MetalMagnes Opublikowano 21 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2010 Migliore Wheel Seal Jakiś czas temu kupiłem wosk Migliore Wheel Seal. Długo zastanawiałem się nad woskiem/sealantem do felg. I w końcu mój wybór padł na Migliore. Głównie dlatego, że w swoim arsenale nie miałem żadnego produktu tej firmy. Oto relacja z przygotowania letnich kół do następnego sezonu i pracy z tym woskiem. Link do strony producenta: http://www.migliorewax.com/wheelcare.html Zdjęcia rzeczywiste Pojemność 236 ml Produkt jest dostępny w następujących sklepach: http://www.waxparadise.pl/produkt,Migli ... ,6354.html http://www.sklep.car-spa.pl/pl/product/ ... 36-ml.html http://showcarshine.pl/284-migliore-pri ... fibry.html http://www.all4auto.pl/migliore-wheel-s ... p-601.html Przebieg testu 1. Mycie - szampon Organiki - APC Poorboy’s + woda w proporcji 1:4 - przy pomocy gąbki i szczotki Usunięcie brudu i pyłu hamulcowego. 2. Czyszczenie - usuwanie kropek asfaltu Tar & Glue Remover Nielsena i rozpuszczalnik nitro - Spray & Wipe Poorboy’s w celu usunięcia pozostałości po wyżej wymienionych środkach - glinka, jako lubrykant Spray & Wipe Poorboy’s - Spray & Wipe Poorboy’s w celu usunięcia śladów po glince - przy pomocy mikrofibry Usunięcie kropek asfaltu, osadu środowiskowego i niewidocznego brudu oraz przygotowanie powierzchni pod cleaner. 3. Przygotowanie powierzchni - cleaner Porboy’s Professional Polish - przy pomocy aplikatora z bawełny Oczyszczenie (pomimo zabiegów powyżej aplikatory były szaro-czarne) i przygotowanie powierzchni pod wosk. Dzięki temu wosk powinien lepiej ,,trzymać” na feldze i mieć lepszy wygląd. 4. Zabezpieczenie - wosk Migliore Wheel Seal - przy pomocy aplikatura z pianki Zabezpieczenie i nadanie wyglądu – blasku i głębi itp. Ocena Migliore Wheel Seal w skali od 1 do 5. Wygląd, zapach, konsystencja. Migliore Wheel Seal to twardy wosk w paście, o jasnożółtej barwie i wspaniałym bardzo świeżym, orzeźwiającym zapachu (nie wiem jak określić ten zapach…owocowy? cytrusowy?). Wiem, że zapach to kwestia gustu, ale według mnie to najlepszy zapach (z całego mojego arsenału kosmetyków;-), bez podziału na kategorie!:-) Za zapach w skali od 1-5 daję 6!;-) Aplikacja. Nałożyłem na felgi aluminiowe 2 warstwy wosku w odstępach 24 godzinnych. Aplikację określiłbym jako normalną, a w obecnych czasach po produktach oczekujemy aplikacji bardzo łatwej, czy wręcz banalnej. Po prostu aplikację utrudnia twarda konsystencja wosku. Ma to też swój plus, bo dzięki temu wosk jest bardziej wydajny. Wosk nanosiłem aplikatorem piankowym, w miarę ,,nasiąkania’’ aplikatora nakładanie idzie coraz lepiej. Aplikację oceniam na 3,5. Polerowanie. Mam za sobą 3 aplikacje. Jedną latem na powietrzu, dwie ostatnie w domu. Przy pierwszej aplikacji polerowałem po 10 minutach i mikrofibra ,,ciągnęła się”, szło opornie a nawet ciężko. Przy ostatnich aplikacjach, pierwszy raz polerowałem po 20, drugi raz po 25 minutach. Za pierwszym razem szło bardzo dobrze, za drugim już trochę trudniej. Dlaczego tak się dzieje? Warunki ,,klimatyczne” były takie same i wosk przed polerowaniem wyglądał tak samo. Uważam, że trzeba trochę poeksperymentować i znaleźć optymalny czas. Jeśli utrafimy z czasem polerowania, to czynność jest łatwa. Polerowanie oceniam na 3-4 w zależności od okoliczności;-) Wygląd. Oceniam na 5. Przepiękny blask i głębia! Trwałość. Będę mógł ocenić dopiero po letnim sezonie, wymianie kół oraz podczas przygotowań kół do kolejnego sezonu. Wyznacznikiem będzie wewnętrzna strona felgi. To czy wosk ochroni przed kropkami asfaltu i czy będą one łatwo schodzić oraz czy będzie łatwo schodził brud i pył hamulcowy. Brudne felgi Felgi po 2 warstwach Migliore Wheel Seal Zapraszam do dyskusji;-)
