Jump to content

Mycie silnika i komory + polerka lamp - CIVIC 97 rok


Recommended Posts

Posted

Witam

 

Jako, że największego świra mam na punkcie wyglądu tego co pod maską to się pochwalę.

 

Kupiłem auto w grudniu 2009, było strasznie zapuszczone.

 

Zdjęcia spod maski jakiś czas po kupnie:

 

zdjcie0048.jpg

 

Ogólnie wszystko brudne, zachlapane, pordzewiałe itd.

 

Ogółem:

 

Gdy zrobiło się cieplej postanowiłem zacząć czytać na temat mycia komory silnika - wszystkie ZA i PRZECIW. Wiele ludzi opowiadało o swoich niezbyt miłych przygodach z autem po myciu, ale postanowiłem zaryzykować. Umyłem WSZYSTYKO bardzo dokładnie. Środek którym myłem to K2 AKRA (polecam baaaardzo, zaskoczył mnie trochę, bo nie myślałem że aż tak dobrze sobie poradzi z wieloletnimi smarami, olejami itd). Wszystko co miało być myte popsikałem mocno AKRĄ i spłukałem. To co się dobrze nie umyło było ponownie popsikane i wyszorowane szczoteczką do zębów - mowa oczywiście o częściach mechanicznych, karoseria była potraktowana ściereczką filcową. Niestety nie mam żadnych zdjęć z mycia, jedynie efekty prac.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Stage 1 aka pierwsze mycie i lakierowanie niektórych elementów oraz zlikwidowanie rdzy i malowanie pasa przedniego

 

Zrobiło się delikatnie lepiej, choć efekt był słaby (pierwsze mycie - średnio udane) :)

 

ssakrozrzdrozprka.jpg

 

STAGE 2 - drugie, dokładniejsze mycie i drugie malowanie osłony kolektora wydech. Zabezpieczenie pasa przedniego, kielichów i uchwytów woskiem, zmiana przewodów masowych na grube i fioletowe.

 

komorasilnika.jpg

Stage 3 - malowanie aparatu zapłonowego i kolektora ssącego srebrzanką odporna na wys. temp. i Już raczej dbanie o to co kiedyś bylo zrobione czyli zmywanie wszelkich brudów, osadów i zabezpieczanie lakierów, gum oraz nabłyszczanie.

 

podmaska.jpg

 

Stage 4 - Zmiana silnika, pomalowanie łap na czarny mat, przemalowanie dekla, uchwytów itd. Umycie całego silnika i jego osprzętu i polakierowanie go srebrzanką odporną na wys. temperatury (do 700 stopni C )

 

Przed wsadzeniem:

 

Silnik z osprzętem

silnik1maledobre.jpg

 

Skrzynia:

skrzyniamale.jpg

 

Tuż po swapie:

tuzposwapie2.jpg

 

po większej mojej ingerencji - przemalowanie dekla, osłony rozrządu.

podmaskad162.jpg

 

 

teraźniejsze zdjęcie spod maski niestety trochę nie ostre

11850085.jpg

 

 

W najbliższym czasie pojawią się także tzw WASHERSY (anodowane na fiolet) czyli podkładki pod śrubki które będą pod śrubami mocującymi błotniki i lampy

 

wygląda to tak tyle, że bez graweru:

passwordalwashers.jpg

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Ręczna polerka lamp

 

Moje lampy były żółte i chropowane tuż po kupnie, nie dało się tego zmyć więc postanowiłem spolerować je. Jeżeli mnie pamięć nie myli to użyłem na mokro kolejno papierów 2000, 2500 i 3000. Następnie k2 tempo (teraz juz wiem co to za szajs...) na filcową ściereczkę i jazda. Po kilku tygodniach farecla 3g i rożnorodne mleczka wykończeniowe ( w tym np BOLL).

 

Efekt pracy:

polerkalamp.jpg

 

Przepraszam, że niektóre zdjęcia takie słabe, ale nie zawsze miałem przy sobie aparat

 

 

To by było na tyle :)

Posted

Efekt bardzo ładny. Fajny kolor wybrałeś na elementy. Powiedz mi, jaka jest trwałość takiej srebrzanki na silniku itp. Nie chodzi mi o odporność na temperaturę, raczej odporność na mycie Akrą i myjką ciśnieniową. Jak wygląda po jakimś czasie? Jak z przyczepnością do aluminium?

Posted

widac że dbasz o silniczek, fakt zdjecia troche słabe ale jescze chyba troszke podszybiem trzeba się zajac i jak byś nałozył gresing na plastik było by ładniej ,bo tak to razi troszke

Posted

Trzyma się dobrze, ale ja nigdy nie spłukuję myjką ciśnieniową tylko takim spryskiwaczem do roślin :) dużego ciśnienia to nie ma i wiem ze nic nie uszkodzi. Przyczepność do aluminium dobra, ale wiadomo, ze powierzchnie trzeba dobrze przygotować

 

Jorgus na ten plastik sa rożne rzeczy nakładane, ale mało trwałe niestety ( i zdjęcia były robione przed nałożeniem bo zazwyczaj myje pod maską silnik itd a resztą zajmuję się potem ) Na wiosne jest plan pomalować to w czarny mat by wyglądało jak należy, by ta czerń była w końcu czarna :D

Posted

Na pierwszym zdjęciu ta komora wygląda jakby była wyciągnięta z jeziora, zmiana o 180st. nie ma co :good:

Zazdroszcze właścicielom Hund dostepności rozmaitych kolorowych gadżetów typu właśnie te podkładki anodowane, fajna sprawa, ale pewno wciąga człowieka(i jego fundusze) jak detailing :-]

