa sam Migliore Wheel Seal. Niektórzy co miesiąc używają tylko Aquawax na felgi. Różne są preferencje.

Jeśli zastosowałbym opisany przez Ciebie zestaw Duraglossa, teraz przed zimą. Czyli dokładnie tak jak postąpiłem z Migliore. To wytrzyma on do końca przyszłego sezonu letniego. Nie ,,ulotni się" - tak jak pisałeś o wosku?

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie składu Migliore kiedyś na DW natknąłem się na dwa wątki na ten temat: w jednym padło stwierdzenie, że jest to mieszanina naturalnych olejków i emulgatorów. Stwierdzono też, że ww. woski achowują się jak olej w sensie nawilżenia górnej warstwy lakieru-nie mają włąściwości "wypełniających". Drugi post napisany był w podobnym klimacie podkreślając naturalność ww. Wklejam pierwszy post w oryginale, drugiego będę szukał-jak znajdę to wrzucę.

 

Napisał użytkownik caledonia(DW Supporter)11.10.2010

"...These are not a wax as you would know it. It is a mixture of exotic oils and emulsifiers. So unless you really apply these products ultra thin. leave for the correct time and buff off as directed. You will simply be moving oils across the surface of your car for ever and a day. These waxes do not cure and stay oil like. The process these waxes take is to nourish the upper layer of your paint. In a sense moisturise it. The make up of the oiled makes it extremely durable and hence the fantastic sheeting and water behaviour of them in use.

 

I would personally learn to master and work with them as it will be a good learning curve and you will be amazed at the water behaviour on the products. But do so a scrap panel or a small area to get the hang of them.

Gordon."

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Jeżeli położysz po takim czasie kolejną warstwę, to spłynie ona razem z pierwszą.

 

Victoria zaleca warstwowanie Concoursa, który jest oparty na carnaubie.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli zastosowałbym opisany przez Ciebie zestaw Duraglossa, teraz przed zimą. Czyli dokładnie tak jak postąpiłem z Migliore. To wytrzyma on do końca przyszłego sezonu letniego. Nie ,,ulotni się" - tak jak pisałeś o wosku?

Nie wiem czy wytrzyma do przyszłego sezonu, ponieważ nie wiem czym będziesz mył felgi, jak będzie wyglądał proces eksploatacji. Będzie bardziej trwały od Migliore, ale każdy wosk, sealant zastosowany na lakierze będzie się "ulatniał" (sealant zdecydowanie wolniej od wosku carnauba).

 

Victoria zaleca warstwowanie Concoursa, który jest oparty na carnaubie.

W temacie mowa o nałożeniu ponownej warstwy po kilku miesiącach, dlatego użyłem sformułowania "po takim czasie". W przeciwnym wypadku nie ma to sensu ani żadnej logiki. Właściwości carnauby nie da się zmienić.

 

[ Dodano: 31 Grudzień 2010, 02:09 ]

lukwawa, pokrywa się to z tym, co kiedyś pisałem o woskach Migliore :) Trzeba nabrać wprawy i nauczyć się z nimi obchodzić. Te woski albo się lubi, albo nienawidzi.

Link to comment
Share on other sites

MetalMagnes świetny test i przyjemna fotorelacja! Bardzo przyjemnie się ogląda. Więcej takich . Zgadzam się co do zapachu, jest świetny. Migliore pachnie jak kosz pomarańczy.
Dzięki :) Zapach po prostu rozwala! :) Ale co do określenia, to jest naprawdę ciężko. Ty określiłeś go jako pomarańczy ;) Wcześniej spotkałem się z określeniem cytrusowy ;) Ja używam owocowy ;) Nie ważne, jak zwał tak zwał...jest po prostu przepiękny! :) Chciałbym kupić taki zapach do samochodu! Ale może włożyć otwartą puszkę Migliore pod siedzenie :mrgreen::D Jest taki świeży, intensywny :)

 

[ Dodano: 31 Grudzień 2010, 08:00 ]

Nie wiem czy wytrzyma do przyszłego sezonu, ponieważ nie wiem czym będziesz mył felgi, jak będzie wyglądał proces eksploatacji. Będzie bardziej trwały od Migliore, ale każdy wosk, sealant zastosowany na lakierze będzie się "ulatniał" (sealant zdecydowanie wolniej od wosku carnauba).
Eksploatacja głównie po mieście, jakieś 7 tys. rocznie. Mycie szamponem z wodą przy każdym myciu ogólnym.

 

Powiem szczerze, że jestem w tym momencie w kropce jak zabezpieczyć koła przed sezonem. Nie wyobrażam sobie zdjąć i zostawić brudne koła a następnie wyczyścić i zabezpieczyć dopiero w marcu! Chyba, że umyję zaraz po zdjęciu a zabezpieczę w marcu. Ale to półśrodek. Zawsze uważałem, że od razu należy zrobić wszystko, umyć, wyczyścić, zakonserwować gumę, nałożyć wosk itp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Fajny test, ale jest jeden szkopuł: sezon letni zacznie się dopiero za kilka miesięcy :) Do tej pory ten wosk już będzie w bardzo kiepskim stanie, jeśli w ogóle jeszcze będzie. Nie mówiąc już o przetrwaniu sezonu letniego ;)

 

lakikwap, w puszcze nic się nie dzieje, ale na lakierze już tak. Carnauba nie łączy się z lakierem, ona na nim leży. Nienarażona na warunki atmosferyczne wytrzyma oczywiście dłużej, ale jej trwałość upływa już od czasu położenia na lakier.

 

 

to samo dotyczy 'zwykłego' wosku do lakieru np. Colli 476 ?

 

Położyłem sobie 2 warstwy tego wosku na moje felgi gdzieś w październiku (wczesniej je glinkowałem i potraktowałem cleanerem). Teraz na wiosnę za nim założę letnie koła chciałem położyć jeszcze jedną warstwę 476.

 

Czy należy znowu użyć cleanera i położyc ze 3 warstwy wosku ?

 

p.s. wiem, ze 476 to wosk NIE do felg ale na pewno sporo wytrzyma i lepiej z nim niż bez.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.