Dystrybutor EXCEDE Opublikowano 21 Grudnia 2010 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2010 świetny test , wosk/sealant bardzo ładnie nadaje połysku , czekamy na kolejne relacje z trwałości powłoki
Moderator rychu Opublikowano 21 Grudnia 2010 Moderator Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2010 Fajny test, teraz tylko kilka miesięcy czekania i podsumowanie
sq8shq Opublikowano 21 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 21 Grudnia 2010 tescik bardzo fajny, brakuje mi jednak jakiegos porownania np. z rimwax'em ew. jakims sealantem. Korci mnie ten miligore wlasnie ze wzgledu na konsystencje, jakos osobiscie nie przepadam za woskami w postaci pudingu... Ciekaw jestem jak jego trwalosc i ew. jak wypada na tle innych w Twoich oczach.
MetalMagnes Opublikowano 22 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 22 Grudnia 2010 Dzięki Wszystkim za pozytwne komentarze! Powiem tak, felgi ogólnie prezentują się ładnie nawet po samym myciu. Przy regularym myciu, łatwo jest utrzymać dobry wygląd (mam na myśli stronę widoczną;-) i efekt po zastosowaniu wosk/sealanta jest bardzo dobry. Miałem kiedyś próbkę Poorboy’s World Wheel Sealant. I po zastosowaniu 1 warstwy Poorboy’s World Wheel Sealant efekt plastikowy był moim zdaniem większy niż po zastosowaniu 2 warst Migliore Wheel Seal. Ale w przypadku Migliore Wheel Seal też jest ideał:-) Aplikacja i polerowanie były banalne w przypadku Poorboy'sa - dzięki miękkiej konstystencji sealanta. Zapach gumy balonowej też przepiękny. Ale bardzo świeży zapach owocowy?/cytrusowy? (ciężki do określenia) Migliore Wheel Seal po prostu rozwala! Co do trwałości, to nie testowałem Poorboy'sa pod tym kątem. Tak jak pisałem, o trwałości Migliore Wheel Seal będę mógł się przekonać po sezonie letnim i zdjęciu kół. Na bieżąco będę obeserwował trwałość, kropelkowanie na zewnątrz felgi.
Wax Paradise Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2010 Fajny test, ale jest jeden szkopuł: sezon letni zacznie się dopiero za kilka miesięcy Do tej pory ten wosk już będzie w bardzo kiepskim stanie, jeśli w ogóle jeszcze będzie. Nie mówiąc już o przetrwaniu sezonu letniego
MetalMagnes Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2010 Do tej pory ten wosk już będzie w bardzo kiepskim stanie, jeśli w ogóle jeszcze będzie. Dlaczego?
Wax Paradise Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2010 Dlaczego? A jaką wytrzymałość ma carnauba? Przecież nakładając wosk na lakier, czas już biegnie. To nie jest tak, że mierzysz wytrzymałość od momentu zmiany ogumienia, lecz od momentu nałożenia wosku.
lakikwap Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2010 noo ale przecież w puszce sie jej nic nie dzieje? Myślałem że na wosk mają najbardziej wpływ warunki atomosferyczne itp. , np. też wosk na lakierze auta garażowanego owiele dłużej siedzi.