Posted
Lozek, Pochwal się na temat silnika, dlaczego zmiana i z jakiego na jaki ?;)

 

Z tego co widzę i może źle widzę zmiana z 1.4l 90KM na V-tec 1.6l chyba 125KM lub 150KM ale chyba 125KM? Co do zmian do jakich doszło pod maską po prostu cudo :D

Posted
Lozek, Pochwal się na temat silnika, dlaczego zmiana i z jakiego na jaki ?;)

 

Więcej mocy ! Stare 1.4 sprzedałem bo było w idealnym stanie i nowy właściciel cieszy sie zdrowym sercem :)

 

zgadza sie - bylo d14a4 (1.4) - 90 koni i lekko dlubniete (kolo 100 bylo) na d16z6 (1.6) PO CAŁKOWITYM REMONCIE - 125 koni - juz też lekko dłubnięte. Wydech po nowym roku i potem zajmujemy się wyglądem auta.

 

125koni może dupy nie urywa (jak niektórzy wypomną pewnie), ale tu chodzi o lepszą BAZĘ do modyfikacji. Na lato kolo 140 koni będzie a ogólny plan jest na kompresor by dmuchnąć koło 0,5bara ale to raczej odległe plany.

 

Dzięki za wszelkie komentarze !

 

PS - VTEC A NIE V-TEC :)

Posted
PS - VTEC A NIE V-TEC
dobra dobra ok niech bedzie VTEC (nie jestem jakimś szczególnym znawcą silników i ich oznaczeń :D nie bądź taki skromny 125KM powinno już ładnie iść, w końcu to japońce wysokoobrotowe :-] miałem porównanie 1.4l 16V w Golfie IV z tym 1.4l z Civica 5dr i o niebo lepiej jak dla mnie szedł Civic, dodając jeszcze 35KM ekstra to już w ogóle musi fajnie iść a Ty masz 3dr więc chyba trochę lżejszy?

A z tym ,że te silniki to zdrowe serca to masz rację kolega ma i nie dodaje nawet kropli oleju nawet nie zagląda tam :P

Posted
PS - VTEC A NIE V-TEC
A z tym ,że te silniki to zdrowe serca to masz rację kolega ma i nie dodaje nawet kropli oleju nawet nie zagląda tam :P

 

No ale tylko te bez vteca bo z nim to oleju zawsze nawet minimalnie ale ubywa ;)

 

A co do zmian w wyglądzie pod maską to zdecydowanie na wielki + :good:

Posted

Ciekaw jestem gdzie udało się Koledze zanabyć zdrowe d16z6 bo to duża sztuka ;)

Oleju te silniki w ogóle nie biorą pod warunkiem że regularnie ustawia się luzy zaworowe.

Zastanowiłbym się nad turbo, tudzież kompresorem :-]

Posted

Takie drobne pytanko... o co chodzi z tymi "skarpetkami" (dwie niebieskie)? To jest bardziej dla ozdoby czy w jakimś innym celu? Generalnie co widzę w tv Operację Tuning a nim Hondy to prawie każdy takie ma.

Posted

Ja mam zdrowiutkie d16z6 po remoncie od znajomego mojego mechanika, który z kolei zmienił na Japońskie b16a - 1.6 na 2 wałkach 170 koni w serii :D Zawory też wyregulowane były. Na VTECu tyci tyci oleju CZASEM weźmie (jeżdżę na pełnym syntetyku MOTUL'a), jakieś drobne wartości, ale to w sumie norma.

 

Na dodatek wyrwane w cenie niższej niż normalne d16z6 bez remontu :)

Fart i tyle

 

 

Skarpetki są ogólnie po to by nie zażygało komory jak płyn wyrzuci z pojemniczków, ale to w mocno upalanych autach - u mnie są ze względów stylistycznych bardziej.

  • 1 month later...
Posted

Wjechały owe washersy (zamówiłem za mało i musze kupić 2 komplet), fioletowe węże chłodnicze, i pomalowałem łapy na fioletowe.

 

 

Pomalowane łapy:

80447233.jpg

 

apa2j.jpg

 

 

 

Pod maską teraz tak to się wszystko prezentuje - widać nowy nabytek -> węże

podmaska.jpg

  • Administrator
Posted

Efekt wizualny świetny. Powiedz mi jakimi farbami (lakierami) malowałeś to wszystko?

Posted
Efekt wizualny świetny. Powiedz mi jakimi farbami (lakierami) malowałeś to wszystko?

 

Nie wiem z lakierów jakiej firmy korzystają w mieszalni, w której się zaopatruje, ale chyba dupont.

 

Jakiś lepszy podkład w spray'u który dobrze wypełnia, dobrany kolor (z palety subaru) nabity w puchę i pierwszy lepszy klar jaki mi zaproponowali. Opierałem się na wiedzy panów pracujących w mieszalni ;)

Posted

Wygląda to wszystko bardzo ładnie.Ale kolorowe węże do chłodnicy to widzę pierwszy raz :)

Posted

To są węże Option Racing :) Są fioletowe i pomarańczowe

 

Można też jeszcze spotkać wzmacniane węże w kolorze czerwonym i niebieskim

Posted
To są węże Option Racing :) Są fioletowe i pomarańczowe

 

Można też jeszcze spotkać wzmacniane węże w kolorze czerwonym i niebieskim

 

 

niebieskie SAMCO

 

czerwone np MISHIMOTO

 

:good:

  • 3 weeks later...
Posted

ładnie wyszło, dobrze dobrane kolory, malowałeś elementy u jakichś znajomych lakierników w dobrych cenach? 8-)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.