MetalMagnes Opublikowano 29 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2010 A jaką wytrzymałość ma carnauba? Migliore Wheel Seal jest tylko na carnaubie? Nie ma tam dodatku polimeru? Jest to wosk dedykowany do felg, a więc powinien być trwalszy!Z tego co pamiętam pisałeś kiedyś, że można go stosować także na lakierze... Przecież nakładając wosk na lakier, czas już biegnie. To nie jest tak, że mierzysz wytrzymałość od momentu zmiany ogumienia, lecz od momentu nałożenia wosku.Nie widzę problemu, aby nałożyć kolejne dwie warstwy w marcu, zaraz przed rozpoczęciem sezonu. Jak w takim razie proponujesz czyścić/zabezpieczać koła na zimę, a potem przed sezonem?
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 29 Grudnia 2010 Partner forum Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2010 MetalMagnes, Wheel Seal jak sama nazwa wskazuje to Sealant.
Wax Paradise Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2010 lakikwap, w puszcze nic się nie dzieje, ale na lakierze już tak. Carnauba nie łączy się z lakierem, ona na nim leży. Nienarażona na warunki atmosferyczne wytrzyma oczywiście dłużej, ale jej trwałość upływa już od czasu położenia na lakier. Migliore Wheel Seal jest tylko na carnaubie? Nie ma tam dodatku polimeru? Jest to wosk dedykowany do felg, a więc powinien być trwalszy!Z tego co pamiętam pisałeś kiedyś, że można go stosować także na lakierze... Jest na carnaubie. Kiedyś dopytywałem producenta o skład, to uzyskałem informację, że zawiera 25% lub 30% carnauby (nie pamiętam już dokładnie). Nie wiem co jeszcze zawiera, bo producent nie chciał udzielić takiej informacji. Można stosować na lakierze. Felga też ma lakier, tylko grubiej położony Nie widzę problemu, aby nałożyć kolejne dwie warstwy w marcu, zaraz przed rozpoczęciem sezonu. A problem jest Jak już wspomniałem powyżej, wosk carnauba leży na lakierze - tworzy warstwę. Jeżeli położysz po takim czasie kolejną warstwę, to spłynie ona razem z pierwszą. Tak to już działa i nie da się tego ominąć w przypadku wosku carnauba. Tylko cleaner i od nowa wosk. Jak w takim razie proponujesz czyścić/zabezpieczać koła na zimę, a potem przed sezonem? Opierając się na produktach, które posiadasz, polecam położenie sealanta Duragloss #111 (jest odporny na wysokie temperatury). Czyli przed sezonem umyłbym jeszcze raz dokładnie felgi przy pomocy APC, zastosował Duragloss Bonding Agent #601 (jako cleaner i podkład) i położył sealanta DG #111. Na to możesz jeszcze użyć DG Aquawax #951 lub dać warstwę Migliore Wheel Seal, choć ja osobiście stosuję wyłącznie sealanty dla zabezpieczenia felg. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przed sezonem użył cleanera i nałożył od nowa sam Migliore Wheel Seal. Niektórzy co miesiąc używają tylko Aquawax na felgi. Różne są preferencje. [ Dodano: 29 Grudzień 2010, 21:53 ] MetalMagnes, Wheel Seal jak sama nazwa wskazuje to Sealant. I tu się mylisz. Nazwa wskazuje, że jest to zabezpieczenie felg, a nie sealant do felg Migliore Wheel Seal bazuje na wosku carnauba.
Partner forum CAR CRAZY Opublikowano 29 Grudnia 2010 Partner forum Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2010 Wax Paradise, A masz może jakieś źródło konkretnie o tym informujące Swego czasu przeanalizowałem sporo wypowiedzi różnych sprzedających Migliore i żaden nie wspominał o Carnaubie Dlatego takie było moje zdanie ale jako przedstawiciel prawdopodobnie masz rację tylko dlaczego nigdzie o tym nie piszą
Wax Paradise Opublikowano 29 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 29 Grudnia 2010 Info mam od producenta, który zapewniał, że produkt jest carnauba based, tak jak każdy wosk Migliore Producent Migliore używa tylko naturalnych składników (tak przynajmniej deklaruje).
MetalMagnes Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2010 A problem jest Jak już wspomniałem powyżej, wosk carnauba leży na lakierze - tworzy warstwę. Jeżeli położysz po takim czasie kolejną warstwę, to spłynie ona razem z pierwszą. Tak to już działa i nie da się tego ominąć w przypadku wosku carnauba. Tylko cleaner i od nowa wosk. Nie ma problemu, położę od nowa cleaner i 2 warsty wosku Opierając się na produktach, które posiadasz, polecam położenie sealanta Duragloss #111 (jest odporny na wysokie temperatury). Czyli przed sezonem umyłbym jeszcze raz dokładnie felgi przy pomocy APC, zastosował Duragloss Bonding Agent #601 (jako cleaner i podkład) i położył sealanta DG #111. Na to możesz jeszcze użyć DG Aquawax #951 lub dać warstwę Migliore Wheel Seal, choć ja osobiście stosuję wyłącznie sealanty dla zabezpieczenia felg. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyś przed sezonem użył cleanera i nałożył od nowa sam Migliore Wheel Seal. Niektórzy co miesiąc używają tylko Aquawax na felgi. Różne są preferencje. Jeśli zastosowałbym opisany przez Ciebie zestaw Duraglossa, teraz przed zimą. Czyli dokładnie tak jak postąpiłem z Migliore. To wytrzyma on do końca przyszłego sezonu letniego. Nie ,,ulotni się" - tak jak pisałeś o wosku?
lukwawa Opublikowano 30 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2010 Odnośnie składu Migliore kiedyś na DW natknąłem się na dwa wątki na ten temat: w jednym padło stwierdzenie, że jest to mieszanina naturalnych olejków i emulgatorów. Stwierdzono też, że ww. woski achowują się jak olej w sensie nawilżenia górnej warstwy lakieru-nie mają włąściwości "wypełniających". Drugi post napisany był w podobnym klimacie podkreślając naturalność ww. Wklejam pierwszy post w oryginale, drugiego będę szukał-jak znajdę to wrzucę. Napisał użytkownik caledonia(DW Supporter)11.10.2010 "...These are not a wax as you would know it. It is a mixture of exotic oils and emulsifiers. So unless you really apply these products ultra thin. leave for the correct time and buff off as directed. You will simply be moving oils across the surface of your car for ever and a day. These waxes do not cure and stay oil like. The process these waxes take is to nourish the upper layer of your paint. In a sense moisturise it. The make up of the oiled makes it extremely durable and hence the fantastic sheeting and water behaviour of them in use. I would personally learn to master and work with them as it will be a good learning curve and you will be amazed at the water behaviour on the products. But do so a scrap panel or a small area to get the hang of them. Gordon."
Tomasz KRK Opublikowano 30 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2010 MetalMagnes świetny test i przyjemna fotorelacja! Bardzo przyjemnie się ogląda. Więcej takich . Zgadzam się co do zapachu, jest świetny. Migliore pachnie jak kosz pomarańczy.
Administrator Evo Opublikowano 30 Grudnia 2010 Administrator Zgłoś Opublikowano 30 Grudnia 2010 Jeżeli położysz po takim czasie kolejną warstwę, to spłynie ona razem z pierwszą. Victoria zaleca warstwowanie Concoursa, który jest oparty na carnaubie.
Wax Paradise Opublikowano 31 Grudnia 2010 Zgłoś Opublikowano 31 Grudnia 2010 Jeśli zastosowałbym opisany przez Ciebie zestaw Duraglossa, teraz przed zimą. Czyli dokładnie tak jak postąpiłem z Migliore. To wytrzyma on do końca przyszłego sezonu letniego. Nie ,,ulotni się" - tak jak pisałeś o wosku? Nie wiem czy wytrzyma do przyszłego sezonu, ponieważ nie wiem czym będziesz mył felgi, jak będzie wyglądał proces eksploatacji. Będzie bardziej trwały od Migliore, ale każdy wosk, sealant zastosowany na lakierze będzie się "ulatniał" (sealant zdecydowanie wolniej od wosku carnauba). Victoria zaleca warstwowanie Concoursa, który jest oparty na carnaubie. W temacie mowa o nałożeniu ponownej warstwy po kilku miesiącach, dlatego użyłem sformułowania "po takim czasie". W przeciwnym wypadku nie ma to sensu ani żadnej logiki. Właściwości carnauby nie da się zmienić. [ Dodano: 31 Grudzień 2010, 02:09 ] lukwawa, pokrywa się to z tym, co kiedyś pisałem o woskach Migliore Trzeba nabrać wprawy i nauczyć się z nimi obchodzić. Te woski albo się lubi, albo nienawidzi.
MetalMagnes Opublikowano 31 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Opublikowano 31 Grudnia 2010 MetalMagnes świetny test i przyjemna fotorelacja! Bardzo przyjemnie się ogląda. Więcej takich . Zgadzam się co do zapachu, jest świetny. Migliore pachnie jak kosz pomarańczy.Dzięki Zapach po prostu rozwala! Ale co do określenia, to jest naprawdę ciężko. Ty określiłeś go jako pomarańczy Wcześniej spotkałem się z określeniem cytrusowy Ja używam owocowy Nie ważne, jak zwał tak zwał...jest po prostu przepiękny! Chciałbym kupić taki zapach do samochodu! Ale może włożyć otwartą puszkę Migliore pod siedzenie Jest taki świeży, intensywny [ Dodano: 31 Grudzień 2010, 08:00 ] Nie wiem czy wytrzyma do przyszłego sezonu, ponieważ nie wiem czym będziesz mył felgi, jak będzie wyglądał proces eksploatacji. Będzie bardziej trwały od Migliore, ale każdy wosk, sealant zastosowany na lakierze będzie się "ulatniał" (sealant zdecydowanie wolniej od wosku carnauba). Eksploatacja głównie po mieście, jakieś 7 tys. rocznie. Mycie szamponem z wodą przy każdym myciu ogólnym. Powiem szczerze, że jestem w tym momencie w kropce jak zabezpieczyć koła przed sezonem. Nie wyobrażam sobie zdjąć i zostawić brudne koła a następnie wyczyścić i zabezpieczyć dopiero w marcu! Chyba, że umyję zaraz po zdjęciu a zabezpieczę w marcu. Ale to półśrodek. Zawsze uważałem, że od razu należy zrobić wszystko, umyć, wyczyścić, zakonserwować gumę, nałożyć wosk itp.
kuchar Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2011 Fajny test, ale jest jeden szkopuł: sezon letni zacznie się dopiero za kilka miesięcy Do tej pory ten wosk już będzie w bardzo kiepskim stanie, jeśli w ogóle jeszcze będzie. Nie mówiąc już o przetrwaniu sezonu letniego lakikwap, w puszcze nic się nie dzieje, ale na lakierze już tak. Carnauba nie łączy się z lakierem, ona na nim leży. Nienarażona na warunki atmosferyczne wytrzyma oczywiście dłużej, ale jej trwałość upływa już od czasu położenia na lakier. to samo dotyczy 'zwykłego' wosku do lakieru np. Colli 476 ? Położyłem sobie 2 warstwy tego wosku na moje felgi gdzieś w październiku (wczesniej je glinkowałem i potraktowałem cleanerem). Teraz na wiosnę za nim założę letnie koła chciałem położyć jeszcze jedną warstwę 476. Czy należy znowu użyć cleanera i położyc ze 3 warstwy wosku ? p.s. wiem, ze 476 to wosk NIE do felg ale na pewno sporo wytrzyma i lepiej z nim niż bez.
Wax Paradise Opublikowano 10 Stycznia 2011 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2011 kuchar, to dotyczy każdego wosku i każdego sealanta. Trwałość liczy się od momentu położenia na lakier. Przecież nie da się inaczej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się